Na igen, a KR51-esek eléggé szar állapotban szoktak lenni. A "turbós" a blokk a hűtésére utal ha jól tudom, egy kis lapát szívja be a blokknak a hideg levegőt. Ha veszel akkor a küllemére is figyelj, milyenek a gumik (ha nagyon újnak tűnnek lehet hogy csak gumiápolózták őket - megfogod a gumit, és ha csúszik rajta a kezed, akkor az gumiápoló jó eséllyel), a tárolóhely mennyire igényes, ha csörög mint a rossznyavalya azt te is meghallod, de inkább rángass el valakit akinek van simsonja. A rutinvizsgán tanult módszerrel ellenőrizd a kormány holtjátékát, kormánycsapágy lógását, stb. Ha tudod, óvatosan rángasd meg a bajszát, nézd meg mennyit megy, 60 fele szokott lenni a végük.
Ha nem mér a km óra, az elég nemtörődöm tulajról árulkodik, karbira mindenképp nézz rá (a lábtartó közötti fémlemezt kell eltávolítani) hogy mennyire koszos meg egyáltalán. A gyertyát is nézd meg, még a próbakör előtt, az tükrözi hogy milyen a gyertyakép úgy általában, hogy szar-e a karbi beállítása, ilyenek. A gyertyahézagnak 0,4-0,3 mm körül kell lennie! Ha alapjáraton szépen pöfög, rendesen világít mindene és nem akar lefulladni az jó jel, de a próbakör során menj alacsony fordszámtartományban is, azután állj meg és ha még akkor is szépen tartja az alapot (világítás mellett is) akkor egész jó. Kérdezd meg hogy milyen olajjal keveri a benzint (1:50 arányban), ha nem mol arolt tölt bele akkor az is egy jó pont. Váltóolajat megvétel után cseréld le!
Mindenképpen nézd meg hogy van-e nyolcas a kerekekbe, egy deák egy komplett felni..... Az utángyártott alkatrészek többsége szar, inkább vedd meg a drágábbat, jobban jársz vele. Nem kell túlaggódni, csak ne tizenéves suhancoktól vásárolj, nézz meg pár videót hogy milyen egy szépen rendberakottnak a hangja, próbálj ki többet is. Ha meg megvétel után beüt a baj, itt meg tudod kérdezni, vannak ám itt olyanok akik konyítanak hozzá
Bármilyen Simson alkatrészt meglehet venni csak a NET-en olyan boltot kell keresni ahol van is! Vagy mint itt Tapolcán a Déli-elkerülő uton a Bicsérdinél.
Szia! Javaslom Neked, hogy vigyél olyan valakit magaddal akinek van Simson-ja és saját maga javítja -használja! Mivel ezek 30 éves körüli gépek légy felkészülve arra, hogy egy alapos rendbetétel nem fog megártani neki, ahhoz, hogy ne kampósbotnak használd. Alkatrészt mindent lehet kapni hozzájuk, még válogatni is lehet milyen gyártmányú legyen, pl. német, lengyel vagy Dél-Koreai. De ezzel a géppel meg lehet tudni, mi az, hogy "motoros" !! Nekem az idén lesz a harmadik nyár és eddig 7400 km-t mentem vele, és mivel magam szervizelem nem okoz gondot ha 100 km-nél is messzebb kell menni pl.
leginkább arra hogy ne vedd meg
10-ből 9 egy leharcolt foshalom, teli kritikán aluli utángyártott alkatrészekkel
ami a legszörnyűbb hogy szinte nem is kapni hozzá rendes alkatrészeket
ezt úgy írom hogy vagy 25 évig szimó tulaj voltam, kb egy éve nincs csak ilyen kütyü a háznál
Hogy mire kell figyeljek vásárlásnál? Csak a józan paraszti ész vezérelhet engem, mert nem tudom a típus gyengéit. Ennél fogva örömmel veszek egy-két hasznos tanácsot. Főleg ezzel a "turbós" blokkal kapcsolatban. Valójában sose volt kétütemű járgányom. Kocsijaim dízelek voltak eddig, motort csak négyüteműt vezettem, de csak annyit, hogy meglegyen a jogsi. Így a hangja alapján sem tudom megbecsülni búját, baját. Azt hiszem szerelőnek meg kell megmutassam, de mire kiválasztom azt, amit megmutatnék... Lehet túlaggódom :-) főleg így, hogy még nem is biztos, hogy veszek. Amúgy amit eddig találtam a KR51/1-ről a neten, az alapján csodálom, hogy nem ilyet vesz mindenki, akinek bejön a robogó forma.
Magasnak nem kell lenned hogy leérjen a lábad, az biztos. Emlékeim szerint egy kistestű robogóhoz lehetne hasonlítani méretben. Kényelemre olyan mint bármelyik simson, az ülésen ketten is simán elférnek, a váz is bírja a strapát. Nem tudom mennyire vagy tisztában azzal, hogy mire kell figyelni vásálásnál, ha esetleg szükségét érzed, szívesen adok tanácsot.
Köszönöm válaszod. A problémám az, hogy még sose láttam élőben (vagy inkább akkoriban még nem érdekelt a dolog). Azt se tudom hogy férek el rajta. Amúgy egy tuning nélküli példány kellene, ha veszek, az biztos.
Ajánlom itt az oldalon a bonctermet, egy jópár tesztet olvashatsz róla. Baráti körben csak szocivespának hívjuk, a blokk tudtommal ugyanaz a 3 gangos blokk mint ami az 51B-ben is van, futómű is azonos, fékek ugyanúgy dobfékek, az idomok fémlemezből készültek ha jól tudom. Problémák ugyanazok lehetnek mint a többi simsonnál, bár ezeket talán nem érintette annyira a sok hülyegyerek gyökértuningja.
Jó szerencsét! Megtetszett a Simson Schwalbe KR51/1. Volna egy türelmes tulaj, aki lehetőséget biztosítana számomra a Dél-Dunántúlon egy ilyen fecske megtekintésére élőben? Sokat segítene a döntés meghozatalában (hogy kell-e nekem, vagy nem).
Előre is köszönöm: Velar
Sziasztok! Keresek horpadás mentes 51-es tankot megfizethető árban. A fényezése teljesen mindegy, illetve, hogy milyen állapotban van belül. Készíteni szeretnék műgyantából tankokat, és ahhoz kellene hogy sablont vegyek le róla! https://www.facebook.com/motivaplastic itt láthatjátok az eddigi munkáimat!
Sajnos a hengerei kb a 30-40 évvel ezelőtti szinten vannak/voltak nemrégiben, vezérlés szempontjából. Bár amennyire tudom sokszor kiadja már a faragást másnak, az valószínűleg jobb henger.
A Simsonnak a váza és a fékjei, a 45-50 km/ órás sebességre vannak méretezve. Nem tartom jó dolognak a blokk teljesítményét a váz és a fékek megnövelése nélkül megnövelni.
Ez engem is érdekelne. Jelenleg egy 60/2-es Simsonom van, és tervezek egy másik, nagyobb teljesítményű blokkal szerelt szinyákot is, de nem tudom, bevállaljam-e a 90/6-ra való átalakítást (már a hatvanasba is majdnem beledöglöttem, meg időm se sok van). Táboriékról meg sok jót nem hallani.
Valaki csinált-e már? És ha igen akkor a főtengelyt mi módon kötötte össze?
Ha nem mér a km óra, az elég nemtörődöm tulajról árulkodik, karbira mindenképp nézz rá (a lábtartó közötti fémlemezt kell eltávolítani) hogy mennyire koszos meg egyáltalán. A gyertyát is nézd meg, még a próbakör előtt, az tükrözi hogy milyen a gyertyakép úgy általában, hogy szar-e a karbi beállítása, ilyenek. A gyertyahézagnak 0,4-0,3 mm körül kell lennie! Ha alapjáraton szépen pöfög, rendesen világít mindene és nem akar lefulladni az jó jel, de a próbakör során menj alacsony fordszámtartományban is, azután állj meg és ha még akkor is szépen tartja az alapot (világítás mellett is) akkor egész jó. Kérdezd meg hogy milyen olajjal keveri a benzint (1:50 arányban), ha nem mol arolt tölt bele akkor az is egy jó pont. Váltóolajat megvétel után cseréld le!
Mindenképpen nézd meg hogy van-e nyolcas a kerekekbe, egy deák egy komplett felni..... Az utángyártott alkatrészek többsége szar, inkább vedd meg a drágábbat, jobban jársz vele. Nem kell túlaggódni, csak ne tizenéves suhancoktól vásárolj, nézz meg pár videót hogy milyen egy szépen rendberakottnak a hangja, próbálj ki többet is. Ha meg megvétel után beüt a baj, itt meg tudod kérdezni, vannak ám itt olyanok akik konyítanak hozzá
10-ből 9 egy leharcolt foshalom, teli kritikán aluli utángyártott alkatrészekkel
ami a legszörnyűbb hogy szinte nem is kapni hozzá rendes alkatrészeket
ezt úgy írom hogy vagy 25 évig szimó tulaj voltam, kb egy éve nincs csak ilyen kütyü a háznál
Előre is köszönöm: Velar
https://www.facebook.com/motivaplastic itt láthatjátok az eddigi munkáimat!