Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez így igaz! Tökéletesen egyetértek!
Jóccakát Urak, kik itt vagytok!
Óvjanak!
Karesz!

Ezt már én is mondtam neki. Tisztában van vele, hogy veszélyes önmagára és másokra. Nem is gyakran vezet, de néha mennie kell. Próbál ő figyelni, de fél. Ettől függetlenül a szabályokat betartja, "csak" kiszámíthatatlan szoros helyzetben a reakciója...
És ugyan olyan papírja van, mint neked-nekem és sokaknak... Így aztán nehezen működik a bizalmi elv.

Úgy gondolom, hogy a maga fajta a veszélytelenebb "balfék". Van, akinek nincs félelemérzete, és még vagánykodik is... no, ettől óvjanak az égiek mindenkit!
esSO: ez egy szabad ország ,ez egy szabad forum és Blue önzetlenül segit neked tanácsokat adni. De ha nem akarna hozzászolni se tehetnél neki szemrehányást
A segédmotor és a B kategória rendben van. De gondoljunk a 30-40 lóerős 125-ösokre. Ne motorozzon már mindenki ész és rutin nélkül. A darabolással egyet értek SM és A1-ig. Viszont az A korl. teljesítményhatárát kitolnám, mondjuk 50 kW-ig, aztán jöhetne az A. A korhatárok pedig helyezebben így lennének: 20 évtől A korl., 25 évtől A. És gyakorlattal. Nem ám elmúlok 25 és vizsgázok egyből A-ra.
Blue, már engem is megköveznek lassan.

Aki pedig hajtani akar, az vegyen egy vadállatot, és húzzon pályázni jogsi nélkül. Nem kell a motorosok rossz hírét erősíteni...
Mázlista! Eddig szerencséje volt!
Bízzunk benne, hogy ezután is szerencséje lesz neki is, és azoknak is, akikkel találkozik a forgalomban.
És ezt nem viccből írtam.
Van olyan ismerősöm sajnos, aki már éjszaka nem alszik, ha másnap autóznia kell. Szegényem be van tojva a vezetéstől, ám van jogsija és használja is az autóját... szerintetek eddig szerencséje volt, vagy figyeltek rá a többiek, vagy valóban jó sofőr?

(ő is tisztában van ezzel, vállalja is, hogy fél a forgalomban, de a munkája miatt muszáj neki megerőszakolni magát-----van-e itt igazság?)
Változatlanul fenttartom a véleményem a jogosítvány kérdésben. (minden kategóriára igaz lehet)

Egy pszichológiai teszt alapján dönteném el, hogy ki, és mire kaphat jogsit. Sőt, ezzel a mikor is kideríthető lenne.
Ugyanis, ha valaki felelősséggel bír önmaga, és a környezete felé, az ne várjon már éveket, mire megszerzi a papírt. A sok összeférhetetlen, gyenge idegzetű meg még biciklire se üljön. Mindjárt lehetne közlekedni az utakon.
Most egy orvosi igazolással vezethetsz. Az én dokim lelkiismeretes, de a szellemi képességeim nem derítette fel , csak fizikailag vagyok alakalmas a vezetésre. Kérdem én, nem lenne okos megoldás, ha nem adnánk szerényebb képességű embertársainknak fegyvert a kezébe? Mert egy jármű igenis fegyver, ha pszichésen gyenge ember kezébe kerül...
"A1 - OK - bár ezt engedélyezném B-s jogsihoz is, hiszen vennének sokan 125-ös robogót....."

Ezt miért is engednéd B jogsihoz?
Lehet, hogy valakinek van B jogsija, de semmi motoros tapasztalata sincs.
Nehogy már egyből a forgalomba menjen egy 125-ös robogóval! Legalább vegyen néhány rutin és forgalom órát.
Nekem anno -ha jól emlékszem- 600 Ft-ba került. Semmi tanfolyam, egy rutinvizsga +egy városi, és kész. Azis rendszámos szimón! Ja, a KRESZ vizsgát kihagytam. Lehet, azért, mert 10 perc alatt végeztem a 45 perces tesztlappal
Sokan fognak most szeretni!
Én meg nem adnék 40 alatt A- betűs lakhelyűeknek, akkor is csak sm-re, 50 felett 80 ccm-re, és vége!
De ha ez így működne akkor még több mint 10évet kellene várnom hogy R6om lehessen! Így meg kb. 2 év. Még egy hónapig legyen így minden, aztán felőlem szigoríthatnak. Voltam ma az oktatónál, leadtam a fényképet meg a papírokat, saját mocival fogom nyomni.
Blue!
1. Nem kérdezek? Az utóbbi pár napban 100 kérdést tettem fel neked. Visszanézheted!
2.Nem jól kérdezek? Gyönyörű, kerek,bővített mondatokat fogalmazok meg , célratörően, mégis érthetően!
Csak Te nem azokra válaszolsz az odavetett 3-4 szavas válaszaidban/mehetsz politikusnak:mellébeszélésből jeles.
Bár igaz, nem kérdeztem rá: a feszüléstől tört el az ülészár? Tudhattam én azt? Tényleg mindig válaszolsz, ebben nincs hiba/tartalmában már van.
Sztem ezt kellett volna írnod a csomagtartó projekt során feltett kérdésemre:Igen ott a leírás, DE FIGYELJ, TE TÖKSZÁR, AZ ÜLÉS ÍGY EL FOG TÖRNI,MERT.........
És most lehet anyázni


de azért gondoljatok bele..... ismerőseitek, rokonotok....... ha meglátt egy sereg jó nőt - nem kezd el rögtön vagánykodni??? Igy persze saját és mások életét kockáztatva????

A motoros balestek nagy része 16-30 év közti.........miért is???

Ja és még egy:-)
NAGY "A"-t csak annak adnék aki már 5 évet levezetett (ez még a napelemes motorosoknál is legalább 5-10.000km)
Had szóljak bele már igy közel a tripla X-em küszöbén:-)))

Anno röhögtem hogy igy szétcincálták.......
Régen volt SM, meg A.......persze SM= simo, az A= 350-es Jawa......

De igy pár év és jópár km után ismervén az embereket Én még jobban szétszedném.......és biza korhoz kötném....

Sm - OK
A1 - OK - bár ezt engedélyezném B-s jogsihoz is, hiszen vennének sokan 125-ös robogót.....
A-kor -OK......21 évtől!!! Azért egy gyerek ne tépjen 180-al.......egy papiron visszairt motorral....
Csinálnék A X-et.....ami 25kw-80kw-ig lenne jó.....25évtől........
NAGY A - t???? 30 év felett mikor a csókáknak benőtt már a feje és nem azért cibálják a gázt, hogy megmutasság milyen faszagyerekek onnantól arra üljenek amire csak akarnak............
nekem is eddig minden elsőre megvolt

azt írták 1 régebbi Superbike-ban hogy 24 évre fogják emelni a korhatárt......jobb ha sietek
Ez is egy szempont.

A KRESZ vizsga tényleg jót tenne sok embernek, csak ne legyen drága!
Nekem is minden kategóriában elsőre sikerült!
Kösz az ösztönzést, de mivel 3 évig még ez marad- így nem sok érteleme lenne.....
A jogsitmeg nem fogják felvinni jobban, hisz már igy is kevés az aki megengedheti magának.......

egy dolog változhat csak...... az hogy NEM csak vezetni kell....

Anno olvastam hogy beakarják vezeti azt, hogy biza 5-10 évente mindenki menjen el újra kreszre is....
Ezt meg támogatom is!!! Hiszen akkor is elsőre megvolt...........

megvan benne a szándék, csak úgy vagyok vele hogy 30 ropi, az egy hétvégi túrázás:-)))
És mivel nagyobb motorom GARANTÁLTAN nem lesz idén - így inkább a túrát választom:-))))
egyszerű...
1., nem kérdezel
2., nem jól kérdezel.....


Szia Blue mester!

Szerintem, ha teheted, minél előbb vizsgázz nagy A-ból!
Mert ugye ki tudja, hogy milyen változások lesznek? Főleg az árra gondolok, mert az életkor korlátozás már téged nem érint. Ártani nem árt, ha megvan a papírod.

Nekem 2004-ben került 33000-be a különbözeti vizsga(4000Ft-os kártyával együtt). Egy vadiúj Yamaha FZ6n tanulómotorral, mivel nekem csak ETZ-m volt. Ezért is kellett utaznom 50km-t alkalmanként.
A vizsgákkal együtt 4 alkalommal. 1 rutin, 1 rutinvzsga, 1 forgalom, 1 forgalom vizsga.
Úgy látom, az árak nem sokat változtak azóta, éppen ezért lehet, hogy hamarosan fognak.
Olyan jó, hogy minden egyes mondatot úgy kell belőled kihúzni! Lassan elmehetek óvóbácsinak!
Az ülést nem fogja bántani - hisz miért tenné????
Annyi az egész, hogy az ülés alján található gumibakot ki kell szedned és 90 fokkal elforditani....nekem legalábbis elkelett forditanom.....

igy nem 2 ponton rögzül , hanem csak 1-en......

A lényeg hogy ne feszüljön nagyon az ülés, mert úgy jársz mint Én.....szétszakad az ülészár szerkezet....azt csengethetsz 8200-at egy újért......
Esso!

No ha még hátámlát is akarsz akkor valóban ajánlom azt, hogy a teljes tartót szerkezd újra! hisz ez ugye egy kis lemezdarab....a dobozt és a benne lévő súlyt megtartja, de egy 50-60-70kg utast már nem igazán......és egy kigyorsitásnál igencsak hátralendülhet az utas....


Doboz?
Nekem egy ORION van fent, de tudom ajánlani jópár oldalall visszanézve azt a kinai dobozt is......
JÓÓÓ nagy!!! (45L)......9990ft-ért.....
Háttámplát meg simán lehet csinálni otthon egy kis anyag (bőr, mübőr, vászon..stb) és szivacs segítségével.... utána meg csak felfogatod a doboz hátára.......
Blue! És még egy! Neked a doboz mennyire van hátul?
Azért kérdem, mert én úgy szeretném, hogy háttámaszként is működjön! Tehát esetleg a 45°-ban felhegesztett közdarab átméretezésével ez is megoldható, felrakva a dobozra egy puha támlát.