Most gondolj bele Pocses. Neked is milyen jól jönne ha a melóba menet egy kellemes kis simót tolnál elő a garázsból a Szörnyecske meg aludhatna tovább a garázs sötétjében. Asszonnyal meg nem kell foglalkozni amúgy sem vihetsz utast egy Simoval ha nincs rajta rendszám.
Pocsesnek ment, hogy tudja mivel rémítgetni az asszonyt Én meg éppen azon gondolkozom hogy felgyújtom, mert az egyetlen jó dolog ebben a gépben az az NGK gyertya és az első kerék
Pontosan. Ennyi az igény és semmi több. Ezért is gondoltam a Star-ra vagy a Schwalbira. Azon kellő mennyiségű felület van hogy úgy lehessen rat hogy közben elbújik benne a működő nem lepusztult blokk. a legjobb erre talán a Schwalbi.
Amúgy nem biztos hogy nem férnék el rajta de projektnek imádnám. Valószínűleg kényelmetlen lesz és lassú. De egy Simoval nem is akarnám bejárni Horvátországot. Arra ott a malac.
Ne sértődj meg hobbi hülyeségnek ez bőven túlmutat a kereten. Az állapotuk meg túl jó ahhoz hogy patkány legyen belőle. Nem lenne szívem az ilyen gépeket bántani.
Jó az amit linkeltél de én amolyan unaloműző téli projektnek keresek egy olyat ami arány egyben van. Ettől függetlenül minél szakadtabb annál jobb. Váz ha nem repedt és el lehet indítani akkor már jó is. Patkány stílusban több nem is kell. A többit majd esetleg megoldom valamivel. De lehet nem lesz belőle semmi sem. Majd még megálmodom. De ha 130 körül már egész szép Simokat lehet kapni akkor egy pajta szökevény masinát már talán 50 körül is odaadnak. Lehet le kell mennem tényleg belső Somogyba pajtákat kutatni ott még akadnak rég elfeledett kincsek. Kis olajzás némi légszűrő takarítás meg egy új gyertya és friss benzin és már indul is.
Figyi havernál van egy gyönyörü, most let fel ujjitva, 44gyes mikuni, aprakovics kipu, vép gyulytás, őlinsz első teló, burkolt ETZ tárcsafék bowdenesre alakítva, friss olaj a váltóba igazi rapszol 2T mindíg a legjobat kapta ez a gép 90re felfurva 8 felömlős henger kb 160 vége hidegen-melegen pöc-röf kinyirhatatlan blokk, mindenhol elmegy, mindig kimélve használtuk, ennyiért alyándék! Ára 159 000 Ft!
Úgy általában érvényes a Simsonokra, hogy 130 000 Ft környékén már lehet kapni egész jókat. Persze ott is van szar amit fényesre nyaltak. Egyébként ha akarsz egyet venni akkor siess, elkezdett felfelé kúszni az áruk, és viszik ki a készletet (még a legleszakadtabb szarokat is) Németországba. Ott már elmebeteg árakon mennek, egy olyan állapotút, mint az enyém (motorikusan oké, semmi gyökértuning, kinézetre nincs nagy hibája) el lehetne adni olyan 900€ környékén. Ez pl. egész korrektnek tűnik http://www.kepesmotor.hu/simso...
Sziasztok
Csak informatív jelleggel kérdezem. Mi tekinthető mostanában egy menthető állapotú Simson Star-nál jó vételárnak. A mopedmetál albumot nézegetve megint felmerült bennem a gondolat hogy neki kéne állni egynek. De egy időben már már aranyárban mérték a Simsonokat akkor elég gyorsan lebeszéltem magam róla. Azonban a jelenlegi árakat még nagyságrendileg sem merem megsaccolni.
Mérd meg: a gerjesztő tekercset (piros) 560 Ohm, a jeladó (kék) 30 Ohm. Gyújtó trafó primer kör 1-2 Ohm, és szekunder 4.7 KOhm. Ha ezek jók marad a tirisztoros egység.
Sziasztok!
Most (szerencsére) nem az én motoromról van szó, egy barátom Simsonját szereljük éppen. A probléma a következő: átnéztük, beindítottuk, alapjáraton pöfögött, középtartományban csak hörgött, viszont nyélgázon rendesen pörgött. Aztán próbálkoztunk a karbi (16N3-4) finombeállításával, de csak rontottunk a helyzeten. A motor elkezdett nehezen indulni, és ha egy picit is húztunk a gázon leállt. Mostanra eljutottunk oda hogy már szikra sincs. A karbi tiszta, gyári plombálás megvan a szívótoroknál, a gyújtást beállítottam, tekercsek épnek tűnnek, de holnap ki is mérem, és újraforrasztom őket. A gyertya benzines volt amikor kivettem (NGK B7HS, de másik gyertyával sem volt jobb). Az egyetlen ötletem maga a tirisztoregység lenne, az öt vezeték ami bele megy megvan, de az üzemelési fordulatszámot szabályzó csavar nincs meg rajta (helye sincs).
Köszönöm! Megnézetem mindenképp egy hozzáértővel is!
Régen emlékszem az volt vele a gond, hogy sokat kapott, hidegen volt erő benne ahogy bemelegedett ugy lett gyengébb! Meg hidegen volt alapjárat, melegen nem! Ha elzártam a benzin csapot akkor ahogy ürült a karbi jött meg az alapjárat, aztán beállítottam az úszószintet, meg hozzá az alapjáraton keveréket aztán jó lett, indul jön megy csak sztem gyenge picit!
0.03 mm a dugattyú illesztése + a dugó kúpossága lehet akár 0.2mm is pl. berta dugattyú. És ez még egy frissen fúrt motor. Használat után ez csak több. képen egy jobb minőségű keystone dugattyú alul látható 3 századdal kevesebb és fönt egy tized. A henger 41.00mm.
A jó Isten áldjon meg téged vagy 5-6 apró gyerekkel! !! Ez nem így megy , hogy a neten megérdeklődjük , mennyire kell a dugónak lötyögni a hengerben?! Vidd el egy szakműhelybe , vagy szakembernek. Ő majd tudja mi és mekkora az ami oda kell!!
Vagy olvass utána a szakirodalomnak, esetleg beiratkozol a gépipari szakközépbe! PL!!
Olyan kérdésem lenne hogy ma leszedtem a hengerfejet a simsonról és kézzel picit tudom mozgatni a dugót ide-oda, ez normális?
Nem kellene annak feszesen állnia!
Nagyon rég nem használtam már, így nem tudom eldönteni hogy gyárilag is ilyen gyenge volt-e, vagy valami gond van vele!
Amúgy indul első rúgásra, melegen gáz nélkül is indul, csak mintha nem lenne benne annyi erő mint kéne.....elvileg fúrva nem volt 38,48-as dugó van benne.
Ha nem normális az hogy kézzel tudom mozgatni picit, akkor tehetek bele egy kövi méretet vagy mindenképp fúrni is kellene akkor?
Csak informatív jelleggel kérdezem. Mi tekinthető mostanában egy menthető állapotú Simson Star-nál jó vételárnak. A mopedmetál albumot nézegetve megint felmerült bennem a gondolat hogy neki kéne állni egynek. De egy időben már már aranyárban mérték a Simsonokat akkor elég gyorsan lebeszéltem magam róla. Azonban a jelenlegi árakat még nagyságrendileg sem merem megsaccolni.
Most (szerencsére) nem az én motoromról van szó, egy barátom Simsonját szereljük éppen. A probléma a következő: átnéztük, beindítottuk, alapjáraton pöfögött, középtartományban csak hörgött, viszont nyélgázon rendesen pörgött. Aztán próbálkoztunk a karbi (16N3-4) finombeállításával, de csak rontottunk a helyzeten. A motor elkezdett nehezen indulni, és ha egy picit is húztunk a gázon leállt. Mostanra eljutottunk oda hogy már szikra sincs. A karbi tiszta, gyári plombálás megvan a szívótoroknál, a gyújtást beállítottam, tekercsek épnek tűnnek, de holnap ki is mérem, és újraforrasztom őket. A gyertya benzines volt amikor kivettem (NGK B7HS, de másik gyertyával sem volt jobb). Az egyetlen ötletem maga a tirisztoregység lenne, az öt vezeték ami bele megy megvan, de az üzemelési fordulatszámot szabályzó csavar nincs meg rajta (helye sincs).
Régen emlékszem az volt vele a gond, hogy sokat kapott, hidegen volt erő benne ahogy bemelegedett ugy lett gyengébb! Meg hidegen volt alapjárat, melegen nem! Ha elzártam a benzin csapot akkor ahogy ürült a karbi jött meg az alapjárat, aztán beállítottam az úszószintet, meg hozzá az alapjáraton keveréket aztán jó lett, indul jön megy csak sztem gyenge picit!
Vagy olvass utána a szakirodalomnak, esetleg beiratkozol a gépipari szakközépbe! PL!!
Olyan kérdésem lenne hogy ma leszedtem a hengerfejet a simsonról és kézzel picit tudom mozgatni a dugót ide-oda, ez normális?
Nem kellene annak feszesen állnia!
Nagyon rég nem használtam már, így nem tudom eldönteni hogy gyárilag is ilyen gyenge volt-e, vagy valami gond van vele!
Amúgy indul első rúgásra, melegen gáz nélkül is indul, csak mintha nem lenne benne annyi erő mint kéne.....elvileg fúrva nem volt 38,48-as dugó van benne.
Ha nem normális az hogy kézzel tudom mozgatni picit, akkor tehetek bele egy kövi méretet vagy mindenképp fúrni is kellene akkor?