Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gondolom,de nekem az nem festett,hanem a müanyag olyan szinű!Még a sisakháló is karcol!Fü ez nehéz,hogy mivel nem karcolnád össze?Mint a tankpad olyan zselés matrica?Esetleg.
A festett műanyagra gondoltam az ülés alatt.
Hátsó idom neked festett?
Nekem volt egy ismerösöm,aki útépitö mérnök volt és mesélte a kátyuzás menetét!
1. szögletesre ki kell vágni
2. portalanitani kell(!)
3. folyékony emulzióval kell kiönteni
4. aszfaltozni kell
5. döngölni kell úthengerrel
Felénk igy csinálják:
1. káromkodás
2. belesöprik a környékbeli szemetet
3. lapáttal beleszórják és ráütnek
A haverom aki speciell KPM-dolgozó megerösiti,hogy a fönökei igy parancsolják!De nem értem! Miért?
Oldaltáskák beszerzésén gondolkozom. Akinek van, lefóliázta a hátsó idomot, vagy esetleg tett alá valamit, hogy ne karcolja a festéket?

Most lesz aktuális a 12ezres szervizem. Az olaj úgy néz ki, h Repsol 15W-50 lesz. Levegőszűrőt, gyertyát milyet és hol vegyek/rendeljek?
Az egyik kollégámmal beszélgettem ma erről, aki bizonyos politikai körökben is mozog. Azt mondja, hogy az új útszakaszok, felújítások átadása előtt már megvan, h hol vesznek mintát az útból, és ott normálisan megcsinálják. A többi helyen beleraknak mindenféle szemetet az aszfaltba. Igaza lehet...
Külföldön azért sikerül kátyúzni rendesen,mert ott nem 3 hónapja valamilyen vállalkozást kiváltó brazilgépsort alkalmázó szakképzéstnélkülözö emberekkel végeztetik a munkát!
(PERSZE ITT A MUNKÁT MEGRENDELÖ ÉS ÁTVEVÖ EMBEREK TÖMIK A ZSEBEIKET)
Dombóváron a következö kátyuzást látni:a lyukas útszakasz közepére adabasznak egy kocsi emulzióskavicsot,amit pár tucat szakképzett talicskatologató az út két vége felé közelit az erre hatóságilag kiképzett, 3 liter boron átesett szinte élöhalott zombinak,aki ott a talicskából beburogatott cuccot lapátütésekkel egyengeti!
Tamási-Siófok szakaszon ennél sokkal jobb a helyzet,mert itt géppel végzik a munkát!Felmarják az út egyik felét,az alapon sok munkát végeznek és visszaaszfaltozzák!
DE!
Az "új" szakaszra úgy kell fel és leugratni,meg a két fele sincs egy magasságban!Mondani sem kell,hogy az egészben a pláne,hogy ahol kátyus volt eddig,na nem azt csinálják,hanem azt a részt ahol jó volt eddig! Az egészben az a pláne,hogy ennek az útnak ez idáig az ég világon semmi baja nem volt,csak egy helyen ahol semmit nem is csinálnak!
Vagy mint a Köröshegyi völgyhidon még az átadás elött feljött az aszfalt,meg a beton,mert igy sikerült megcsinálni!Mondjuk az összes háznál,minden kocsibejáró meg amit eltudtok képzelni minden betonos és aszfaltos!
Akkor nem te voltál ováron. Az ugyanígy nézett ki teljesen. De tökre. De valami olasz csoda volt. Nem ferrari... Valami elektromos hányadék.
Lotus, sajnos nem az enyém, hanem egy cégé. Nálam is csak megfigyelés alatt volt
Megfigyeltem, hogy 6ezernél kapcsol be a kompresszor, így hasonló mint a GS
Nekem 335-nél kellett átváltanom takarékra, aztán OMV. A másodikat nem vártam meg. Az ismertebb nevű magyar kutak között számottevő különbséget nem vettem észre. Illetve az Auchanos benzintől a százéves Audim csörög-zörög, így jobbat kap, ill. néha részben bioetanolt.
Ez a piros csoda autó ez lotus? Nem jártál véletlenül Móváron vele párszor?
Jah amugy én hétvégén. 330 nál tankoltam Shellt 14 L . Utánna 320 nál Oil-t 11 L -t. Az jónak mondható? Egyszer mentem el vele 358 -at . Csak azabaj akkor nem emlékszem hogy mit raktam bele.. Ennéle többet nem tudtam vele menni egy tankkal. Általában akor szoktam tankolni mikor kifogy és tartalékra teszem.
Csak Neked pöttyet közelebb van
A következő Ukrajna lesz, pontosabban Kárpátalja.
Mi is majdnem ugyanezt az utat jártuk csak pont ellenkező irányba. Az ut kint annyira jó hogy néha már túl unlamas is... :D D forgalom az volt dögivel.
Tegnap csapattunk egy kört a Fertő-tó kornyékén.

Székesfehérvárról indultunk Győr felé a 81-es úton. Kisbérnél balra folytatódik ez a főút, de az útjelző tábla előtt valami azonosíthatatlan elterelés volt tovább egyenesen. Bábolna felé sikerült megoldanom, de akkor sem értem, h miért nem lehet valami információs táblát kirakni...
Az útvonal további része: Fertőd (kastély, aki még nem látta, érdemes megnézni), Sopron. Változó minőségű utakon. Sógoréknál Eisenstadt (Kismarton, Eszterházy kastély), Neusiedl am See.
A határtól kisimultak az utak, nem kellett az esetleges kátyúkat figyelni, ha autók után mentem.
Visszafelé majdnem egy gázzal lehúztunk 200 km-t. Győr után egyszer csak megszűnt a 81-es út egy útzár táblával, ami mellett két sün pihent. Persze mindenki elment az útzár mellett. Később az út nagy részén útfelújítás, ahol egy-egy sávon lehetett többnyire haladni. A frissen átadott szakaszok már most kátyúsodnak. Ez Magyarország!
Később ismét terelés (semmi információs tábla), és tűzoltók az út lezárt részénél (az esőzések miatt járhatatlan az út). Így Pannonhalma felé kerültünk.
Zirc felé meglepően jó és kanyargós utak vannak, persze helyenként poros, valamint a traktorosok is telehordták sárral. Ezen a szakaszon egy Volvo-s nem nagyon akarta, hogy megelőzzem, és gyorsított. A GS jobb formában volt

Aa tempós visszaút az esőfelhőknek is betudható, végülis sikerült elázás nélkül hazaérni.

A teljes táv 475 km. Eddig a GS-sel ez volt a leghosszabb utam egyszerre. Túrázásra teljesen alkalmas, bár nem árt 100 km-enként beiktatni egy kis szünetet.

Az utazótempó 80-170 között alakult, de jellemzően 90-110. Nickelsdorfnál rámmért a rendőr, de későn vettem észre, így csak remélem, hogy nem fordította utánam a műszert. A fogyasztás két személlyel, a fent említett, néha tempós és dimbes-dombos haladással 4-4,1 l volt, ami szerintem nagyon jónak mondható.

Így még egy ideig marad a GS. A teljesítménye a tudásomhoz képest elegendő, a dinamikája is viszonylag gyors előzéseket tesz lehetővé.

Ilyen benzinárak és adók mellett közlekedhetnénk kevésbé veszélyes utakon is, de EZ Magyarország! A sógoroknál a kátyúzás is valahogy jobban megy, mivel nekik sikerül egy szintbe hozni az úttal.

Kicsit hosszúra sikeredett, sorry.
Még 1 a fogyasztás témához!
Ha más országban tankolsz,ott más érték fog kijönni,mert lehet hogy ott nem olyan jó a benzin,mint itthon!Haverom sokat jár horvátba benzinnel,vagy gázzal és meséli a horvát gázból 6-7-8 liter,benzinböl meg 5 litert eszik a swift!Itthon meg 9-11 a gáz benzin meg 7-8l.Szóval ott nem olyan jó a petró,mert kevesebbet szeret enni belöle!
Nekem a GS-nél a két szélsőség 3,8 és 6 liter volt.
Idén 5-5,5 literrel járkálok. Vasárnap mikor mentem halasról kaposvárra, akkor 10 litert benyalt a 180 km-en. Igaz azt úgy hogy közben zenét hallgattam, aztán a vezetési stílus igazodott a zenéhez
Bejáratáshoz kifejezetten írja a(z SV) gépkönyv(e is), hogy használd ki a fordulatot és forgasd le az engedélyezett 5000-ig "gyakran", félgázon. Nem kellett 2x mondania (írnia) én minden tőlem telhetőt megteszek .
Ja és 1.25 DDIS Swiftem is van és az sem eszik többet sosem 5 liternél és azt sem járok lassan
Az enyém 3,7-4 között eszeget, pedig nem kimélem nagyon
A kis köbcentis jármüvek akkor zabálnak,amikor alacsony fordulatról kell gyorsitaniuk a megfelelö fordulatszámra!Pl. ha én a swiftel 4esben mentem a városban kb 1 literrel evett többet,mint ha 3.ban megyek!Tehát GS 3-4.városban és nem több!Ettöl függetlenöl nekem 5-5.2 eszik a paripa!Söt a legkevesebb 4.6 környéke volt!Szerintem ezek a tényezök a bejáratási idöszakban határozódnak meg,hogy kié mennyit eszik majd.Szerintem az elözö gazda is vigyázott minden mozdulatra és jól elcseszte a bejárátási idöszakot azzal,hogy soha nem kergette a motort.De ez van!
Ja meg az ezres swift is 4-5 litert eszik!Nekem anno 11 éve kezdett 7-8 literrel,aztán visszavetettem a fogyasztásából,akkor lett 8-9! Aztán vissza a gyári étrékre és azóta már öreg és 6-7 litert eszik csak!De nem veszexem azokkal sem,akinek 3 litert eszik,mert én tudom hogy hülye,ö meg el is hiszi azt,amit hazudozik!
Viszont az ismeröseim GS-ei meg pont 3!litert esznek!Söt elképzelem,hogy olyan tempóval mennek,hogy még termeli is!
Tud a GS közel 3 litert enni... Szombaton én is 6,75-öt tankoltam 193km-re. Sokan nem tudják, hogy nem feltétlenül alacsony fordulaton eszik keveset a motor. Ha gyorsítani akarsz és magas sebességfokozatban rángatod neki, lehet, hogy dupla annyit benyel, mintha visszapakolsz neki és könnyedén kigyorsítasz magasabb fordulaton. Nem mellesleg ha erőlködik a motor, az sokkal jobban árt neki, mint a könnyed magasabb fordulat. Na de ha valakit érdekel a téma, kérdezzen utána egy autó/motorszerelőnél, valamivel szakszerűbben el tudja magyarázni, mint én. A lényeg, hogy a GS nem fog belehalni a 6ezer fölötti fordulatba sem!
Gomba frankón védi de sokmindent lehet javítani.Ha akkora a catt hogy kuka a hűtő nem az lesz az első gondolatod hogy azt javítani kéne.
Ja értem, hogy behajlik a "feje" és nem az van, hogy az egész "hozzágörbül" a blokkhoz. Jól értem?

A hűtővel lehet valamit kezdeni vagy az így járás?