Azzal értek egyet, hogy a fékrendszer gumialkatrészei határozzák meg, hogy melyik kell a gépnek. Ebben az esetben csak a gyártói előírás az, amit el tudok fogadni. Itt nincs olyan, hogy a DOT3 rosszabb, mint a DOT4, vagy 5.1 . Az kell bele ami rá van írva a tartályra. Legalábbis én e szerint gondolkozom vele.
Az nsr-emben 5.1 volt eladásig,miután nekem a 4essel egy pályázáskor lett valami...szakik szerint nem sült meg,én azt mondom hogy igen
De mint kiderült,és ezt már jobban elhiszem,nem igazán jobb bele a 4esnél,győri topicban most volt egy kis agytágítás,gedeon-nak valószínűleg igaza van:
"5.1 olajjal az a nagy baj ,hogy a motorodon sima karmantyús rendszer van (ergó egy sima csőtengely kis gumi tömítésekkel) ha meghúzod vagy taposod a féket ezt a dugattyút mozdítod meg ami összepréseli a folyadékot és nyomás keletkezik ,de gondolom ezt úgy is tudod.Magyarul a probléma a dugattyúd elmozdulása eléggé be van határolva mert röviden mozdul a kar,pedál na most ha hígabb a folyadék akkor mi történik?Szerintem te is tudod + mivel szerintem nem vadi új a fékrendszered valamennyi áteresztés biztos van a karmantyúknál.Az ABS ill szervofékeknél van egy kicsi kompresszor vagy vákuumos rásegítés ami nagyobb nyomást eredményez és oda hígabb oil kell ,de itt neked csak a kicsi kezed és lábad van.Vágod?"
Ettől függetlenül nekem úgy tűnt hogy jobb lett,és utána nem volt az a fékhasználat amitől elment volna úgy a fékerőm mint akkor,bár mint kiderült a kettőnek lehet nincs köze egymáshoz.
Na kicsit zavarosan írtam,de nembaj
Saját tapasztalat fékfolyadéknál: 8 év után most lett cserélve. Tiszta volt, nem volt vizes, tökéletessen fogott a fék, de bűdös volt (biztos a viztartalma megbuggyant- nem gondoltam volna)
De azért cseréljétek előirás szerint- asszem én vagyok a kivétel.
Csupán kényelmi funkciója van. Azt állítod vele, hogy a fékkar milyen távol legyen a csutkától. Kinek milyen hosszú az ujja, úgy állítja.
A GS-en nagyon pontosan visszajelző fék van, kiválóan adagolható, határozott nyomáspontú (általában). (A DL-en például nem ilyen "precíz" a fék. Kicsit "nyúlós" az eleje, de szokás kérdése.)
Ha nagyon nem érzed, akkor a fékfolyadék elöregedése is befolyásolhat sokat. Illik időnként cserélni (2-3 évente). Ha megnézed a tartályt és szép aranyszínű (vagy amilyen, de tisztának" tűnik) a folyadék, akkor az rendben. Ha zavaros, vagy szürke, akkor csereérett.
más... nem mentem még sok nagy motorral és nem is igazán értek ezekhez az állíthatós fékekhez mert az elöző mocimon nem volt ilyen lehetőség most arra a kis tekergethető izére gondolok a féknél, az pontosan mi célt szolgál? és melyik számra érdemes rakni? mert nem érzem valami nagyon a féket bár lehet csak meg kell még szoknom
nem rég írta valaki hogy nem húzza 5.000 nél tovább mert úgy érzi szenved a gép, hát én is úgy érzem hogy megtorpan (szal gondolom ez normális)5és 7 ezer között de útána viszont elindul rendesen és megint vissza tér bele az erő
A régebbiekből lehet, hogy hiányzik, az újabbak 12ezernél tiltanak, legalábbis a fordulatszámmérő szerint. Aztán ha műszerrel rámérnénk, lehet, hogy nem annyi lenne.
Mondjuk egyszer voltam csak benn,sisakot nézni,de egypár érdekesen bogaras sisak volt ott!Olyanok lehettek,aminek kissebb bogarak repültek neki a polcon és döglöttek meg rajt,majd száradtak rá!
VALAMIFÉLE ZARÁNDOKHELY SISAKOK LEHETTEK!
Az olajat tudtam hogy lehet vinni,mert az egyik ism-m vitte!Én amikor vettem náluk a motort,kikérdeztem a szerelök fönökét a-z ig.Látod,mennyit lehet ezeken sporolni!Mert kurvára nem érdekelne,hogy 4000.-el több,ha egy ilyen szerviz plusz dolgokat tenne hozzá az esetleges otthoni olajcseréhez!De mit lehetne?
Esetleg olyant amit máshol nem lehet megcsinálni,mint pl egy diagnosztika,vagy komputeres valamik!De nem !?
Persze akinek "menöbb" gépe van,az viheti mindenféle számitógépes faszságra,de nekünk ez is kimarad.
Tényleg Blue:
GS-en van tiltás "x" fordulatszámnál?
SOKAT....SOOOOOOKAT tudsz sporolni ha TE viszed a cumód!
Nem mindegy, hogy az olajat 1800-ért beszerzed vagy kifizeted a 3300-as árat....
Az olajszürőt 3600ért veszed, vagy 1600-ért.....
A gyertyát 2900-ért miközben 2000 máshol.....
Én a fehérvári Full Gasba jártam mikor kellett......
CSAK az olajszürőt akarták rám tukmálni....minden mást vihettem.
Persze ki kell kérni hogy mihez ragaszkodnak, hiszen a garis motorba nem tesznek bele "ismeretlen" olajat.....vagyis ha a SUZUKI a CATROLT kéri akkor nem vihetsz Valvoline-t....
Nekem itt csak az olajszürőt és a 4500ft-os óradíjat kellett fizetnem....
Ergo a 6000-res szervízem:
4x1800ft olaj = 7200ft
1x olajszürű = 3600ft
munkadíj: 4500
.............................................
15300ft
Ha nem viszek semmit?
4x3300ft
1x1600ft
4500ft
..................................
..
19300ft
Vagyis rögtön sporoltam 4000ft-ot ami ebben az esetben 20%
várjál akkor nem kell a pmr igaz?