Nyugodtan ugorj neki. Előtte azért nézd meg Blue lapján.
Én is megcsináltam, ezért néhány fogást megosztanék veled. Elég egy ember, de ha van segítség, úgy jobb. A tank nem baj, ha üres-könnyebb. Alatta a csapot elzárni. Én a benzincsövet a benzincsapról kötöttem le, egyszerűbb volt. Ha levetted a tankot, minden ott van előtted. A karbihoz használj rendes csillagcsavarhúzót, ne gagyit, mert beletörik, elnyalja stb. A tolattyúval óvatosan bánj - hímestoji. Visszarakásnál a tűszelep nem biztos, hogy egyből lukra megy, nagyon finoman próbálkozz vele - szűzlány.
A tolattyú tulképp egy műanyag cső, átfúrva, így 2 luk van rajta szemben. ezeket kell beragasztani.
Én eddig jutottam, mikor Blue elköhintette, hogy a 2004-eseknél nem müxik, ezért én ragasztás nélkül összeraktam.
Elvileg a hétvégén itthon vok, tehát ha megakadsz, naon szivesen segítek itt a fórumban.
Az időjárásjelentő kisbékám szerint márc 24-re kis valószínűséggel várható eső.
Márc. 23-ig azonban gyönyőrű tavasz lesz (az előtte való héten).
Majd meglátjuk, hogy mi lesz az igazság...
Hó jelentés csak most, csak itt, csak nektek! Nógrádból.
Alakul a tavasz: kb 10 centi a hó vastagsága, este 10-től folyamatosan szakad.
Ha így marad, Blue átteheti az évadnyitót aug. 24-re
Ratesz!
Tényleg nem egy nagy dolog! Ha már láttál életedben csavarhúzót - tudod melyik a nyele? - akkor sima ügy/slick50. A tankot 2 csavar fogja, az alján van mégegy csap, + a 2 db benzincső lekötés.
Utána már ott a karbi. A tetején átlósan 2-2 csillag csavar (lehet, hogy 4-4, már nem emlékszem pontosan)
ezt levéve ott a tolattyú. Óvatosan, nehogy görbüljön a tűszelep! Kiemeled,beragasztod az átfúrt lukakat és kész!
A légszűrő a Nagyvasnál van jó áron /hilo-filtro 3500 körül, drótos/ olajszűrő is van
Az enyémben most Sampipi van 5800-ért /J 303 a típusjele/ , ez a lukacsos fajta.Olajszűrő: X 307
Tisztítgatni érdemes, szigorúan kívülről befelé fújatni! Én 6000-nél fordítok rajta 180 fokot, így a szívó oldal szembe kerül, és a tisztább rész megy a karbihoz.
Ha ennyi pénzed van akkor nyugodtan:-)
De ha 3000ként fújatod akkor hidd el hogy nem kell...........
Én nem is szoktam hozzányúlni csak 6000-ként, de a fúvatás se mindig jön össze (max ha motorral megyek dolgozni, mert akkor a melóban kikapom, azt adok neki müszerlevegővel (6bar).....
Ebben az esetben viszont a gyári a jobb, hiszen ezt a lemezburkolatosat elég nehézkes.....
Érdemes kifújni levegővel néha. Mondjuk 3000 km-enként. Én biztosan minden 6000 km-nél cserélni fogom, ugyanis nem a poros magyarországi utakra lett kitalálva a csereintervallum.
Az autómban is minden olajcserénél kidobom a légszűrőt. (magunk közt szólva érdemes is, mert rettentő szutykos tud lenni)
A motorraddal csak egy nagy gond van........
Márpedig az , hogy mivel jó - igy szezonban kiba...tt sokat kel várni mert fullon müködnek.........
A túlvállalást érteném mint pénzügy- de mint üzlet már nem igazán, hiszen sok esetben nem jutok el a motorig....
De az tény hogy a jó helyeknek ez az ismérve........
Egy szar szerelőnél nem találsz telt házat!
A gyári légszürő egy fémdrótos kivitel.....azt nekem 9900-ért számlázták anno......
A Louisban, a motorradban meg egy olyan légszürőt vettem ami egy lemez körbe és ki van fúrkálva......
különösebb különbség nincs- hiszen sokat elmentem.....
A nagy lenyúlós világban egy kis meglepetés. A szekszárdi Full-Gashoz vittem a GS-t 1000-es szervizre.
Azon kívül, hogy elfelejtették a megbeszét időpontot , minden korrektül ment náluk. 10 perc várakozás után bejött a szerelő, és nekiállt a motornak. Nem vette zokon, hogy ott szerettem volna állni mellette. Mindent mondogatott, mutogatott, és közben dolgozott.
A számlán utángyártott olajszűrő volt, és tényleg ez is került bele, és az ára is normálisan volt megszámolva. Az ACT-EVO olajat 1700/l-ért számolták, tehát arra sem kellett otthagynom a gatyám. Viszont az elgondolkodtató, amit Budmyke írt, miszerint ez az olaj vízhűtésesbe való...
Kétüteműeknél tényleg van ilyen különbség. Majd utána nézek.
A lényeg, hogy kitöltötte ugyan az egy órát a srác (láncfeszesség ellenőrzés, kuplung holtjáték nézegetés, és egyéb időtöltés), de nem számlázták rám a haver motorjának rezsióradíját legalább.
Nálam is a mosogatószer játszik a pucolásnál (még illatos is lesz a gép utána ). A szivacs pedig egy 100 Ft-os "fürdőszivacs". Kb. akkora, mint egy kisméretű tégla. Ugyan az a Tuskó Gazdaságosban 800 pénz, és az van ráírva, hogy autómosó szivacs.
A karbantartás rovatban olvastam a légszűrő cserénél,hogy kb 4000ft vetted.Volt egy honlap cím is ,de ott most nekem nem jött be semmi.Mármint légszűrőt nem találtam.Tudsz mége esetleg más boltot is ahol kb ennyi lenne,mert nekem a régi gshez 7000 száláztak ha jól emlékszem.
Én az Amargót tudom ajánlani és a Motorrad-ot az M5-ös mellett.....
Az amargót mindenki dicséri , a motorradban meg gyorsak és rendesek voltak velem.....hiszen csak 3000-let a karbiszinkron a 7000 helyet......
De a számítás?
1 lapka 2000-2500 közt mozog a hivatalos árlistán ebből ugye 4db van, de senki nem hallot/láttot még olyat hogy mind a 4-et cserélni kell.....
A szerelés max 3 óra.......erre ott a neten a videó.... a csóka 1 óra 40 perc alatt megcsinálta..........
Az óradij átlag 6000ft/óra aszervízekben......
Tehát egy szelephézagolás/ellenrzés
minimum 2 óra munka (szétszed, rámér, összerak) = 12000ft
Ha cserélni is kell?
Minimum 14000ft maximum 26000ft
Tervezem majd a szokásos dolgokat felvenni és felteni videóra.....ezügyben majd kell nekem egy kamerás, hisz ahol 2 kéz kell ott már nem tudom a kamerát is tartani....
Szóval egyszer majd összekellene valakivel röffeni és akkor megcsinálunk mindent......
Ezügyben várok tippeket hogy mik kellenének.......vagyis pl ki-mit nem tud megcsinálni?
Telószerelés már fent van ugyebár........
Fékolaj cserét Én csináltam már......de szerintem sokan nem......
Kerék kiszedés, állítás....stb
A POXENnél Én CSAK a kötelezőket csináltam......18000-ig....utána már nem győztem anyagilag hiszen a 1000-6000 = 18000ft
12000 = 36000ft
18000 = 24000ft
és a 24000re már 45000ft-ot mondtak......
Szóval kösz!
Az olaj megvan 6000ft-ból a 2 gyertya 2000ft a Motorradban, a légszürő 4000ft, az olajszürő meg 2000ft....
Szóval 45000 helyet megcsináltam magam 14000ft-ból............31.000ft meg egy Horvátországi hétvégém volt......3 nap, 1400km, Plitvicei tavak megnézése.......
A szelephézagot Érden csináltattam, de SENKINEK NEM AJÁNLOM ŐKET!
a szelephézagolásért, a telóolaj cseréért és a gáztolattyú beragasztásárt kértek 30.000ft-ot......
- A gáztolattyút beragasztották ugy hogy mikor szétszedtem a karbit - kieset a ragasztó.....még jó hogy nem ment be a motorba......
- a telóban ugye nem volt olajcsere, hisz akkor hova tünt? fél év alatt eltünt volna? Érdekes lenne........ráadásul ugye amelyik telóm szivárgot abban több volt mint a másikba.... szóval ahoz nem nyúlt senki.......
- innentől kezdve CSAK REMÉNYKEDHETEM hogy a szelephézagolás ényleg meg lett csinálva......bár nem csörög-zörög semmi......
ellenben a 2 napos meló 1,5 hét lett.............mert a csóka haverja betolta a gépét és a drága szerelő azt kezdte el csinálni, miközben az enyém darabokban volt.......
Szóval nevet nem mondok, mert nincs kedvem "rossz hír terjesztéséért" bíróságra járkálni........bár Érden én nem is tudom más szervízt....
Tudtommal Esély Petyát is lenyúlták rendesen mikkor jött volna egy túrára és Battánál megállt a motor.........
Szóval szelephézagolsát tényleg csináld magad, vagy egy ismerősőd, vagy MÁRKASZERVÍZ akit be tudsz perelni.......
A lényeg hogy jelöld meg a csavarokat hogy egyáltalán hozányúltak e.... (pl egy csepp gyertya... ha szétmorzsolódott akkor talán hozzányúltak......)
1., a tisztitószer egy sima mosogatószer................meg mosogatószívacs..............
Minden háztartási boltban beszerezhető:-)))))
Ha kész akkor az emlitett fehér olajjal áttörlöm az egészet miután megszáradt................
Akinek kell és Gsfan - esetleg tudok adni:-))) Nekem 2dl elég volt egész évre............most szereztem 2L-ert:-)
2., a Lánc is le van irva..... mivel az olajos sprayt kicsapja - igy azt csak áttörlöm az olajos rongyal....és a felniről is ezzel szedem le....
Ha koszos lesz a felnim, akkor felveszem videjóra hogy elhigyjétek..............
3.,
Nekem NEM SIKERÜLT kivenem a fojtást, pont azért mert a 2003-as GS-nek más a karbija............igy ott nem segített a gáztolttyú beragasztás...........hiszen 2004-től más a karbi...
A 2004-es modellektől az egész karbit cserélni kell, hiszen a 65db alaktrészből amiből a karbi áll 5-öt kell cserélni (pl: Karbi ház, schubert, gáztolattyú.....) de ugye adja magát hogy mivel a házat is, igy minden méretezés más.....(pl nagyobb a szivótorok a levegő felől gondolom...nagyobb a subert...stb..)
Vagyis segített, mert a karbiszinkronal együtt mint irtam lezuhant 1L-ert a fogyasztásom! Előtte 5-5,5 és 6,5 közt ZABÁLT a dög:-)
Ratesz!
A fojtáskivétel gyönyörűen le van írva a GS 500 FANOK karbantartás c. részében.Roppant egyszerű neked, mivel régebbi a géped./a 2004-esektől nem müxik a dolog/ Csak a tankot kell levenni, meg a karbi tetejét, 2 csavart.
Én is megcsináltam, ezért néhány fogást megosztanék veled. Elég egy ember, de ha van segítség, úgy jobb. A tank nem baj, ha üres-könnyebb. Alatta a csapot elzárni. Én a benzincsövet a benzincsapról kötöttem le, egyszerűbb volt. Ha levetted a tankot, minden ott van előtted. A karbihoz használj rendes csillagcsavarhúzót, ne gagyit, mert beletörik, elnyalja stb. A tolattyúval óvatosan bánj - hímestoji. Visszarakásnál a tűszelep nem biztos, hogy egyből lukra megy, nagyon finoman próbálkozz vele - szűzlány.
A tolattyú tulképp egy műanyag cső, átfúrva, így 2 luk van rajta szemben. ezeket kell beragasztani.
Én eddig jutottam, mikor Blue elköhintette, hogy a 2004-eseknél nem müxik, ezért én ragasztás nélkül összeraktam.
Elvileg a hétvégén itthon vok, tehát ha megakadsz, naon szivesen segítek itt a fórumban.