ja még valami amit elfelejtettem van egy srác egy GSXRes akinek a motorjában tavaly nyáron volt "86.000km" és nem tudok róla hogy valamit is kellet volna cserélni persze az olaj és szűrőn kívül
a motorom hirdetése mer minden motorban akár 10 akár 2 éves mindben csak 5-6000km van és "csak túrázásra használt sosem pályázott de új lánc és lánckerék van rajta" hirdetés az agyamra mentek és gondoltam feldobom a motoromat de úgy hogy leírok mindent hogy 22e van benne 3x csúsztam a bal oldalán pályáztam vele stb... és ezt megszólta kedves kollégánk
Fogadjunk hogy úgy keltl fel ma: BELEKÖTÖK A CEMENTBE IS
Szerinted a karbi mégis honnan a rákból koszolódna?
Nem akarok nagyot mondani, de szerintem az elmúlt 9 évben jóval többet mentem karbis motorral, mint Te összesen......
És érdekes. Nekem soha nem volt gondom a karbikkal - pedig volt 13-14 éves motorom is. Én legalábbis még SOHA nem pucoltak karbit (de egyszer a simsonon, mert szar 2T olajat akartam belekeverni és leült az aljára....)
De se a robin, se a TZR-rn, se az Aprilián, se a GS500-on......
Az nálam nem "gondos" gazda, aki mérnöknek, motorszerelőnek hiszi magát - és többet basztatja a motort, mint használja!
HA jó a moci akkor nem kell szerelgetni....ENNYI, ez nem vitatéma.
A koszolódás bizony attól van hogy rohad valahol a rendszer, vagy valami szar kúton tankol az ipse ami tele van akármivel.
Pl. az ukrán, román benya qurva jó, mert olcsó.....de azért megnézném a kén szintjét, ami ugye vízzel savat képez - és már marja is a fémet......
Ja és ugye imádom az olyan faszikat akik évente 1000km-ert motoroznak......de még a fél éves benzinjükkel - mert stabilizátort már nem vesznek bele (ilyenről már hallottál ?)......pedig tudják, hogy most jó pár hónapig nem ülnek motorra.
De ha normál kúton tankol az ember, nem holmi "haveromnak van eladó benzinje" - akkor nem lesz gond - Én legalábbis miért nem találkoztam vele az elmúlt kb. 220.000km alatt? ÉS az ismerősi körömbe se nagyon volt erre tapasztalat.
100.000-nék még gyári?
Te komolyan mondom ébren vagy?
Akkor miért mennek kukába 20-30-40.000-res motorok?
Azért MOTOR és MOTOR közt is van különbség.
Csak egy egyszerű példa.....
Egy GS nem fog annyit elmenni, mint egy BANDIT.......
De egy 650-es BANDIT se megy el annyit mint egy 1250-es....
Se egy GSXR nem megy el annyit, mint egy GOLDWING....
Az olajos kérdést meg Te dobtad fel!
Vagy nálad akkor mi a SZAR olaj? mert ezek szerint tök mindegy mi - ha olcsó......
Képzeld. Én vettem már Durablendet 4200ft/L és 1400ft/L
A kérdés: HOL! Mert ennek kell utánajárni és MINDIG oda menni vásárolni.
Nekem pl. a LOUIS-sos olaj SZAR-nak mínősül - de akkor miért árulják Ausztria, Németország szerte - ahol kb 300x annyi túramotoros használja mint idehaza?
Vagy neked mi a SZAR olaj? Az olcsó - vagy a márkátlan?
Vagy a drága - de márkás?
Nem egy nagy dolog, hogy 100ezer km után is megy a motorod, ha rendesen karban volt tartva, itt még gyári vagy közel gyári kompresszióval kéne rendelkeznie! Azért szívesen mérnék rajta egyet... Amíg nincs csapágyasra hajtva egy benzinmotor, elég sokáig elpöfög, az már más kérdés, mindezt mekkora olajfogyasztással és mekkora teljesítményleadással tudja megtenni...
Nem azt mondtam, hogy 5000Ft-os fullszint olajat kell bele tenni, annak valóban semmi értelme! Azt se, hogy csak a Motul jó (a Castrol sztem semmit sem ér, de ez már hitvita, így hagyjuk is), de olajon filléreskedni, amikor az a motor lelke... hááát... Na ezért nem fogok soha használt motort venni!
A koszos karbinak az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy tele tankkal rakod-e le télire vagy sem, a benzin alapvetően koszos és az üzemanyagrendszerből is oldódnak ki érdekességek.
A rozsdás tank megint egy más kérdés, valamennyit talán késleltetsz a folyamaton, ha tele tankkal rakod el, de egy idő után az összes elkezd rozsdásodni, túl sokat nem lehet vele kezdeni...
Én a 68.000km-ből kb 50.000km-ert SZAR 1600ft-os SZAR ásványi olajjal mentem el (Valvoline Motorcycle) illetve még szarabb 1800ft-os részszintis olajjal (Valvoline Durablend) jártam.......és érdekesmód még mindig megy avas - pedig már bőven 100.000felett jár.....
A banditba is ugyan ezt a szar Durablendet használom.....
Az csak reklám és marketing - illetve az emberek befolyásolhatósága, hogy csak a MOTUL, meg a CASTROL......
1., NINCS 2 ugyan olyan motor
2., nincs 2 ugyan olyan ember
Van akinek bőven jó a SZAR 1600ft-os is, valaki meg csak az 5000ft-os Motult veszi meg - amivel semmivel nem tesz többet véleményem szerint. Hiszen VAN értelme, de nem egy GS-nél.
Ha egy busám, vagy gigxerem, vagy CBR-em lenne - én se tennék bele szar olajat, de azt nem is arra használnám mint az eddigi motorjaimat.
Szóval hidd el! A szar - nem mindig szar
A karbiszinkron, vagy pucolás eleve a szelephézagolásnál dukkál!
Másrészt a RENDES gazda nem üres tankkal teszi el a vasat - így nem lesz gond.
Nekem még 1 motoromnál se volt.....de tavasszal mindig láttok 1-2 egeret az út mellett.......akik épp 500m-rel előtte csavarták a csapot tartalékra.....és már meg is kapták az "áldást"......a motor meg leállt ugye.
Köszi mindenkinek, nézelődök.
A foktnál sikerült kifognom nagyon jó áron shark sisakot. Voltak jó bering cuccok is leárazva 50%-al, de sajna abból nem volt rám méret... Viszont nagyobb és kisebb volt.
Megnéztem a hirdetésed... 2,5M-ért vegyek meg egy olyan motort, amiben 22000km van, pályázott, csúszott, amikor 2,7M-ért kapok ilyet 0km-esben? Sok sikert, hogy találj ekkora marhát! Nem mellesleg az általad felsorolt dolgok az égvilágon semmit nem árulnak el arról, hogy mit kapott az a motor és mit nem...
Tudomásom szerint 24ezernél általában még nem kell állítani a szelephézagot, de egy ellenőrzés nem árt neki, hátha mégis!
Sajnos a legtöbb embernek a gondos karbantartás azt jelenti, hogy jaj, nehogy véletlenül 5ezer fölé forgassuk, pedig ezzel többet árt, mint használ, meg le van cserélve az olaj 6ezrenként, de szar 1600Ft-os ásványi olajra... Szelephézagot meg minek ellenőriztetni, hiszen ő "kíméli", karbiszinkron és karbipucolás se kell, jó az még... Meg hát sorolhatnám...
Kedves GS-ek!
Szeretném kérdezni,hogy a 24000km-es szelepállítási ciklust mennyire
szigorúan kell betartani.Találkoztam hirdetésben 40.000km-t futottal is,és még nem volt szelepállítás.
Köszönöm.
"sZÉP ÚJ VILÁG"
romantikus este a guminővel :
érkezés elektromos rolleren
alk.-mentes sör , vega bió vacsora
koffeinmentes kávé
Az ... után egy E-cigi
A pisztoly , lőszer IGAZI !
oszt bumm a fejbe !
egyetértek veled ha valami jól működik akkor nem kell szétszedni csak azért hogy biztos jól működi?
Szerinted a karbi mégis honnan a rákból koszolódna?
Nem akarok nagyot mondani, de szerintem az elmúlt 9 évben jóval többet mentem karbis motorral, mint Te összesen......
És érdekes. Nekem soha nem volt gondom a karbikkal - pedig volt 13-14 éves motorom is. Én legalábbis még SOHA nem pucoltak karbit (de egyszer a simsonon, mert szar 2T olajat akartam belekeverni és leült az aljára....)
De se a robin, se a TZR-rn, se az Aprilián, se a GS500-on......
Az nálam nem "gondos" gazda, aki mérnöknek, motorszerelőnek hiszi magát - és többet basztatja a motort, mint használja!
HA jó a moci akkor nem kell szerelgetni....ENNYI, ez nem vitatéma.
A koszolódás bizony attól van hogy rohad valahol a rendszer, vagy valami szar kúton tankol az ipse ami tele van akármivel.
Pl. az ukrán, román benya qurva jó, mert olcsó.....de azért megnézném a kén szintjét, ami ugye vízzel savat képez - és már marja is a fémet......
Ja és ugye imádom az olyan faszikat akik évente 1000km-ert motoroznak......de még a fél éves benzinjükkel - mert stabilizátort már nem vesznek bele (ilyenről már hallottál ?)......pedig tudják, hogy most jó pár hónapig nem ülnek motorra.
De ha normál kúton tankol az ember, nem holmi "haveromnak van eladó benzinje" - akkor nem lesz gond - Én legalábbis miért nem találkoztam vele az elmúlt kb. 220.000km alatt? ÉS az ismerősi körömbe se nagyon volt erre tapasztalat.
100.000-nék még gyári?
Te komolyan mondom ébren vagy?
Akkor miért mennek kukába 20-30-40.000-res motorok?
Azért MOTOR és MOTOR közt is van különbség.
Csak egy egyszerű példa.....
Egy GS nem fog annyit elmenni, mint egy BANDIT.......
De egy 650-es BANDIT se megy el annyit mint egy 1250-es....
Se egy GSXR nem megy el annyit, mint egy GOLDWING....
Az olajos kérdést meg Te dobtad fel!
Vagy nálad akkor mi a SZAR olaj? mert ezek szerint tök mindegy mi - ha olcsó......
Képzeld. Én vettem már Durablendet 4200ft/L és 1400ft/L
A kérdés: HOL! Mert ennek kell utánajárni és MINDIG oda menni vásárolni.
Nekem pl. a LOUIS-sos olaj SZAR-nak mínősül - de akkor miért árulják Ausztria, Németország szerte - ahol kb 300x annyi túramotoros használja mint idehaza?
Vagy neked mi a SZAR olaj? Az olcsó - vagy a márkátlan?
Vagy a drága - de márkás?
UFF
Nem azt mondtam, hogy 5000Ft-os fullszint olajat kell bele tenni, annak valóban semmi értelme! Azt se, hogy csak a Motul jó (a Castrol sztem semmit sem ér, de ez már hitvita, így hagyjuk is), de olajon filléreskedni, amikor az a motor lelke... hááát... Na ezért nem fogok soha használt motort venni!
A koszos karbinak az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy tele tankkal rakod-e le télire vagy sem, a benzin alapvetően koszos és az üzemanyagrendszerből is oldódnak ki érdekességek.
A rozsdás tank megint egy más kérdés, valamennyit talán késleltetsz a folyamaton, ha tele tankkal rakod el, de egy idő után az összes elkezd rozsdásodni, túl sokat nem lehet vele kezdeni...
1600 ft-os SZAR ásványi?
Ennek azért nem sok köze van a "gondoskodáshoz"
Én a 68.000km-ből kb 50.000km-ert SZAR 1600ft-os SZAR ásványi olajjal mentem el (Valvoline Motorcycle) illetve még szarabb 1800ft-os részszintis olajjal (Valvoline Durablend) jártam.......és érdekesmód még mindig megy avas - pedig már bőven 100.000felett jár.....
A banditba is ugyan ezt a szar Durablendet használom.....
Az csak reklám és marketing - illetve az emberek befolyásolhatósága, hogy csak a MOTUL, meg a CASTROL......
1., NINCS 2 ugyan olyan motor
2., nincs 2 ugyan olyan ember
Van akinek bőven jó a SZAR 1600ft-os is, valaki meg csak az 5000ft-os Motult veszi meg - amivel semmivel nem tesz többet véleményem szerint. Hiszen VAN értelme, de nem egy GS-nél.
Ha egy busám, vagy gigxerem, vagy CBR-em lenne - én se tennék bele szar olajat, de azt nem is arra használnám mint az eddigi motorjaimat.
Szóval hidd el! A szar - nem mindig szar
A karbiszinkron, vagy pucolás eleve a szelephézagolásnál dukkál!
Másrészt a RENDES gazda nem üres tankkal teszi el a vasat - így nem lesz gond.
Nekem még 1 motoromnál se volt.....de tavasszal mindig láttok 1-2 egeret az út mellett.......akik épp 500m-rel előtte csavarták a csapot tartalékra.....és már meg is kapták az "áldást"......a motor meg leállt ugye.
a 4 lapkából 1 vagy 2 volt cserés.....
utána 60.000-nél - akkor meg 1 ha jól emlékszem....
szóval 24.000-nél nem történik gond - max a pénzed lesz kevesebb, de 40.-nél már azért tényleg illik.
A foktnál sikerült kifognom nagyon jó áron shark sisakot. Voltak jó bering cuccok is leárazva 50%-al, de sajna abból nem volt rám méret... Viszont nagyobb és kisebb volt.
bekaptad te is a csalit
ami jó és működik azt nem szabad szétszedni
Sajnos a legtöbb embernek a gondos karbantartás azt jelenti, hogy jaj, nehogy véletlenül 5ezer fölé forgassuk, pedig ezzel többet árt, mint használ, meg le van cserélve az olaj 6ezrenként, de szar 1600Ft-os ásványi olajra... Szelephézagot meg minek ellenőriztetni, hiszen ő "kíméli", karbiszinkron és karbipucolás se kell, jó az még... Meg hát sorolhatnám...
Szeretném kérdezni,hogy a 24000km-es szelepállítási ciklust mennyire
szigorúan kell betartani.Találkoztam hirdetésben 40.000km-t futottal is,és még nem volt szelepállítás.
Köszönöm.
a golyót nem a "nőnek" gondoltam !
sorry, de hagyom is e setét víziót
jutottál valamire ?
romantikus este a guminővel :
érkezés elektromos rolleren
alk.-mentes sör , vega bió vacsora
koffeinmentes kávé
Az ... után egy E-cigi
A pisztoly , lőszer IGAZI !
oszt bumm a fejbe !
E-cigi
alkoholmentes sör
a sor vége:
GUMINŐ
pl akku......
az egyik 100-150mAh - s a másik 280-as.....vagyis többet bír.
Amit Én vettem az olyan 2 napot bír úgy, hogy héba-hóba veszem elő.
pl. gép előtt a szobába (mivel nincs szag, füst:-)))
De USB-s töltője van, vagyis hálózat, kocsi, vagy laptopról is tölthető.....
De ugye ez csak KELLÉK......
Vagyis aki ilyet vesz - CSAK ezt akarja szívni: az nem normális:-)))
Az E-CIGI főleg a leszoktatásban segít, illetve kiegészítő ha olyan helyen is kell a nikotin, ahol nem lehet cigizni.....(pl. asszony kocsija:-)......