Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt írtam:

"megtekintheted.... azt,hogy simsonos szempontból értelmezhető tartományban (4ik kép, 3-8000 között),jellegében milyen gyújtásgörbét szokás beállítani. "

milyen 14-16 ezres fordulkatokról bezsélsz?

Úgy látom,neked egyszerűen nem veszi be a gyomrod,hogy valaki egy bizonyos témában jártasabb nálad.
Vagdalkozol össze vissza,mert úgy érzed megsérült az egód. Tök felesleges presztizskérdést csinálni ebből.
Úgy látom,szinte semmit sem értettél meg abból amit írtam.
Ugorj az elejére,és olvasd el mégegyszer.
Ez nem volna baj, ha nem terjesztené.hogy ez a megoldás, mert a még nála is gyakorlatlanabb kollégák elhiszik.
gyakorlatias az öreg
a problémát nem szünteti meg csak áthidalja, ezáltal működésképesé teszi
Súlyos eset vagy ám :)
"Van nekünk egy motorunk,amit eredetileg egy sokkal kisebb kompressziótűrésű benzinhez terveztek,eléggé nyilvánvaló, hogy a hengerfej,az égéstér,a présszalag szélessége,magassága ahhoz a benzinhez lett tervezve,és ez nagyon nem felel meg egy jóval érzéketlenebb, lassabban égő üzemanyaghoz.
ETTŐL lassul le az égés,ettől veszít a hatásfokából a motor, és mivel a hiba, a hengerfejben, az égéstérben keletkezik,nyilván nem a gyújtást kell babrálni.. "

Igen?! És ?
Akkor miért a 2,2-es előgyújtással megy?
Álljak neki hengerfejet átalakítani, ha egyszer így jó?!
Kíváncsi lennék én annak a kétüteműnek a nyomatékára aminek a gyújtása, majd a robbanás a késés miatt a roppant rövid tolási periódusnak majd a közepe felé megy végbe! De csak másold ide a 14-16 000-et forduló motorok "gyújtás"-át.

Egyébként ezeket melyik szakkönyvben találom?
na jó,hát amikor máig harcoló német alakulatok vannak a blokkban,akor érthető,hogy rakoncátlankodik,akár valós szerkezeti hiba nélkül is:)

Haq csaktényleg ennyi a baja, használják, és öngyógyul,ahogy lekopik az oxid
akkor az jó sokat állt
mert amikor az enyém le volt támasztva vagy 10 évig alig volt rozsdás belülről
Meglett a sebességet nem vevő Simson S50 hibája. Ma egy flexi kamerával belenéztünk a blokk belsejébe. A léptető szerkezet vastagon rozsdás és nehezen mozog. Addig mozgattam, kínoztam hogy meglett a hiányzó 2. és 3. fokozat, de a hármast kicsit tartani kell míg felfogja mit szeretnék. Így már használható a szekér és remélem minél hamarabb eltűnik a portámról....
Érteve vagy..
Köszönöm hogy próbálsz segíteni. Az a helyzet hogy a gazdája elmondása alapján ő megvette, de mivel valami gond volt vele, elvitte egy olyanhoz aki "ért hozzá". ~2 évet állt nála, ezt-azt csinált rajta (talán), majd kikerült szegény a szabad ég alá. Ekkor jutott eszébe a tulajnak hogy valahol van neki egy motorja és elment érte. Mikor meglátta hogy a kert végében, a szabad ég alatt van "tárolva", felment a pumpa és elhozta. Persze addigra a természet már elkezdte lebontani a dolgokat.... Szóval így került hozzám, de én akkor mondtam hogy ez nem ér egy fillért sem, csak valamiért ez nem jutott el a gazda tudatáig. Amit tudni kell még róla hogy vizes-nyálkás olajra hasonlító valamit engedtem le a blokkból. Én csak az oldaldeknit szedtem le, de akkor már láttam hogy a kuplung sem úgy áll ahogyan kellene. A motort csak eddig bontottam, mert egyenlőre a gazda nem akarja finanszírozni a blokk teljes felújítását. Annyit mondott rá hogy fut még vele egy kört. Futnia nem kell mert a masina most már beindul. De ez azt jelenti az én meglátásomban, hogy elviszi olyanhoz aki olcsóbb mint én. Hát tegye. Majd valahol rohad még két évig, aztán megy a vastelepre. Azt is felajánlottam neki hogy hagyja nálam az alkatrészek és a munkadíj fejében (ez eddig 16e), de nem szeretné. Én pedig nem erőltetem, mert még a másik Simóval sem haladtam, idő hiányában.
Újabb Hmm.

Ennek a "kukactengelyén" amivoltaképpen nincs is neki,mert csak egy nyomi préselt lemezdarab,ami meghatározza,hogy az egyes sebességekben hova áll be a váltó,szóval az ezen elfoglalt pozíciót állítoda két hernyócsavarral.
Az egész elég primkó,nemigen tud rosszul működni.
Hézagolók vannak benne,azokat lehet rossz helyre berakni,vagy a berugófogasív ellendarabját,deakkor feszül az egész ,és az egyesfogaskereket lehet fordítva feltenni a tnegelyre,de akkormeg egyes nincs sehogysem,szóval,ha a beállítás nemorovosolja,akkor nemtom..
Ha mostanában lett összerakva,akkor valami nemkerülhetett a heléyre.
Mindkét csavart végigpróbáltam. Eredmény semmi, így visszacsavartam az eredeti helyükre.
Hmm.
Próbáltál már a ferdén álló állítócsavaron szabályozni rajta?
persze, hogy egyszerűbb hosszabb gyulát beállítani, csak ez éppen a problémát nem oldja meg.
Aki ezt gondolja éppen csak a lényeget nem értette meg..
Ez kb olyan, mint azt hinni, hogy a rosszabb minőségű olajból,ha többet öntesz bele,akkor az jobban ken,pedig dehogy.
Üdv Mindenki! Kellene egy gyors segítség. S50-es Simson, nem veszi sem a kettes, sem a hármas fokozatot. Álló helyzetben, ha sztenderen áll a masina, akkor minden fokozat megvan. Ha viszont elindulok vele, akkor egyes oké, a kettes vagy a hármas meg már csak akkor kapcsolható, mikor már majdnem állóhelyzetben vagyok. Ekkor persze fullad, mert nincs meg a lendület. Mi lehet a gond?
csak gondolom eltolni 5 fokkal a gyújtást egyszerűbb mint egy hengerfejet áttervezni
szóval ezért tologtaja a nép nagy örömmel a gyújtást és utána megelégedettséggel használja a motorját
amúgy amikor még gizda voltam akkoriban a szimó alattam 1.8-2 litereket fogysztott 40-45ös tempó mellett
amikor már 120+ voltam akkor egyből felment 2,5-re
havernak a tábori tuningos műszere sem evett 3 litert még 70es tempóknál sem
de ez még mindig kevesebb mint a robogó 3 literje ami vicc kategória amikor a 2 mázsás 600as meg eszik 4.5 litert
Honnan is kezdjem..
Van egyszer az oktánszám mint olyan.
Ez arra való mérőszám- azt mutatja meg- hogy az üzemanyagnak mekkora a nyomástűrése,mekkora nyomásra kezd öngyulladásba.
Ezt régebben rendkívül egyszerűen egy kísérleti motorban határozták meg, az adott összetételű nyállal hajtották a motort,és addig emelték a sűrítési végnyomást ("kompressziót") amíg a motor detonálni kezdett.
A magasabb oktánszámú üzemanyagok a kompressziótűrést segítő adalékok hatására,rendszerint lassabban égnek.

Másodszor,az előgyújtás.
Ez azért kell,mert az üzemanyag égési sebessége nem végtelenül gyors, széria motorokban nemigen szokott 50m/s-nál nagyobb lenni a lángfront terjedési sebessége(jellemzően inkább 40 alatti) a dugattyú sebessége viszont 10m/s feletti tehát ez a két érték összemérhető,azonos nagyságrend,ezért kell az előgyújtás.

Hogy ez ne legyen ilyen egyszerű,a lángfront terjedési sebességét több dolog is képes erősen befolyásolni.
Még ideális üzemanyag/levegő keverék esetén is alacsony fordulaton, a motor tökéletes működése mellett is,sok kipufogógáz fog bentmaradni a hengerben,ez szenynezni fogja a friss töltetet,ami az égés elhúzódását fogja okozni mindenképpen,tehát alacsony fordulatra, NAGYOBB előgyula kell.(mindemellett magasabb fordulaton a henger töltése is javul,de ezt most hagyjuk)
Szóval a téma a lángnfront sebessége ami miatt az előgyula egyáltalán szükséges.
A másik a lángfornt sebességét erősen befolyásoló tényező,az az égéstérben a keverék örvénylése.
Kalorimétrebombában kiválóan kimutatható,hogy egy erősen örvénylő cucc, sokkal nagyobb hatásfokkal ég el.

A korai motorok égéstere nem tartalmazott semmilyen örvényléskeltő elemet,egyszerű gömbszelet volt azt szevasz.
Az 50-es évek óta viszont felületárnyékolt égéstereket alkalmaznak,mert ezzel még azonos üzemanyaggal is növelhető a sűrítés,és nem mellesleg kiválóan lehet vele örvénylő állapotot létrehozni az égéstérben.
A simoson égéstere is ilyen, a szélén körbefut egy úgynevezett présszalag,a dugattyú innen préseli be az égéstérbe a nyálat ezzel intenzív örvénylést keltve.
Ez az örvénylés dolog,alapvetően befolyásolja egy motor hatásfokát, viszont sajnálatos módon ez sem nvelhető a végtelenségig,mert a túlzottan nagy préselés a préssávból ,szinténkpes detonálást okozni.

Hogy mindezt miért hordtam össze.

Van nekünk egy motorunk,amit eredetileg egy sokkal kisebb kompressziótűrésű benzinhez terveztek,eléggé nyilvánvaló, hogy a hengerfej,az égéstér,a présszalag szélessége,magassága ahhoz a benzinhez lett tervezve,és ez nagyon nem felel meg egy jóval érzéketlenebb, lassabban égő üzemanyaghoz.

ETTŐL lassul le az égés,ettől veszít a hatásfokából a motor, és mivel a hiba, a hengerfejben, az égéstérben keletkezik,nyilván nem a gyújtást kell babrálni..
2,7 litert akkor fogyaszt egy 50-es Simson ami 60.-at megy,ha valami nagyon elvan kottázva.
Mondjuk , ha csak 2,2mm előgyulával működik normnálisan:)
Ugorj vissza az elejere,már vagy háromszor leírtam,hogy miért kell a normálisnál 5 fokkal nagyobb előgyula neked.
Senki nem írt semilyen fordulatokat, és pontosan az oktánszám miatt írtam hogy többek között mi az amit érdemes volna csinálni a hosszú előgyújtás helyett (és egy jó fejjel ténylegesen nőne is a motor hatásfoka, hisz kihasználhatná a 95ös benya adta lehetőségeket).
A 2,7l-es fogyasztás SZVSZ sok, bár ez nagyobb részt pilóta függő. a 60-as végsebesség kb az amit a gyári beállításokkal is ugyan úgy tud.
Minden gyári rajta! És megy 60-at, normális 45-50 es sebességgel 2,7 l fogyaszt. És egyenes uton szélcsendben határolt gázállásnál 2,2 mm előgyújtással megy legcsendesebben és leggyorsabban. És ne gyertek a 14 000-es fordulatokkal. Ráadásul a ki tudja mivel nem kevert benzinekkel én is tudnék remek diagramokat szerkeszteni. De itt most a 86-os oktánszámú benzin helyett a 95-ös benzinnel hajtott Simson a téma.
Sokkal többet segítene a szerencsétlen motoron egy rendes hengerfej (térfogatra), egy nem 6 méteres présrés, stb, mint az irreálisan nagy előgyújtás.
Igen 51-es! És éppen ezért állítottam máshova !