Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mai napon leborulok a magyar motorostársadalom nagyjai előtt

Ma tettem egy kísérletet arra, hogy beszámíttassam egy cx650e-be a gs-em.
420 a cx külföldi papirokkal, ugye erre mér rájön olyan 70-80 mire rendszámot kap.. 150et hajlandó lettem volna ráfizetni (mondjuk ez is irdatlan bukó a részemről..főleg annak fényében, hogy szinte minden gyári új a gépen..na jó..legutóbbi nagy pénzbeleborítás óta 15ezer belement)
..és az ajánlatomra ezt a választ kaptam:
Kereskedő: Mióta magyar gazdás a gép?
Jómagam: vagy 16 éve..
Kereskedő: Régóta magyar tulajnál lévő gépet nem számítunk be, mert azok nincsenek rendesen szervizelve, és mind szarrá van hajtva....ha nem a szelep fog a hengerfejbe esni, akkor meg biztos, hogy pillanatokon belül csapágyas lesz..
Jómagam(közbevág):..és ha azt mondom, hogy az utóbbi több mint 40ezer km-ről megvan minden szervizszámla?
Kereskedő: (már nem tudom hogy fogalmazott pontosan, de kb ezt mondta).. neki az mind1, bárhonnan szerezhettem, úgyis csak át akarom vágni, neki ez nem üzlet.. és már most megmondja hogy egy rakás szar a motorom
Jómagam: Köszönöm szépen a szíves tájékoztatást, akkor megpróbálom eladni saját magam a motort, aztán vagy elmegyek megnézni a cx-et, vagy nem. Köszönöm

Gyerekkoromban azt hiszem a füllentős kiskakas este volt hasonló, jelen esetben a magyar motorosok egy kalap alá véve a kiskakas...

Erre nem igazán tudtam köpni nyelni se miután letettem a telefont..
Ezek a szerszámok a gyári készletben is megvannak, ha nincs jobb kéznél. Meg a használatiban (ami a netről is letölthető) is le van írva emlékeim szerint az olaj/légszűrő/gyertyacsere. Az előző vasból egy leszanált alacsony fazékba engedtem le az olajat.
Nem beszélve arról, h ha saját magad csinálod, biztos, h le van cserélve az olaj is meg a szűrő is. A felszámított munka és anyagköltség az el nem végzett dolgokra nem csak Magyarországon jellemző, sajnos.
Mikor a leendő feleségem (már csak 45,5 óra) egyszer elmegy suliba, vagy épp nem kiváncsi rám:-)
Hozzám jöhetsz - VÉGRE MEGKAPNÁD A PÓLÓDAT!

Felhívsz, megbeszélünk egy időpontot, azt elmondok neked bármit amit tudok a Gs-ről....
Megmutatok mindent....



A leg általánosab szervíz hiba, hogy beletörik a tőcsavart az olajszürőnél.....
NA AZ SZOPÁS.........De aki már szerelt életében annál ez csak véletlen lehet - ami meg mindig ott olálkodik a sarkunkba....
Ez nem rutin......csak egyszerű érdeklődés.


Hiszen egy szervízeléshez mi kell GS500 esetében?

a., kell az olaj leengedéséhez egy 17-es villáskulcs
b., egy edény amibe elfér a 3-4L olaj..... (nekem egy autós olajos falkonom van, az 4 L-es - az oldala ki van vágva)
c., egy 10-es csőkulcs az olajszürő kiszedéséhez

ENNYI.....

Ha nagyszervíz akkor kell még a GS szerszámlészletéből a gyertyakulcs is, illetve a csillag csavarhúzó a légszürő kiszedéséhez, valamit egy 12-es kulcs a tank leszedéséhez - ami miatthozzáférsz a légszürőhöz....





No meg kell 30 perc nyugalom.......



Egy GS szervízelése nem egy ördögi munka.
Szelephézagot, karbiszinkront Én se csinálok, mert nem értek hozá, és ahoz nincsenek műszereim...
Na ilyen lett:
Én annó egy hasonlót beszívtam a robogómmal. Ott az volt a baja, hogy néha, látszólag minden indok nélkül elvesztette az erejét és csak dadogott, aztán jó lett, aztán megint elment az ereje, stb.
Kábé mindent kicseréltünk benne, mire kiderült, hogy a kipufogóban széthullott a katalizátor és a visszacsúszott darabok néha eltömték a kipufogócsovet, néha nem.
Sőt, még megpróbálhatja a flakonból motorozást is, nehogy a tank legyen a hibás!
Ratinak pl. gyertyakábele volt a bűnös, hasonló erőtlenséget produkálva. Ha mindezek jók, akkor már csak a karbicsek van hátra!
Én a légszűrő után kipróbálnám, és ha még mindig nem jó, megpróbálkoznék a gyertyák cseréjével is. Sőt, előbb azzal, mert sztem nem légszűrő lesz. De tény, ezek az alkatrészek jók lesznek későbbre, ha mégsem azok a ludasak.
Tbkinnek is behalt a mocija a székelyföldi poros utaktól, és az övé sem volt régi!
Ugyanígy elszállt az ereje! Még jó hogy egy kompresszorral orvosolni tudtuk!
24-nél én cseréltem,de azért bizom benne hogy nincs nagyobb gond.
Ez az, ami "két forintos" megoldás, és okozhat ilyen jellegű problémát. Ha szervizben csináltattad és még nem néztél rá, akkor a korábbiak elve szerint az sem kizárt, hogy benne maradt a régi... ergo 18.000 kilométer óta szűr...
Reméllem hogy csak a légszürő tréfál meg.
Meg is rendelem még ma és amint kicseréltem beszámolok
az észrevételröl.
A 8 deci az sok azért hiányzó olajnak. Pláne kánikulában, pláne magas fordulaton...

Én a levegőszűrőre gyanakszom. Tégy úgy, ahogy Erik írta.

És hosszú út előtt (főleg autópályás) tégy be egy kis utántöltő olajat, mert okoz ám rendesen a mocinak, ha nem tud visszahűlni az a két liter "maradék"...

Légszűrős csere után keressük tovább a problémát, ha még fennáll.
Ha nem jön közbe semmi, nekem jó a május 8.
De az! A malacnak.
Igen, nem felejtettem el, és köszönöm a lehetőséget. Egy hétvégi nap esetleg elugranék hozzád, vagy valami ilyesmi. Írok előtte neked.
Mert a Te motorod bika, mint az állat!
Ezt fogom tenni, aztán figyelem a változást.

De akkor a többieknek miért nem romlik el
Hali!
Hát az én gps-em kezelésijébe vastag betűkkel van írva, hogy CSAK járó motornál szabad bedugni a töltő kábelét! Lehet ez a gubanc okozója...
Akkor vegyél egy új légszűrőt és próbáld ki vele!
Ha nem változik semmi , akkor legfeljebb visszarakod a régit kipucolva, az új meg jó lesz tarcsiba!
Ha meg jó lesz tőle, akkor nem kell többet szétszedned!
ÉN ITT VAGYOK, MÁR TÖBBSZÖR MONDTAM!
De hát, nem erőszak a disznótor!
az az egyszeri olajhiány nem okozhatta.. nekem is kb ennyit kellett rátöltenem csehországból hazajövet.. azóta 23ezer belement, és nem eszik több olajat mint előtte, és ugyan úgy megy.. mondjuk 6.ban 8ezer fölé soha az életben nem húzattam, de azt mindig tudja..és még nem az a vége..
4-5 órát tölt rendesen, müködik szépen, egyszer csak meg kapufa.
15A
Nem látom mikor megy ki.

Azt gondoltam, hogy inditáskor ki fogom huzni, hogy nem kapjon nagy ingadozást.