Már elég rég voltam itt, de szépen rendben elolvastam az előző hozzászólásokat és látom téma a teló szimmering csere, gondoltam leírom a tapasztalataimat. Igaz GS500 telót még nem javítottam, de már egy – két suzi telóhoz volt szerencsém és gyakorlatilag a felépítésük ua. csak mások a méretek ill. a betöltendő olaj mennyiség. A szétszereléshez nekem soha nem kellet spec. szerszám csak némi ügyesség. Gond csak az alsó zárócsavar kivételénél szokott lenni mert elforog a határolócső a telóban. Ilyenkor ezt meg kell feszíteni elfordulás ellen. Vagy úgy, hogy folyamatosan próbáljuk széthúzni a telót és közben kicsavarjuk a csavart, vagy felülről egy hosszú rúddal lefelé megtámasztjuk a határoló csövet. A menet mindig olajban áll így könnyen enged. De még jobb, ha azelőtt próbálod kivenni az alsó csavart mielőtt felül levennéd a zárócsavart és kihúznád a rugót, így maga a rugó támasztja a határoló csövet. ( A teló felső záró csavarját lazítsd meg mielőtt kiveszed a telót a kormánykifliből, mert kiszerelés után már elég necces lazítani.) Le kell venni a porvédőt óvatosan egy csavarhúzóval, majd egy csavarhúzóval ki kell pattintani a szimmering rögzítő gyűrűt. Ezután A telószárat ki tudjuk húzni a teleszkópházból, majd csavarhúzóval, esetleg egy kis kalapács segítségével ki lehet venni a szimmeringet. Amikor szétszeded a telót van egy csomó alkatrész, gyűrűk, közbetétek stb. ezért mindent figyelj meg hogy volt benne. Mosd el a teló alkatrészeit pl. benzinnel majd törölgesd el őket. A teflongyűrűt (dugattyúgyűrű) ami a határoló cső végén van finoman kend meg olajjal majd szereld össze a telót. A végén töltsd fel az előírt 382 ml teló olajjal a szárakat. Végül néhány megjegyzés amit én nem csinálnék.
Blue!
Megnéztem a gsfanklub oldalon a leírást, de szerintem ez némileg hiányos és néhol kicsit szakszerűtlen.
1. A teló szimmeringet az ott leírt módon necces „kipiszkálni” anélkül, hogy meg ne sértsük a telószárakat. A szimmering kb 10-11 mm magas és legalább ilyen mélyen fekszik a telóházban. Ott a képen max. a szimmering rögzítő gyűrűt lehet így kivenni. Néha még kiszerelt telószárral is nehezen jön ki a szimmering.
2. Nem lehet a telóból tökéletesen kiönteni az olajat. Valami kicsi mindig marad benne, arról nem is beszélve, hogy tele van apró fém és műanyagszemcsékkel. Én mindig tökéletesen elmosom az alkatrészeket, mert hiába töltök bele friss olajat ha a dzsuva bennemarad, ezért a telót célszerű mindig szétszerelni és elmosni.
3. Az előírt olaj mennyiség és minőség nagyon fontos. Nem véletlenül határozták meg a mennyiséget 382 ml. –ben és nem kb. 3 – 4 deciben. 1 – 2 ml eltérés még nem gond, de több már IGEN. A gsfanklub leírás olvasása közben majdnem frászt kaptam, mikor azt olvasom, hogy idézem:
„Ha túl keményre sikeredet, akkor a teleszkópok alján kívülről található egy leeresztő csavar. Ezt vegyük ki és annyi olajat engedjünk le amennyire puhára kívánjuk tenni a telót.”
Na, hát ez így nem működik. Először is az nem leeresztőcsavar. Ha túl sok olajat engedsz le akkor a teló nem fog működni normális lengéscsilapítóként és ez ÉLETVESZÉLYES! Gondolj a fékezéskor pattogó elsőkerékre. Ha meg túl sok az olaj akkor egy erősebb fékezéskor szétszakítja a telót, mivel a folyadék mint tudod összenyomhatatlan.
Én javaslom a következőt: A kitisztított telóba precízen kimérni a 382 ml. –t, majd a teló kirugózott állapotába felülről a levett felső zárócsavarnál leengedni egy hosszú egyenes pálcát a teló aljáig ( picit nehéz beletalálni az alsó határolócső közepébe) és mint az olajnívó pálcával megmérni az olajszintet. (Megjegyzem: néhol ezt is megadják hivatalos adatnak.) Így utólag bármikor tudod ellenőrizni ha kell az előírt mennyiséget.
Ha a teló keménységén akarsz állítani, akkor tegyél bele picit sűrűbb olajat az előírtnál, de mindenképpen csak telóolajat és csak az előírt mennyiségben.
Szerintem.
Hú. Ez kicsit hosszú lett, de remélem tudtam segíteni….
Én ahogy néztem a képet - sajnos élőben még nem láttam - szerintem egy rúd, a végén egy gumibakkal is megteszi - hisz a szerepe annyi, hogy ne forogjon el.......szóval ha nekifeszíted egy picit a 13-asnak, akkor onnantól már egy kézzel is kicsavarod a csavart alulról......
kb 50cm hosszu és a végén egy csavarfejhez hasonlo cserélhetö vég
volt, lentebb már irta valaki(nem emlékszem) hogy egy
rudhoz hegesztett egy 20on valahányas csavart és kész is volt
(pontossan én sem láttam hogy hányas volt)
a rajz elég gagyi de valami ilyesmi volt T-rud végén egy csavar
Ha olyan az idő mint tegnap volt (csütörtök) - vagy mint előtte.......tehát ne olyan mint ma:-) hogy felboritja a buszokat is a szél......akkor gurulunk egyet......
Aki kedvet érez hozzá az csuranjon le Adony citybe 11:00-ra a MOL kúthoz - illetve csörenjen rám a 70/373-4670-es számon......
A menet nem lesz nagy és nem gyors.......
A csapatnak szóltam, hogy én 70-80-nál kitámasztom a gázkart....... mert semmi kedvem szerelni nyárig......
Szóval 11:30-kor indulás......
Kicsurgunk Pusztaszabolcs - Velence irányába a 70-re....és szépen kóválygunk egyet a tó körül.....
Talán még akad egy lángosos is nyitva.......
Aki jön, vagy jönne mindenféleképpen csörenjen - hisz mint közember, bármikor közbejöhet bármi nekem is........tehát indulás előtt egy csörr nem árt.....
OKsi....tehát akkor nem lesz gond.....
Az árba beletörödtem, hisz ha egy 5cm-es műanyag kis szar 8000ft akkor miért csodálkozok:-)
Az ülés zárszerkezete sem 4.......sajnos 8200ft az is.......
No mindegy.... körbe vagyok véve szakikal - és Ők is mondták, hogy bezony a gyári holmik drágábbak - de jobbak is sokszor.....tehát a "GYÁRI" és a "jobb - mínőségibb" a túlfizetés aránya.........
Még egy dolog...
Van aki esetleg már megcsinálta ezt az előfeszitéses dolgot????
Értem ezalatt, hogy van egy leirás - sok helyen - hogy egy 30mm-er átmérőjű , 20mm hosszú hengert le kell vágni és a teló tetejébe (ami az arcodba néz) tenni....... állítólag sokat számít a teleszkopnál és nagyon jó lesz.....
Most olvastam egy Banditnál is, hogy megcsinálta és neki is jonn lett......
Sziasztok!
Kezdő motor téma: Én mikor először mentem a GS-el akkor 3000-nél elváltottam mert „huu de nagyon megy" szitu volt de szerintem tényleg jó újra kezdő motor, én 100-as robogóról ültem rá. Sajnálom, hogy nekem kimaradt az ETZ korszak. Egy kedves hölgy ismerősöm Honda CBR 600 FS-el kezdett motorozni, és csodálkozik, hogy „fél” a motortól és a kanyaroktól.
Dondiego:Lehet a GS-el is pályán menni, én kipróbáltam.
A fizetős utakról meg annyit, hogy én biztos nem fogok matricát venni, mert inkább leveszem a rendszámot és nem állok meg a rendőrnek. Rohadjon meg papírzsákba az összes politikus.
Nem találom azt a részt amit írtál......
Mivel lassan megjön a szimering (a qrva életbe.......a Hollós eredetit küldött 6500-ért......másol meg 2500-3000ft) így most rámásztam a témára......
Itt a képe a telónak.....
1 csavart találok.......a "16"-os számút.......A kép alapján az a "13" számú csővecsképe megy bele......
Igaz ez?????
Ellenben mindenhol azt találom, hogy a telót tényleg nem kell szétszedni tökig egy szimering csere miatt.....max kényelmesebb:-)
Sajna még több baj is van a robogózással nem csak a tél: az eső sár no meg nem öltözhetsz akárhogy, én mindig túlöltözöm igy rámrohad a ruha ha be kell menni valahova, meg van ahová"rendesebben" kell felöltözni. No meg van ahol csórónak néznek hogy nem autóval jársz (a buszjegy ugyibár nem látszik)Én már sok ismerőst, partnert megneveltem, bebolonditottam motorra, ugyhogy náluk már jó pont ha motorral jelenek meg:-))))
mivel 12 órázik - igy havi 12-14 napot dolgozik csak........
A cumi, hogy a kórház CSAK a buszt fizetni neki....ugyebár 80%-ban.......
Tehát a tuti költsége 14 nappal számolva: (14*2400=33600.......1600*0,8*14=17920.....33600-17920=15680f t)
MOST!!!!! De ezt is elakarják venni!!
Már vidéken is kocsiznak nagyon sokan. Itt ugyan nem olyan eget rengetőek a tömegközlekedési tarifák (igaz, csak fél óránként jár a busz... ) A lényeg, hogy nem kerül sokkal többe az autózás. Én a sajátommal egy személlyel MÁV áron közlekedek, két személlyel már teljesen "nyereséges" a kocsizás. Városban persze nagyobb a fogyasztás, de nem vagy időhöz (buszhoz) kötve. Ez sokaknak megér ennyit. Viszont a parkolással kis városban is akadnak gondok...
Kíváncsiságom határtalan, hogy az idei kemény tél után mire hivatkoznak a szakik a kátyúk kialakulásának okán.
Bár lehet szerencséjük, és beköszönt még egy jó nagy zima... és akkor majd meglesz a felelős!
Blue ez igy igaz! csak arra más sokan rájöttek hogy olcsobb kocsival. Ebböl kifolyolag az összes bevezető uton reggelente áll a forgalom +a Déli környékén parkolási dijat kell fizetni (persze lehet hogy a dolgozók bent parkolhatnak)
Blue akkor az utazás havi több mint 50 e Ft, vegyél egy motort az asszonynak
Már meg sem lepődök. Majdnem minden napra jut egy ilyen hír... azt hiszem azért vannak annyian a Parlamentben, hogy tényleg minden napra legyen egy ilyen hír.
No, es eddig mire ment a súlyadó? Az önkormányzati utak szarok, az országutak szarok... biztos félretették a lóvét...
És azt gondolom, hogy nem jó terv, ha feszegetjük a pógárok türelmét. Nagyon olyan érzésem van, hogy "lássuk mit bírnak a birkák" módszertani elemzés áldozatai vagyunk.
Csak ki ne boruljon a sz@r...
Ez most ugyan olyan - vagy még nagyobb marhaság - mint a Budapesti közlekedés......
A napi téma: HÉV.......nincs közöm hozzá nem érdekel......bár 400% emelés????
Ellenben az asszony ugye kedd óta ismét melózik a Kék golyóba (Országos Onkológiai Intézet)
1600a buszjegy és 800ft a 2db átszálójegy........és ez csak 1 nap!!!!!
Hol vagyunk? 2400ft................és napi 4 órát utazik.......a 12 órás munka melett
Vegyünk egy alap kocsit........5L-es fogyival.......
a táv :Adony - Déli pályudvar (a kórház ugye a délitől kb 500m-re van) sacc 60km......
Tehát 1 napra a benzin CSAK 1500ft lenne!!!!!!!!és MAX 2 óra oda-vissza!!!!
És akkor sírnak, hogy miért mennek annyian fel kocsival???????
AZÉ KÖCSÖGÖK, mert olcsóban kijön az ember!!!! Még ha tök egyedül ül a kocsiban is!!!!
Bocs gyerekek előre is a kirohánásért, de szóljatok minden politikus cimborátoknak hogy messze kerüljön el, mert először ütök és utána fogok köszöni!
Mit szóltok VAZZZE?
Fizetősek lesznek az autóutak is......nekünk is.....
PL Várpalotáról Veszprémbe nem tudunk elmenni vazze a 8-ason, mert az a 20-30km autóútnak van ugye mínősitve.....
Marad a plusz km-es kerülések? a még szarabb mínőségű utakon? Még kisebb falvakon keresztül?
Kiveszik a 2A-t?
Tele lesz a 2-es...
Tele lesz Dunakeszi, Gőd, Sződliget.....ott nem fog senkit zavarni?
Ott nem lesz zaj, levegőszenyezés?
Ott nem lesznek ezért elgázolt gyerekek?
A picsába is KÖCSÖGÖK!!!!! GONDOLKOZZATOK MÁR!!!!!!!! (mármint a politikusok)
És az útalap benne van a benzinbe???
Hát üzenem minden politikusnak hogy menjetek a............................................................ ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............ba!!!!!!!!
Én fizetnék a picsába is!
Megvennék 1 éves matricát ami mindenhova jó!
DE AKKOR A PICSÁBA IS!!!! NEM AKAROK TELÓSZIMERINGET CSERÉLNI 2 ÉVENTE MERT A SZAR, KÁTYÚS ÚTAKON SZÉTMENNEK A LENGÉSCSILLAPÍTÓK!!!!!!!
csak mig nekem bőven megfelel a 13.000-res Heidenau...addig neked 30-40 ropi egy gumi......
a lánc se olcsóbb, a légszürő se.....szóval egy nagyobb gép nagyobb fentartással is jár.............ez tény......
Nagyon sokan meglepődnek mikor velem jönnek egy túrára.......
a 8-13L-es Hayabusa fogyi leesik 5-6-ra......
Szóval Én olyan minimum 100 pluszra gondolok éves szinten.....(mondjuk 2 szerviz, meg 1-1 gumicsereesetén...)
Már elég rég voltam itt, de szépen rendben elolvastam az előző hozzászólásokat és látom téma a teló szimmering csere, gondoltam leírom a tapasztalataimat. Igaz GS500 telót még nem javítottam, de már egy – két suzi telóhoz volt szerencsém és gyakorlatilag a felépítésük ua. csak mások a méretek ill. a betöltendő olaj mennyiség. A szétszereléshez nekem soha nem kellet spec. szerszám csak némi ügyesség. Gond csak az alsó zárócsavar kivételénél szokott lenni mert elforog a határolócső a telóban. Ilyenkor ezt meg kell feszíteni elfordulás ellen. Vagy úgy, hogy folyamatosan próbáljuk széthúzni a telót és közben kicsavarjuk a csavart, vagy felülről egy hosszú rúddal lefelé megtámasztjuk a határoló csövet. A menet mindig olajban áll így könnyen enged. De még jobb, ha azelőtt próbálod kivenni az alsó csavart mielőtt felül levennéd a zárócsavart és kihúznád a rugót, így maga a rugó támasztja a határoló csövet. ( A teló felső záró csavarját lazítsd meg mielőtt kiveszed a telót a kormánykifliből, mert kiszerelés után már elég necces lazítani.) Le kell venni a porvédőt óvatosan egy csavarhúzóval, majd egy csavarhúzóval ki kell pattintani a szimmering rögzítő gyűrűt. Ezután A telószárat ki tudjuk húzni a teleszkópházból, majd csavarhúzóval, esetleg egy kis kalapács segítségével ki lehet venni a szimmeringet. Amikor szétszeded a telót van egy csomó alkatrész, gyűrűk, közbetétek stb. ezért mindent figyelj meg hogy volt benne. Mosd el a teló alkatrészeit pl. benzinnel majd törölgesd el őket. A teflongyűrűt (dugattyúgyűrű) ami a határoló cső végén van finoman kend meg olajjal majd szereld össze a telót. A végén töltsd fel az előírt 382 ml teló olajjal a szárakat. Végül néhány megjegyzés amit én nem csinálnék.
Blue!
Megnéztem a gsfanklub oldalon a leírást, de szerintem ez némileg hiányos és néhol kicsit szakszerűtlen.
1. A teló szimmeringet az ott leírt módon necces „kipiszkálni” anélkül, hogy meg ne sértsük a telószárakat. A szimmering kb 10-11 mm magas és legalább ilyen mélyen fekszik a telóházban. Ott a képen max. a szimmering rögzítő gyűrűt lehet így kivenni. Néha még kiszerelt telószárral is nehezen jön ki a szimmering.
2. Nem lehet a telóból tökéletesen kiönteni az olajat. Valami kicsi mindig marad benne, arról nem is beszélve, hogy tele van apró fém és műanyagszemcsékkel. Én mindig tökéletesen elmosom az alkatrészeket, mert hiába töltök bele friss olajat ha a dzsuva bennemarad, ezért a telót célszerű mindig szétszerelni és elmosni.
3. Az előírt olaj mennyiség és minőség nagyon fontos. Nem véletlenül határozták meg a mennyiséget 382 ml. –ben és nem kb. 3 – 4 deciben. 1 – 2 ml eltérés még nem gond, de több már IGEN. A gsfanklub leírás olvasása közben majdnem frászt kaptam, mikor azt olvasom, hogy idézem:
„Ha túl keményre sikeredet, akkor a teleszkópok alján kívülről található egy leeresztő csavar. Ezt vegyük ki és annyi olajat engedjünk le amennyire puhára kívánjuk tenni a telót.”
Na, hát ez így nem működik. Először is az nem leeresztőcsavar. Ha túl sok olajat engedsz le akkor a teló nem fog működni normális lengéscsilapítóként és ez ÉLETVESZÉLYES! Gondolj a fékezéskor pattogó elsőkerékre. Ha meg túl sok az olaj akkor egy erősebb fékezéskor szétszakítja a telót, mivel a folyadék mint tudod összenyomhatatlan.
Én javaslom a következőt: A kitisztított telóba precízen kimérni a 382 ml. –t, majd a teló kirugózott állapotába felülről a levett felső zárócsavarnál leengedni egy hosszú egyenes pálcát a teló aljáig ( picit nehéz beletalálni az alsó határolócső közepébe) és mint az olajnívó pálcával megmérni az olajszintet. (Megjegyzem: néhol ezt is megadják hivatalos adatnak.) Így utólag bármikor tudod ellenőrizni ha kell az előírt mennyiséget.
Ha a teló keménységén akarsz állítani, akkor tegyél bele picit sűrűbb olajat az előírtnál, de mindenképpen csak telóolajat és csak az előírt mennyiségben.
Szerintem.
Hú. Ez kicsit hosszú lett, de remélem tudtam segíteni….