Nem tud valaki hóláncot a GS-re? Esetleg korcsolyát vagy sítalpat jutányosan? Extra sürgősséggel!
Megérkezett a szezon első hava!
Most hogy lesz? Innentől 3 hónao a tél?
Köszönöm a válaszokat,különösen neked Blue fönök ! További kérdésem csak annyi,hogy milyen tisztitószerrel mosod a motort,milyen anyagból van a szivacs amivel mosod(ami nem karcol),illetve milyen tisztítószert használsz a láncspray eltüntetésére?Nem akarok úgy járni,mint az ER 5 motoros barátunk.
De már leírtam párszor.....amugy ugye 56.000km van a gépben
1., olaj
Jelenleg Valvoline Durablend 4T 10w40 van benne 2000ft/L (félszintis)
Nyáron Valvoline Motorcycle 4T 20w50-et használok 1600ft/L (ásványi)
2., Lánc
Az eredeti láncot 32.000-nél cseréltem mert szétnyúlt (ez valami O betüs volt)......
Mivel a szervizkönyv DID 520V-t ír elő így ugye láttható hogy a cég rögtön lenyúlt.......
Most DID520V-M van rajta ami viszont X gyürüs és 75Le-ig jó....szóval ez 150%-al erősebb.....
Az ára (Cakk-pakk) 103 euró volt a Louisban......
Jelebleg ugye 56-32=24.000km van a láncban és majd most kell elsőre állítanom rajta..........
3., gumik
A gyári Brigi elől 32, hátul 18-at bírt.......
A márkásabb tesó szintén 18-at bírt hátul (michelline M35), de nekem általában az összes motoromon ennyit bírt egy hátsó gumi
Jelenleg Heidenau van elől-hátul....
Elől: 8000ft és jelebleg 24.000km van benne
hátul 14000ft és olyan 9-11000km-ert megyek el vele.....(a mostani 10500nál áll és még van egy 1000-res benne - kb 1mm és kopásjelzőnél vagyok....szóval a pályagumira még van vagy 6000km:-))
Láncspray - tök mindegy hiszen 500-ként fújum......és ugye ez nekem van hogy fél nap:-)
Használtam már Valvolinet, Castrolt, most meg valami gyári láncspay van..... ugyan az............azt kivéve hogy a teflonos szart moshatod mindenhonnan.........mig ezt az olajos elég letörölni.....
Amugy!
A teflonos használat előtt ÁLLANDÓAN meg kell tisztitani a láncot, hiszen különben a teflon a koszra fújod rá......a láncnak max a rozsda ellen használ......
Az olajos ugye szépen beszivárog a gyürükhöz és 15 perc alatt megköti a benne lévő cuccot.....
Ez menet közben újra felmelegszik (súrlódás) kenn.....majd szépen kiverődik.....
A lényeg hogy ennél 15-20 percet várnod kell a fújás és az indulás közt.........
Ellenben egy fehér-olaj (paraffinolaj)-os rongy és csilli -villi a felnid......
További action:
40,000 - szelephézaglás (2 lapkát kellett cserélni) : 20.000ft (egy lapka 2000ft környékén van)
45,000 - karbiszinkron - eredményként 1L-ert csökkent a fogyasztásom (3000ft)
továbbá olajok....teló, fék
fékbetétek.....
hátul olyan 12-20-at bír nálam egy fék...
elől meg 40-nl cseréltem.......
Mint látható nem fékezek nagyon - igy Én a hátsót szeretem használni......
ennek ára 15 euró a louisban
A régi gshez Shell Advance VSX 10w-40 félszintetikus olajat vettem. 2300körül volt literje.Most néztem a louis katalógusban Castrol SAE 10w-40 5 liter 25 euró.ez nem drága csak kérdés a minőség.
1400 km körül járok.
Az olajat a márkaszerviz tette bele. Castrol ACT-EVO 10W-40 (félszintetikus). Összehasonlítási alapom nincs másikkal.
Remélem gondom még egy darabig nem is lesz.
A többi kérdésben átadom Bluenak a stafétát...ő már cserélt majdnem minden kopó alaktrészt, mert kiment a világból a GS-sel!
Egyébként te mennyit hajtottál bele eddig és volt e valami gondod? Létszi írjátok meg, ki milyen olajat használ és mennyiért veszi,illetve akinek már több kilóméter van benne a láncot miyen márkára cserélte?
GSTEDDY ! Egyenlőre még nem jelezte,hogy "szomjas" ,de emlékeim alapján már nem sokat fog menni.Ha jól emlékszem az elsőnél 385 kmnél tankoltam.Azért látom,hogy vágjátok a típust rendesen.Itt tényletg nem lehet senkit félrevezetni.Elég egy szinösszeállítás és már vágjátok a korát .
Már módosíto5ttam az adatlapom.Így most már mindkét gs az enyém,pontosabban a kék már nem.A kék az 2003-ban vettem,de volt egy balesetem 2005.10.13-án így azt eladtam(kb 45000km volt benne). A feketét pedig szerdán(21én) vettem és ebben van 280 km. Egyébként részben nektek köszönhetem,hogy újra e típus mellett döntöttem,mert azt tapasztaltam itt a fórumban,hogy ti nem vagytok elszálva magatoktól és nem azért vettétek a gépet,hogy menőzetek vele.Ja és nagyban közrejátszott Blue fönök is,hogy ennyire felkarolta e típust és szerelmeseit ! A másik oldala a pénz volt ,illetve az,hogy a kék gs 45000km alatt problémamentes volt.csak a kötelező dolgokat cseréltem,illetve ha nem történik a baleset,akkor tömitést kellett volna cserélni a hengerfejnél,mert megjlent az olaj,de ez állítólag a 2003 modellre jellemző,de hoyg mennyire igaz azt nem tudom. Egyébként tényleg nem volt vele gond ! Bár vigyáztam rá. Annó a nagyszüleim házában laktam(sajnos ök nem éltek már ),így télen az egyik szoba az enyém,a másik a motoré volt ! Igaz a szülöktől és a barátnőtől kaptam is érte,de kiáltam a gép mellett és így maradhatott !
Félre ne értsétek ! Én nem kötekedem,csupán leírtam,jogy Blue nagyobb változtattást végzett a gépen,mint én. Az elöző beírásommal pedig csak az volt a szándékom,hogy ne itt politizáljunk,hanem kellemesebb témáról csevegjünk. pl: Gs 500. Egyébként szerda óta mindig gurultam kicsit,de sajnos csak kicsit,mert elég hűvös volt a levegő.Azért 280 km összejött !
Én is letoltam a 2 szavas válaszaiért, és tessék, azóta fél oldalas rendes választ ad.