Kel egy babetta mágnes ez az ami forog, ennek a kúpját célszerű átesztergáltatni.
Kell egy alaplap, ezen van a jeladó és a gyújtótekercs. Az alaplaphoz kell csináltatni egy közdarabot amivel fel tudod tenni a simson blokkra a gyújtást. Aztán kell egy cdi- és egy trafó. De van olyan cdi- is amihez nem kell trafó. ebből egyből jön ki a gyújtókábel.
(cdi- egy kis fekete doboz) Nagyon sok tuningos használ babetta gyújtást a simsononján, de én nem igazán szeretem.
A gázt iszonyat jól veszi mert kicsi a tömege, de pont ezért elmegy tőle a nyomaték, a motor alul használhatatlan. Persze ez sok mindentől függ. Függ attól, hogy milyen henger van a motorodon. Simsonnra a leg jobb választás a Ducatti energia gyújtás. Ezt teszik az am6- os blokkokra is. Próbáltam már gyári simson wape- gyújtás, ez nagyon bejött de baromi drága. A gyári tiris gyújtással is frankón megy egy széria motor, de a tuningot már nem bírja mert a mágnes szétrepül.
Szerintem simsonra
Üdv . Még nem használtam a fórumot ,de lényegében sok kérdésre találni választ. Problémám az lenne, van egy S51 simom a gyújtása gyári , de kaptam egy Babetta gyújtást . lenkerék, állórész ,és az állórész felfogatásának a talpa . Kérdésem az volna ha be akarom kötni a babetta gyújtást kell -e még más is hozzá, köszönöm..
Az interneten, vagy a Zalaegerszegi motorosboltban, vagy a Tapolcán a Bicsérdinél lehet venni újat , még válogathatsz is,
hogy német, vagy lengyel vagy kínai gyártásút akarnál-e?!
Sziasztok !
A gázkar öntvényével lenne probléma, kiszakadt belőle a menet. Tervben van rendesen megcsinálni, (7-re menetezni) de eddig se 7-es csavart, se ünnepek alatt dolgozó esztergályost nem tudtam találni. Jelenleg a rögzítés a következő:
Az eredeti csavar helyett egy sima 6-os csavar van, teflonszalaggal körbetekerve, erre van rögzítve az u alakú tartóelem. Így a gázkar kb. 1 cm-el kijjebb került, és a tartóelem a kis vájatban fogja meg, alig mozog oldalra. Kíváncsi vagyok, hogy ez így biztonságosan működhet-e (érzésre jónak tűnt, nem volt nehéz mozgatni, egy aprót pattant az alapálláshoz közel), illetve hogy az eredeti csavar tetejébe belepattanó kis lemez milyen célt szolgál.
Válaszaitokat köszönöm!
Mennyivel szokásod menni vele?! Ha gyorsan meg kell állnod harap-e a fék?! Mert szerintem a megállás afontosabb. Ahhoz pedig kellene a Yamaha Dt tárcsafék is! De Te tudod.....?!
Hali!
Véleményt szeretnék kérni.
Egy 50 es simsont át akarok alakítani membránosra méghozá egy 80 as yamaha dt-nek akarom átrakni a membránját csonkal eggyüt meg a karbi is menne vele,már van egy 60cm3 5 felömlös hengerem és az lenne a kérdésem hogy a dugatyun át kell e valamit alakítani?
Gondolkodtam egy ideig, de a leírt okok miatt nem vettem rá. Ha sietek, vagy nincs kedvem ballagni akkor a Honda-val megyek, és nem okoz gondot ha pl. vagy 1000 km-t kell menni . De a Simson -al is nem egyszer voltam már Badacsonyból Zalaegerszegen, de olyan is előfordult, hogy onnan továbbmentünk Nagykanizsára, és Hévizre, majd vissza. Szerencse, hogy a Simo-henger rendesen be van hűtő bordázva, és könnyedén le tudja disszipálni.
Az elektronikus gyújtás (amit nem próbáltál)működéséből fakadóan némileg (vagy jobban)visszahúzza a gyújtást.
Hogy mennyire,az attól függ,hogy a kereskedelemben kapható nagyon különböző alkatelemek közül,melyikeket párosítottad össze.
Pölö,az eredeti NDK jeladó fél tekercsének ellenállása 16 Ohm körüli,az utángyártottakból létezik olyan is,amelyiknek 8ohm.
(ezekben vélhetően vastagabb drótból van a tekercs,ami mechanikai szempontból előnyös)
Cdi egységből is sokféle van,találkoztam már olyannal is,ami az alapjárat környékéről (tehát 2000 alól) 8 ezerre emelve a fordulatot, az eredetileg 20 fok környékére beálíltott gyújtást 14 fokra húzta le.
Afolyamatosan nyélen ütlegelt motor hőháztartására ez kifejezetten jó hatással van,kár hogy ez nem szándékos,hanem véletlenszerűen előálló esemény:)
Amúgy a vellanygyula tényleg sokkal jobb mint a megszakítós, ha nem súrolja a jeladót a lendkerék(attól hamar tönkremegy) csak akkor találkozol a gyújtással,amikoradeklit leveszed,hogy beolajozzad a láncot:)
A megszakítóst,meg muszáj karbantartani, kenni a filcet,ellenőrizni a hézagot 3000 -en ként
Jó reggelt kívánok! Gondolkodtam, hogy veszek rá elektronikus gyújtást, de az ára kissé sok lett volna, mert ahhoz másik állórész , +hozzá való lendkerék, + az elektronika, és már valahol a Simo ára körül járt volna. Így maradt a hagyományos megszakítós, az is van annyira megbízható, hogy a múlt év tavaszától mostanáig 6000 km-t tudtam menni vele, és bármikor el merek indulni. Én raktam össze, tudom mi van belül. Ha nem sietek, akkor ezzel a géppel megyek. Szép nyugodt 45-55-ös tempóban.
különben ez a gyújtásos téma évente kétévente visszatérő momentum .... legutóbb lecso rakott be egy diagramot hogy a programozható vape gyújtása a p20-on mennyivel veszi vissza az előgyújtást ahogy nő a fordulat .... persze ez egy megszakítós boltba járós simsonon tök lényegtelen
Én úgy tudom , nem hozzád szóltam. És a Simsonnál semmi nem veszi vissza a gyújtást, legfeljebb a tulajdonos, hogy menjen is! Bár az elektronikus gyújtásút nem próbáltam én a gyakorlati tapasztalataimat írtam le! Nem kényszer a követés. Mindenki oda állítja ahová neki tetszik. Engem az sem érdekel ha utó-gyújtásra.
Kel egy babetta mágnes ez az ami forog, ennek a kúpját célszerű átesztergáltatni.
Kell egy alaplap, ezen van a jeladó és a gyújtótekercs. Az alaplaphoz kell csináltatni egy közdarabot amivel fel tudod tenni a simson blokkra a gyújtást. Aztán kell egy cdi- és egy trafó. De van olyan cdi- is amihez nem kell trafó. ebből egyből jön ki a gyújtókábel.
(cdi- egy kis fekete doboz) Nagyon sok tuningos használ babetta gyújtást a simsononján, de én nem igazán szeretem.
A gázt iszonyat jól veszi mert kicsi a tömege, de pont ezért elmegy tőle a nyomaték, a motor alul használhatatlan. Persze ez sok mindentől függ. Függ attól, hogy milyen henger van a motorodon. Simsonnra a leg jobb választás a Ducatti energia gyújtás. Ezt teszik az am6- os blokkokra is. Próbáltam már gyári simson wape- gyújtás, ez nagyon bejött de baromi drága. A gyári tiris gyújtással is frankón megy egy széria motor, de a tuningot már nem bírja mert a mágnes szétrepül.
Szerintem simsonra