Akkor válts, örülj a te gazdaságos motorodnak és ne velem, és az én Simsonommal foglalkozz! Mellesleg minek neked 60-70-es henger, ha roppant gazdaságos a tiéd hiszen alapból megy 80-at?!
Ámen.
Azzal egy pillanatig se foglalkozzál,hogy az így "beálíltott" 50-es motorodnak annyira alacsony a hatásfoka,(a normálishoz képest) hogy 60nal hajtva többet fogyaszt mint egy normálisan modernizált,és beálíltott 70-es.
(amivel 60-nál amennyit a te félhalottmotorod megy,én még váltok kettőt:)
"Szépen guglizd ki magadnak,hogy mekkora egy hagyományos karburátorból kilépő üzemanyagcsepp átlagos mérete,és, hogy ez a méretű benzincsepp, mennyi idő alatt párolog el,utána meg azt,hogy mondjuk 5 ezres fordulaton,mennyi ideje van erre az adott benzincseppnek,míg az atomizerből eljut az égéstérig."
Éppen annyi ideje van , amennyi kell neki ahhoz, hogy a felmelegedett forgattyúsházon át, a felömlőn a hengerbe érve össze legyen sűrítve robbanáshoz . Pontosan 1/5000-ed perce, 5000-es percenkénti fordulatnál, ami nagyjából 1/80-ad másodperc. Én meg megpróbáltam többféle előgyújtással, és ott hagytam ahol a legjobb az eredmény a haladás és a benzinfogyasztás szempontjából.
Mi megy itt kéremszépen,VESZÉLYBEN A SIMSON FÓRUM FŐTULOKI rang Kicsit visszaolvasva elment a boltba megnézni 1 karburátort mi hogyan van rajta aztán még ide le is írja 70-el meg hogyan mertek ti menni nem arra van tervezve
"Egyébként ha az "örvénylés" üzemanyag-levegő keveredés nem jön létre a karburátorból a forgattyúsházon át a hengerig akkor szart fog érni a hengerfejen körbefutó szalag"
Édes istenem..
Viszont legalább az is kiderült,hogy a kétüteműhöz szükséges előgyújtásgörbe mellett,a hengerfej előnyös kialakításának mikéntjéről sincs fogalmad.
A múlt héten világosan leírtam, hogy
"a lángfront,vagyis az égés sebességének szempontjából alapvetően meghatározó,hogy a gáz az égéstérben örvénylő legyen. A kevéssé örvénylő gázban,a lángfront sebessége erősen lecsökken"
Tehát,TÖKRE NEM arról van szó (csak) hogy a benzin -levegő keveredése jobb lenne, hanem ÖNMAGÁBAN arról,hogy a mozgó gázban gyorsabban terjed a lángfront.
Jóreggelt kívánok..
Ez úgy egyszer.
Másodszor:
Szépen guglizd ki magadnak,hogy mekkora egy hagyományos karburátorból kilépő üzemanyagcsepp átlagos mérete,éshogy ez a méretű benzincsepp, mennyi idő alatt párolog el,utána meg azt,hogy mondjuk 5 ezres fordulaton,mennyi ideje van erre az adott benzncseppnek,míg az atomizerből eljut az égéstérig.
Nem tudom,minek vitatkozom veled,amikor alapvető dolgokról fogalmad sincs.
Ráadásul,hiába írom le,párnap múlva újra nem tudod,csak a hajtogatod a zöldségeket ahelyett,hogy megpróbálnál befogadni valami hasznos információt.
Átalakítottam a fejet!? (mert ugye eddig is erről téptük a szánk). Okosítás--feljavítás/fejlesztés/tuning...
Most csak egy 90-es fej itt van mutatóban (sajnos csak telefonnal tudtam fényképezni).
Ezt is nyilván már 95ös benzinhez terveztem, 12-es geo sűrítéssel (még bőven biztonságos).
Mint ahogy egy 50-esnél is egy normális (az ideálisnál nem 2x-3x nagyobb mint ahogy gyári fejjel van) présréssel és kissebb égéstérrel kezdenék. De már az értelmesebb présrés garantálom többet hozna (akár csak olyan szinten hogy a fejből lesíkol az ember) mint a 6 méter előgyújtás.
Én másképpen "okosítottam" meg, és én is tudok marhaságokat irkálni. Mi az, hogy "megokosítottad"? Mikroprocesszort szereltél bele? Majd ha látom hogy igaz. A Simson váza és fékrendszere nem a 70-es haladásra való.
Egyébként nincs azzal semmi gondom hogy te így odázod el a problémát (számomra), tégy így. De ha esetleg valaki netalántán felhívná az emberek figyelmét arra hogy ez így nem túl "faksui" (ahogy Zsoli tette) akkor ne legyél felháborodva fogadd el hogy igaza van.
Nem nem azzal motorozok, hanem én módosítottam is, igaz 60-as 70-es motorokkal. De ha gyári lenne (és nem lenne cél a gyáriasság) akkor azt is megokosítanám.
A nagyobb előgyuszi meg például simán okozhatja az elég magas fogyasztást (én a 70-essel kevesebből elmegyek 70 körüli tempóban).
A te megoldásod nagyjából olyan, hogy van egy lyuk a falon, és ahelyett hogy azt befalaznád, elé tolsz egy szekrényt.
Sokszorosan le lett írva GYAKORLATI szinten is mi az amin módosítani kéne. Persze neled ezeken valahogy mindig sikerül átsikalni és vagy az eredeti 30x 30 irányból megválaszolt kérdést újra feltenni, vagy csak tök más dolgokat kiferdíteni a dologból.
Egyenlőre nem szedem, mert csak javításra hozták ide. Annyiban maradtunk hogy működjön. Működik. Ezer más hibája is van, de mivel a tulaj nem vette komolyan a ~100eFt-os teljes felújítási költséget, a motor marad a jelenlegi állapotában. Ha nincs lóvé, nincs meló sem.
Egyébként ha az "örvénylés" üzemanyag-levegő keveredés nem jön létre a karburátorból a forgattyúsházon át a hengerig akkor szart fog érni a hengerfejen körbefutó szalag.
A hengerbe beömlő keverék nem keveredik tökéletesen az oxigénnel, ezért "lassabban ég el" ezt kell kompenzálni a gyújtással. ha szedtél már le hengerfejet a szélén látsz egy ilyen körbefutó sávot és utána van a sűrítési tér a gyertya körül. No ezt kellene úgy variálni, hogy "örvénylő" gázbeömlés legyen a hengerbe és akkor gyorsabb a keverék égése, és akár "utógyújtásra" is lehet állítani mert olyan gyorsan történik az égés. Csak az a baj, hogy ezt a gyakorlatban a szart sem lehet hasznosan kellően gyorsulóra beállítani. Én az enyémet 2,2 mm előgyújtásra állítottam, ekkor meg fel simán egy huzamosabb 10% körüli emelkedőn anélkül , hogy a sebessége 40 alá csökkenne! A fogyasztása 2,7 liter 100-ra. Majd ha az itt idézgető bemutatja a 2 litert evő simsonját ugyanannál a sebességnél ugyanarra a dombra felfelé, akkor elhinném. De éppen eleget próbálgattam merre mennyit és hogy! Most néztem meg a km-órát, 6047 km-t mentem vele a múlt év tavasza óta egy gyertya cserével és egy tisztítással!
Szervusz.Szerencsére ilyennel még nem találkoztam.De ha tényleg annyira rozsdás a váltókar belül, akkor lehet tönkre ment.Pár blokkot javítottam már, többnyire sajátot, 4 sebességes S50-t is, S51-et is.
Sajnos a rozsdásodás komoly kárt okoz. Ezt akkor látni igazán ha szétszeded, de ez már a te döntésed.
Üdv:Gyuri
Teljesen felesleges még a végén megfosztod ezt a trottyost a simson fórum királya címtől! Aztán ha így van téged is feljelent a járásbíróságán mint engem mert nem tudja elviselni ha van nála okosabb is
És mit csináljak a bemásolt adatokkal , ha egy kalap szrt sem ér? Te hány hengerfejet alakítottál át, hogy a keverék "örvénylő " legyen?! Én a netről leszedett adatokból azt hiszem el, amelyik a gyakorlatban beválik! Az pedig, hogy ez neked nem tetszik, egyéni dolgod! Még akkor is ha az én "egóm" nem bír dolgokat, szerinted! Arról a 14-16000-es fordulatokról beszélek, amit belinkeltetek és ami szerint utógyújtás kell a SIMSON kétüteműnek!?
Azzal egy pillanatig se foglalkozzál,hogy az így "beálíltott" 50-es motorodnak annyira alacsony a hatásfoka,(a normálishoz képest) hogy 60nal hajtva többet fogyaszt mint egy normálisan modernizált,és beálíltott 70-es.
(amivel 60-nál amennyit a te félhalottmotorod megy,én még váltok kettőt:)
Éppen annyi ideje van , amennyi kell neki ahhoz, hogy a felmelegedett forgattyúsházon át, a felömlőn a hengerbe érve össze legyen sűrítve robbanáshoz . Pontosan 1/5000-ed perce, 5000-es percenkénti fordulatnál, ami nagyjából 1/80-ad másodperc. Én meg megpróbáltam többféle előgyújtással, és ott hagytam ahol a legjobb az eredmény a haladás és a benzinfogyasztás szempontjából.
Édes istenem..
Viszont legalább az is kiderült,hogy a kétüteműhöz szükséges előgyújtásgörbe mellett,a hengerfej előnyös kialakításának mikéntjéről sincs fogalmad.
A múlt héten világosan leírtam, hogy
"a lángfront,vagyis az égés sebességének szempontjából alapvetően meghatározó,hogy a gáz az égéstérben örvénylő legyen. A kevéssé örvénylő gázban,a lángfront sebessége erősen lecsökken"
Tehát,TÖKRE NEM arról van szó (csak) hogy a benzin -levegő keveredése jobb lenne, hanem ÖNMAGÁBAN arról,hogy a mozgó gázban gyorsabban terjed a lángfront.
Jóreggelt kívánok..
Ez úgy egyszer.
Másodszor:
Szépen guglizd ki magadnak,hogy mekkora egy hagyományos karburátorból kilépő üzemanyagcsepp átlagos mérete,éshogy ez a méretű benzincsepp, mennyi idő alatt párolog el,utána meg azt,hogy mondjuk 5 ezres fordulaton,mennyi ideje van erre az adott benzncseppnek,míg az atomizerből eljut az égéstérig.
Nem tudom,minek vitatkozom veled,amikor alapvető dolgokról fogalmad sincs.
Ráadásul,hiába írom le,párnap múlva újra nem tudod,csak a hajtogatod a zöldségeket ahelyett,hogy megpróbálnál befogadni valami hasznos információt.
Most csak egy 90-es fej itt van mutatóban (sajnos csak telefonnal tudtam fényképezni).
Ezt is nyilván már 95ös benzinhez terveztem, 12-es geo sűrítéssel (még bőven biztonságos).
Mint ahogy egy 50-esnél is egy normális (az ideálisnál nem 2x-3x nagyobb mint ahogy gyári fejjel van) présréssel és kissebb égéstérrel kezdenék. De már az értelmesebb présrés garantálom többet hozna (akár csak olyan szinten hogy a fejből lesíkol az ember) mint a 6 méter előgyújtás.
A nagyobb előgyuszi meg például simán okozhatja az elég magas fogyasztást (én a 70-essel kevesebből elmegyek 70 körüli tempóban).
A te megoldásod nagyjából olyan, hogy van egy lyuk a falon, és ahelyett hogy azt befalaznád, elé tolsz egy szekrényt.
És gondolom te azzal motorozol amit módosítani kéne!? Én meg kipróbálom hol a legjobb és megyek vele! És tudom miről beszélek . Konkrétan.
Sajnos a rozsdásodás komoly kárt okoz. Ezt akkor látni igazán ha szétszeded, de ez már a te döntésed.
Üdv:Gyuri
Ezt fejtsd már ki lécci! Mármint az örvénylőt.