Blue ne derüls annyira:-))) Nézőpont kérdése az egész; ha egy 125 ösön ülsz akkor megprobálod egy 500-ashoz hasonlitani. Ilyen alapon te is azt gondolod hogy hu de nagy motorod van (GS500) de egy 1000-eshez képest az 500-as is vicces, sőt szerintem nagyobb a külömbség mint a 125 és az 500-as között.
Persze mindegyik motor mert 2 kerekük van. és elvisz A-ból B-be
"Előnyei:
semmi fogyasztás (max 2,8L) olcsó fenntartás kényelmes kezes-kanyarokban verhetetlen 500ashoz illő hang a blokk egész tartományában jol húz nagy előnye a színe:-) - főleg ha piros...
"
500-ashoz illő hang:-))))))
Szerintettek egy a biker hallott már 500-as motort???? Akár gyári dobbal is:-))))
Nem kell belegondolnom, mert az első kanyarban, vagy oldalszélben fel fog dőlni.........
De eleve....már a garázsból nem fogja tudni kitolni a motorot - és azért esélyesnek látszik, hogy MINDENKI behódol a súlynak........
Én specc el nem tudnám képzelni hogy egy 400kg Gold Wingel motorozzak - miközben a cimbora vigan nyomja - és állítólag semmit nem érez blőle - kivétel mikor meg kell támasztania egy szar aszfaltos kereszteződésben....
Igen ha észnél vagy semmi külömbség. De nem sok olyan motorost látsz aki nem húzná meg a gázt. Hiába mondja akárki, hogy ő meg tudja állni. És nem véletlen a kezdőket még rutinom is 25ösre v 250esre ültetik akármilyen jogsit akar szerezni. Úgy gondolom kb egy súlycsoport lehetük. Nekünk nem okoz gondot megtartni a 130kilót sőőt még talán a 180at se de ahogy te is írod 40 kilós drnéni. De most gondolj bele egy hozzá hasonló 0.kmes gyakorlattal kiszabadul és mondjuk 500ason kezd...
Szép jövő vár rá vese donor ként.
Na most lépek az eszmecserét folytatjuk, csak pajti is motorozni szeretne az aksija meg nálam van
Mellesleg mikor Én jártam tanfolyásra, ott is volt egy kis hölgy (doktornéni a drága:-)
Kb 160cm magas, 40kg...(bomba nő volt!!!!!).... Odaálított egy kiba...tt nagy JEEP-el......és nagy A-ra jött............
Előtte soha nem motorozott!!!!
A robogóval körzött 3 hétig.......majd ráült a 125-ös ETZ-re......ment vele......leállt......már berugni nem tudta.....a nagy motor ott a 450-es CB volt.......
Szerintem a mai napig csinálja a jogsit:-)))) hiszen ha nem bír vele akkor ugyse tud mit csinálni.....
És itt nem arról szól a fáma hogy van e pénzed..........
Ráadásul épp ezért vezették be a 0. körbe hogy tologasd a motorod:-)))))
MÉÉÉ?????
Relatíve mi a különbség ha észnél vagy?????
Egyedül a súly........hiszen egy 125-ös átlag 130kg , egy Gs meg 170-180kg (mindenhol mást írnak)
Ez lehet egyedül gond......
hisz a sebesség, a gyorsulás már sofőr függő dolog.........
Ellenben Te legalább tisztában vagy ezzel - és ez tiszteletett parancsoló fegyvertény!!!!!!
Megvetted a mocidat és mentél----mentél----mentél.......magyarán megszoktad és eközben fejlődtél is.
Az egyik hölgy társam is mikor eljött az első túrámra hasonló volt:-)
Nézegette a GS-m.....és álmodozott hogy neki 2-3 hónap múlva csere lesz (neki akkor és jelenleg is egy 250-es CBF-je van)......
Ekkor kb. 2000km volt az órájában......
Elindultunk......nem volt gond.....csak aztán ahogy jöttek az előzések, gyorsulások, kanyarok hirtelen eltünt.......
Hazafelé a 21-es főúton (szinte nyíil egyenes)....60-80km/ó-val araszoltunk, mert nem mert kielőzni......
Szegényke pironkodott is, hogy előtte való nap mekora volt a szája - és most látta hogy még a 250-es is sok neki....... (egyedül mindenki ász...csak ha összekerül másokkal derül ki hogy mennyire nem.......hisz ott már van viszonyitási alap)
Eltelt azóta 1,5 év.....
sok túrára eljött velem....mindig a hátam mögött jött így sikerült felvennie a motorozás mívoltját (ív, fékezés....stb).....
Jelenleg ha elindulunk, nem kell rá várnom sehol.......végig ott nyomja mögöttem............az évadzárónál közösen aláztunk le egy 1000-res sportgépet.......új csóka, új motorral.....mögötte meg a nője hátközépig felcsúszó pólóban.......a tipikus donorjelölt összeállítás.....
Egy gond van csak......egyenesben lassú..........de az már a motor gondja, hisz a CBF-nek csak 110-es az utazója......a vége meg 125-130km/ó....
Szóval ezért mondom hogy a VEZETŐN múlik minden és nem a motoron!
A moci többet tud - mint egy ember......
Engem is sora kiröhögtek hogy az annoi kis testsúlyommal 120-130kg voltam, 25 évesen miért veszek én egy kis 125-ös gépet????? És eleve miért csak az A1-et akarom megcsinálni??
Végül azért lett A-korl jogsim mert ugyan annyiba került mint az A1:-)
Igen, csak Én itt vagyok!!!!! sokan viszont vagy nem élnek, vagy soha többé nem ülnek motorra!!!
Myke én azt mondtam, hogy legelső motornak, egy zöldfülűnek ez sok. Járt hozzánk rutinra olyan csaj aki ment 2 kört simsonnal a ház körül aztán úgy döntött, hogy megcsinálja az A-s vizsgát. Jó móka volt, mert a rutin óráim nagy része azzal ment el, hogy a csajnak fogtuk a 250es MZ-t. Ahogy esSO is mondta kezdő nagymotornak igen, kezdő motornak nem alkalmas!!!
Ahogy Nyuszi is mondta neki is jó lett volna 1-2 hónapig egy kisebb motor. Amíg megszokja az ember, h csak 2 kereke van meg furcsa kormány(vagy éppen rendes kormány ), amíg hozzászokik egy kicsit a motorozáshoz. Van 1-2 olyan motoros cimbora akikkel együtt jártuk végig a szamár-létrát és most már egy nagymotoron sokkal biztosabban cselekszünk, mint 3 éve 25ösökkel. Lehet, hogy sokat elidőztünk 25ötbe, de azt is csak akkor cseréltük le amikor elfogyott a lábtartó.
Én meg mint "gyakorlott" túravezető megsúgom neked hogy sokszor épp a "korosztály" a gázos........
magyarán az ÚJRAKEZDŐ öregek.....
Anno egyszer valamikor a szoci rendszerben elment az ember és megcsinálta a motoros jogsit ami nem "a1", nem "a-kor" és nem "a" volt hanem rögtön kapot egy "A"-t.......
Azt gyühette a 51-es simótól a 350-es Jawa Californiáig a piacot........
Azt elmaradt a hepaj.....jött a család, meló, házépítés....stb......eltelt 10-20 év.....
Minden ki lett fizetve, a gyerekek kirepültek....bejött a válalkozás....idő milliomos, jó anyagi szituáció.....no akkor üljünk vissza a gépre.....igen de ugye 20 év alatt vagy már meg sincs vagy KO.....
OK...akkor vegyünk egy mai motort......200-as??? ÁÁÁ
MI a menő, mi a jó, mi a tartós, mivel lehet akárhova elmenni???
Vegyünk egy DL650, TDM, Choppi.....vagy láttam Hayabusást is.......
És mig be nem járatta saját magát - addig meganyiszor megborult........
Szóval ez a téma mindig és mindenkit érdekel és érint.....
Relatíve lehet kezdőmotor egy hayabusa is - csak azt tudja megérteni és felfogni az ember, hogy a motorja mire képes!!!!!! És Ő maga meddig mehet el!!
A gond, hogy ezt forditva értelmezik - és sokan úgy vannak vele hogy a vásárlásnál már azt nézik mikor nővik ki.....vagyis Ők már alapban többet tudnak mint a motor, a menetdinamika, a fizika.......
Én is úgy érzem, hogy szamárlétrán egy kisebb kategóriájú pacival kellett volna kezdenem, mert elsőre ez a motor elég tiszteletet parancsoló számomra. Kikértem több nagy motoros barát véleményét, és rájuk hallgatva döntöttem Zümi mellett. Nem bántam meg, mert isteni gép, de egy-két hónap kisebb moci nem ártott volna.
Hmmm... Akkor most cseréljem kissebre? Nekem ez volt életem első motorja! Elötte egy hónapig volt egy simsonom, de sok más nem! De nem csak a rutinon múlik!!! Bár elismerem srácok annak rengeteg szerepe van! De ha egy idióta csipa úgy gondolja, hogy megordul elötted a külső sávból akkor úgyis mindegy! (Bár nekem itt mákom volt mert a túlélési ösztönre mentem!)
Ocseb! Nagyon nézd körbe a mocit, valószínű, hogy ütött.A kormány is lehet, ezért szorul. Én 2ujjal mozgatom az enyémet. Vagy nincs túlhúzva a kormánycsapágy? Esetleg a csapágy szar? Mindenesetre én megnézném/megnézetném, mert valami bibi van, az tuti!
Az én véleményem is az, hogy jó kezdőmotor a Gs. DE!!! KEZDŐ NAGYMOTOR!!!!!! Nem életed 1. mocija!
Az igazi lépcső a segédmotornál kezdődik, az az első fok! Onnan növekedik a rutinnal a ccm.( nagyon halkan súgom: szerintem a gyerekkori bicigli a legeleje, Egyensúlyozás, kresz, stb....)
Az én korosztályomnak meg külön "szerencséje" van. Mi még Komaron, pedálos Szimón, Rigán tanultunk. A szerelést is muszáj volt elsajátítanunk! 16 évesen úgy szétkaptuk a Komart, ahogy ma már nem is merném.
Ha nincs egyenesfutás akkor cseszheted.... annak alapból lennie kell.......hisz egy kerékállítás nem a világ..........
Ha nem lehet belőni, akkor ott már szerintem az a bibi hogy buktás a moci - és megvan valahol csavarodva........
Gs kezdőmotornak, egye fene. Lóerőben nem nagy, szervízre sem kell sokat költeni, rá szoktatja az embert a motorozás pozitív és negatív élményeire is. Viszont nekem van egy meglátásom a Gs-el kapcsolatban. Lehet hgoy csak az enyém ilyen, de marha neház a kormányt mozgatni. 50-es lassú, pl. sorok közötti tempónál úgy bedurran a vállam hogy legszívesebben leszállnék. Nem vagyok egy sírós fajta de ez azért kezdőknek igazán a negatív élmény kategória, elsőre én is marhára meglepődtem. PL. tegnapi szerelésnél marhára szokatlan votl hogy kanyarodik a gép, mert alig lehetett megmozdítani a kormányt. Van másnak is ilyen tapasztalata, vagy csak az enyém ilyen, esetleg túlságosan elszoktam tőle. Uganyez a helyzet hgoy nem tudom beállítani a kerékösszetartást úgy hogy elengedett kézzel és tartsa az egyenest. Nem szoktam vagánykodni de ezt egy akármilyen motorral meg lehet csinálni, pl. bátyám 600-as Hornetével sokkal jobban ment ez is és a kanyarodás is. És nem a 98 LE miatt. (Bár az sem rossz) Én úgy látom hogyha valaki a GS-en tanul, akkor ha van esze akármit elvezet, mert azért nem is olyan könnyű vezetni. Inkább másodiknak ajánlom mint kezdőnek. Vagy pedig újrakezdőnek.
Na igen de lehet, hogy a pár km az két kör a ház körült jelent. De ezt jó lenne Dontól megtudni mielőtt ítélkezünk felette.
Én is sokat mentem 25össel, és bizony amikor átültem a GS-re az volt az első élményem, hogy húhúú de megy, és hogy milyen marha nehéz dölöngélni vele. Amúgy igen az a postás chopper. Nyáron hoztam le egy iylen 25öst debrecenből nagybácsinak. Utána megint visszültem a GSre háát furcs volt..
Azzal is tisztában vok, hogy nem sátani a 48 ló csak visszagonolok arra, hogy én mit éreztem először 12 pacival.
Amágy utasnak legalábbis a jobb érzésű motorosok között van leszabályzó ereje. Engem jobban visszatart, mint a rendőrök
Lovak meg4xezése, hmmm igen. Nemrég mentem egy 600as GSRel közel 100 paci az "csak" a duplája mégiscsak furcsa volt, hogy megpöcköltem és máris 60-70nel mentem.
Igen hirtelen növekedett, de azt is nem árt nézni, hogy honnét. (Románia gazdasága tavaly 150%kal nőtt azt hiszem. A térség legjobban fejlődő országa, csak azt is meg kell nézni, hogy honnét fejlődott ennyit.)
Melesleg Te is egy SR után ültél rá a Gs-re:-))))))
Gondolom a postás choperr az SR...vagyis a 125-ös Yamaha SR
vagyis meg 4x-ted a lovakat hirtelen:-)
Azt írta DON, hogy már vezetett..... igaz a pár km kinek mit jelent??? Nekem a pár km mondjuk pár ezret (1-2)
Abban NAGYON igazad van, hogy ha a pár km a városban lévő kis kör...tehát összesen 1000km alatt, akkor Én is amóndó vagyok hogy egy 125 vagy egy 250 a jó irány elsőre......hiszen egy 125-ös sportgép is 20-25 paci......ellentétben a chopival amik ugye 10-15 pacik.....
A szamárlétrának ÉLETBENTARTÓ ereje van!!!!!
Én is 125-el kezdtem és mikor már nem volt tovább (összesen a 2 motorral 24.000km-ert mentem 1,5 év alatt).....akkor vettem meg a Gs500-at - mégis majd be..artam az első 100km alatt.....hisz meg kellett szoknom a súlyt, és azt a tényt, hogy ha odarántok neki akkor az ott is van.....
Ezért gázos mikor a téli robogózás után ráülök:-))))) Mert ugye a robogót csutka gázzal kell inditanm:-) (Yamaha Mint 50)
De részben nem kizáró OK - hogy valaki rögtön 500-al induljon - hisz azért mégse egy sátáni erő lakozik benne......
Arról viszont tényleg lebeszélek mindenkit, hogy megveszi a mociját és rögtön utassal indul....
Szerintem, hogy megszokd a motorod kell legalább!!!!!!! 1-2-3000km....... és lehetőleg több útmínőség.... hiszen száraz úton teljesen más a viselkedése mint vízesen.....vagy mint nyáron vagy télen......
Nem egyszer hallani olyat hogy a baleset az első 1-2000km-en történik.......
Hallotam olyat is hogy a gyerek megvette a mociját a Hollósnál ....kifordult a főútra és az első lámpánál belerongyolt a kocsiba.....a gyerek meg meghalt....
A szervízek is írják, hogy nagyon sok olyan motor van náluk amikben még 1000km-sincs - és 90%-ban a motor eleje sérül.......magyarán.....menni tud a hülyegyerek - csak fékezni nem.....
Szóval mindeni saját magába mérlegljen!!!
Megéri e rögötn nagyra ülni?
Megéri e megnyomorodni vagy meghalni mert nem tud önkotrollt tartani?
Megéri e az utasának a sérüléseit - halálát felvállalni, mert nem bír magával?
Én ha egyedül megyek - megvan már a kellő rutinom - hisz 4 év alatt letoltam kb 85.000km-ert......de mégis vanak éles helyzetek......
Ha egyedül vagyok - csak magamért vagyok felelős......
De ha utast viszek akkor ott 50%-os folytás van a pöcsömben:-)........
Ha pedig a lányomat, akkor 80%-os.......
Már régóta csak figyelem azt itt írtakat. Don nem megsérteni akarlak és másnak se szeretnék belegázolni az érzékeny lelkébe, de biztos, hogy a GS a legalkalmasabb kezdő motornak???
Én úgy gondolom sokakkal ellentéteben, hogy a szamár-létrár végig járni nem haszontalan dolog, de az utóbbi időben azt vettem észer h a szamár-létra legalsó foka egy 500as v 600as motornál kezdődik. Úgy gondolom sok tapasztalt motoros van köztünk, de valahogy senki nem emel szót az ellen, hogy valaki ne egy ilyen motorral kezdejen tanulni, vagy, hogy nem mindjárt utast vigyen az első alkalommal.
Szóval lehet, hogy nem mindjárt arról kéne beszélni, hogy ki fogod e nőni vagy sem, mert ki lehet nőni tényleg. Itt halkan megjegyzem én kimotoroztam kanyarba is a GS-t, lábtartók már sajnos leérnek és a para csík is alig 3mm.
Tudom fiatal vagyok ahhoz, hogy érjen valamit a szavam de régóta motorozok már ahhoz, hogy tudjam milyen nehéz egy 110kilós motort perecelés után fölállítani. (A GS 170 pár kiló azt még nehezebb )
100 szónak is egy a vége. Aki tényleg kezdő ne egy 40-50LE motoron kezdje a motoros életét, mert lehet, hogy igencsak rövid lesz.
Aki videót akar felteni annak ajánlom a következő lépcsőzést......
1., regisztrálj egy nevet a www.extra.hu oldalon (ingyenes , 1GB tárhely)
ez kb 5 perc........
2., ftp kapcsolat létrehozása
ez kb 20 másodperc ha gyors vagy:-)
3., feltöltés..........
Utána pedig egyszerűen belinkeled........
pl: http://occseb.extra.hu/videjó.avi
C sak írd melé: jobb klikk - és mentés másnéven!!!
szereld le a tartály tetejét és finoman kezd el pumpálni a fékket.......a légbuborék a felszinre tör.......
Illetve még azt is csinálhatod hogy közben egy tömlöt szerelsz a fék erre alkalmas csonkjára (pl akvárium levegőztető gumi csővet) azt meg beleteszed egy pohár fékolajba - és mikor pumpálsz - le is cseréled az olajat:-) persze felülrő töltsd bele az újat (Én igy csináltam.....)
MINIMUM DOT4-est!!!!!!!!!!!!
Mellesleg viccesen megkérdezem:-)
Te nem csináltad meg a jogsit???? Nekem ez a rutinpályán felad lehetett volna:-)
(De nem volt....csak hogy mit nézek meg első induláskor:-)
Persze mindegyik motor mert 2 kerekük van. és elvisz A-ból B-be
Komolyan mondom nagyon jó kedvre deritett:-)
www.drbike.hu/page/on_dont/con...
"Előnyei:
semmi fogyasztás (max 2,8L) olcsó fenntartás kényelmes kezes-kanyarokban verhetetlen 500ashoz illő hang a blokk egész tartományában jol húz nagy előnye a színe:-) - főleg ha piros...
"
500-ashoz illő hang:-))))))
Szerintettek egy a biker hallott már 500-as motort???? Akár gyári dobbal is:-))))
Nem kell belegondolnom, mert az első kanyarban, vagy oldalszélben fel fog dőlni.........
De eleve....már a garázsból nem fogja tudni kitolni a motorot - és azért esélyesnek látszik, hogy MINDENKI behódol a súlynak........
Én specc el nem tudnám képzelni hogy egy 400kg Gold Wingel motorozzak - miközben a cimbora vigan nyomja - és állítólag semmit nem érez blőle - kivétel mikor meg kell támasztania egy szar aszfaltos kereszteződésben....
ABS-es motor AKAKROK!!!!!!
Ezt látátok már?
www.drbike.hu/cikk/0702/055587...
Szép jövő vár rá vese donor ként.
Na most lépek az eszmecserét folytatjuk, csak pajti is motorozni szeretne az aksija meg nálam van
Kb 160cm magas, 40kg...(bomba nő volt!!!!!).... Odaálított egy kiba...tt nagy JEEP-el......és nagy A-ra jött............
Előtte soha nem motorozott!!!!
A robogóval körzött 3 hétig.......majd ráült a 125-ös ETZ-re......ment vele......leállt......már berugni nem tudta.....a nagy motor ott a 450-es CB volt.......
Szerintem a mai napig csinálja a jogsit:-)))) hiszen ha nem bír vele akkor ugyse tud mit csinálni.....
És itt nem arról szól a fáma hogy van e pénzed..........
Ráadásul épp ezért vezették be a 0. körbe hogy tologasd a motorod:-)))))
MÉÉÉ?????
Relatíve mi a különbség ha észnél vagy?????
Egyedül a súly........hiszen egy 125-ös átlag 130kg , egy Gs meg 170-180kg (mindenhol mást írnak)
Ez lehet egyedül gond......
hisz a sebesség, a gyorsulás már sofőr függő dolog.........
Ellenben Te legalább tisztában vagy ezzel - és ez tiszteletett parancsoló fegyvertény!!!!!!
Megvetted a mocidat és mentél----mentél----mentél.......magyarán megszoktad és eközben fejlődtél is.
Az egyik hölgy társam is mikor eljött az első túrámra hasonló volt:-)
Nézegette a GS-m.....és álmodozott hogy neki 2-3 hónap múlva csere lesz (neki akkor és jelenleg is egy 250-es CBF-je van)......
Ekkor kb. 2000km volt az órájában......
Elindultunk......nem volt gond.....csak aztán ahogy jöttek az előzések, gyorsulások, kanyarok hirtelen eltünt.......
Hazafelé a 21-es főúton (szinte nyíil egyenes)....60-80km/ó-val araszoltunk, mert nem mert kielőzni......
Szegényke pironkodott is, hogy előtte való nap mekora volt a szája - és most látta hogy még a 250-es is sok neki....... (egyedül mindenki ász...csak ha összekerül másokkal derül ki hogy mennyire nem.......hisz ott már van viszonyitási alap)
Eltelt azóta 1,5 év.....
sok túrára eljött velem....mindig a hátam mögött jött így sikerült felvennie a motorozás mívoltját (ív, fékezés....stb).....
Jelenleg ha elindulunk, nem kell rá várnom sehol.......végig ott nyomja mögöttem............az évadzárónál közösen aláztunk le egy 1000-res sportgépet.......új csóka, új motorral.....mögötte meg a nője hátközépig felcsúszó pólóban.......a tipikus donorjelölt összeállítás.....
Egy gond van csak......egyenesben lassú..........de az már a motor gondja, hisz a CBF-nek csak 110-es az utazója......a vége meg 125-130km/ó....
Szóval ezért mondom hogy a VEZETŐN múlik minden és nem a motoron!
A moci többet tud - mint egy ember......
Engem is sora kiröhögtek hogy az annoi kis testsúlyommal 120-130kg voltam, 25 évesen miért veszek én egy kis 125-ös gépet????? És eleve miért csak az A1-et akarom megcsinálni??
Végül azért lett A-korl jogsim mert ugyan annyiba került mint az A1:-)
Igen, csak Én itt vagyok!!!!! sokan viszont vagy nem élnek, vagy soha többé nem ülnek motorra!!!
Ahogy Nyuszi is mondta neki is jó lett volna 1-2 hónapig egy kisebb motor. Amíg megszokja az ember, h csak 2 kereke van meg furcsa kormány(vagy éppen rendes kormány ), amíg hozzászokik egy kicsit a motorozáshoz. Van 1-2 olyan motoros cimbora akikkel együtt jártuk végig a szamár-létrát és most már egy nagymotoron sokkal biztosabban cselekszünk, mint 3 éve 25ösökkel. Lehet, hogy sokat elidőztünk 25ötbe, de azt is csak akkor cseréltük le amikor elfogyott a lábtartó.
Én meg mint "gyakorlott" túravezető megsúgom neked hogy sokszor épp a "korosztály" a gázos........
magyarán az ÚJRAKEZDŐ öregek.....
Anno egyszer valamikor a szoci rendszerben elment az ember és megcsinálta a motoros jogsit ami nem "a1", nem "a-kor" és nem "a" volt hanem rögtön kapot egy "A"-t.......
Azt gyühette a 51-es simótól a 350-es Jawa Californiáig a piacot........
Azt elmaradt a hepaj.....jött a család, meló, házépítés....stb......eltelt 10-20 év.....
Minden ki lett fizetve, a gyerekek kirepültek....bejött a válalkozás....idő milliomos, jó anyagi szituáció.....no akkor üljünk vissza a gépre.....igen de ugye 20 év alatt vagy már meg sincs vagy KO.....
OK...akkor vegyünk egy mai motort......200-as??? ÁÁÁ
MI a menő, mi a jó, mi a tartós, mivel lehet akárhova elmenni???
Vegyünk egy DL650, TDM, Choppi.....vagy láttam Hayabusást is.......
És mig be nem járatta saját magát - addig meganyiszor megborult........
Szóval ez a téma mindig és mindenkit érdekel és érint.....
Relatíve lehet kezdőmotor egy hayabusa is - csak azt tudja megérteni és felfogni az ember, hogy a motorja mire képes!!!!!! És Ő maga meddig mehet el!!
A gond, hogy ezt forditva értelmezik - és sokan úgy vannak vele hogy a vásárlásnál már azt nézik mikor nővik ki.....vagyis Ők már alapban többet tudnak mint a motor, a menetdinamika, a fizika.......
Én is úgy érzem, hogy szamárlétrán egy kisebb kategóriájú pacival kellett volna kezdenem, mert elsőre ez a motor elég tiszteletet parancsoló számomra. Kikértem több nagy motoros barát véleményét, és rájuk hallgatva döntöttem Zümi mellett. Nem bántam meg, mert isteni gép, de egy-két hónap kisebb moci nem ártott volna.
Az én véleményem is az, hogy jó kezdőmotor a Gs. DE!!! KEZDŐ NAGYMOTOR!!!!!! Nem életed 1. mocija!
Az igazi lépcső a segédmotornál kezdődik, az az első fok! Onnan növekedik a rutinnal a ccm.( nagyon halkan súgom: szerintem a gyerekkori bicigli a legeleje, Egyensúlyozás, kresz, stb....)
Az én korosztályomnak meg külön "szerencséje" van. Mi még Komaron, pedálos Szimón, Rigán tanultunk. A szerelést is muszáj volt elsajátítanunk! 16 évesen úgy szétkaptuk a Komart, ahogy ma már nem is merném.
2007-es nyári túra a szervezésemben.......Szlovénia
Fórum:
forum.sg.hu/listaza s.php3?azon...
jelenlegi Itiner:
akmtmedia.extra.hu/tura/tervek...
Alapjában 4 nap és kb. 2000km
egyedül: 55-60.000ft
utassal: 85-90.000ft
Ha nem lehet belőni, akkor ott már szerintem az a bibi hogy buktás a moci - és megvan valahol csavarodva........
Én is sokat mentem 25össel, és bizony amikor átültem a GS-re az volt az első élményem, hogy húhúú de megy, és hogy milyen marha nehéz dölöngélni vele. Amúgy igen az a postás chopper. Nyáron hoztam le egy iylen 25öst debrecenből nagybácsinak. Utána megint visszültem a GSre háát furcs volt..
Azzal is tisztában vok, hogy nem sátani a 48 ló csak visszagonolok arra, hogy én mit éreztem először 12 pacival.
Amágy utasnak legalábbis a jobb érzésű motorosok között van leszabályzó ereje. Engem jobban visszatart, mint a rendőrök
Lovak meg4xezése, hmmm igen. Nemrég mentem egy 600as GSRel közel 100 paci az "csak" a duplája mégiscsak furcsa volt, hogy megpöcköltem és máris 60-70nel mentem.
Igen hirtelen növekedett, de azt is nem árt nézni, hogy honnét. (Románia gazdasága tavaly 150%kal nőtt azt hiszem. A térség legjobban fejlődő országa, csak azt is meg kell nézni, hogy honnét fejlődott ennyit.)
Gondolom a postás choperr az SR...vagyis a 125-ös Yamaha SR
vagyis meg 4x-ted a lovakat hirtelen:-)
Az Sr 12paci...a Gs 48
Azt írta DON, hogy már vezetett..... igaz a pár km kinek mit jelent??? Nekem a pár km mondjuk pár ezret (1-2)
Abban NAGYON igazad van, hogy ha a pár km a városban lévő kis kör...tehát összesen 1000km alatt, akkor Én is amóndó vagyok hogy egy 125 vagy egy 250 a jó irány elsőre......hiszen egy 125-ös sportgép is 20-25 paci......ellentétben a chopival amik ugye 10-15 pacik.....
A szamárlétrának ÉLETBENTARTÓ ereje van!!!!!
Én is 125-el kezdtem és mikor már nem volt tovább (összesen a 2 motorral 24.000km-ert mentem 1,5 év alatt).....akkor vettem meg a Gs500-at - mégis majd be..artam az első 100km alatt.....hisz meg kellett szoknom a súlyt, és azt a tényt, hogy ha odarántok neki akkor az ott is van.....
Ezért gázos mikor a téli robogózás után ráülök:-))))) Mert ugye a robogót csutka gázzal kell inditanm:-) (Yamaha Mint 50)
De részben nem kizáró OK - hogy valaki rögtön 500-al induljon - hisz azért mégse egy sátáni erő lakozik benne......
Arról viszont tényleg lebeszélek mindenkit, hogy megveszi a mociját és rögtön utassal indul....
Szerintem, hogy megszokd a motorod kell legalább!!!!!!! 1-2-3000km....... és lehetőleg több útmínőség.... hiszen száraz úton teljesen más a viselkedése mint vízesen.....vagy mint nyáron vagy télen......
Nem egyszer hallani olyat hogy a baleset az első 1-2000km-en történik.......
Hallotam olyat is hogy a gyerek megvette a mociját a Hollósnál ....kifordult a főútra és az első lámpánál belerongyolt a kocsiba.....a gyerek meg meghalt....
A szervízek is írják, hogy nagyon sok olyan motor van náluk amikben még 1000km-sincs - és 90%-ban a motor eleje sérül.......magyarán.....menni tud a hülyegyerek - csak fékezni nem.....
Szóval mindeni saját magába mérlegljen!!!
Megéri e rögötn nagyra ülni?
Megéri e megnyomorodni vagy meghalni mert nem tud önkotrollt tartani?
Megéri e az utasának a sérüléseit - halálát felvállalni, mert nem bír magával?
Én ha egyedül megyek - megvan már a kellő rutinom - hisz 4 év alatt letoltam kb 85.000km-ert......de mégis vanak éles helyzetek......
Ha egyedül vagyok - csak magamért vagyok felelős......
De ha utast viszek akkor ott 50%-os folytás van a pöcsömben:-)........
Ha pedig a lányomat, akkor 80%-os.......
Már régóta csak figyelem azt itt írtakat. Don nem megsérteni akarlak és másnak se szeretnék belegázolni az érzékeny lelkébe, de biztos, hogy a GS a legalkalmasabb kezdő motornak???
Én úgy gondolom sokakkal ellentéteben, hogy a szamár-létrár végig járni nem haszontalan dolog, de az utóbbi időben azt vettem észer h a szamár-létra legalsó foka egy 500as v 600as motornál kezdődik. Úgy gondolom sok tapasztalt motoros van köztünk, de valahogy senki nem emel szót az ellen, hogy valaki ne egy ilyen motorral kezdejen tanulni, vagy, hogy nem mindjárt utast vigyen az első alkalommal.
Szóval lehet, hogy nem mindjárt arról kéne beszélni, hogy ki fogod e nőni vagy sem, mert ki lehet nőni tényleg. Itt halkan megjegyzem én kimotoroztam kanyarba is a GS-t, lábtartók már sajnos leérnek és a para csík is alig 3mm.
Tudom fiatal vagyok ahhoz, hogy érjen valamit a szavam de régóta motorozok már ahhoz, hogy tudjam milyen nehéz egy 110kilós motort perecelés után fölállítani. (A GS 170 pár kiló azt még nehezebb )
100 szónak is egy a vége. Aki tényleg kezdő ne egy 40-50LE motoron kezdje a motoros életét, mert lehet, hogy igencsak rövid lesz.
1., regisztrálj egy nevet a www.extra.hu oldalon (ingyenes , 1GB tárhely)
ez kb 5 perc........
2., ftp kapcsolat létrehozása
ez kb 20 másodperc ha gyors vagy:-)
3., feltöltés..........
Utána pedig egyszerűen belinkeled........
pl:
http://occseb.extra.hu/videjó.avi
C sak írd melé: jobb klikk - és mentés másnéven!!!
PL így:
Gumis móka JObb klikk és mentés más néven
szereld le a tartály tetejét és finoman kezd el pumpálni a fékket.......a légbuborék a felszinre tör.......
Illetve még azt is csinálhatod hogy közben egy tömlöt szerelsz a fék erre alkalmas csonkjára (pl akvárium levegőztető gumi csővet) azt meg beleteszed egy pohár fékolajba - és mikor pumpálsz - le is cseréled az olajat:-) persze felülrő töltsd bele az újat (Én igy csináltam.....)
MINIMUM DOT4-est!!!!!!!!!!!!
Mellesleg viccesen megkérdezem:-)
Te nem csináltad meg a jogsit???? Nekem ez a rutinpályán felad lehetett volna:-)
(De nem volt....csak hogy mit nézek meg első induláskor:-)
Tud valaki valami jó tippet fékrendszer légtelenítésre?