Elvileg tökéletesen igazad van, mindegy, milyen színű, csak világítson.
De hidd el, gyakorlatban sokkal egyszerűbb a színkód miatt az azonosítás. Nem kell kiszámolni, hogyhányadik lámpa is, amelyik világít. Elég a szemed sarkából egy pillantás, hogy tudd, milyen infó tartozik ahoz a fényhez.
Nekem 8:-)
Én nem a szint figyelem hanem a funkcióját......
Szóval felőlem lehetne mindegyik fehér fény is......mert elég nagy gond (szerintem) mikor valaki a szint nézni....
Hogy érthető legyek:-))))
A bal oldali lámpa ne égjen (olajnyomás)
a második szintén ne - csak ha üresben van
a harmadik villogjon
a negyedik meg vagy égjen vagy ne......attól függ mennyire sötét a terep, vagy ha épp zsernyákot jelzek egy cimbinek....
Minden háztartásban van??
Hát a nejem eyedül élne akkor még egy kapcsoló se lenne sehol......
Ellenben manapság sok helyen beszerezhető.....főleg igy hogy net van.......
Még ki sem kell mozdulni otthonról.......
Az Ampernak meg igencsak jót tesz - hisz egy 17000-as led ugyebár már istenesen tud világítani:-)
(Ami az öngyújtókban van az ha minden igaz kb 7000-res) - és Én azzal jöttem ki a RÁM-szakadékból:-))) éjjel......szóval van fénye:-)
Fogyasztani meg nem fogyaszt semmit.........
ráadásul a Ledekre valami 100.000 üzemórát irnak...... vagyis ha éjjel nappal ég akkor is 4166 nap, vagyis 11,4 ÉV (na azért ez már kamu:-)))
index,meg távolsági kötelező müszakin,többi nemkell.
Bár nekem lassan 3éve kivan égve a távolsági visszajelző,műszakit meg már elég rég látott a paripa :)))
Led jó 5let,az minden háztartásba biztos van,vagy csak én vagyok ilyen ampervadász? :)
Min mondottam - a legegyszerűbb megoldás egy 10mm-es LED.....
Az kb 100ft bármelyi elektronikai boltban.....
És mivel ugye a LED teteje gömbölyű - még designos is.....
És ugye mi kell???
Sárga - Index
KÉK - Ködfényszóró
Piros - Olajszint
azt akármilyen az Üres fokozat jelzéshez......
Blue főnök!
Szenzációsak ezek az üzletek! De k....va drága! egy szoffita izzó 800?
Viszont biztos lehet találni GS kontroll lámpa helyett valami méretazonos kütyüt.
Szevasztok, Ratesz vagyok, szintén GS500E "97 már lassan 1 hónapja - 807km-es futásteljesítménnyel, januárban! Szóval ismét motor, mert tavaly csak 150-es 4T robogóm volt, ami eladó sorba került, hátha kell valakinek (Piaggio Skipper 150). Előtte már tekertem ezt-azt (Simson, ETZ250, NTV400, CBR600FS, RMX250, GSX250F) - szóval Honda-Suzuki vonal főleg barát nekem , csakhát beütött a ház építés project, teljes motorikus leépítés közepette. Azóta próbálok feltámadni, most jött egy akciós vétel GS-re cimbitől és megragadtam a lehetőséget. Informatikával foglalkozom, valamint cikkeket írok a motogphirek.hu oldalon. Szóval motorícó-fanatícó vagyok.
www.suzukihollos.hu....és keresd Ladányi Lászlót.....Ő a raktáros
De már írtam....
bemész egy elektronikai szaküzletben és veszel egy hasonlót....
Általában mindig van ilyen - hiszen aki müszerész az veszi -hiszen a gépekben is vannak visszajelzők....
Ha minden kötél szakad, akkor meg vegyél egy 10-es ledet és ragaszd be a helyére.....az SOSEM fog KIÉGNI.....max kinyúvadni.....(ezesetben rakj sorba vele egy 50k-s ellenállást, hiszen a led nem alapesetű fogyasztó, hanem csupán egy világitó dióda. Ha simán rányomod a 12V-ot akkor villan egyet és kuka....)
Bolt?
PL a körúton Pesten a Conrad elektronika (www.conrad.hu) vagy a Dózsa Gy-Jobágy út sarkán a pincében volt egy Urbán elektronika nevezetű bolt (www.urbanelektronika.hu)
Ezügyben maximálisan egyetértek, mert annál sajnálatosabb nincs, hogy a legtöbb szervízben lakatos, meg autószerelő van és gőze nincs 1-1 motor hibájáról - hisz lehet hogy még motoron se ült azelőtt.....
Nincs valakinek visszajelző lámpabűrája a refi visszajelzőhöz? Tudjátok az az inggomb méretű kis kék genyó!
Bontóban ilyennel kiröhögnek,mert nem szedik le nekem de most honnan a genyóbol szerezzek?
Na, lassan kicsemegézzük a lényeget. Amivel kezdtem a mondókám. Ha a gazda figyelmetlen, türelmetlen (nem várja meg ameddig felmelegszik, nem tart karban) akkor az a gép előbb-utóbb egy rakás sz@r lesz. Mindegy milyen gyártmány, típus. Szóval, ha döglik a gép viszonylag új korában, az nagyban a tulajdonosnak köszönhető. (kivéve, ami konstrukciós, vagy anyaghiba) Hogy melyik márkánál fordul ez elő gyakrabban, hát a tököm tudja...
Tökéletes gép nincs! Az élettartam meg olyan sok mindentől függ, hogy kár is belebonyolódni. Ilyen gond nem volt 20 évvel ezelőtt, amikor lehetett mondjuk 5 típus közül választani.
A bőség zavara van kedves kollégák és ez sokakat ilyen értelmetlen vitákba kényszerít! Mosolygok rajta...
Mellesleg maradjunk a kategóriánál: Azt hiszem az ER-5-öt itt senki nem fikázta és a Honda hasonló gépét sem. Nem is említhetők egy lapon a nagyobb, modernebb, csúcstechnikás sporgépekkel.
Másik gondolat. Ahogy értelmezem, te szerelsz motorokat. Én azt mondom, hogy csináld becsületesen és tanulj ki egy márkát töviről hegyire. A kollégád meg tanuljon meg egy másikat, valaki meg egy harmadikat. És akkor nem lesz kóbászolás a szakértelem hiánya miatt. Mert sokszor ez is baj, hogy a SZERELŐ úr bevállalja a bringát úgy, hogy nem is látott még olyan típust, aztán később dobja a hibát...és a gazda vagy a gatyáját költi rá, vagy elviszi másik doktorhoz, aki rögtön kiírja a fórumra, hogy egy rakás szar a motor. (kinek nem inge, nem veszi magára)
Szóval szerelők, legyetek doktorok, és mindenki tanulja meg azt amit kedvel, mi halandóak meg ne legyünk átbaszva.
Ez most jól kijött belőlem és nem is minden neked szól Kawabiker!
Az ok, de ha megnézed a suzuki autót az is a többi japán alatt van megis ha csak suzuki lenne mindenkinek akkor az autószerelők lehúzhatnák a rollót, ( az más hogy a karosszériások virágkorukat élnék ), de maga az autó szerintem a leg igénytelenebb kategóriába sorolható. Plussz én még lerobbanva nem láttam az út mellett.
A motort meg a gazdája tudja csak elrontani, vagy a gyártósoron vala(ki-mi), alkatrész hiba lehet egy harley-nál is
Férre értettetek valamit nekem csak a visszajelző szállt el minden, más tökéletes, és ezért kérdeztem a biztosíték panelt, de ahogy mondtátok 1 van. Ebből kifolyólag 100% hogy kontakt vagy izzó hiba, de ha hazakeveredek megnézem.
És kösszönöm a segítséget!!!
Csak nem mind1 miből mennyi a jó!
Még ha a régi kawákra volt is jelemző némi gyerekbetegség,hogy pár dologra finnyás,akkor is nemvolt se a régi se az új kawák közt szorás!Pl. halotam már szerelőtől,hogy szar a zxr mert összes főtengelyes lesz,hja kérem ha nemvárják meg,hogy üzem meleg legyen az olaj akkor az nem ken,ennél a gépnél meg rohadt lassan lesz üzem meleg,elég nagy vizhütőköre és elég nagy olajhütő köre van mérete két hütővel,és igen nagy mennyiségű folyadékkal.
Nemtom miért kell sértegetni,hogy irtam,hogy a suzukinál jó ha van garancia,mert szerintem több esély van,hogy kevés km után kijöjön valami mint a többi 3 japán márkánál,de ha megnézitek árban a többi 3 alatt is van.
Megértelek és nem is leszólni akartalak! Ne haragudj, és bocsi, ha megsértettelek! Mellesleg én is szívtam a motorommal eleget! De ahogy Blue cimbi is írta ki lehet fogni mindenből jót és rosszat is!
De hidd el, gyakorlatban sokkal egyszerűbb a színkód miatt az azonosítás. Nem kell kiszámolni, hogyhányadik lámpa is, amelyik világít. Elég a szemed sarkából egy pillantás, hogy tudd, milyen infó tartozik ahoz a fényhez.
No ez az egyik pozitivuma a GS-nek:-))))
Egy ilyen már nem is kéne - mert ide tényleg felejtős a sufnituning:-)))))
Egy BUELL ülés alatti része
Én nem a szint figyelem hanem a funkcióját......
Szóval felőlem lehetne mindegyik fehér fény is......mert elég nagy gond (szerintem) mikor valaki a szint nézni....
Hogy érthető legyek:-))))
A bal oldali lámpa ne égjen (olajnyomás)
a második szintén ne - csak ha üresben van
a harmadik villogjon
a negyedik meg vagy égjen vagy ne......attól függ mennyire sötét a terep, vagy ha épp zsernyákot jelzek egy cimbinek....
Csak azért pontosítok, mert ezek KPM előírások.
Meg egyébként: szarba csapni, v. csapba szarni......
Hát a nejem eyedül élne akkor még egy kapcsoló se lenne sehol......
Ellenben manapság sok helyen beszerezhető.....főleg igy hogy net van.......
Még ki sem kell mozdulni otthonról.......
Az Ampernak meg igencsak jót tesz - hisz egy 17000-as led ugyebár már istenesen tud világítani:-)
(Ami az öngyújtókban van az ha minden igaz kb 7000-res) - és Én azzal jöttem ki a RÁM-szakadékból:-))) éjjel......szóval van fénye:-)
Fogyasztani meg nem fogyaszt semmit.........
ráadásul a Ledekre valami 100.000 üzemórát irnak...... vagyis ha éjjel nappal ég akkor is 4166 nap, vagyis 11,4 ÉV (na azért ez már kamu:-)))
Nekem meg nyóc.....a lényeg hogy semmi ne világitson:-)
Bár nekem lassan 3éve kivan égve a távolsági visszajelző,műszakit meg már elég rég látott a paripa :)))
Led jó 5let,az minden háztartásba biztos van,vagy csak én vagyok ilyen ampervadász? :)
Zöld - index
kék -reflektor
piros - olajnyomás
Nem kötözködni akarok: index=zöld
Min mondottam - a legegyszerűbb megoldás egy 10mm-es LED.....
Az kb 100ft bármelyi elektronikai boltban.....
És mivel ugye a LED teteje gömbölyű - még designos is.....
És ugye mi kell???
Sárga - Index
KÉK - Ködfényszóró
Piros - Olajszint
azt akármilyen az Üres fokozat jelzéshez......
Szenzációsak ezek az üzletek! De k....va drága! egy szoffita izzó 800?
Viszont biztos lehet találni GS kontroll lámpa helyett valami méretazonos kütyüt.
Most megelőzom Blue-t és meginvitállak a fanok közé...
Ajánlom figyelmedbe:GS fanok
2
csak példának
De már írtam....
bemész egy elektronikai szaküzletben és veszel egy hasonlót....
Általában mindig van ilyen - hiszen aki müszerész az veszi -hiszen a gépekben is vannak visszajelzők....
Ha minden kötél szakad, akkor meg vegyél egy 10-es ledet és ragaszd be a helyére.....az SOSEM fog KIÉGNI.....max kinyúvadni.....(ezesetben rakj sorba vele egy 50k-s ellenállást, hiszen a led nem alapesetű fogyasztó, hanem csupán egy világitó dióda. Ha simán rányomod a 12V-ot akkor villan egyet és kuka....)
Bolt?
PL a körúton Pesten a Conrad elektronika (www.conrad.hu) vagy a Dózsa Gy-Jobágy út sarkán a pincében volt egy Urbán elektronika nevezetű bolt (www.urbanelektronika.hu)
Ilyennek Én is találkoztam már nem 1x.........
Bontóban ilyennel kiröhögnek,mert nem szedik le nekem de most honnan a genyóbol szerezzek?
Tökéletes gép nincs! Az élettartam meg olyan sok mindentől függ, hogy kár is belebonyolódni. Ilyen gond nem volt 20 évvel ezelőtt, amikor lehetett mondjuk 5 típus közül választani.
A bőség zavara van kedves kollégák és ez sokakat ilyen értelmetlen vitákba kényszerít! Mosolygok rajta...
Mellesleg maradjunk a kategóriánál: Azt hiszem az ER-5-öt itt senki nem fikázta és a Honda hasonló gépét sem. Nem is említhetők egy lapon a nagyobb, modernebb, csúcstechnikás sporgépekkel.
Másik gondolat. Ahogy értelmezem, te szerelsz motorokat. Én azt mondom, hogy csináld becsületesen és tanulj ki egy márkát töviről hegyire. A kollégád meg tanuljon meg egy másikat, valaki meg egy harmadikat. És akkor nem lesz kóbászolás a szakértelem hiánya miatt. Mert sokszor ez is baj, hogy a SZERELŐ úr bevállalja a bringát úgy, hogy nem is látott még olyan típust, aztán később dobja a hibát...és a gazda vagy a gatyáját költi rá, vagy elviszi másik doktorhoz, aki rögtön kiírja a fórumra, hogy egy rakás szar a motor. (kinek nem inge, nem veszi magára)
Szóval szerelők, legyetek doktorok, és mindenki tanulja meg azt amit kedvel, mi halandóak meg ne legyünk átbaszva.
Ez most jól kijött belőlem és nem is minden neked szól Kawabiker!
A motort meg a gazdája tudja csak elrontani, vagy a gyártósoron vala(ki-mi), alkatrész hiba lehet egy harley-nál is
És kösszönöm a segítséget!!!
Még ha a régi kawákra volt is jelemző némi gyerekbetegség,hogy pár dologra finnyás,akkor is nemvolt se a régi se az új kawák közt szorás!Pl. halotam már szerelőtől,hogy szar a zxr mert összes főtengelyes lesz,hja kérem ha nemvárják meg,hogy üzem meleg legyen az olaj akkor az nem ken,ennél a gépnél meg rohadt lassan lesz üzem meleg,elég nagy vizhütőköre és elég nagy olajhütő köre van mérete két hütővel,és igen nagy mennyiségű folyadékkal.
Nemtom miért kell sértegetni,hogy irtam,hogy a suzukinál jó ha van garancia,mert szerintem több esély van,hogy kevés km után kijöjön valami mint a többi 3 japán márkánál,de ha megnézitek árban a többi 3 alatt is van.