Ez igaz, de ha mostani, tehát új karbit akarok rá venni, az drágább lenne, mint a motor értéke. Bontóban óriási szerencse kell, hogy kifogj egyet. És akkor is még az is lehet fojtott.
Végül is a motoron nem változtattak különösebben semmit, elvileg sztem jó kellene, hogy legyen.
De ezért dobtam fel témának, mert több szem....... És ez GS 500-as fórum, nem?
Ja, és még 1 téma. Ugye hétvégén tekertem a gépbe új olajat, szűrőt. És sajnálattal tapasztaltam, hogy az előző tulaj - vagy tulajok valamelyike - elkövette azt a hibát, amit általában ilyenkor lehet: megtépte az olajleeresztő csavart. Kicsit be voltam feszülve. Végülis visszalehet rendesen tekerni a csavart, de nem nagyon hagyott nyugodni a dolog, elkezdtem megoldást keresni az ügyre. Ugye van a menetvágás, meg a "hernyózás". Biztos sokan ismeritek, aki nem, annak írom le (még nem láttam, csak nemsokára meg fogom csináltatni, csak szerszámot kell hozzá keríteni). Szóval a jelenlegi menet kb. már csak fele az eredetinek, szóval nem valami perfektül zár (forró motort leállítom 2-3 csepp olaj meg is jelenik a blokk alatt). Szóval a lényeg, hogy egy fém "hernyót" fogunk beletekerni az eredeti menet helyére, ezáltal felújítjuk a menetet. Ez a fém hernyó valami jó erős anyagból készül, ezáltal még jobb lesz, mint az eredeti öntvény menet. Szóval ezt kell megcsináltatnom nemsokára. A kérdés: van valakinek ilyenje, vagy tud ilyenről? Általában autószerelőknél szokott lenni.
Hát igencsak elgondolkodtató. 25%-os teljesítmény növekedés, kb. ugyanennyi fogyasztás csökkenés - engem inkább utóbbi érdekelt. Hosszú távon mindenképpen kifizetődő lehet. És azért az sem rossz, hogy amikor 100-al tekerzs 6-ban, akkor simán gázra megelőzöd - kényelmesen - a galambszürke körlámpás 1200-est!
Nem tudom mennyire jó ötlet régi karbit rátenni az újra, hiszen ha valamihez 14 év után nyúlnak először, azt nem ok nélkül teszik. Egy fejlettebb technikát visszacserélni régebbire... nem is tudom. Meg mennyi a költsége egy régi karbinak? Annyiból talán már megoldod az újnak a folytás mentesítését. De sajnos nincsenek adatok a kezemben.
Az a gonosz Ratesz felpiszkálta a csőröm! Hogyan tudnám azt a 11 lovat visszacsempészni a motorba. Mivel az enyém 2004-es, tehát nem elég ragasztani, komplett megoldás kell. Ez pedig nyilvánvalóan a karbicsere.
Na ehhez kérnék megoldási javaslatokat, ötleteket, okoskodásokat.
Konkrétan: felrakható-e pl. az1996-os GS 500 karbi a 2004-esre? (szívócső átmérő, felfogatás, stb)
8000 körül már nincsenek csodák. Igazából 9000-nél ment kb. 180-at, de szélárnyékban ment volna még, de nem akartam kínozni. Úgyse megyek többet ennyivel a géppel.
Még sohasem tankoltam teljesen tele. Mindig csak a perem alá kb. 2 centivel. (balfék vagyok a pisztollyal, és inkább nem fröcskölök össze mindent benzinnel )
Én megtorpanást nem tapasztaltam, viszont annál a fordulatnál nálam elég becsületesen rezonál. Tehát, vagy alatta, vagy fölötte kell járni...
(6000 és 7000 között van a vibráció, ilyenkor a tükörben nem sokat látni )
Hozzá kell tenni, hogy 8000 fölött még nemigen forgott, de úgy sejtem ott még jön elő belőle meglepetés. Érzésre onnan menne még nagyon...főleg 4. és 5. sebességben. Ezt is ki szeretném próbálni mihamarabb. "Mi is van 8000 fölött?!"
Az nagyon szép fogyasztás. Az enyémnél a második tankolás 330 km körül volt. Úgy érzem sikerült szépen bejáratnom, de majd elválik, hogy mennyi a fogyasztásom, ha már sikerül végre legálisan közlekednem vele. Kíváncsi vagyok... én olyan 4,5 literre saccolom most... két-három héten belül kiderül.
Látom,hogy a sebességről beszéltek,had szóljak hozzá én is.
Az én Gs-em (már eladtam) alattam - 70 kg vagyok- 195-öt ment és még ment volna.
A fogyasztásom is volt,hogy 4.2 vagy egy kicsit több de 5 l fölé nem nagyon ment fel, de hozzáteszem,hogy ez a fogyasztás normál körülmények között születtett,ja és nem volt folyott.
Jó az a fogyasztás amit lentebb irtak.
Az enyém meg a Tiédtől egy hónappal ifjontibb.( de szépen fogalmazok! )Abban az időben sztem javarészt ilyeneket hoztak be, aztán eladáskor azt mondtak amit hallani akarsz/folytott v. nem)
Szerintem az lehet a különbség, hogy a miénk nem csak a lukkal van fojtva.
Persze tudom. A CBR-emmel is mentem 272-t, mégse volt az csak 250 kb. A lényeg, hogy eddig 160-at ment, most 20-al többet, dinamikusabb és robbanékonyabb a gép!
Nem tudok 10-én résztveni a videjó forgatásun!
Brühühü