Blue ahhoz a platni is megvan neked?Mert az a dobozhoz kell hogy passzoljon. Ugy egy mozdulat a fel és levétel.Olyat is házilag csináltál?
Nekem 45-ben van Givi set, bár abban direkt csak 35 l-e doboz van (16.600), Van hozzá + egy platni de az csak robogora való, de lehet hogy azt is megoldom, és akkor hol itt hol ott viszem a dobozt.
Már nekem se kell lábrtartót fúrni:-)))))
Amugy ott se kellett volna - mert lehetett volna "gyárilag" bilincselni......
Csak Én azt mondtam hogy LEGYEN STABIL!!!!!
Hát autótöltöt ne tegyél rá - hiszen a kocsit 55A-től indulnak vagyis 5-6A tölt....
No most ugye egy 11Ah-sra meg 1,1-et rakhatsz!!!
Az előbb írták hogy a teljesítmény 1/10-ét teheted!!!!! Egy 100Ah-sra Max 10-et.....egy 10-re max 1-et
No a doboztartók....
Mivel a platni ott van - igy egyáltalán nem casúnya....szerintem - és amugy is........nem divatbemutatóra készült - hanem hogy a vélnak megfeleljen!!!!
No most ugye 1 felső, 2 oldalsó, vagy 3 dobozos konzol kell??????
Nem mindegy:-))))
Az tény hogy a majrévastartó füleket érdemes megerősíteni mindenféleképpen......
Azt a leírás egy példa arra hogy lehet csinálni konzolt......
Az igazi házisufnitunin módszer meg a jelenlegi konzolom......
Talán megvan még EsSonak!! Akkor megkérném hogy töltse fel ide......
Ez 1 db 5-6cm széles 5mm vastag aluminimum-Magnézium ötvözetű lemez...... a kivánt hosszuságban....
Azt kell 4db rész sarokelem......
a platni méretű lemezből 2 db
meg 16db 6-os csavar-önzáró anyával.....
No meg a 2 doboz:-)
szóval nekem a konzol és a 2 doboz cakk-pakk megállna MA is 20.000ft-ba
A gyári konzol (1 dobozra) meg tudtommal 37000ft és MAX 5kg bír...... VICC!!!
A másik dolog (doboztartó).
Olvasd el Blue-nál. Ha csinálni akarsz, abszolút jó a leírás, ha veszel készen akkor van egy két fontos trükk leírva, hogyan kell rendesen terhelhető dobozt felrakni. (nehogymá" két sörrel tele legyen a 30000 Ft-os doboz)
Általában azt szokták mondani, hogy amekkora befér, azt kell beletenni. A gyári akksija 11-11,5 AH-ás, de tudni kell róla hogy ez a minimum, ami elég a motorhoz. (spórolnak a gyárban...autó, motor mindenhol ez a vezérelv). Szóval, ha befért a helyére, bajt nem csináltál vele...legalább több energiád marad.
Azonban érdemes megnézni mégegy adatot az akkun. Az AH nem minden... van ott egy másik szám is, az indítóáram. Ez általában pár 100 A. Ha sokkal kisebb a mostani akksidé, akkor nyekeregni fog az önindító, hiába a plusz 2 AH.
Most nézem miről is folyik a beszélgetés, minő véletlen én meg ma vettem egy aksit és ha már ennyire benne vagytok, volna egy kérdés gond ha az Ah nem 12 hanem 14 mert én a nagyobbat választottam plusz ezt ajánlotta az emberke a boltban? Gondolon gondot nem okoz .
Minden savas akksira érvényes, hogy a kapacitásának 1/10-ével kell tölteni. Általában 10-12 órát. Ha tudod állítani a töltőáramot, akkor ez a GS esetén 1,15 A. Ha meg olyan a töltőd, hogy "csökkenő görbéjű", akkor az majd kormányozza magát. Előbb kicsit jobban nyomja, majd kevésbé...
Gondozásmentes akksiba semmit nem kell tölteni. (ha le van ragasztva a kupak, akkor az az) Zselésem nem volt soha, a "normál" akksit, meg nyitott kupakkal kell tölteni.
Gyakorlatiasan ennyi jutott eszembe az áramforrásról.
És még egy, hogy igazságot tehessek Blue és OldPiet között. A savsűrűségen Piet szerintem az elektrolit töménységét értette...Blue meg csak a kénsavét. Lehet ez?
A só, meg viszi a delejt...
Az iszap meg a cella ólomjából keletkező (és leszakadó) vöröses ólom-oxid...
Tegnap este feldobtunk a gépre egy Saito II-es markolatfűtést (Blue-nak is ilyen van). 2 haver segített, csak kapkodtam a fejem, ahogy nyomták! Nagyon klassz dolog! Mindenkinek ajánlom. 10e ft volt, de szerintem sok hasznát fogom venni. Ja, és nagyon kultúráltan felfért a bal oldali csutkára a kapcsolója. Kb. 1mm-t kellett csak csiszolni rajta! Bocs Blue, akartam egy képes szerelési leírást csinálni, de a haverok túl gyorsak voltak.
Én is leegyszerüsitettem a dolgot: vettem egy motorokhoz való egyszerü töltöt az tölt 300mA-ral ugy néz ki mint a mobil töltöje. Rárakom egy éjszakára oszt kész.
Állitólag nem kell igazán meleg inkább száraz hüvös helyen tartandó mint a füstöltkolbásznak . Én ugy értettem hogy mondjuk 10 fok is OK (csak fagy ne legyen)
Akkor szerencséd van:-)
Nekem a gyári akku 2 évet se bírt.......a mostani Banner meg 1-et se....
Igaz Én hagytam rajta a ködfényszórót véletlenül:-)))))
A lényeg hogy mindig tele legyen és melegben.....
Nekem is feltöltve várja a tavaszt a konyhában:-)))
köszi tanár bácsi
értem az relméletet. Én csak azt akartam mondani hogy egy normál hétköznapi motoros, autos karbantartási művelete abban merül ki hogy a savas aksiba a folyadékszintet feltöltse vizzel az előirt szintre. Én tevékenységem ebben ki is szokott merülni (+ a motor aksiját télen havonta egyszer feltöltöm és minuszban nem hagyom a motorban) Autoban nekem 5-6 évig él az aksi, motorban még nincs tapasztalatom. Az Acéjé ugyi gyári, 5 éves lesz ,de még semmi gond vele.
Sorry de ismét ellent kell mondanom:-))))
Attól hogy kipárolog a víz az akkuból attól még a sav koncentrációja NEM FOG NŐNI!!!!
Ha a fejed tetetjére állsz akkor sem tudsz 98%nál nagyobb kénsavat előállítani, vagy 37%-os sósavat...
Magyarán ha a víz kipárolog és semmi más folyamat nem játszódna le ( vagyis nem bomlana a sav) akkor max úgy lehetne megfogalmazni a dologot hogy az adott mennyiség savtartalma nem változik.
De mivel a sav is bomlik - így a savkoncentráció és savtartalom is folyamatosan csökken
Ez az egész egy ionizációs folyamat hiszen az elektromos áram abból kletkezik hogy az ionok vándorolnak.....ezért van ugye az akkuban az anód és a katód....hisz ezzek közt cikkáznak a kis speederek:-)
A folyamat nem végtelen! hiszen adott helyen és adott mennyiségben áll a rendelkezésre....
Amikor telitődnek akkor vége a folyamatnak............
Ha pedig ehhez még plusz vízet is adsz akkor bezony a térfogat savtartalmát higitod....
Szemléltetés...............
fogj egy pohár szódát és zárd egy üvegbe.....légmentesen.....
a szénsavtartalma (H2co3) nem fog változni, hiszen nem engeded a hidrogén kiáramlását a szabadba...
Ahogy kinyitod az üveget a H gáz szépen kitör bugyborék formájában.......
Na most ehhez adj plusz vízet..........
Folyamatosan csökken a szénsav ereje - vagyis a mennyisége......
DE!
Még víz sem kell hozzám hiszen a szénsav könnyen bomlik, tehát ha semmit nem csinálsz akkor is a végén kapsz egy sima vizet.....és max a karbonát ízét érzet majd rajta (ásványvíz)
Ugyan ez a folyamat játszódik le a hegyekben......
A víz szépen csurog lefelé..... oldja a mészkővet.....lesz belőle ásványvíz........
Az hogy nem buborékos - az csak azét, mert ugye nem kis mennyiségben van és a H gáz folyamatosan táozik belőle......
Nem mondtunk ellent egymásnak persze hogy higul a sav-de akkor máshogy fogalmazok- az eredeti állapothoz képest a sav koncetráció nő mert elpárolgott belőle a viz. Ezt potolod desztilált vizzel, hogy az eredeti állapotot érd el. Ezért nem savval kell feltölteni.Persze ha a folyadék kifolyt mert pl eldölt az aku, akkor ugye sav ishiányzik belöle.
Egyébként én is probálkoztam már autoakut "regenerálni"- mert hogy azért mennek tönkre mert a kipotyogott olomsár zárlatot csinál- kimostam teljesen és feltöltöttem akusavval de nem lett jó.
DE!
Mivel utánatöltjük a vízet és feltöltjük - így biza a SAV HIGUL!!!!!!
Ha a koncentrációja megmaradna kedves Old Piet - akkor SOHA NEM kellene akkut venni csak desztvízet....
Mivel a sav egyik alkotóeleme a Hidrogén, igy a savból a bomlás után csak a "só" marad meg.....
HCL = Sósav.....CL= Klór
H2So4 = Kénsav
H3Po4 = Foszfrosav
Tehát a "só" az üledék egyik alkotóeleme is.........ami ugyebár vezeti az áramot és igy tud cellazáratot okozni.....
De ez ebből kérdezető akkor hogy miért Deszt víz kell????
Ez már nem kémia hanem fizika.......
A deszt víz vezeti az áramot? Nem, hisz nincsenek benne oldott sók, ásványok......tehát semleges.......
A csapvíz az oldótt sók miatt ugyebár telitett ásványi anyagokban (no meg egy adag klórban:-) igy az negatív polaritást eredményez főként. ezért csap meg az áram is, hisz a csapvíz már vezeti az áramot.....
Tehát igenis a sav higul!!!
Lehet vennei a kútakon akku regenerálót - ami nélileg feltuningolja az akku- de nem éri meg....
Próbáltam Én is.....baromság az egész...........
De akár merre is indulunk - egy régi emlék , egy régi srác vitája jutt eszembe.......
Aki motorozik, ne sajnáljon már évente 5000ft-t egy aksira..............
Amugy az aksit Én specc nem ajánlom feltölteni semmivel - max ahogy írva vagyon - a szintjelzőig érjen mindig a folyadék - ha alatta van akkor CSAKIS DESZTILÁLT VÍZZEL tölts utána......
Hogy miért?
Mert a használat során ugye üledékesedik az aksi............ ha megforditod és kifolyatod a régi savat (ami ugye 1,28-as savsürüségű ideállis állapotban) akkor az üledék szépen cellazárlatot okoz - innentől KUKKA.......
Ha az aksiban már nincs meg az 1,28-as sűrűség akkor kukka......... BOCSÁNAT!!! VIDD EL EGY TELEPHELYRE AHOL SZAKSZERÜEN MEGSEMISITIK!!!!!! KÖRNYEZETRE FIGYELNI - hisz ezzen a Földön élnek majd az unokáink is!!!
Szóval ha kész au akku - akkor sajna irány egy bolt, vagy a net ahol 5-7000ft közt vásárolsz egy újat.....
Megkapot, kibontod, kicsavarod a kupakokat, beletöltöd ÓVATOSAN a savat, vársz 1 órát a H gáz fejlődés miatt, rányomod a töltött (Én igy csináltam)....azt 1-2 óra és kész.......
Télen mindig tele legyen az akku.....
Ennek a legegyszerűbb módja....
Veszel egy multikütyüt ami V-ot mér....
Ideállis esetben 12,5-13,5 V-ot mérsz az akkun..... Ha ez alatt van akkor dobd fel a töltőre.....
Nekem egy 5 eurós töltőm van....... 10-12 óra alatt vígan feltölti az aksit........
Blu megjegyzéshez még hozzátenném: a savas aksit nem savval kell feltölteni hanem desztilált vizzel.Mégpedig azért mert a kipárolgás miatt a viz fogyott el belőle, tehát ha feltöltöd vizzel a savkoncentráció ugyan az lesz mint eredetileg volt.
Nekem 45-ben van Givi set, bár abban direkt csak 35 l-e doboz van (16.600), Van hozzá + egy platni de az csak robogora való, de lehet hogy azt is megoldom, és akkor hol itt hol ott viszem a dobozt.