Sziasztok!Én uj vagyok itt a fórumon 1 hete vásároltam egy gyöngyörűű 2002-es kék GS-t már raktam bele kemény 175 km-t . Pár kérdésem lenne remélem tudtok segíteni.
1. A blokkba csak motorolajat kell tölteni? Hajtóműnek nincs külön olajzása? Ez hogy működik?
2. Észrevettem a moci jobb oldalán túlfolyó csöveket, mik ezek pontosan? Azt tudom hogy van aksinak, meg olaj(?). Egyébként az utóbbiból csöpög, illetve nedves a cső vége, mintha a motorolaj folyna ki rajta. Ez normális?
3. Állítható az első teleszkóp erőssége, elég puhának tűnik...?
Egyébként bejön a gép nagyon, főleg hogy alurol nyomatékos és nem kell pörgetni hogy menjen.
Blue! Gratulálok az oldaladhoz, főleg a "karbantartás" fül alatt megtalálható dologokhoz, nagyon sokat segített a moci megismeréséhez!
Mindenkinek kívánok nagyon jó időt
(ja és remélem nem kérdeztem tul nagy hülyeségeket, dehát ugye 1. igazi motorom...)
Figyeltem ezt a kis vitát, hogy hol található a gyújtás, a kuplung, meg a generátor, meg egyebek.
Na szóval. A motor bal oldalán (a váltókar felől) található a generátor, az önindító meghajtással és szabadon futóval. Ez egy olajfürdős állandómágneses háromfázisú generátor. A forgó mágnes mögött van a szabadonfutó. Ezen az oldalon csatlakozik be a kuplung bowden ami egy áttételen és egy tolórúdon keresztül működteti a jobb oldalt (fékkar felől) található kuplungot.
Tehát a jobb oldalt van a kuplung (fékkar felől) és itt található még az olajpumpa is. A kuplung előtt (ahol kidudorodik a Suzuki felirat (három csavar rögzíti a fedelet) található a gyújtás jeladó illetve az olajnyomás gomba is. Egyébként itt nincs olaj és ezt a fedelet nyugodtan le lehet venni ha valakit érdekel a gyújtás jeladó.
A gyujtás meg a generátor motoroknál általában egy blokkban van kialakítva. Ami szerinted a hátsó fékkar előtt van. De ott nincs, mert az az olajbeöntő. Maradjunk a bal oldalban.
Így van! Ezt a tolórudat mozgatjuk a kuplung karral, a blokk bal oldalán, ahol a kihajtás is van ( a kis lánckerék).
A váltó tkp. nincs egyik oldalon sem, hanem mindkettőn, a motorblokk hátulja teljes mértékben a váltó, kuplung.
Ja és a váltó egy tolórudon keresztül emeli ki a kuplungot ( egy csigamenetes valami segítségével ahogy csavarodik ugy emelkedik ez a menetes valami és ez nyomja meg a rudat , a bowden egy kar segítségével csavarja el és így emelkedik )
Jobb oldalt van a kuplung, aki nem hiszi tekerje ki a nivót és nézzen bele, amit lát egy kis f.kerék a főtengely végén és vele kapcsolatban a kuplung kosár a lamellákkal mellette, de amugy minden motornál így van ( aszem ).
A kuplung a jobb oldalon van (ahol a hátsó fékkar)! Előtte meg valami generátor! A bal oldalon (váltókar felől) meg a gyújtás van....talán... A jobb oldalon lévő fogaskerekeket mi keni? Mert a gyújtás az nem hinnép hogy kapna olajat! Mostmár teljesen nem értem az egésszet.......
A motor BAL oldalán van a váltókar (a kuplung is épp ezért.....)
Ott található még a gyújtásvezérlés amit lehet állítgatni is (aki akarja....ott a leírás)
A jobb oldalon meg mi más lenne mint a fogaskerekekkel és olajjal teli dekni.......a tetején az olajnyilás, nívó...stb.
Ami itt neked a képen van az valami régi kép lehet s ráadásul forditva......as lényeg hogy egy olajablak.....ahol tudod nézni az olaj szintet......
Üdv! A gépkönyv lapozgatása közben ismét homályba borultam! Arra rájöttem hogy a motor jobb oldalán van a kuplung, meg talán a gyújtás(?) de akkor mi van a másik oldalt? Hogy érthető legyen felrakok 1 képet. Szóval, mi van a dekli alatt?
Motoroztam ma, majdem tolnom kellett! Elfelejtettem megnézni induláskor hogy mennyi benya van benne....aztán majdem nem volt elég.
Sziasztok!
Látom megint téma a fojtott motor. Nos, az én forgalmimban is 25 kW van, viszont felhívtam az előző tulajt, aki állítja, hogy nincs lefojtva, pedig ő nem vette ki.
Hogyan lehetne erről megbizonyosodni? Ha a vége ~170 körül van, a fogyasztása meg ~4.0 körül, akkor nem lehet benne, ugye? Ezeket még csak gondolom, mert még mindig nem tudtam beletekerni 2 km-nél többet amíg a szerelőig elértem.
Jó ötlet, hogy később lesz a videozás, mert felesleg ilyen hidegben kockázatot vállalni egy jól elkapott kanyarért. Én a tegnapi tesztem alatt mentem kicsit tempósabbat, és amikor mentem fel az M0-ásra, rátettem a tüzet rendesen a gépre a ráfordulónál, mire pumpált olyat a gép picsája, hogy rendesen meglepődtem, pedig még nem volt térdletevős tempó. Szóval valszeg a 4-es rugófeszesség gyenge az én 95kg-omhoz. Vagy a gumi csúszkált kicsit?
1. A blokkba csak motorolajat kell tölteni? Hajtóműnek nincs külön olajzása? Ez hogy működik?
2. Észrevettem a moci jobb oldalán túlfolyó csöveket, mik ezek pontosan? Azt tudom hogy van aksinak, meg olaj(?). Egyébként az utóbbiból csöpög, illetve nedves a cső vége, mintha a motorolaj folyna ki rajta. Ez normális?
3. Állítható az első teleszkóp erőssége, elég puhának tűnik...?
Egyébként bejön a gép nagyon, főleg hogy alurol nyomatékos és nem kell pörgetni hogy menjen.
Blue! Gratulálok az oldaladhoz, főleg a "karbantartás" fül alatt megtalálható dologokhoz, nagyon sokat segített a moci megismeréséhez!
Mindenkinek kívánok nagyon jó időt
(ja és remélem nem kérdeztem tul nagy hülyeségeket, dehát ugye 1. igazi motorom...)