Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kiszámitják mennyit kérjenek hogy még ne legyen érdemes kimenned. És pl haverom kiment akciós fémfékcsőért (határozottan nem Restposten volt!!!) és meghuzták a vállukat nincs és kész. Jobban járt volna itthon drágábban megveszi.
A héten üzleti uton voltam Bécsben és benéztem a Louisba (sajna csak a Triesterstr-i esett utba) szinte semmit nem lehetett kapni amit kinéztem vagy akciós lett volna ,ami megérte volna. Jó 50 ért volt cordura kabát azon gondolkoztam. És ha most megnézed a katalogust a neten láthatod hogy hetekig még a neten sincs rengeteg minden majd csak a 9-13.!!! héten.
Persze tavasszal majd megtelik (valószinü nem akciós dolgokkal)
A motoros cuccaim sajnos még nem első osztályúak, de amint lesz plussz lóvém lecserélem őket! Többnyire Shox cuccaim vannak, nem nagy márka de már bizonyított! Jövő hétem a motor kiállításon nézek valami jó cuccot! Tényleg, Ti jöttök?

Utcai ruházatomban viszont kínai, noname, nemigen van, vagy amik vannak azokat nem veszem fel csak otthon. Nem szeretem a gagyi cuccokat.....de mondok rá egy példát: Megveszel egy márkás cuccot mondjuk 5x annyiért mint egy noname-t, a márkás cucc vagy 5ször többet bír mint a gagyi kínai! Úgyhogy én inkább megveszem a jó minőségű cuccot, minthogy 2 hetente járja a kínaiba, mert megnyúlt, szétszakadt a póló.
A legközelebbi péda a LOUIS... lassan minden 10. boltban lehet Louisos cuccot venni... ki, mennyit keres ezen?
az érték 100000,-, amiért már megéri kimenni
Átverés az egész Piet!

Remélem nem vetted be te sem, hogy kicsi a magyar piac... ezeknek az egész világ kicsi piac lenne.
Ez is egy olyan érv, ami logikus és elfogadható, de nem igaz.
Nagyjából ez és a hasonló sületlenségek miatt érzik az alkatrészgyártók és forgalmazók feljogosítva magukat a rettenetes árrésre. Mondom a 40% elfogadott érték a gykorlatban. És ez még nem tartalmazza a gyártó "tisztességes" hasznát. Ha ezt veszem alapul, akkor 10000 Ft érték esetén már megéri kimenni személyautóval is a központi raktárhoz (Németországba mindenképp). Ha e fölött van a rakomány értéke, akkor meg már abszolút pluszos a buli. Hány százezer forintot lehet bepakolni egy furgonba? És egy kamionba?
És nekem ne mondja senki, hogy mondjuk a Suzuki (motor) országos napi szükséglete nem tesz ki egy kamion árut. Meglepődnénk, ha tudnánk, hogy mennyi cucc jön naponta
A lényeg, hogy ebbe a 40 %-ba belefér bőven egy fuvar, egy viszonteladó, egy kiskereskedő a maga 5 %-os hasznával...

Ha visszafelé számolunk(tapogatózunk), akkor egy 100 Ft-os "bárakármi" önköltségen majdnem eléri a 20 Ft-ot, atöbbi meg szépen hízlalja a kereskedelmi lánc szereplőit.
Minden boltosnak van még egy viszonteladója... Te meg csengeted.
TZR!

Attól nem leszel jobb képű, inteligensebb, müszakilag jobb, tudásilag is.....s a farok méreted sem lesz nagyobb, mert olasz, angol, fanciás....stb holmikba járkálsz:-))))

Ez olyan mint a farok és a kocsi hasonlat:-)
Minél nagyobb a vas, anál kisebb a léc:-)))))))
Valamivel kompenzálod a hiányod..............................

Nekem a ruha arra kell hogy ne meztelen legyek....és hogy ne fázak..............

Márkás cucc?
Talán van 3 pólóm meg egy farmerom amire már mondható hogy márkás.......volt:-)))
A többi cuccomon még cimke sincs..........


Ez ugyan igy van a motors holmimnál......
A téli cuccom Piya......nem egy Dennise
A bukom Streetfighter .... nem egy Schubert
A kesztyű.....B STAR.....nem Vanucci
A bakancsom.....melós......munkaruházatiban vehető 5000-ért, de bőr, és acélbetétes.....
Farmer? Hát meg nem mondom a nevét.....mustang???? Nem levis........



A jómultkor majd eldobtam az agyam.....
Cipő 60000
farmer 80000
Poló 19000
Őv 15000
Zokni 4000
Egy sima kis viselet majdnem 180.000ft????
Normálisak ezek?????????

És akkor a tv-be nyilatozta a főgörény hogy aki ad magára az nem vesz fel piaci, meg kinai holmikat......
Rajta akkor 1,5 milka volt..........az állítása szerint

Szóval ennyit a márkákról......
Ha nem a ruha teszi az embert akkor mi? Én "elrajolnék" egy 300000es ruciban, szerintem nem vagyok egyedül!
Ez szopás! akkor itthoni használtat nézek majd!
Crow!

Én márkás cucc nélkül is menőnek érzem magam.....
elmenőnek:-))))

De a poénból egy csavarral a komolyságba....
Sokan azt hiszik hogy mert 300.000ft ruha van rajtuk - akkor már menőek.....közröhej....
Nem a ruha teszi az embert..................
Hi Mike!

Regadó van. De van egy jó kis táblázat is mellé. Itt olvashatsz róla: http://www.logsped.hu/regisztr...

Elsőre elég bonyolult, de aztán érthetővé válik.
Ja, csak annyit a regadóról, hogy már régóta bóbitázza az EU Mo-ot emiatt, ugyanis ez nem lenne megengedett... De sajnos mégis van...
Én úgy tudom van! Ez 100%. Azt engedték meg, hogy bármilyen korú mocit hozhass be.

Egyébként Blue, csak annyit, hogy a regadónak is van amortizációja. Minél régebbi a géped, annál kevesebbet kell csengetned!
Sziasztok!

Tud valaki valamit,mi van most a regadóval? Valahol félfüllel hallottam .h már nincs!!! Mit tudtok erről?
Az én ismereteim szerint a JIT módszer lényege, hogy amikor pl.: kocsit, vagy motort raknak össze, AKKOR jönnek az alkatrészek mindig akkor, amikor azokra szükség van. Tehát egy gyártási folyamatba illeszkedik a szállítás, ergo ezért nincs raktározás jelentős mértékben. Az utólagos "after sales" már más témakör.
Csókolom kezedet-lábádat! Rámegyek a projectre!
Blue valószinű tul kicsi a magyar piac, hogy összejöjön akkora mennyiség hogy érdemes lenne korrekt alkatrészellátásra ráállni ahogy te szeretnéd. És igy persze konkurrencia sincs mert más se mer rá vállalkozni.
Nem ilyen egyszerü az egész téma!
Sosa tudhatod mi fog fogyni Kiszámitod hogy a motorok mennyi valószinüséggel melyik oldalára dölnek, statisztika stb erre bespeizolsz abból az alkatrészből, legközelebb fogadjunk hogy csak a másik oldalit fogják keresni
A just in time tudtommal csak a gyárakban müködik. De ugye ez Japánból nem müködhet valami jól. Bár hallottam hogy a kinaik a a hajon varják meg a cuccot mire ideér kész és még utrazási költség se merül fel (mert ledolgozták a kis sárgák!)
Az se stimmel hogy bemegyek a másik boltba oszt veszek ott. és ha sehol nincs mondjuk bontott idom müszerfal, reflektor stb Probáld ki! Ezt tudják a bontok is, ha van azt kérnek amihez van képük
Hasonló az ujnál is, senki nam tart készletet, ha meg véletlenül promt van, fizess, külömben várhatsz jó sokat (akkor majd örülhet a kedves vevő hogy milyen értékes dolgot kap )
Igen. Minden nap legyártanak egyet.

Ha nem veszel márkás cuccot akkor nem leszel menő

(de azért inkánn Suzuki, mint Keeway vagy ilyenek :) )
Ezt ebben a formában elfogadom , de még mindig ott ál a plusz köotség amit ugye a vevőre hárítanak ezzel....hiszen csak egy hülye páldával.....

Nekem ma kell egy cső...... holnap neked....és ez igy megy tovább... akkor minden nap legyártanak egyet? és külön-külön postázzák?

Ezért mondom hogy igenis a vállalkozó - arra vállalkozik, hogy valamibe beteszi a pénzért - és vagy bejön vagy nem......



A márkák.....
Hát persze:-)
Épp ezért nem veszek ilyeneket:-)
Ezel is kicsit ferde hajlamú vagyok......

Márka - ergo reklám.....
Miért fizessek X pénzt egy cuccért amin nagy betükkel még reklámozom is a céget????
Én az anyagért, a minőségért fizetek, de nem a márkáért!!!!

Régen ilyen volt a Sony......jó minőség, jó ár, jó név......azt szépen elszálltak...........
Ma jelenleg a személyes meggyözödésem hogy a társak is ugyan olyan vagy még jobb cuccokat árulnak - és mégis olcsóbban adják.....vagyis ma már a nevet fizettetik meg.........
Én meg erre nem vagyok vevő............vagyis legyen egy "Kymokoincihuncsimacso" dologom 2000-ét mint eg SONY-m 30.000-ért.........
Blue
Nincs teljesen igazad. Nem kell raktárkészlet. Illetve a 0 raktárkészlet egyfajta logisztikai irány. Szép nevén Just In Time (JIT). Nincs készlet, ha szükség van valamire azt legyártják és küldik. ezzel kiküszöbölik akészlet költséget. A japánok előszeretettel alkalmazzák. ezért kell sokat várni az egyébként drága alkatrészre.
A készletköltség meg magas. Nemcsak a raktározás kerül pénube, hanem az is, hogy ha legyártasz valamit, akkor abban addig ál a pézed amíg meg nem veszik.

Ruhaügyben pedig meg kell fizetnia márkát. Ennyi.
Bocs de milyen könyven???

Nekem a német nyelvű GS500 manuál van meg amit ugyebár árulok is......
Ez a louisban 26 euró.......ott ezzen az oldalon van
Piet!

Meg is válaszoltad..........bár nem értem akkor mi a kérdés?

1., a vevő nem kiszámíthatatlan hiszen miből legyen több-kevesebb????
Mi az ami hamar leamortizálódik???
Csak pár példa: Tank, kipuff, karok, teló, idomok......tehát ami akár egy eldőlésné is köszön egyet a buxádnak:-)
Pl egy gázolattyú már nem "kopó" alkatrész......


Tehát igenis össze lehetne állítani egy raktárkészletet............ami fogyó cucc abból többet, ami nem abból kevesebbet.....
A gond hogy vagy semiből nincs - vagy pedig van de méreg drágán....(megmagyarázhatattlanul drágán!!!!)

Ez ugyan olyan minz a nyomtató....
Mi fog kelleni??? egy csúszka vagy tinta?
Nekem egy HP710C-m van már 7 éve.......és szivom a fogam rendesen......hiszen 1db fekete tinta 9990ft, a szines meg 13.000bele.....
No most ugye 10.000-ért már lehet venni egy nyomtatót is.............
De akkor mi legyen? Itt álljon a polcomon 30db nyomtató?

A gyártói oldal???
Nem értetted, vagy nem jól olvastad!
Én pont azt mondom hogy a gyártó alkatrész ügyekben NE CSAK AZ ÜZLETEKKEL ÁLLJON SZÓBA!
A gyártónál VAN alkatrész......
Egyszerűen csak kellene egy részleg ami a postázással foglalkozik.......így ha nekem kell egy X dolog, akkor nem telefonálgatok hogy hol az olcsóbb, hanem egyszeűen irok egy mailt a Suzukinak, megrendelem, ők meg postázák nekem gyári áron.......
Ők a pénzüknél maradnak - Nekem meg nem kell kifizetnem 20 másik pénzt.....(szállítás....a kereskedő haszna.....áfa-béta-gamma.....)
A kereskedő meg szintén megrendeli tőlük, ha te oda viszed be a géped.......



Magyarországon a központi raktár ugye Esztergomba van......csak épp ott is olyan a mentalitás hogy húzd el a beled..........
Pedig ha lenne a porta melett egy árukiadó helyiség akkor 2-3 emberrel le lehetne zongorázni az egészet........1 beszél veled a másik kető meg bemegy a raktárba és leveszi a polcról......

Ennyi! Hiszen a polcfeltöltés, utánrendelés már ugyis nagyban megy............

Csak ugye itt is a gond..... mert amikor láttják hogy van 2db akkor már rég rendelni kellene és nem megvárni hogy a rakárkészlet 0-án álljon..........de ugye a magyar mentalitás......"addig nem rendelek mig el nem fogy".......
Azt ha elfogyot és a vevő keresi akkor várjon a vevő................

A gond?
Jön a cumi.......

Póló eset..........
elküldtem 10-20 cégnek az árajánlatkérést.......4 jelezet vissza azonnal, abból az egyik volt a legkorektebb...........

a másik 5-10 csak 1-2 hét után...........azt azóta is irogatnak, telefonálgatnak hogy most mi van?
Erre mit tudtam mondani????? SZErinted???

"Sorry.....az idő pénz............."



Szóval ha elmész egy boltba és ott nincs cucc - akkor átmész egy másikba............


Én specc igy szeretek vásárolni......
Nem fogok várni heteket......inkább fizetek többet, de nekem aznap kell...........
Megtaláltam!!!
A vezérműlánc-feszítő az, ahogy Blue írja. (nálam a 44. oldal)
nemnem

A könyven a 45. oldalon van! Vizsgáld meg, szerinted?