JA JA:-)))
De ugye ez van mikor meg kell nézned mit és hol és főként mennyiért:-)))))
Kinézed, ábrándozol vele és vársz a pillanatra mikor lecsaphatsz rá:-))))
Kössz elfogadom a választ , de mégegyszer mondom nem tömény savat hanem keveréket öntöttem bele de a legközelebbi utántöltéskor csak vizet teszek beke.
Köszi mégegyszer.
Lapozgatós-olvasgatós, képet megsímogatós, utána spórolós, majd felszerelős...
Így működik ez! De nincs is baj ezzel!
Tényleg nem való az akksiba savkeveréket betölteni. Az csak új akku felsavazásáshoz van. Ugyanis csak a víz párolog belőle, tehát azt kell utántölteni.
A gondozásmentes akksik meg zárt rendszerűek. Visszavezetik a párolgó vizet. Ha már ezekbe tölteni kell, akkor az akku is eldobós. Általában a matrica alatt vannak a dugók, mert ugye ezt is feltöltik egyetlen egyszer savval...
Én is számolgattam már vele, de ugy vagyok mint a GPS-el......
Ennyiért még inkább lapozgatom a térképet:-)
Amugy ez egy tipikus extra......
hiszen inditáskor ugyis melegited a mocit.....
Ha meg forró a blokk, azt ugyis érzed - és HALLLLLLLOD!!!!! mert leállításnál kattog, recseg minden:-)
Ezt a 2005-ös katalógusomból néztem ki gyorsan - hisz az a bibliám:-))) majdnem tudom hogy melyik oldalon mi van:-))))
Ha nem néztem ár eddig kb 112000x akkor egyszer se:-))))
Bigmen!
Ne önts bele savat!!!!!!!!!!!!!!!!!Csak, SZIGORÚAN csak desztvizet!
Igaz, hogy a vízzel higítod, de előtte a párolgással sűrűsödött!
Töltéskor-merüléskor a savsűrűség is csökken-nől, ez a dolog lényege. Régen, mikor nem volt cellafesz-mérő, a savsűrűséget mérték megállapítani az aksi töltöttségi állapotát.
Párolgáskor a víz megy el, a sav töményedik, ezért kell többek közt utántölteni. CSAK DESZTVÍZ!!!!!
Persze 5 csepp savkeverékkel nem rontod el, de nem kell bele. A dolog nem úgy mükszik,hogy a töményebb sav = több áram!!!!!!!!!!!!!
A GS hűtésével kapcsolatban
A Louis katalógusban lapozgatva találkoztam olajhőfok-mérővel.Sajnos a Gs-hez nincs . A beöntőnyílás - nívópálca helyére kell becsavarni, a tetején van a skála. Nagyon ügyes-okos dolog , de Gs menetű nincs. Annyira nem néztem meg, de lehet, hogy átalakítható nekünk is.
Blue ! köszi az infót.De akkor az milyen aksi aminek a tetjére az van írva , hogy DO NOT OPEN (nem szabad kinyitni )szerintem ez a gondozás mentes.De tudtommal ebben i sav keverék (28 - 32 B fokos)van.
Nálam a nagy gyakorlat a töltés szempontjából az,hogy ha kell akkor nem vizet teszek hozzá hanem a 28-32 fokos savkeveréket. Eddig még 6 évnél korábban aksit még soha nem dobtam ki (kocsinál ) mivel motorba még nem kellet cserélni. Tulajdonképpen ez a savkeverék kénsav és desztilált víz keveréke ami gyárilag bekevert és 50 L-es ballonokbann forgalmazzák .Nekem is egy korábbi melóhelyről származik ezért van és eddig semmi rosszat nem tudok mondani róla.Autóvillamossági műhelybe dolgotztam pár évet innen egy kis tapasztalat. Gondold csak el amikor -10 -20 fokos téli hidegben a szabad ég alatt parkoló teherautók és más masinák aminek minden reggel indulnia kellett .igaz volt amikor kellet a bika segítsége is de legtöbbjük mind elindult. Abban teljesen igazad van.hogy ha csak deszt.vizet öntesz utána akkor a sav hígúl...na ezért öntök én bele mindig keveréket (már sajna nem sok van belőle) .Eddig bejött,remélem ezután is.
Amúgy a léghűtés se olyan mumus cucc! Igaz, a vízhűtésnek nagy előnye, hogy forrás esetén a forrási hőátadási tényező olyan nagy, hogy gyakorlatilag a felület nem tud jobban felmelegedni mint az adott nyomááshoz tartozó telítési hűmérséklet, de azért levegős motorok is ritkán sülnek meg...
Maximum kicsit magasabb hőmérsékleten üzemelnek, mint kelle! És a motorblokkokat már eléggé arra tervezik, hogy ami a csövön kifér!
Hiszen mi van benne? csapágy? ha sikló, és kilakul az olajfilm, tökmindegy neki, és a 10 e -es fordulat nevetséges ahhoz képest amit ezek tudnak! Gólyós csapágy esetében a körülfordulások száma nem mindegy, ez igaz! Aztán a hengerek? Háát ha megfelelő az olajfilm, és nem tud billegni a dugattyú, akkor azok terhelése se sokkal komolyabb, az egyetlen veszélyforrás a szelepek! Mert azok laternáló mozgást végeznek, és nagy fordulaton esetleg a szelep elmarad a vezérlőbügyöktől, és ekkor nagy erővel csapódik a szelepfészekbe, ott beverődéseket okozhat. De ez egy tökjó mérnöki munka eredménye, kár félni tőle :)
Miért a rémem?
Mert az ilyen embertől nem vennék SOHA motort!!!!
Egyszerűen azt kellene egyesek fejébe verni, hogy mi-mire való!
A motorok ki vannak találva - így az adott célak megfelelő a konstrukciója......
PL: látsz manapság léghütéses motort ami 15.000-ret pörög percenként?
Hiányos az infóm, de tudommal ILYEN NINCS.........
Miért? mert a 15.000res fordulathoz már kell hütés is.....nem elég a menetszél.......
ETZ?
Szintén.... nem erre lett kitalálva!
Persze ha sok pénze van az ipsének a szerelésre akkor azt csinál amit akar!
Legyalázni?
Én nem tudok motorozni.....de Én is aláztam már le 1000-res gépet.......
Pont azért amit írsz....
1000-res gép egy olyan ember alatt aki eddig NEM, vagy alig motorozott......ehhez nem kell tudomány......
Szóval szerintem a 100.000-res teszt nem egy olyan motciról szólt amit 10.000-ren használtak élete 90%-ban........
De miért rémed? Azért, mert nincs korom a hengerében? :D Szerintem mindenki vérmérsékletének megfelelően használja a gépét!
Én pl a sámsont lehetőleg úgy, hogy a kipuff szikrát hányjon az úton :D Az apriliat meg úgy, hogy 100-110 de azt lehetőleg akkoris, ha kanyar jön, vagy emelkedő :)
Ő meg ilyen, és kész :)
Egyébként van egy másik haverja, aki a 125-ös ETZ-be betette a 250-es blokkját, és kanyargós részeken 600 -as sport-túra gépeket aláz vele, úgy, hogy minden leér neki kanyarba :)
Egyébként az én rémem, hogy a legtöbb eladásra szánt GS már mindkét oldalán kapott :( Igaz, van benn 5 e km-de fékkarok letörve, kormány elgörbülve stb stb.... Sajnálom szegény motorokat :)
Ez a rémem
A GS mint már írták, írtam TÚRAMOTOR!
Nagyon szépen megy 5000-ren 100-at..........6000ren 120-at....
Akinek nyélgáz kell az vegyen egy 600-as sportmotort! (minimum 600-ast)
Blue haver ismerősei között van egy srác, aki inkább speed motorokat kedveli, de a GS mellett döntött.. Most jár 70 e km-nél, és szinte csak nyél gázt kapott, annak sincs semmi baja! A motorrevü szerint 100 e km-t simán elmegy az első fúrásig, és ugye azon kevés motorok közé tartozik, amiket érdemes is javítani!
Csak az a baj, hogy nem az én világom... Pedig ezt még lehet, apa is támogatta volna... Így marad az aprilia :D
Persze most már le van fújva egybe feketére:-)))
A réz elemek miatt direkt előtte csináltam a képeket........
Tessék.........
ez egy tuti tartó!
KB 2-3000ft-ból összehozható......
Persze akinek van otthon felesleges Csatornafedő lemezze (vassa) annak már csak 1000ft-os a költsége:-))) hisz az is megfelel a célnak..........
A Fekti Tibinél van Metzeler ME99 50%-os 4000Ft-ért, valamint Dunlop K500 70%-os 13.000-ért. Erről a Metzelerről sok rosszat olvastam,de a dunlop se egy mai darab. Nekem most hátul ME550 van, de csak 800km-t mentem vele, azt is hidegben, így nem tudok róla mondani semmi érdemlegeset.
Igen befér simán. Fölfelé van hely. Most méregettem az első kereket, de szerintem a 120-as első gumi necces. Én biztosan nem tennék fel 120-ast, mégha oda is fér, mert tuti szarul forulna a bringa. Figyu, ha érdekel a gumi feldobjuk a gépedre, aztán ha kell, kell, ha nem nem. Ennyi.
Egyébként a hátsó ME550-emen min. 4mm a minta, szóval jó vétel.
Csak azért hirdetem ennyire, mert megjöttek a Sport Demonkáim...
JA JA:-)))
De ugye ez van mikor meg kell nézned mit és hol és főként mennyiért:-)))))
Kinézed, ábrándozol vele és vársz a pillanatra mikor lecsaphatsz rá:-))))