nincs igazad.ja az én tanult szakmám gépész technikus heggesztő,cégvezetö menager, motorszerelö, A p20 szal meg egyátalán nincs igazad,mondjuk nem hallomásbol tudom 1971-1975 ig a motorgyár kisérlrti üzemében dolgoztam mint sterelő és járató. abbabn az idöben is használtuk a 102oktános repbenzint. Az elögyujtást a mai nem megszekitos 2ütemü motorok visszaveszik,tipusa válogatja,van amelyit 20fokrol 4 ezerig csinál 27 fokot de szépen 9000-nél már csak 7fok. A robbanómotor az egy olyan kifejezés mint a sárhányó,de az tulajdonképpen sárvédő.
Majd ha már elég sütnivalód lesz, és még sokat tanulsz, úgy , hogy azt meg is érted, akkor rájössz, hogy milyen rettenetesen kevés az amit előtte addig összeszedtél!
Balfékek hozzá! Most olvasom, hogy felmászott az egyik sivatagszökevény analfabéta a vonat tetejére, és agyoncsapta az áram. Az a baj a dologban, hogy csak ezt az egyet.
BelsőÉGÉSŰ motor ugye. Robbanás akkor történik ha öngyullad "detonál" a motor. (kopogás).
Persze szinte gondoltam hogy ilyen alap dolgok sincsenek meg.
Robbanásnál mintegy 40-50x-es a lángfront sebessége az égéshez képest.
"Még jó hogy nem történik semmilyen robbanás" Nem bizomány , kézzel lassan tolja le az "égő" benzin a dugattyút! Az pedig, hogy "szívás-sűrítés"- "robbanás-kipufogás" egy marhaság, nem is tudom minek találták ki?!
most őszintén...simson topicban ilyen tudományos dolgokról vitatkozni....mit mondjak...kissé megmosolyogtató ezután mi jön? a kétütemű műhold előgyújtása...?
szerintem az elfogadható működésbe még belefér
még mindig kevesebbet eszik mint egy robogó
pl nekem a szimó beérte 2,5 literrel a robogó meg 3 alá nemigen akar menni, akkor eszik 2,8 litert ha max 40el megyek
összegezve a történetet:
-a szimó nem ehhez az üzemanyaghoz készült, emiatt a gyári beállítással nem az igazi
-egy hengerfej módosítással már ehhez az üzemanyaghoz is alkalmassá válik
-aki nem akar vagy nem tud szöszmötölni vele az eltolja pár fokkal a gyújtás állórész aztán elfogadható működésű lesz
-kb ennyi, vagy kihagytam valamit?
Még jó hogy nem történik semmilyen robbanás (jó esetben). Bár gondolom ez sem mond semmit, mert nem igazán tudod megkülönböztetni mi micsoda és miért történik.
Azért arra kíváncsi lennék, ha szerinted eleve kellőképpen őrvénylő megfelelő gáz érkezik az égéstérbe, akkor mi a péknek találták ki a préssávot?
Semmit sem másoltam sehonnan.
Olyan kibaszott penge vagyok,hogy ezeket séróból tolom D:)
Szívás sűrítés robbanás ( és nem égés) kipufogás.
Persze szinte gondoltam hogy ilyen alap dolgok sincsenek meg.
Robbanásnál mintegy 40-50x-es a lángfront sebessége az égéshez képest.
még mindig kevesebbet eszik mint egy robogó
pl nekem a szimó beérte 2,5 literrel a robogó meg 3 alá nemigen akar menni, akkor eszik 2,8 litert ha max 40el megyek
összegezve a történetet:
-a szimó nem ehhez az üzemanyaghoz készült, emiatt a gyári beállítással nem az igazi
-egy hengerfej módosítással már ehhez az üzemanyaghoz is alkalmassá válik
-aki nem akar vagy nem tud szöszmötölni vele az eltolja pár fokkal a gyújtás állórész aztán elfogadható működésű lesz
-kb ennyi, vagy kihagytam valamit?
szerintem ennyi elég is a témáról
Azért arra kíváncsi lennék, ha szerinted eleve kellőképpen őrvénylő megfelelő gáz érkezik az égéstérbe, akkor mi a péknek találták ki a préssávot?