a fúvóka biztos, hogy gyári méret, mert ehhez még nem nyúlt hozzá senki és tökéletesen működött, csak pár évig állt. Üzemanyagszintet megnézem, mert azzal az egyel nem foglalkoztam, lehet tényleg csak az lesz a gond. Köszönöm szépen a segítséget.
Ne a fuvókát cserélgesd, hanem tedd bele az előírt méretet ! A benzinszintet is állítsd be, bár roppant óvatosságot ajánlok ezzel kapcsolatban , mert én kb.5-ször szedtem le mire sikerült, és jó lett!
A gyertya mondjuk úgy, hogy félig barna. A gyújtáshoz nem nyúltam, de azzal nem lehet nagy gond, mert van egy s50-em is és arról átraktam a karbit (16N1-8) és azzal tökéletesen működik. Max még akkor megpróbálom, hogy átcserélem a fúvókákat.
Milyen színű a gyertya? Mert szerintem a főfúvóka lehet, hogy kicsi ! Tedd bele a javasolt méretet. Az enyémmel a harmadik nyár, hogy járok , 7600 km van most benne, de még gyújtást sem kellett állítani ! Ilyen jelenség akkor volt vele amikor benzintakarékossági okból kisebbre akartam cserélni a főfúvókát, de nem ment vele, így visszatettem a belevalót. Azt ne kérdezd mekkora, mert már nem emlékszem.
Olyan gondom van, hogy egy full gyári simson s51B-t egyszerűen nem tudok beállítani úgy, hogy tökéletesen működjön. Hibajelenség annyi, hogy elindulok vele és 1-ben még úgy ahogy kipörög, de amint 2-be váltok és húzom a gázt fullad, de nem áll le. Alapjárat tökéletes. Sztenderen az összes sebességet minden gond nélkül kipörgeti. 16N1-11 es karbi van rajta. Azzal kezdtem, hogy a levegőcsavart koppra be tekertem, kettő fordulatot ki, súbetű tartót meg az utolsó előtti rovátkába tettem. Ezt a beállítást neten találtam. Mivel nem lett jó végigpróbáltam az összes rovátkát, meg tekergettem a levegőcsavart fél illetve negyed fordulatonként, de sehogy sem lett jó.
Valaki találkozott már ilyennel?
Sziasztok valaki tudna segíteni honnét érdemes alkatrészt rendelni 4 sebeséges simsonhoz a váltó valamelyik alkatrésze rossz . A sebességet visza felé 2-ból egyesbe akad,A léptető villa nem áll vissza alap helyzetbe és csak akkor szedi a sebeséget ha picit visza nyomom a váltó kart. Cseréltem Ék húzótengelyt cseréltem váltó tengelyt (léptető villával) cseréltem váltó dobot. a csőtengelyt 2 x szétszedtem de minden rendben van azon a téren.A váltó csavar be van állítva 46,60 ra
Nézd meg még egyszer a tűszelepet
Én találkoztam olyannal aminek a szára kisebb volt mint a furat és tudott benne oldalra mozogni
Aztán amikor ment a motor engedte a benzint jobban mert szarul zárt
Amikor kézzel nyomogattam felfelé az úszót mindig zárt
A szimeringeket kicseréltem de a blokkot nem én raktam össze,de tömítetlenségre nem gyanakszom mert akkor fals levegőt szívna és akkor inkább szegény lenne a keverék,viszont itt túl dús.
Köszi,de ezeket amiket írtál már túl vagyok.Kb 20 éve foglalkozom motorokkal,de simsonnal régen találkoztam és most sajnos kezembe került egy alapjárat problémával amit nagy valószínüséggel többlet üzemanyag okoz mert szívató nélkül elindul és hidegen van alapjárat melegen megfullad.A kipufogóból csöpög a többlet üzemanyag.Úszószint tökéletes a fúvókák nincsenek fúrkálva.Szimeringek újak jól berakva.Létezik 25 ös alapjárati fúvóka?
Szia!
Ha van gyári karburátor, mindenképpen azt használd!
Ha 16N1-11-es karburátor van fent, akkor a jobb oldalán van két csavar. Egy ferdén fölfelé álló és egy vízszintes. A ferdével lehet az alapjáratot állítani (egy kis tüskét mozgat a súber helyén, így emeli és süllyeszti magát a súbert), ha azt befelé csavarod növekszik az alapjárat. A vízszintes csavar az üzemanyag-levegő keveréket szabályozza, ha befelé csavarod dúsul az elegy. A vízszintes csavart tekerd be teljesen, majd tekerd ki 2,5-2,75 csavarásra. A jobb oldali deknit vedd le, és ellenőrizd a gyújtást, hogy nem húz-e át nagyon a megszakító. A lendkereket is leveheted (szigorúan leszedővel!!!), és akkor meg tudod olajozni a megszakító kenőfilcét (műszerolaj megteszi). Ha meg akarod nézni a főtengelyszimeringet, jelöld össze a blokkfelet az alaplappal, hogy ne állítsd el a gyújtásidőpontot. A megszakítóhézagot állítsd be 0,4mm-re (ilyenkor már legyen fent a lendkerék), és a gyertyahézagot is ennyire állítsd be. Ha 16N3-4-es karburátorod van, akkor szintén a jobb oldalán van egy függőleges csavar, ott az az alapjárati keverék állító csavar. ha kifelé tekered, szegényedik a keverék.
Hogy milyen típusú a karburátorod, azt az úszóház bal oldalán tudod megnézni. Érdemes megnézni a tűszelepet is, ha átenged cseréld ki. Úgy ellenőrizheted, hogy kiüríted az úszóházat, visszaszereled, megnyitod a csapot, de csak addig amíg látod hogy már nem folyik több, ekkor újra leveszed az úszóházat, de nem üríted ki. A benne lévő benzin jelzi az úszószintet, ennek kb. az úszóházban lévő ki oszlop tetejéig kell lennie, talán picivel lejjebb. Ne öntsd ki a benzint, óvatosan szereld vissza az úszóházat, nyisd meg újra a csapot és várj. Nagyjából 10 perc után ismét szereld le, ha növekedett a szint, akkor cseréld ki a tűszelepet. Ha szükséges akkor állítsd be az úszószintet, ezt az úszó nyelvével tudod megtenni, azzal a nyelvvel ami vízszintesen áll. Vigyázz, mert nagyon kicsi mozdítás is nagyban befolyásolja a szintet! Ha lyukas esetleg az úszó, akkor megpróbálhatod megforrasztani, de a felesleges ónt csiszold le.
Elég pepecs munka, sokat kell szerelni, de szükséges és megéri. Nem a karburátort kell cserélni, hanem megfelelően kitisztítani a fúvókákat.
Sok oka lehet hogy miért nincs alapjárat, állíts be mindent, és ha úgy sincs akkor, valószínűleg elgyengült a lendkerék mágnese, vagy a gyújtótekercs nem a legjobb már (utóbbi kb. 1500 forint).
Ha túl terjengős vagy szájbarágós az írásom, akkor elnézést, nem tudom mennyire vagy képben az alapokkal.
Nem jártam még így , mert egy figyelmesen és gondosan összerakott blokkk normálisan működik, ezért csak valószínűsíteni tudom, hogy a főtengely- szimering vagy valami tömítés hiba okozza azt , hogy nem megy!
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám,hogy egy 3 sebességes 51 es simson-t sehogy se sikerül úgy beállítani,hogy melegen megmaradjon az alapjárat.Alapjárati fúvóka 35-ös Főfúvóka 70 es a súber tű a legfelső pozícióba és még így is sok anyagot kap.Úszószint jól van beállítva.Fel lett rakva egy vadonat új karburátor is de azzal még rosszabb volt.Most azon agyalok,hogy nézek bele kisebb alapjárati fúvókát,ha jól láttam létezik 25-ös is?Új 41 mm es dugattyú van benne új utángyártott hengerrel.Létezhet az hogy az miatt nincs alapjárat mert szar utángyártott cucc?A válaszokat előre is köszönöm.
Kondenzátort célszerű nem a motorosboltban venni, hanem egy elektronikai boltban venni. Azon felül hogy lényegében soha nem fog tönkremenni, még jelentősen olcsóbb is (30-40Ft körüli áron van) mint az utángyári szemét. Ezt a kondit a trafóra célszerű szerelni tank alatt, vagy a középdobozba kábelezni. 220nF/400V-os kell hozzá.
Köszönöm a válaszokat! Valahogy megpróbálom kiszedni a kondenzátort. Sajnos csapágybolt tudtommal nincs a környéken, megpróbálom a helyi motoros boltot, hátha van náluk barna viton. Most jutott eszembe, ismerősnél van pár láda alkatrész, biztos van közte karbi is, ha használható akkor szerzek belőle fúvókát.
Köszönöm a válaszokat! Valahogy megpróbálom kiszedni a kondenzátort. Sajnos csapágybolt tudtommal nincs a környéken, megpróbálom a helyi motoros boltot, hátha van náluk barna viton. Most jutott eszembe, ismerősnél van pár láda alkatrész, biztos van közte karbi is, ha használható akkor szerzek belőle fúvókát.
Kinyomod a régit , a helyét kitakarítod és a zömítéseket kissé egy bicskával megkaparod hogy a kondi beférjen.
Ha beletetted a kondit leteszed egy fémlapra és akkor egy hegyes tárggyal legjobb erre a pontozó, ezzel a kondi mellett a lapot hogy a kondi felé egy kicsit táguljon megpontozod.
Nem véletlenül van ott. :) A furat felé terjeszkedik az anyag tehát szorítja a kondenzátort, így teremtve meg a hosszútávú érintkezést. Préssel és hozzávaló nyomófejjel kilehet venni roncsolás nélkül is. (a kondenzátor nagyon ritkán hibásodik meg) Általában az alaplapban nem érintkezik.
Mindenféle bontás nélkül a trafó 1-es és a 15-ös pontja közé teszel egy kondit -220nF- és megjavul akkor kondi hiba vagy érintkezés. Viszont úgy meg hasznláhatod is a motort és a régi kondi is maradhat benne. :)
Olyan gondom van, hogy egy full gyári simson s51B-t egyszerűen nem tudok beállítani úgy, hogy tökéletesen működjön. Hibajelenség annyi, hogy elindulok vele és 1-ben még úgy ahogy kipörög, de amint 2-be váltok és húzom a gázt fullad, de nem áll le. Alapjárat tökéletes. Sztenderen az összes sebességet minden gond nélkül kipörgeti. 16N1-11 es karbi van rajta. Azzal kezdtem, hogy a levegőcsavart koppra be tekertem, kettő fordulatot ki, súbetű tartót meg az utolsó előtti rovátkába tettem. Ezt a beállítást neten találtam. Mivel nem lett jó végigpróbáltam az összes rovátkát, meg tekergettem a levegőcsavart fél illetve negyed fordulatonként, de sehogy sem lett jó.
Valaki találkozott már ilyennel?
Itt van minden típus mérte
Nekem az n3 karbi jobban bejött
Én találkoztam olyannal aminek a szára kisebb volt mint a furat és tudott benne oldalra mozogni
Aztán amikor ment a motor engedte a benzint jobban mert szarul zárt
Amikor kézzel nyomogattam felfelé az úszót mindig zárt
Ha van gyári karburátor, mindenképpen azt használd!
Ha 16N1-11-es karburátor van fent, akkor a jobb oldalán van két csavar. Egy ferdén fölfelé álló és egy vízszintes. A ferdével lehet az alapjáratot állítani (egy kis tüskét mozgat a súber helyén, így emeli és süllyeszti magát a súbert), ha azt befelé csavarod növekszik az alapjárat. A vízszintes csavar az üzemanyag-levegő keveréket szabályozza, ha befelé csavarod dúsul az elegy. A vízszintes csavart tekerd be teljesen, majd tekerd ki 2,5-2,75 csavarásra. A jobb oldali deknit vedd le, és ellenőrizd a gyújtást, hogy nem húz-e át nagyon a megszakító. A lendkereket is leveheted (szigorúan leszedővel!!!), és akkor meg tudod olajozni a megszakító kenőfilcét (műszerolaj megteszi). Ha meg akarod nézni a főtengelyszimeringet, jelöld össze a blokkfelet az alaplappal, hogy ne állítsd el a gyújtásidőpontot. A megszakítóhézagot állítsd be 0,4mm-re (ilyenkor már legyen fent a lendkerék), és a gyertyahézagot is ennyire állítsd be. Ha 16N3-4-es karburátorod van, akkor szintén a jobb oldalán van egy függőleges csavar, ott az az alapjárati keverék állító csavar. ha kifelé tekered, szegényedik a keverék.
Hogy milyen típusú a karburátorod, azt az úszóház bal oldalán tudod megnézni. Érdemes megnézni a tűszelepet is, ha átenged cseréld ki. Úgy ellenőrizheted, hogy kiüríted az úszóházat, visszaszereled, megnyitod a csapot, de csak addig amíg látod hogy már nem folyik több, ekkor újra leveszed az úszóházat, de nem üríted ki. A benne lévő benzin jelzi az úszószintet, ennek kb. az úszóházban lévő ki oszlop tetejéig kell lennie, talán picivel lejjebb. Ne öntsd ki a benzint, óvatosan szereld vissza az úszóházat, nyisd meg újra a csapot és várj. Nagyjából 10 perc után ismét szereld le, ha növekedett a szint, akkor cseréld ki a tűszelepet. Ha szükséges akkor állítsd be az úszószintet, ezt az úszó nyelvével tudod megtenni, azzal a nyelvvel ami vízszintesen áll. Vigyázz, mert nagyon kicsi mozdítás is nagyban befolyásolja a szintet! Ha lyukas esetleg az úszó, akkor megpróbálhatod megforrasztani, de a felesleges ónt csiszold le.
Elég pepecs munka, sokat kell szerelni, de szükséges és megéri. Nem a karburátort kell cserélni, hanem megfelelően kitisztítani a fúvókákat.
Sok oka lehet hogy miért nincs alapjárat, állíts be mindent, és ha úgy sincs akkor, valószínűleg elgyengült a lendkerék mágnese, vagy a gyújtótekercs nem a legjobb már (utóbbi kb. 1500 forint).
Ha túl terjengős vagy szájbarágós az írásom, akkor elnézést, nem tudom mennyire vagy képben az alapokkal.
Lenne egy olyan problémám,hogy egy 3 sebességes 51 es simson-t sehogy se sikerül úgy beállítani,hogy melegen megmaradjon az alapjárat.Alapjárati fúvóka 35-ös Főfúvóka 70 es a súber tű a legfelső pozícióba és még így is sok anyagot kap.Úszószint jól van beállítva.Fel lett rakva egy vadonat új karburátor is de azzal még rosszabb volt.Most azon agyalok,hogy nézek bele kisebb alapjárati fúvókát,ha jól láttam létezik 25-ös is?Új 41 mm es dugattyú van benne új utángyártott hengerrel.Létezhet az hogy az miatt nincs alapjárat mert szar utángyártott cucc?A válaszokat előre is köszönöm.
Tudtok valakit aki gyárt Főfúvókákat ?M5 menettel.
Régen olvastam a fórumon, 150ft/db áron kínálta.
Keresek komplett Ducati energia gyujtást simson-ra alakítva(gyujtás,feszab,közbetét,távtartócső)
Nagyon sürgősen kellene.
email: rgrunwald@freemail.hu
Köszi!
Ha beletetted a kondit leteszed egy fémlapra és akkor egy hegyes tárggyal legjobb erre a pontozó, ezzel a kondi mellett a lapot hogy a kondi felé egy kicsit táguljon megpontozod.
Mindenféle bontás nélkül a trafó 1-es és a 15-ös pontja közé teszel egy kondit -220nF- és megjavul akkor kondi hiba vagy érintkezés. Viszont úgy meg hasznláhatod is a motort és a régi kondi is maradhat benne. :)