azt látod, hogy mikor tölt a töltő?
Mert ha lemerül a GPS, akkor lehet, hogy már induláskor megadja magát a töltő, csak addig nem veszed észre, amíg nem síkitozik a GPS...
Próbáld meg már járó motornál bedugni a töltőt, hátha segít, bár igazából akkor is a biztosítéknak kellene kimennie (mekkora biztosítékot raktál a szivargyújtó elé?)
Válasz:
1: Tavaly Horvátországból hazaérv kb 8dl olajat kellett utánatölteni.
2: A levegőszűrőt 24e-né cseréltem,igaz még nem takarítottam ki 30nál.
3: Fojtatlan!
Történt egyszer hogy kigyorsítás közben durrant egyet és megindult mint az örült. Sajnos az öröm nem sokáig tartott,pár kilométer után ismét eltűnt a teljesítmény.
Karbi dugulásra gondoltam,de tegnapi karbi takarítás és szinkron után se lett a régi.
Mire szétvágtam a dobot odalett 6 flexkorongom.A burkolatot a flexről meg le kelett vennem mert teljesen nem vágtam szét a dobot és burkolat nélkül jobban befért a csőbe.
Ma meghajtottam ujj dobbal.....hát..... nem semmi
Az utolsó számig elmentem az órába(természetessen német autópályán) :) De még ment volna. Habár gondolom az sokat segit a hejzeten,hogy 60 kiló vagyok :)
Az AKMT-n olvasgattam az idevágó cikkeket, de mégsem mernék most még belevágni. Az a kisebbik gond, ha a nyakamba borul 3 liter olaj, a nagyobbik, ha valamit nem bírok visszatenni, vagy rosszul, és akkor megnézhetem magam... Majd ha lesz ember itt Budapesten egy kis közös szereléshez, elgurulok hozzá.
Nagyjából látom, mi mekkora, de lehet, hogy ez nem elég, pontosabb kell. Mindegy, nem csinálok ebből ekkora felhajtást, hanem most még szervizbe viszem, aztán szép lassan beletanulok. Úgyis egész életemben motorozni fogok, szükség lesz a tudásra.
Mondjuk a bowden/fékcső hosszához csak pici szemmértékre van szükség.Odatartod a kormányt a híddal a motor megfelelő pontjára és látod hogy kell vagy nem hosszabb.
Átmész valakihez, az elsőt megcsináljátok közösen és a többi már megy egyedül.
Én szelephézagot is magam állítottam elsőre, igaz nekem van "előképzettségem" a dolgokhoz.
Kezdd egy olajcserével és légszűrőcserével, azon nem sok elrontani való van. Kicsit barátkozol a géppel meg a szerszámokkal.
Szerintem fölösleges a gyorstalpaló!
Ha csinálni akarsz valamit a gépen, akkor hívsz segítséget, olyat aki már csinálta, és ha együtt csináljátok, akkor legközelebb már egyedül is bátran belevághatsz!
Így csinálta eddig mindegyikünk, míg mindnyájan profik lettünk!
Ez jól hangzik, csak pl. nekem semmiféle tapasztalatom nincs még rutin szervizelésben sem. Sosem tanultam, sosem csináltam, így pedig nem mernék nekifogni. Egy motorszerelő gyorstalpaló tanfolyam ára mennyi idő alatt jönne vissza a szervizen való spórolás miatt?
Erre a tábla is figyelmeztet. Azon kívül viszont senki más. Ha valakinek vérmérséklete engedi, saját felelősségére nyugodtan bemehet. A N 47° 11,327' E 17° 44,410' 654 m [GCBKHA+Bejarat] pontnál található a főbejárat, bal oldalon egy hatalmas lyuk tátong a kerítésen, de a bátrabbak közvetlenül a kaput is átléphetik! Abszolút minimális az esély arra, hogy Rajtatok kívül éppen arra kolbászol valaki, hát még az, hogy rátok is szóljon. Szóval: szabad a pálya! Ha mégis bementek, a hely hihetetlen hatással lesz Rátok, GARANTÁLOM. A bázison mindenki megtalálhatja félelmeit: tériszony (a radar állványára való felmászással), bezártságtól való félelem (lenn a föld alatt), vagy szimpla para, hogy épp most jön ki a szovjet vörös hadsereg, és újra birtokba veszi a bázist!:-) A föld alá (állítólag) 6 emelet mélyen le lehet menni. A radarról pedig (már amelyiknek még "üzemel" a létrája) DÖBBENETES panoráma tárul a elétek! Rendkívül tiszta időben látni az Alpok, a Tátra havas csúcsait, és akár a Misinát (Pécs) is! Fényképezőgépet előkészíteni!
"
hahó
én már így vettem, hogy rajta volt ez a plexi, kipróbáltam nélküle is, változást nem nagyon éreztem, mondjuk csak a benzinkútig mentem akkor,
de valahogy már hozzászoktam, hogy rajta van és így használom; kicsit talán optikai tuning is (testesebbnek tűnik)
Viszont, mióta kicseréltem a kormányt szélesebbre, érzem hogy hasznos, hogy fent van, mivel így ki vagyok feszítve mint egy vitorla....
Én mindig így csinálom.....
Az olajszürőt pl meg szoktam karcolni......
De már nincs ilyen gondom, hiszen lejárt a 2 év gari - így a kisebb dolgokat magamnak csinálom.
ÉS?
1., nyerek egy csomó benzint, hiszen nem kell elvinni a gépet....meg hazajönni. Nekem a legelső normális szervíz oda-vissza 110km-re van, vagyis 7L benzin-.re
2., jóval olcsóban szerzem be a dolgokat (a szervízben 3200 az olaj, Én meg 1800-ért veszem, 3-4000 a gyertya azt is 1800-ért veszem.....3800 az olajszürő azt meg 1600-ért vettem utoljára.....
Vagyis sporoltam 3x1400+4x2200+2200 + 4500 (óradíj)= 19700ft-ot....
Azért NEM MINDEGY! És mire kell beruházni? Pár szerszámra - ami meg egy Férfi állatnak mindig van otthon. (régi mondás: van kalapácsod? Nincs.... Akkor buzi vagy:-)
3., nem kell kivárni az időt - hiszen sok szervízben pl egy olajcsere 1 óra....és biza kivárják.....még ha nem is csinálnak semmit, miközben olajat 20 perc alatt lecserélek és ebben benne van egy cigi is:-)
Szóval ez van......
De öröm az ürömben, hogy mindenhol megpróbálnak átb@szni....nem csak motorszervízbe. DE ennek előnye? Rá vagy kényszerítve hogy résen légy:-))))
Köszi, így megnyugodtam. Volt egy ilyen gyanúm, hogy a két henger + karbi az oka. Előtte GZ250-em volt, de ott nincs minek szinkronban működnie (egy hengeres, karbis). Hidegen egyenletesebb volt a járása.
Hatalmas ötlet, meg is csinálom! Remélem, nem olvassák ezt a fórumot.
A kisebbik rossz, ha feleslegesen cserélik ki, a legrosszabb, ha azt mondják, kicserélték, pedig nem is...
(nekem még nem volt rossz tapasztalatom motorszervizzel, mert olyanhoz mentem, akit ajánlottak, de elég gáz, hogy Magyarországon eleve ezzel kell számolni szinte mindenütt, hogy átb@sznak)
Azért jönnek meg pár nap alatt az alkatrészek mert amikor a kecskeméti Suzuki gyárba viszik a cuccot, akkor általában van mindenféle motoralkatrész is a konténerben, amit aztán küldenek, a megfelelő helyre. Csak ha nagyon speciális alkatrész kell aminek nem jellemző a meghibásodása, akkor kell többet várni.
A Yamahánál hasonló a helyzet, csak ott Olaszországban van a gyár, de onnan is pikk-pakk megérkezik a cucc ide.
Filctol.....bovden boritás elhúz.....bovden bejelöl.....
És ha nem cserélik? "Akkor miért filctolas még még mindig?" kérdéssel tudsz menni a főnökhöz......
Általában mindig a szerelő a ludas! Aki "kilopkodja" a cuccot - és eladja maszekba.
Mert ha lemerül a GPS, akkor lehet, hogy már induláskor megadja magát a töltő, csak addig nem veszed észre, amíg nem síkitozik a GPS...
Próbáld meg már járó motornál bedugni a töltőt, hátha segít, bár igazából akkor is a biztosítéknak kellene kimennie (mekkora biztosítékot raktál a szivargyújtó elé?)