Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem vagyok egy nagy szerelőzseni, de logikusan végiggondolva, ha az 51-es blokkot, amibe tökéletesen illett a kisebb henger, köszörülni kellett hogy belemenjen a 70-es henger, akkor a régi henger nem lesz jó az új mérethez, tehát gyári méretű blokkfelek kellenek neked. Majd a nálamnál ténylegesen jobban hozzáértők megmondják hogy ez így van-e vagy sem! Ha hülyeséget mondtam akkor persze elnézést!
üdvözlök mindenkit .Aki tud nekem segiteni azt szivesen venném . Kérdésem az lenne , van egy 51-es blokkom ami ki lett köszörülve nagyobb70-es hengerhez .Kérdésem az lenne , ha vissza szeretném rakni az 51-es hengert , befolyásolja -e a motor teljesitményét , hogy a blokk felek köszörülve voltak . Vagy kel szereznem gyári 51-es blokfeleket amik még nem voltak köszörülve ..
Pontosan ahogy írod !
Értem. 10 fok felett egész jól működött, akkor ez lesz a minimum amiben még menni fogok. Gondolom az alapjáratot is azért nem tartja mert nem bír leégni róla az olaj, kokszosodik. Akkor már csak a jó időre várok, mert így nem lesz túl sok értelme megpróbálni beállítani. Köszönöm a segítséget!
Te saját magad adtad meg a választ ! Ha nyáron ezzel jól működött , akkor ez a gyertya most nem megfelelő . Jóval alacsonyabb hőértékű kell bele , hogy minél előbb elérje az üzemi hőfokot , azaz az öntisztulási hőmérsékletet . A benzinszinteddel nem lesz gond , bróbálj egy jóval alacsonyabb hőértékű gyertyát . Fordítva viszont ugyan így , nyáron magas hőértékűt , hogy ne melegedjen túl az elektróda , mert izzásával hol ide , hol oda kerül a gyújtásszög az öngyulladás miatt ! Írd meg az eredményt !
A gumi tömítés nekem jónak tűnt, nem volt berepedezve, hogy nyitott állapotban megvan-e szorulva azt nem tudom, de szerintem nem. A súber működését már kilogikáztam
A szívató dugattyúján a gumi tömítés milyen állapotú? Nincs esetleg megszorulva nyitott állapotában? Illetve ha sok az anyag, a tűt lejjebb engedd, ne felfelé. Vagyis a kis lemezt felfelé rakjad, úgy megy lefelé a tű.
Tűszeleppel szerintem nincs gond, egy nagyon keveset kotyog oldalra (max. 0.5 mm), nem akadt fel még soha, nem ereszt. Az úszószint is jó, én állítottam be, vízmértékkel pont a jelző alatt van a szint. A gyertya okozhat ilyet? Vegyek nagyobb hőértékűt?
Én "régi motoros" vagyok, de a simson karburátort még nekem is nehéz volt beállítani. De nem lehetetlen! Az alap egy új tűszelep ami zár!
Sziasztok!
Megint a karburátoromról (16N1-11) lenne szó, mostmár pár napja gondolkodok a dolog miértjén. Akár közép, akár legalsó állásba raktam a súbert, köpködte a gyertyát. A levegőcsavar 2,5-re volt kitekerve, az alapjárat viszonylag magas volt, tesztkör közben, mikor már meleg volt a motor, és kikuplungoltam, vagy megálltam, egyszerűen elhagyta az alapjáratot. A megszakító rendesen be van állítva, azzal nincs gond. 225-ös hőértékű Denso gyertyát használok, a nyáron ezzel teljesen jól működött, őzbarna volt. Próbáltam már adni neki több levegőt, ugyanúgy köpte. Persze ez már hidegebb időkben volt. Lehet hogy idióta vagyok és nem ilyenkor kéne ezzel foglalkozni?
Visszatérve arra lennék kíváncsi, hogy van-e nektek valami bevált technikátok a beállításra, illetve arra, hogy miért "hagyja el" az alapjáratot?
(A motor már pihen, terv szerint márciusig megpróbálom kihúzni valahogy... )
Köszönöm!
Köszönöm a tanácsot. Rendben van, ha megjön elviszem a műhelybe, hogy nézzék meg a főtengelyt és ha kell centrírozzák. Amikor megyek a hengerért akkor elviszem, remélem meg is tudom várni, mert elég messze van a műhely, hogy annyiszor elbicajozzak odáig ebben a cudar időben.
Hali,ment PM!
Az új főcivel első körben ballagj el a gépműhelyedbe, ahol kicentrírozzák, az új főcik ritka esetben szoktak futni, tekintve hogy ezeket a közelkeletről Európáig végig dobálják.
Eddig 1 darab főcivel találkoztam ami újonnan nem ütött. (az mondjuk pont egy mofakeres fenyőfás főtengely volt).
Legfeljebb 7!!
Na igen, pontozó, vágó ezek tényleg megfelelő eszközök.
Köszönöm a választ, most így már nekem is leesett.
10 ből 9 simsonos a pontozót válassza ;)
bár volt aki a hidegvágót
Nincs jelentősége, de a MOFAKER-nél gondolom erre is választ kapsz ha nagyon furdalász érzel..
T ű G örgő....
Jó napot, sziasztok!

Köszönöm a reagálásokat a feltett kérdésemmel kapcsolatban. Időközben elvittem a főtengelyt a szakműhelybe ahol mikrométer mérővel megmérték a főtengelyt, 0,02 kopást mértek azon a felületen ahol a csapágyak voltak. Ők is azt mondták, hogy lehet kísérletezni ragasztással, de valószínű nem lesz tartós a megoldás. Az új csapágy meg azért nem ment fel mert ahol úm. rákapna a tengelyre, ugye nem ott van a tényleges rögzítési helye és azon a részen ezért szorult meg. Most már belátom tényleg érdemesebb egy új főtengelyre beruházni bármennyire is próbáltam elkerülni. Annyit még kérdeznék, hogy ez a főtengely megfelelő-e: http://www.mofaker.hu/termek/F...
A " Tg -vel " kifejezés mi akar vajon lenni a termék megnevezésénél?
Szép napot Neked Laci! Én most is amellett vagyok, hogy az a főtengely már megette benzinje javát, és szerintem új kellene helyette.
Ezt meg ha mindenáron meg akarod menteni, még elrakhatod majd tartaléknak.
Néha van hogy a csapágy kopik ki de többnyire együtt kopnak, vagy a tengely kopik ki jobban, illetve a csapágyaknál is van tűrés, ha az új csapágy a tűrésnek az aljára esik, akkor az még meg tud szorulni egy enyhén kopott főcin.
Nem tudom mennyire próbáltad rátolni a csapágyat, mert a csapágy előtti szimering futófelületen az új nem kopott csapágy megszorul, viszont a csapágyhely ugyan úgy ki lehet kopva, így ott már az új is megfordul.
Ha van mikrométerrel érdemes megnézni a főcit mekkora pontosan, ha nincs és biztosra akarsz menni akkor ragaszthatod az új csapágyat is, hogy az esetleges túl kicsi túlfedés miatt nehogy üzemmelegen már megforogjon rajta
.
Jó reggelt, sziasztok!

Egy számomra eddig ismeretlen jelenséggel találkoztam a simson motorblokk rendbetétele folyamán. A főtengelyen levő csapágyak szétszerelés után egyszerűen lecsúsztak a tengelyről és azután is gyakorlatilag ráestek a helyükre minden különösebb erőltetés nélkül. A tengelyen nem látszik komolyabb megforgási, esetleges égési nyom. Viszont a tegnapi nap folyamán vásárolt új csapágyakat próbaképpen rápróbáltam a főtengelyre és ekkor ért meglepetés, nem lehet rányomni a tengelyre kézzel a csapágyakat. Ezt egyébként az eladó javasolta, mert elmondása szerint találkozott már ilyen jelenséggel. A csapágyakat csapágy boltban vásároltam , FAG típusúak. Van ezzel kapcsolatban bárkinek ilyen jellegű tapasztalata vagy ötlete miért fordulhat ez elő? Vagy esetleg hagyjam a fenébe és vegyek egy új főtengelyet? Készítettem pár makro felvételt a főtengelyről és a régi csapágyakról is, hogy lássátok miről is van szó. Minden ötletet, tanácsot szívesen fogadok.
Köszönöm részletes írást ,sokat segített , most hiányzik a CDI.. Írtad hogy nincs nyomaték kisebb tempónál , nekem pont az kellene mivel nincs normál út . Ezért maradok a gyári gyújtásnál ., Köszönöm..