1., kapsz 5 percet hogy feljegyeztesd 52. sorszámmal magad a Gs Fanklubba:-)))) gsfanklub.extra.hu
2., 2003-as? Egy évvel öregebb mint az enyém:-)))) Ezüst váza van:-) ennyi a különbség a tiéd és az enyém közt.....ja meg annak még a régikarburátora van...ami nem egyezik a 2004-es modellel!!!
3., Gumi: amit akarsz.........ahogy közlekedsz.........ahogy menni szeretnél...........
Ha téped a száját és 7-8000-ren használod (130km/ó fölött) akkor mínőségit vegyél (Micheline, dunlop, Metzeler...stb)
Ha kanyarvadász vagy akkor szintén........
Ha nyugodt , lightos vagány - mint ÉN:-) - akkor elég a Heidenau.......olcsó, de nem is bír annyit mint egy Micheline.....
Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak a Heidenauval.....most ettetem a 2. szériát vele.....és 1-2 hónap múlva a 3-at.....
4., Olaj.... ásványi vagy félszintis.... FULL SZINTIST NEEEEEEE!!!!!
Én mint irtam már jó rég óta a Valvoline Durablend vagy a Motorcycle 4T-t használom (1500-2200ft/l áron lehet kapni)
5., teló.....
keményítésnek 2 módját ismerem ÉN...
a., alapban 10-es olaj van benne.....lecseréled 15-re.......
b., a leírások közt találsz egy olyat, hogy a teló tetejébe tegyél egy 30mm átmérőjű 20-25mm-es müanyag darabkát....amolyan előfeszitést......
6., A kiállításokat felejtsd el szerintem..... sok haver belebukot! Kifizette a belépőt, azt vagy nem volt semmi, vagy nem volt méretben, vagy eleve nem volt egy fillérrel sem olcs mint a boltokban.....
7., nekem is 25kw-os....és nekem is A-korl van......miért lenne gond???? Hisz eddig jó!
De amugy már igazoltattak párszor és semmi gondom nem volt..............
Köszi!
A kor-al 25kw-ig és 400cm3-ig vezethetek! CSak attól fosok, hogy lesz olyan rendőr aki nagyon beleköt mert valójában nem 25.kw-os a moci! ja és még ott van az a 100cm3
A gép 1998-as hát szervízkönyve az nincsen, a lenyzó akitől megvettem a 2. tulaj elmondása szerint egy helyi szerelő oldotta meg a olaj cseréket ebből kifolyólag értelme nincs hívosgatni, mert úgy sem tudja, a szerelő meg azt mond amit akar, tehát én szívtam , de hát nem újat vettem ez meg velejárója, ( mit van tenni erre tellet ) ami új az új . Ja km: 291242 dehát ez nem mérvadó ( órát lehet cserélni, pörgetni ).
Akorl jogsi az 25KWig jó nem?vagy csak kevesebb mint 25kwig?hát szerintem, ha rendes elenged meg az az 1kw...röhejes ha ebbe belekötnek egyébbként gratula a motorhoz
Most vettem meg nem rég az első motorom egy Gs500 személyében!
2003-as modell. Valaki tudna nekem írni hasznos információkat rólla!
Pl: milyen gumit vegyek rá, milyen olajat tötsek bele és hogy érdemes lenne-e a teleszkópot keményíteni?
Most tervezem a ruha vásárlást is majd az Interweelen és ha valakinek van Berik ruhája az írjon már nekem valami infót rólla!
Ja és még 1 nagy kérdés, csak Akor. jogsim van, de a forgalmiabn 25kw szerepel!
Ehhez mit szólnak majd a rendőrök?
Mindenféle szakértelem nélkül szólnék hozzá. (mert ez nekem már közel atomfizika )
Hawk!
Jól emlékszem, hogy nem olyan régen került hozzád a bringa? Érdemes volna felhívni az előző gazdáját, hogy meséljen arról, mikor és milyen olaj került a motorba. Lehet, hogy ő járt autóhoz való olajjal... Nem hiszem, hogy normál használat mellett ennyire meg lehet égetni a kuplungot. De annak van reális alapja, hogy nem oda való olaj került a mociba hajdanán.
Egy nyomozást megér, mert így csak hajigálod ki az ezreseket az olajakra. Már benne vagy egy fél kuplungszerkezet árában szerintem, és előrelépés még nincs.
Mennyi kilométert mutat az óra? Van szervizkönyved?
Rendben, de mint mondtam az auto olaj nem lehet hibás, mert nem mentem egy centit sem vele, kb. kétszer beindítottam és annyi, de már 4T-s olaj van benne, de a tanácsodat megfogadom, ámbár lehet hogy okosabb döntés ha még az idény előtt kicserélem a lamellákat, nehogy a legnaposabb időben szívjam meg .
A lamellák csiszolásával nem érsz el semmit, ha már megégtek. Legfeljebb tovább vékonyodnak és még jobban fognak csúszni. (Viszont lehet, hogy többé nem tapadnak össze!) Az összetapadást nem a ferrodoros lamellák érdessége akadályozza meg, hanem a fémlamellák amik ezek között vannak. Ezeken apró pont szerű mélyedések vannak amikben megül az olaj. Viszont ha csúszik a kuplung ezek képesek kegyetlenül összesülni, mert felforr köztük az olaj. Én még régen ETZ -vel jártam így mikor egy erdőben terepen gyaktam vele. Állandóan kellet csúsztatni a kuplungot és egyszer azt vettem észre, hogy nem emel ki a kuplungom.
Ez a hiba nálad nagy eséllyel mondható, hogy a nem megfelelő olaj miatt keletkezhetett. A motorkerékpárokba csak motorkerékpár olajat szabad tölteni, amiben van kuplungcsúszás gátló adalék. A sima autó motorolajtól a kuplung finoman szinte észrevétlenül elkezdhet csúszni, majd szépen a fentebb leírt módon összeégnek a kuplunglamellák. Szerintem jó esélyed van arra, hogy cserélheted ki a lamellákat.
Amit Blue írt az ok. Meg lehet próbálni, de én még a blokktisztítós fáradolaj leengedése után ilyen esetben egy belső öblítést is csinálnék. Vennék valami olcsó olajat (ide jó az autós ásványi olaj is), ebbe is tennék blokktisztítót és még azzal is járatnám vagy tíz percig, közben próbálnék kuplungolni, hogy a lamellák közül is mossa ki a dzsuvát. Leengedéskor pedig hagynám állni vagy egy napig, hogy jól csöpögje ki magát. Aztán új szűrő meg valami jó félszintis motorkerékpár olaj,
Ezekkel lehet próbálkozni, de szerintem olcsóbb hosszabtávon ha kicseréled a lamellákat és természetesen lecseréled az olajat.
Tapasztalataim szerint az ilyenekkel nem jó játszani, mert előbb – utóbb más meghibásodást is okozhat az erőátviteli láncban, mivel a kuplung ennek egyik legszervesebb része.
A tapadást nem a felület érdesége szabályozza , minél simább annál kevesebb olaj tud letapadni a felületen lévő apró rések közé tehát nincs amin megcsúszon így összetapad szerintem ( mi valahogy így tanultuk ) , de ki próbálhatod két tükörlap közé ill. két csempe lap közé tegyél olajat és nézd meg melyik tapad össze jobban. De lehet hogy én tévedek, bár én így tapasztaltam .
Ja én volnék, de nem az auto olaj a hiba mivelhogy egy centit nem mentem vele miután beleöntöttem.
De vettem bele 4t-s olajat és már azzal üzemel. Csak még a auto olaj előttin is és azon is érzik az égett kuplung szag. Nemtudom hogy azaz adalék a lamellán segítene , mert szerintem annak a felülete ahogy megég lényegében "tükrösödik" és hogy ilyen síma azért tapad meg. Namost valyon segítene ezen az adalék?, vagy szétszedni csiszolni és úgy visszatenni, de az is meddig lesz vajon jó
Hű ha...
Ha te voltál az aki lecserélte az olajat sima kocsiolajra (mert épp az volt kéznél) - akkor csak azt tudom tanácsolni hogy DE IZZIBE!!!!
1., vegyél motor tisztító löttyöt......Autósboltba
Ezt öntsd bele a gépbe és járasd egy 10 percig (ez szépen segít minden olajat, koszt leszedni a belsőről és a régi olajat is felhigitja - így az könyebben kifolyik......
2., vegyél valami ásványi vagy félszintis 4T olajat és azt töltsd bele a vasba.......Én akkor is a Valvoline durablend 4T-t ajánlom vagy a Motorcycle 4T-t....... 37.000km óta ezt használom és jó!!!! és ugye 2200ft csak literje.....
Helló!
Már beszéltünk a kuplung problémámról ( nem oldott ), na most az volna a gondom: hogy arra már rájöttünk, hogy összeragadttak a lamellák. De az odáig oké hogy megtoljuk és úgy teszem 1-esbe, mert utánna jó. De egyet gondol és meleg állapotban is összetapad, szagoltam a régi olaját(amivel megvettem) és érzik rajta az égett kuplung szag. Kérdésem a következő : így mit lehetne tenni, muszáj ujjat venni vagy helyre jön ( amit kétlek ) magától ( friss olajjal ) ?
Ez igaz. Viszont ez a változtatás csak az volt, hogy normál túrakormányt raktak fel a mocira illetve megszüntették a teló állítást.
Kicserélték a felső kormánykiflit, illetve a telók tetejében lévő teló feszesség állítót elhagyták és egy egyszerű zárócsavarra cserélték. Ezt azért kellett, mert a beállító csavar nem fért el a túrakormány alatt. Egyébként ki lehet cserélni a csutkakormányt is normál kormányra, csak ilyenkor a beállítócsavart be kell csavarni tövig, ill. el kell belőle egy picit köszörülni. Vagy ki is lehet cserélni a komplett kormánykiflit, mondjuk bontóból. De ezért a betöltendő olaj mennyiségét ill. minőségét nem kell módosítani, így gondolom ezek a gyári változtatások nem befolyásolnak semmit.
Én valahol 384ml-es infót kaptam.....
Anno megvettem a Suzuki Gs500E könyvet (25 euró) a LOUISBA.....
ez a 89-es Gs-ről szól.....
Ebben a 78-79-es oldalon taglalják a telót.....
Itt valóban 382ml-ert ír.....bár sajnos azt nem hogy gyárilag milyen szokott benne lenni??? 2,5w, 5w, 10w, 15w.....
No erre a választ ki tudja???
Az enyémben 10es van jelenleg.....
Te egy fantasztikus fickó vagy:-)))))
Most legalább látom a metszetett is:-)))
Az ilyen képeknek tudok a legjobban örülni, mert így már értelmezem a müködését........
Én totál abban voltam hogy a rugó az alsó részben van - így az olaj mellett az is add egy rugózást.....
No !
Nyomtunk Kucsi barátommal egy laza 100km-ert.....(Adony - Pusztaszabolcs - Velence - Székesfehérvár - M7 - 62 - Perkáta - Adony....)
Velencén összefutottunk a Motorozz.hu csapattal is, akik igen szép számmal voltak lent (kb 50-60 moci) Képek
Hazafelé nem tudom mennyi olaj folyt ki eddig - de volt egy-két balos rész ahol igencsak éreztem azt, hogy nem az eddig megszokott módon viselkedik....... fura volt az egész.......
Bár ahogy veszük.....
Kicsit nézelődtem és találtam olyan irásokat is hogy valakinél 5000km, valakinél 13000km-nél szétment a telószimering......
Akkor Én nem szólok egy szót se, hisz 55.000km van a paripába.....
Ja, még egy. 382 ml. vagy 384 ml ? A régebbi Gs500 -ba szinte az összes szervízkönyv 382 ml. -t ír.
Ettől függetlenül lehet, hogy az újabb szériákba 384 ml. kell. Igazából mint ahogy írtam 1 - 2 ml eltérés még nem a világ. Javaslom tegyél bele 384 -et, mert azért inkább 2 ml. -el több legyen benne mint kevesebb.
Csináltam egy skiccet, hogyan is néz ki a teló nagyából. Az olaj nem fog spriccelni, mert alaphelyzetben nincs nyomás alatt. Nyomás csak működés közben alakul ki, ami a mozgás megszűnésekor gyakorlatilag lecsökken nullára, ki is lehet önteni az olaj nagyrészét szerelés előtt, rádásul ha megfordítod a telót fejjel lefelé akkor az olaj szépen le fog folyni alulra, legalábbis egy része.
Igen! Én is éreztem hogy itt valami nem kóser, de mint írva vagyon a netről szedtem mindent össze - és csak a saját nyelvezetem szerint pötyögtem be - hisz akadhatnak még olyan pancserek mint Én...akiknek az első lengéscsillapító nem mond semmit, de ha azt írom "teló" mindjárt tudja miről van szó:-)
Ellenben ahogy elnéztem lehet hogy a képeken nem is Gs teló van, hisz nekem felölről nem jön ki egy pici menet......innen adódik, hogy amit írsz a szimering se 4-5cm vastag......bár egy telószimering nem 10cm vastag......
Az Apriliámnak kb 1-1,5cm vastag volt csak.............
A kitámasztást - vagyis azt hogy elsőre az alsó csavart szedjem ki - nem mertem írni, de eszembe jutott......hisz az utca emberének nincsenek otthon nagy dolgai - és relatíve amit kapsz hozzá szerszámot annak is sok funkciót teljesíteni kellene......
A kérdés viszont itt is meglehet.....
Ha kiszedem a csavart? Nem fog az arcikámba vágni az olaj???? Hiszen ugye összeszereve is nyomás alatt van a rugó miatt.
OKsi....
Azt hiszem kérek egy kamerát valakitől és a művelet meglesz örökítve:-))))))
A leírásod ISZONYAT sokat segített!!!!!! Egy itókára a vendégem vagy!!!!!
Az alkatrészekkel nem lesz gond, hisz kinyomtattam a robantot rajzot.....onnan csak kisilabizálom hogy mi hol volt:-)
Ez az egész amúgy azért megy, mert:
1., érdekel......
2., kiváncsi vagyok......
3., semi kedvem egy 1 órás műveletért kifizetni 6-8-10 ezret, mikor a szimering is mint irom 6500ft volt.....kicsit sokba lenne.........
Amugy akkor még egy hiba - mert Én specc mindenhol 384ml-res mennyiséget találtam......
Ha minden igaz akkor most 10-es olaj van benne.......és 15-öst fogok beletenni..............
A cuccot megkérdeztem...tegnap előtt (csütörtökön feladták)....szóval hétő-kedd magasságában jön meg.....
1., kapsz 5 percet hogy feljegyeztesd 52. sorszámmal magad a Gs Fanklubba:-))))
gsfanklub.extra.hu
2., 2003-as? Egy évvel öregebb mint az enyém:-)))) Ezüst váza van:-) ennyi a különbség a tiéd és az enyém közt.....ja meg annak még a régikarburátora van...ami nem egyezik a 2004-es modellel!!!
3., Gumi: amit akarsz.........ahogy közlekedsz.........ahogy menni szeretnél...........
Ha téped a száját és 7-8000-ren használod (130km/ó fölött) akkor mínőségit vegyél (Micheline, dunlop, Metzeler...stb)
Ha kanyarvadász vagy akkor szintén........
Ha nyugodt , lightos vagány - mint ÉN:-) - akkor elég a Heidenau.......olcsó, de nem is bír annyit mint egy Micheline.....
Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak a Heidenauval.....most ettetem a 2. szériát vele.....és 1-2 hónap múlva a 3-at.....
4., Olaj.... ásványi vagy félszintis.... FULL SZINTIST NEEEEEEE!!!!!
Én mint irtam már jó rég óta a Valvoline Durablend vagy a Motorcycle 4T-t használom (1500-2200ft/l áron lehet kapni)
5., teló.....
keményítésnek 2 módját ismerem ÉN...
a., alapban 10-es olaj van benne.....lecseréled 15-re.......
b., a leírások közt találsz egy olyat, hogy a teló tetejébe tegyél egy 30mm átmérőjű 20-25mm-es müanyag darabkát....amolyan előfeszitést......
6., A kiállításokat felejtsd el szerintem..... sok haver belebukot! Kifizette a belépőt, azt vagy nem volt semmi, vagy nem volt méretben, vagy eleve nem volt egy fillérrel sem olcs mint a boltokban.....
7., nekem is 25kw-os....és nekem is A-korl van......miért lenne gond???? Hisz eddig jó!
De amugy már igazoltattak párszor és semmi gondom nem volt..............