3 fotó van! Valami tensioner-ről ír, a tension az feszültséget jelent! És ha jól látom akkor a közepét ki lehet húzni, vagy kitekerni....arra is gondoltam hogy lehet hogy innen távozik a karter-gáz (nem röhögni)...majd jönnek az okosok és megmondják.
Blue én is anyagok és alkatrészek importjával viszonteladásával foglalkozom (nyomdaipar)
Nem tudod elképzelni mekkora raktárkészletet kell tartanom és milyen kiszámithatatlan a vevők igénye, ebből kifolyolag nem kis összeg áll árukészletben és igy is van hogy valamire 1 hónapot kell várnom pedig minden europából jön.
Nincs ez másként a motoralkatrészeknél sem. Most azt akarod mondani hogy a gyártó köteles a legközelebbi üzletbe/szervizbe az alkatrésszel rád várni? hát nem, max hajlandó belőle szállitani, utánnagyártani stb. Egyébként a motorgyárak/ kereskedők Europában tartanak raktárkészletet persze lehet hogy Bécsben, Salzburgban vagy Rotterdamba és a kedves vevőt "kiszoláltatottságától" függően jól megvágják.
A bosszantó hogy 200-250-et kérnek el ha TE mint magánember bemész......
Ha viszont szétzúzod és elviszed aszervízbe hogy biztositósan megcsinálják (nem te voltál a hbás) akkor már csak 130-et kérnek pl egy tankért.....
Akkor hogyisvanez?
A biztósitónak elég 130-ért eladni, a magáncsókának a duplája???
Szóva ez nem más mint SZEMÉTSÉG! Hiszen a biztósitónál is már megvan a haszon......
Piet!
A gond az az amit írsz!
A XXI.sz-ban miért kell 1-2-3 hónapot várni egy csomagra???????
Mellesleg ez a "miért tartanának raktáron" felfogás nem egészen igaz.......
Veszel X dolgot...... arra ugye 1-2-3 év grancia van......plusz!!!!! egyszer elolvastam - végre - egy használati utasitást:-))) És abban bizony benne volt hogy az X konyhai géphez a gyártónál 10-20 évig kell hogy a polcon legyen alkatrész!!!!
A gond a gyártói oldal!
Hiszen ha Én megcsinálok valamit......akkor tutira nem érdekelne a szervízelése (mármint kerskedői szinten) hanem simán kiadnám a rendelhetőséget.......
Így az emberek gyri áron kaphatnák meg és nem menne át 80 kézen a cucc mire a 100ft-os anyagból 5000ft lesz.........
PL....a suzukis extrák......
CSAK a boltban veheted meg.....
Egy pulcsiért majdnem 13.000ft?
Nem vagyok mai gyerek aki minden pénzét ruhába nyomja, láttam már Én is horror árakat amiket csak röhögni tudok.......de azért egy pulcsiért 13000-ret elkérni az már közröhej.........
De itt a jacko is..... 25???
Az enyém nagyban hasonlit rá - és szerintem az anyaga is.......csupán nem az van rajta hogy Suzuki - de a felébe került! És ugye nekem az ÁR számít!
Humor jellege volt a megállapításomnak. De azért jól esik, hogy kiokítasz a világ működéséről.
Egyszerűen csak bosszant az a kb. 40 % árrés, amivel az alkatrészesek dolgoznak. Mert ugyebár a készletkamat nem kerül ennyibe, pláne nem a kockázat, mivel még forgalmazott, elég nagy sorozatú motorról van szó.
No, szó ami szó baromi drága a gyári alkatrész. Bármihez legyen is az csinálva.
Mellesleg a "bontózás" jó üzlet volt, most is az, és lesz is. De az én GS-em nem adom a haramiáknak még.
Üdv! Nézegettem a gépkönyvet az imént és találtam valamit amiről foggalmam sincs hogy mi....kimentem a garázsba megnéztem "élőben" de íg sem jutottam előrébb! Szóval, ez mi???:
Kedves Teddy neked mint a minap nagyon rossz meglátásaid vannak illetve következtetéseid
Az természetes hogy az alkatrészek drágábbak mintha egyben megvennéd a motort. Az uj alkatrészt vagy raktárról szálitják Neked és akkor valakinek a pénze hosszu ideje benne áll vagy rendelik mondjuk japánból ami honapokba telhet és ugye érthető hogy nem egy konténer tankot rendelsz tehát az sem olcsó. Ha egy bontóban leveszik neked az oldaldeknit akkor a motor többi része nagy valószinü már eladhatatlan. Tehát logikus 2dekni értéke= a motor árával egyenlő, bontós szemmel
Viszont egy használt gyár kipuffnak sokak számára szinte viszont semmi értéke nincs. Simán találsz kipuffokat 30-50 e Ft-ért nem 180 az ára. Sőt amikor az enyémen lecserélték a tuningra el se vitték a kipufogostól a gyárit. Én meg vewhettem rá másik gyárit (végül 30 lett)
Ha igazad lenne akkor nagy bulit ajánlok neked, szedd szét a motorodat és áruld ki
1db gáztolattyú (egy kis darab műanyag) 8500ft
1db ülészár 8200ft
tükör - mennyi volt? 15000? és ugye 2db kell
index legalább 8000/db ha gyárit veszel
1db szimering 7900ft abból is ugye 2 szokott kelleni
stb.stb.stb
Tehát ha alaktrészenként vennéd meg a mocit bizony lenne legalább 2-3 milla..........hiszen ha a tank 200 akko rmennyi a váz? mennyi a blokk?
Lassan kezdek baromi büszke lenni, hogy milyen olcsón vettem a paripát.
Számoljunk csak:
kipu 180 e, Bluenál olvastam, hogy alakinek megnyomódott a tankja, az meg 200e... eddig 380.000,- az már a motor árának a negyede...
Rohadt nagy árréssel dolgoznak az alkatrészesek!
És a leggazdaságosabb, hisz a kipuff ugyis kep mindig valamit.....
Én el se estm, el se dőltem mégis volt rajta 1-2 karc 2-3 hónap után, mivel igye kilóg, igy a felverődő kavics...stb nyomja rendesen.....
Nekem jelenleg is van a kipuffin matrica - ami ugyan megfakult, de ugyebár szíjjja a napsugár, pulsz a zsiroldó:-)))) Szóval a sárga most olyan okkersárga már.....de nem a HŐ miatt jön le.....
Tehát nekem csak ezért nem oksi - de amugy Én is ebben vagyok......mármint rendelek 2 ívet és azzal csinálom meg a karcokat........
180.000???
Ht akkor rendesen felnyomták, mert anno Én 120-at halottam csak.....
Bár ugye ha igaz ez a 80ft/cm2 akkor ugyebár a kromozás mennyi lenne?
Kb 35cm hosszú és 20cm-széles.....35*20*80ft= 56000ft tehát qrva drága.....egyszerűbb a kromozás mint egy új....
Igen! sajnos szegecselve van, az alja meg hegesztve......
A túra?
IGEN, de nem 25. hanem 24.én lesz szombaton - mert sajnos nem sikerült babysitert találni (após)...igy vasárnap idehaza kellene lenem délután 3-4-re....ami ugye nem fér bele......
Igy 24.-én reggel elmegyünk - azt már haza se jövök, hanem egyenesen megyek éjszakára dolgozni.....
De szerintem nem írtam hülyeséget.-) a könyv 48. oldalán van.....