Nem kéne a gumihoz hasonlitani!
Nyilván a drágább buko joibb.De ha azt nézed hogy a felszereléseddel melyik testrészed mennyire van védve, akkor rájöhetsz hogy a legolcsobb TÜV-es E-s bukoval is a fejed van a legjobban védve. És hol marad a nyakad ,gerinced kezed lábad stb??? Vagy te mindig puppal full protektorral ülsz amotorra?
Ha nyaknál gerncnél sérülsz vagy a fejeden- hát eléggé egyformán szar ügy, nem érdemes vitatkozni róla.
Te is jópofa vagy! Mintha azt mondanád: "sose haljunk meg!"
Vannak helyzetek, amikor saját hibádon kívül kerülsz bele, és akkor már hiába imádkozik az ember, hogy "jajj, de jó lett volna, ha még 20e-t rászánok a biztonságomra". Tudom, ez kicsit sarkítva van, de e szemléletem miatt nem veszek szar sisakot, szar gumit, meg szar fékbetétet. Mert ha akkor, ott, pont azon múlna a buktám, hogy Mitas gumit vettem volna a Sport Demon helyett +5-6000e/db-al olcsóbban, akkor tuti felvagdosnám az ereimet, mert ekkora összeg miatt kockáztattam magamat és a több százezret érő technikát, a családtagjaimról nem is beszélve. Nekem valszeg magasabb az "alap biztonsági szintem", mint másnak, de anno megtanultam, amikor 2,5 millás mocival felmentem és azt mondtam a haveroknak: "Nekem elég a Pilot Sport gumi". A közúton bőven elég is volt, de amikor 20 perc után szivárványosra koptattam a szélét és pont a Mansellben sikerült 140-nél elcsúsznom, mert az utcai gumik feladták, akkor rá kellett jönnöm, hogy itt maximális biztonságra kell törekednem - józan határokon belül.
Ja, és voltam olyan mákos, hogy megúsztam egy dekni és egy kormánysúly cserével, valamint 16e-ért megvartrák a bőrruhámat...
Mindenkitől most kérek bocsánatot, hogy ennyi papolok a biztonságról - ezzel a mondattal le is zárom -, de sose feledjétek, hogy a TI egészségetek a legfontosabb, és arra áldozni kell.
Erre mondják manapság, hogy retro.
Akkor ismét beigazolódott, hogy ami retro, az azt jelenti, hogy "régi" de működik... és nagyon jól működik! Jó lenne, ha ma is tudnál venni olyan dolgot, ami nem megy sz@rrá egy kis használat után!
Igen Nem sok olyan van ma se: dupla plexi full kerettel(igaz az egyiket már kioperáltam belőle), pöcre ott áll meg ahol akarom prima racsnival, a csatja az oldalba épitve (nem a torkomba kell keresni hogy kikapcsoljam) a szivacs igaz már elmálott, da azt pótoltam hogy passzoljon a fejemre. Van egy uj Uvex is de az gagyi az öreghez képest.
Blue, ki kell, hogy ábrándítsalak pár dologban. Nem akarom a HJC-t védeni, mert nagy ívben le...om, ki, milyen sisakban zúzza szét a fejét, mindenki magánügye, de az USA-ban (ami tudom nem éredmény) a 3 legtöbbet eladott sisakmárka között van. Az, hogy a Louis nem árulja, semmit nem jelent. Sok mindentől függ, ki-mikor-mit vezetett be a piacra, hogy sikerült az image-t kialakítani, stb... Én próbáltam már, viseltem, igényes, rengeteg az extra, nekem tetszett, ennyi pénzért nagyon korrekt árfekvés, csak ezért példálóztam vele.
Az, hogy vannak "kis cégei" nem kamu. Tudod hány db Grex sisakot adtak el Nolan N50 héjjal? Rengeteget. Ez olyan, mint a Michelinnel a Kormoran, vagy a VW-nek a Skoda. Ugyanaz a motor, meg alváz, más design, más célcsoport, más ár.
Te a jó kategóriába sorolod a Lasert. SOSE vennék. Ismerősöm 30-al elesett és szétnyílt az egész, majd kiloccsant a feje. Távozz tőlem Laser! Más bízik benne, kinek mi az izlése.
DE VANNAK ÖRÖK MÁRKÁK! Nekem a Shoei, Arai, Shark, Schubert, meg még egy pár márka a minőség. Miért? Mert már 100 éve a piacon vannak és benne van 100 év tapasztalata. Leginkább a versenypályán. Egy Zeus, Streetfighter, stb... márkákban nincs. Nem tudom mióta gyártanak, terveznek sisakot ezek a "nekem no name" cégek, meg mennyit teszteltek pl.: szélcsatornában, verseny körülmények között, mennyi pénzt fordítottak arra, hogy 100000 tesztelőjük a világ bármely pontján elmondja véleményét az új fejlesztésekről (tesztelő = versenyző, újságíró, stb...), stb... Gyanítom, hogy konvergál a 0-hoz.
Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem jók, sőt, bizonyára több nagy/nagyobb nevű márkánál is jobbak lehetnek. Mint pl.: Nolan. Életem első komoly sisakja az volt. Méghozzá N92, kompozit állat, akkoriban a felső kategória alja volt, nem kis pénzért vettem (45e 2000-ben, asszem). Majd 2-3 évet gyűrtem, de abban biztos vagyok, hogy sose lesz még1x ilyenem. Nem lehetett bélést cserélni, tempónál a szememre kezdett lekúszni a sisak, párásodott, mint állat és eszméletlen hangos volt. Szóval, soha többé.
Ennyi. Szóval bizalom. Te bízol a Streetfighterbe, én meg nem. Te nem bízol a HJC-be, én meg igen. Valszeg egyszar mindkettő.
Utcai használat? Határozzuk meg: ha városban mész csak, akkor nem lehet érezni valószínűleg. De országúton csak meghúzod egy kicsit... kérdezz meg egy szakit, de azt hiszem kozmax igazat beszélt.
Még Nolan-ból sem vennék felhajthatót... az olyan mindenre jó, de semmire igazán. Mondjuk a GREX is maga. Ez tényleg csak pénztárca kérdése, mert minden bajra nem lehet felkészülni átlag magyar fizetésből.
miaz a tartósan nagy sebbesség? 100-150? kényelmesebb tnyomni a kuton lévő pumpatömlőt ha derékszögű..így tiszta kosz leszek meg vagy 10 perc és 2 ember kell hozzá 1 aki nyomja töltő gombjat 1 meg szorijja rá a tömlőt...nekem legalabbis eddig 1x macera volt...és alig tudom rányomni a tömlőt mondom...erre mondjatok itt a leeresztést....:-) de akkor valszeg nektek nem probléma ráhelyezni a levegőtömlőt a szelep végére s odafértek hozza..utcai használatnél is érződik ez a hátránya a derészögő szeklepnek?
A kollegám SHARkot vett kint......mert a "héjszekezet, meg a tesztek, meg a ......"
No mikor kint voltam felvettem egyet........1/2 havi fizetésem volt az ára.....
Hát nem mondom.....KIRÁLY érzés volt!
nem ajánlanám, a görbe szelepet nagy sebességü motorra. tartossan nagy tempoju haladásnál akár ki is szakadhat a centrifugális eröktöl.
a szelepsapkára is ezért kell fokozottan ügyelni, mert a motorokon sugár irányba van és a szelep a centrifugális erötöl benyomodik és szép lassan leereszt. ilyennel már többször találkoztam.
De kérdésedre válaszolva, én mindig motorosruhába és gerincédővel megyek, 40 fokba is.