várnom kellett, hogy a gyárból megjöjjön az autó, tehát nem készletes volt.
A ford kereskedő úgy adott volna több mint 600ezer kedvezményt, hogy én még el sem kezdtem az alkudozást...
Persze azt azért mindenhol kérdezték már az elején, hogy kölcsön lesz-e
Van, amikor el kell adni. Hogy ne legyen rajta több készletkamat. Akár nullán is. Vagy modellváltás, vagy bank, vagy ilyesmi... no nem szakmázok tovább. Próbáljatok alkudni például új Suzukira a Balaton partom... meglepő árakon lehet új motort venni, és van nekik még...
Azért a kereskedőket sem féltem...
Amikor az autót vettem két és fél éve a listaárból közel 20 százalékot engedtek! És gondolom nem engedtek volna annyit, ha nem éri meg nekik még így is...
Van motorkereskedő ismerősöm. Az árrésük egy Banditon listaáron kb. 80 e Ft. Na ebből nem lehet fenntartani egy vállalkozást. Pláne, hogy tavaly összesen az országban mintegy 100 db kelt el ebből a mociból. Ezért van előkelőbb helyen a hitel és a banki jutalék. De ez is csak a kifizetett részletek után jár... ergo a futamidő alatt kapja vissza. Szóval nem a motoreladás a biznic. Az az alkatrészben és a szervizben van...
Mekkora beteg az a világ, ahol az azonnali fizetés rosszabb mint ha 100 éven keresztül adós vagyok. Majd ha egyszer eladom a motorom, megmondom a banknak, hogy figyuzz, eladom részletre, de akkor a kamat 20%-a az enyém, mit szólsz? Öcsém...
Emléxem, mikor ismerősömék elég drága kocsit vettek, megrendelték hogy mi kell, mi nem kell, a kereskedő még ajándékot is adott mellé, majd amikor minden fix volt már, kijelentették, hogy na akkor holnap kápéra hozzuk a 8 számjegyű összeget. Állítólag a kereskedő szó szerint levegőt se kapott.
A kereskedővel kapcsolatban: multkor beszélgettem eggyel. Elmondta hogy kamatmentessen kap vagy 10 milliót és azt vesz rajta amit akar,. Neki az üzlet ha a vevő hitelre vesz (a banknak meg pláne) eleve kap 200 e jutalékot autóra, vagy még többet ha nagyon értékes. KP-ért nem is érdemes eladnia, inkább rohadjon az udvarán.
Mivel drága a hitel, kevesen vesznek, igy sorba bezárnak a kereskedők.
Ez esetben mindkét motoron szeretne 150-200 e Ft-ot keresni, de két ilyen olcsó, régi motorokon az nem fog menni.
Nekem az autonal volt gyertyakàbel hiba. Egy istené sem akart begyulladni, deha begyulladt, keservesen csorgott szegenyke 1-2hengeren, majd leallt. Kábel csere orvosolta.
Pl.apró hajszálrepedések vannak rajta, és időnként áthúz a blokkra:
Na ilyenkor kimarad egy szikra és nem adja le a robbanás erejét.Minél többször húz át, annál több gyújtás marad ki, annál kevesebb az erő,aztán már elkezd durrogni, végül egyhengeressé válik.
Rájönni úgy lehet, hogy sötétben járatod a motort és akkor látod hogy áthúz, vagy tapizod és megráz.
Javítás: csere vagy ha még nem annyira gáz, ráhúzol egy PVC csövet.A gyertya pipa is csinál ilyet ha van rajta hajszálrepedés.
Nekem a "felvilágosítás" mellett az a bajom, hogy meg sem nézte a motort. Azért elég szépen énekelt, így ismeretlenül is. Szomorú, hogy ennyi a hanyag gazda. Korábban az olaszokra volt jellemző, hogy addig látott szervizt, karbantartást az autó, ameddig garanciális volt... utána "egy olajjal" elment vagy 100.000 kilométert, hiszen úgyis eladóvá vált 2-3 év múlva. Lehet, hogy ez már begyűrűzött hozzánk is?
Nos, a másik a kereskedő oldala. Ezt is el tudom fogadni, mert van logikája (és próbáld meg): Használt motorja van, ami ki tudja mióta van nála, áll benne a pénze (jó esetben az övé, de a banké is lehet, az meg még "drágább"), úgy nem éri meg neki eladni, hogy bekerül egy másik helyette az udvarba. Pláne, ha "kevés" van ráfizetve. Gyanús, hogy másképp beszélt volna, ha a Te mocid csupán a felét-egy harmadát tette volna ki az "új"-réginek...
Nem sok kereskedőnek van annyi pénze, hogy megvegye a motort, majd tárolja akár egy-két évig, mire gazdára talál. Ha csak évi 6-7 %-kal számolod a "pénz árát" (de ez inkább 10-12), akkor minden 100.000 Ft évente 6-12.000 Ft-tal több. Ennyibe kerül, ha ott áll az udvaron... és ahogy öregszik a gép, egy ideig annak bizony nem emelkedik az ára. Szóval óvatosak a komusok... ahogy én is az lennék a helyükben.
Szimplán matek, más kérdés, hogy mennyire "kritikusan", és mennyire "odamondva" meséli el ezt az adott kereskedő.
Hát, ilyen lehet a háttérben, amire gondol Maciesze...
én nem hiszem hogy hozzá értő volt ti hallotatok már ilyen problémákról szegény gs-nél? esetleg egy tizenéves gixer vagy ilyesmi motorba nyulhatott bele amit idióták hajtottak mert olyanból marha sok van szervízelni meg persze baszták mert nincs pénze
Hát vagy nem igazán hozzáértő az eladó..és ezért párszor belenyúlt a dolgokba nagyon, vagy tényleg ilyen siralmas a helyzet az országban. Mindenesetre ha lesz is következő motor, az csak alapos szemrevételezés után lesz megvéve...
Amíg itt a mostani, addig úgyse fogok csak azért belemenni egy üzletbe se, hogy végre motorozzak. "Új" régi motorral majd megint csupa izgalom, és bizakodás lesz az első párezer kilométer
Olvasom... nem értettem hirtelen, mire esküszik? Aztán persze hamar leesett. Vicces lenne, ott nézne engem a násznép, hogy "ez meg ki a herém? " A pólót ki is kéne fizetnem.
Úh, a pólóm! Tényleg, teljesen kiment a fejemből. Köszi, még jó, hogy szóltál! Akkor veled is találkozom külön. Most szombat jó nekem, aztán jövő hét vasárnap, május 15...ilyesmik. De megbeszéljük emailben.
A ford kereskedő úgy adott volna több mint 600ezer kedvezményt, hogy én még el sem kezdtem az alkudozást...
Persze azt azért mindenhol kérdezték már az elején, hogy kölcsön lesz-e