3 hét általában azért elég is az átírásra - főleg annak aki nem veszi félvárról.
Én egy délelőtt elintéztem mindent:
- eredetvizsga
- biztosító
- okmányiroda
Arra meg hogy kimenj?
(Én a kompot választanám, mert nagy élmény lehet)
De!
Természetesen a motor megvételekor azonnal cserél olajat, olajszűrőt, gyertyákat.....ezt akkor is tedd meg ha sehova nem mész....
Utána jöhet a gumi......
Mi van rajta, milyen állapotú, mennyi a mélysége még......mert nem biztos, hogy a 80%-os gumi, az annyi......ez csak reklámfogás....
Mihez mérten 80%-os?
Szóval jobb ha megnézed, és gyorsan körbekérdezel, hogy mennyit bír....
Lánc állapota........mennyit tudsz még feszíteni rajta....
Kb. ennyi......legalábbis hirtelen.
Persze betolhatod egy szervízbe, hogy csináljanak egy szinkront, mennyi a kopresszió.....
Az utazás meg?
Nos
1., nézd meg merre akarsz menni
2., mennyit akarsz 1 nap megtenni (Az Én tanácsom, hogy 60km/ó-val számolj, ha nem autópályázol) mert akkor nem kell rohanod, pár helyen meg is állhatsz. Én az AKMT-s túrákat mindig így számolom, és eddig talán ha 3-4 esetben (a kb 200-ból) volt az, hogy idő előtt odaértünk valahova....
3., jöhet a szálláskeresés, majd érdeklődés (ha foglalni kell)
4., keress rá az útba eső szervízeknek - hátha lerobbansz.....akkor tud kit keress, merre.....
ezután már csak egy jól feltöltött kártya kell
pár száraz ruha
egy jó esőruha
no meg egy telefon, esetleg GPS
OSZT GOOOOOOOOOOOOO
Én jelenleg egy ilyen útra csak felöltöznék, pakolnék be pár ruhát, elkérném a kártyádat és usgyi:-)))
A motort felkészítve teszem el mindig:-)))
Ha végig autópályán fogsz menni, akkor majdnem biztos h kukás lesz a gumid mire kiérsz. Ha nem kell sietni, akkor én biztos hanyagolnám a helyedben az autópályás szakszokat, vagy szereznék olcsón elpályázott gumit, aminek még van rendesen minta a közepén.. de új gumit ilyenre el nem használnék! Ha ennyit mész legalább láss is valamit európából, mert autópályázni mindenütt egyforma..
Ha nem akarsz fix napi célokat kitűzni (így szállást se tudsz előre foglalni), csak menni ameddig bírod akkor térkép/gps alapján keresnék az aktuális pozíciónak megfelelően egy közeli kistelepülést.. ott kocsmába/vendéglőbe befáradnék és megkérdezném a helyieket ki tud egy éjszakára olcsó szállást, lehetőleg zárt parkolóval. Ha szimpatikus vagy nekik talán még valaki vendégül is lát (persze csak ha elfogadod).
(Esetleg előre felveheted a kapcsolatot a couchsurfingen regisztráltakkal, hogy ha úgy alakulna aludhatsz e náluk. Mondjuk ez nagyon zárójeles gondolat volt részemről)
Csomagjaid szállítását nem tudom hogy akarod megoldani, de hátizsákot ne vigyél, vagy ha viszel is ne legyen benne több szendvicseknél pulcsinál meg üdítőnél, mert le fog szakadni a hátad.
Ha nincs semmilyen alkalmas motyód akkor a legköltséghatékonyabb ha veszel kb 5ezer ftért louisos hengertáskát, ami vízálló, és felkötöd a hátsó ülésre.
Legyen nálad defektspray, powwer tape, szigszalag meg annyi szerszám amivel elboldogulsz ha kisebb kalamajka adódna.
Valamint még kötnék az út időtartamára utasbiztosítás is.
Ha a Bódis rendszered nem E betűs lesz akkor simán megb.szhatnak a német zsaruk..de ha hangos akkor is. Aztán leveszik a rendszámot, visszaküldik magyarországra és azt mondják trélerezd haza a vasat, a papírokat meg intézd el otthon.
Jaigen,ami lemaradt:
8 hétig lennék kint vele nyáron,aztán vinném haza is a kicsikét.
Kérdés az,h kint lehetek e vele ilyen sokáig,biztosító vállalja e ésatöbbi.Tényleg fogalmam sincs h működik ez,kit kérdezzek.De tom h ti jó szakik vagyto kebben is!
Segítségeteket szeretném kérni,mivel elég nagy fába vágtam a fejszém.Kint dolgozok svédországban,mostis onnan írok,és nyárra tervezem egy CBR 600 F4i vásárlását (2005,2006 - os modellt,de csakis 20000 km alatt) ,és az a helyzet h 3 hétre tudok csak hazamenni.Ezalatt megkell nézzem a mocit(kat), átíratni,leszervizelni.Sokminden plusszt szerettnék rá,de mivel időm az elég csekéj lesz rá,bukógomba és 1 bódis rendszer amit mindenféleképpen szeretnék rá.Tudom,van cbr 600 f fórum is,írtam oda,de nemigazán reagáltak rá a srácok.Azért is írok ide,mert nagy túrások vannak itt,ha jól olvasgattam.Naszóval.Ki szeretnék jönni majd a vassal,ide svédbe.2000 km kompal,2700 komp nélkül.Nem jártam még kölfüldön motorral,(jó romcsiba tankolni)úgyh nem igazán tudom mit kell magammal vinnem midnenféleképp,mocit felkészíteni ilyesmik.Szállás témában is még tanácstalan vagyok,hogy keressek,stb.
Ebben kérnék tőlletek némi útmutatást.
Előre is köszi!
Az előbb mentem egy kanyart, hááát még nem az igazi a helyzet
Picit hideg is van, bár azt ki lehet bírni, de a szél az nagyon erős, és nagyon belekap az idomba. Lehet hogy a sima GS500 jobb ilyenkor
Nem tudom hány literes.. nem túl nagy. Olyan 5 napnyi cucca fér bele egy embernek szűkösen. Am meg érdemes lefóliázni a farokidomot, különben összekarcolja a fényezést
Am motodetail márkájú. Ezt a két képet találtam róla a gépemen.
hali, megszeretném kérdezni hogy ha veszek ilyen vászon oldaltáskát akkor ahoz kell-e csináltatni valami távtartót? vagy hogy működik ez? esetleg vannak olyan táskák amihez nem kell?
Lehet viccelni a statisztikáról, meg hülyeségeket is belemagyarázni, de mégis nélkülözhetetlen. Sok mindent meg tudunk magyarázni, mérni vele, amit máshogy szinte lehetetlen.
Pl biztositás, nyugdij- életkor számitások,amortizáció,(értékcsökkenés)
lehet folytatni.
A statisztika ugye, átlagol. Az átlagról pedig Moldova megmondta: ha az egyik lábammal izzó parázsba lépek, a másikkal meg jeges vízbe, akkor ÁTLAGOSAN kurva jól érzem magam!
Egy jó statisztikus az adatokból azt hoz ki, amit akar. A rend derék őrei meg büszkén feszíthetnek, hogy lám, mégis van értelme az eget rengető büntetési tételeknek! Közben pedig milió összetevője van a dolognak. Többek között anno Trabival, Skodával jártunk, amikben egy fényvisszaverős műanyag karó elütése is 3 halottat eredményezett.
http://www.origo.hu/auto/20110...
mint minden statisztika "csal"
megtett km, résztvevők db- szám időarány stb.
tehát nem kell elszállni maguktól a motorosoknak !
van mit tanulni , felkészülni
Az időpontfoglalás 20 főre szól. Eddig 16 résztvevője van a programnak. Az oktatói gárdával már háromszor volt szerencsém "dolgozni"... kiválóan használható (mindennapi közlekedésnél, 100 km/h alatti tempójú motorozásnál) gyakorlati ismeretanyagot kapunk a két nap alatt. Aki érdeklődik, annak részletesebb felvilágosítást emilben tudok adni, ha írtok a herznorbert kukaca gmailpont com-ra.
Azt érdemes megnézni az egyes országok életszínvonalának összehasonlításakor, hogy az átlagfizetés hány százaléka megy albérletre / rezsire.
De nem 30 nm-es luk vs 100 nm-es polgári lakást kell összevetni, hanem hasonlókat, hasonló környéken, épületben.
Egyébként 60ezerért is lehet jó lakásokat bérelni Budapesten, csak a jó ajánlatok nagyon hamar elkelnek. Lekopogom, nekem végül nem kellett albérelnem, de ezeket az ajánlatokat fújhattam, mert napok alatt elkeltek.
Közepes német városban 100nm "lakótelep jellegű" lakás 1000EUR volt 3 éve.
Pesten a XI. kerületben a barátom 50-ért bérel 50nm-t "panel jellegű" lakásban normális környéken. És a XI. kerület azért nem a legszarabb hely (tény, nem is a legjobb).
2006-ban Svédországban egy szarnak mondható kisvárosban haver 200.000Ft-ért kapott 100nm-t a putriban. Persze ott a putri az nem az ami itthon van, inkább amolyan "szar panel".
NAGYSÁGRENDbeli különbség van külföld és belföld között.
Gondolj bele hányan estek bele abba a csapdába, hogy pl. örököltek, kaptak, megdolgoztak X összegért.
Felvettek rá egy rakás hitelt.....vettek egy lakást.
DE! mivel a banki hitel, és a rezsi nem jön ki a fizuból (főleg ha azóta munkanélküli) ezért kiadták albérletbe, és Ők még itt-ott laknak.
Az albérlő meg gondol egyet és nem fizet.......
Akkor úszik az egész?
De akkor maradjunk az 1000eurónál. (mellesleg németországban a munkanélküli segély 1000euró.....és gondolom nem egy garzon, vagy 2 szobás lakás bérlése ennyi)
Kint tudtommal az átlag az a 2500-4000euró vagyis a fizud olyan 25-40%-a...
Idehaza az átlagkereset olyan 120.000ft és Pesten 60-ért PUTRIT kapsz! (tudom, mert az asszony exe több lakást is megnézett)
Szóval itt is látszik, hogy azért kint mégiscsak jobb......
(amúgy a haver Hamburg mellett valami 400 eurót fizet a lakásért)
Igaz csak egy lakás
3 hét általában azért elég is az átírásra - főleg annak aki nem veszi félvárról.
Én egy délelőtt elintéztem mindent:
- eredetvizsga
- biztosító
- okmányiroda
Arra meg hogy kimenj?
(Én a kompot választanám, mert nagy élmény lehet)
De!
Természetesen a motor megvételekor azonnal cserél olajat, olajszűrőt, gyertyákat.....ezt akkor is tedd meg ha sehova nem mész....
Utána jöhet a gumi......
Mi van rajta, milyen állapotú, mennyi a mélysége még......mert nem biztos, hogy a 80%-os gumi, az annyi......ez csak reklámfogás....
Mihez mérten 80%-os?
Szóval jobb ha megnézed, és gyorsan körbekérdezel, hogy mennyit bír....
Lánc állapota........mennyit tudsz még feszíteni rajta....
Kb. ennyi......legalábbis hirtelen.
Persze betolhatod egy szervízbe, hogy csináljanak egy szinkront, mennyi a kopresszió.....
Az utazás meg?
Nos
1., nézd meg merre akarsz menni
2., mennyit akarsz 1 nap megtenni (Az Én tanácsom, hogy 60km/ó-val számolj, ha nem autópályázol) mert akkor nem kell rohanod, pár helyen meg is állhatsz. Én az AKMT-s túrákat mindig így számolom, és eddig talán ha 3-4 esetben (a kb 200-ból) volt az, hogy idő előtt odaértünk valahova....
3., jöhet a szálláskeresés, majd érdeklődés (ha foglalni kell)
4., keress rá az útba eső szervízeknek - hátha lerobbansz.....akkor tud kit keress, merre.....
ezután már csak egy jól feltöltött kártya kell
pár száraz ruha
egy jó esőruha
no meg egy telefon, esetleg GPS
OSZT GOOOOOOOOOOOOO
Én jelenleg egy ilyen útra csak felöltöznék, pakolnék be pár ruhát, elkérném a kártyádat és usgyi:-)))
A motort felkészítve teszem el mindig:-)))
Ha kell még tipp, tanács akkor szólj nyugodtan