olyan is volt....de lelazult a bitang
utána átfúrtam az egészet a fenébe
hollander-leömlő aztán lemezcsavar
és lelazult a bitang.......
aztán lett a közbetét, ráragasztva a hengerre 2 komponensű fémragasztóval majd a vas közbetétről már nem lazult le a hollander
gondolom az alu-vas eltérő hőtágulás miatt volt + tuti meg volt kopva a hengeren a menet
Lehet kapni azt a kipufogó-hollander biztosító alátétet. Nekem eddig bevált. Bár tényleg egy szr! Az árához viszonyítva nem várhatok el Yamaha -minőséget!!
Az a baj, hogy a simson kerekek már a legfiatalabb is 26 éves. A benne lévő fékszalag kikopik az új betéttel sem jó. De ha valaki felszabályozza és hozzá a fékpofákat is a fékdobra szerelve, akkor fog rendesen.
Ez a Vee Rubber vagy mi a tököm ami nekem hátul van majdnem használhatatlan... Ökörködni a porba, csúsztatni tök fasza, csak nyomok egy nagyobb féket azt a lelki szememmel már látom hogy szépen beúszik a hátulja a perifériámba no majd kíváncsi leszek, felnistűl baszom le az egészet a télen. Megy majd rá föl a heidenau meg az új felni, jájj de jó is lesz...
Én meg vettem a fékpofák-nak a fékkulccsal érintkező végére azt a rávaló fémlemezt a holtjátékot pedig minimálisra állítottam, és most a sebességéhez megfelelőnek találom, bár nem tárcsafék az biztos!! .
amúgy nekem a szimón 2 dolog nem tetszett
a csapnivaló első rugózás, és a kipufogó hollander örökös lelazulása- kifújása
a hollander dolgot megoldottuk egy közbetéttel végül
amógy a fő gond inkább a minősíthetetlen foshalom alkatrészek amit lehet hozzá kapni
itt nem tudsz választani hogy jót drágán vagy szart olcsón, minden olcsó és szinte minden szar
Az én tapasztalatom a fékkel kapcsolatban:gyári fékpofa elvisz ragasztásra,és a trabant 4mm-es ferrodorját kell ráragasztani,majd össze rakni és párkör után becsiszolni.A meggnagyobbodott fékdob átmérőhöz hiába teszel akár gyári akár kisipari betétet nem lesz tökéletes.Az igazi az lenne ha még a dobot is felszabályozni,de nem sok esztergába fér bele kerekestől.Küllőzni meg nem sok embernek van kedve meg tudása.
én megcsináltam úgy hogy lent a keréknél is volt egy spanoló, meg reszelni kellett a betéten
stoppie nem volt de szinte állóra tudta fékezni aszfalton is
A volt apósomnak felújítottam régebben a Simsonját unalmamban 1nyáron... Lefestettem,felmatricáztam,beállítottam az egészet patentre
Előtte az első fék olyan volt,hogy ha behúzta az ember,még gyorsabban ment! Utána ment ki vele a szőlőbe,aztán majdnem fejre állt a poros úton,mikor kicsit rányúlt...
szar szar de azért annyira nem gáz, persze nem 110ről visszalassításra van......
a hátsó pl egész kiválló, egy jó gumival nagyon jó a fékhatás
az elsőt is meg lehet csinálni jóra, persze nem tárcsafék de meg fog állni
a dobfékes robogókon sincs jobb fék, csak a "ferodol" minősége a jobb, pl a yamaha jog fékének átmérője kisebb mint a szimóé
a 60as henger arra jó hogy ha ráül egy tohonya 130 kilós emberke és szembekap némi szelet ne kellje váltogatni fel-le egész őton hazafelé
Nem is a minőségével van a baj, hanem az értelmével! A Simson-om hengere most a harmadik éves és olyan alapjárat van rajta , hogy egy 125-ösnek is becsületére válna. A gond ott van ha hirtelen egy autó megállása miatt mögötte meg kell állni! A Simson fék egy szar! És akkor még felminősítettem!!
Havernak 60-as henger van bent, nincs érdemleges változás. Kicsit nyomatékosabb, kicsit gyorsabb, de nem éri meg a ráfordított időt és pénzt.16n3-4 es gyári karbival, normál főtengellyel működik. Persze jobb fajta csapágyak és tűgörgők kerültek bele. Minden Simson féke egy rakat fos, ha sikerül egy ETZ elejét beleműtened akkor az már jó. Szerintem hagyjad úgy ahogy van.
El kell szomorítsalak, nincs erősített főtengely és csapágy sem. Átsúlyozott forgattyús tengely van ami a nagyobb tömegű dugattyú miatt van.
70ccm alatt nincs értelme.
Ez pl. 60/6 és gyári karbival szépen muzsikál.
Nem javasolom Neked!! Gondold át! A dob-fékek az 50 köbcentis sebességre képesen is elég nehezen lassítja le, mint már tapasztaltam többször. Magyarul egy kalap szart nem érnek, de ha lehetne rá hidraulikus tárcsaféket tenni akkor lehet megérné megpróbálni. A 49 ccm-es hengerrel és normális beállítással tartani tudja akár 80 km.en is a 50-et de 60 km/ órára képes a motorka, 2,6-2,8l/ 100 km fogyasztás mellett . Ha ennél többet szeretnél akkor ne SIMSON-ban gondolkodj!!
sziasztok! segitsetek aki ért hozzá légyszi, van egy star blokkom azon gondolkozok hogy veszek rá egy 65köbcentis hengert. De az a baj hogy ennél már erősitett főtengely és csapágyak kellenek ugy gondolom, ha 60köbcentis henger lenne rajt akkor kellne cserélni ezeket?szerintem azt még elviseli,olvastam tapasztalatokat valaki azt irja hogy elbirja valaki meg azt hogy ahhoz is kellenek ezek. de az az igazság hogy nem is nagyon értek hozzá hogy mondjuk milyen karburátor kéne ahhoz most a 65köbcentisről beszélek. Valaki csinált hasonlot 51-sel? ,segitsetek hogy akkor milyen alkatrészek kellenének egy ilyen blokk összeállitásához?
Nekem negyedik éve az idén, hogy járok vele, a hátsó az első idei , max 55-60 körül hosszú úton (67 km oda) is, és semmi bajom vele. Elöl 2,4 hátul 2,8 bar.
Van itt a Tapolcai körgyűrűn egy áruház, és itt lehet kapni külön az első, ( FORTUNE ) és a hajtott hátsó kerékre is gumit. Ugyanaz a márka. Az enyémen is szinte ugyanennyi a fogyasztás ( 2,65 ) De leginkább azért vagyok elégedett, mert végre száraz a blokk a karburátor alatt! De a Tapolca-i másik városszélen van egy gumis akinél motorra és autóra is mindenféle gumi van , és azonnal fel is szerelik! Legközelebb én sem vadászok hanem odamegyek és megveszem felszereléssel oszt jóvan! Ma az izzókat cseréltem ki, kiégett a helyzetjelző és a reflektor és a féklámpa kapcsolóval szórakáztam egy cseppet . még az első fékre kellene valami mikrokapcsolót felszerelni.
utána átfúrtam az egészet a fenébe
hollander-leömlő aztán lemezcsavar
és lelazult a bitang.......
aztán lett a közbetét, ráragasztva a hengerre 2 komponensű fémragasztóval majd a vas közbetétről már nem lazult le a hollander
gondolom az alu-vas eltérő hőtágulás miatt volt + tuti meg volt kopva a hengeren a menet
egyik az a rendes gyári alu a mmásik meg a vas ráfos kissé rozsdás
a csapnivaló első rugózás, és a kipufogó hollander örökös lelazulása- kifújása
a hollander dolgot megoldottuk egy közbetéttel végül
amógy a fő gond inkább a minősíthetetlen foshalom alkatrészek amit lehet hozzá kapni
itt nem tudsz választani hogy jót drágán vagy szart olcsón, minden olcsó és szinte minden szar
stoppie nem volt de szinte állóra tudta fékezni aszfalton is
Előtte az első fék olyan volt,hogy ha behúzta az ember,még gyorsabban ment! Utána ment ki vele a szőlőbe,aztán majdnem fejre állt a poros úton,mikor kicsit rányúlt...
a hátsó pl egész kiválló, egy jó gumival nagyon jó a fékhatás
az elsőt is meg lehet csinálni jóra, persze nem tárcsafék de meg fog állni
a dobfékes robogókon sincs jobb fék, csak a "ferodol" minősége a jobb, pl a yamaha jog fékének átmérője kisebb mint a szimóé
a 60as henger arra jó hogy ha ráül egy tohonya 130 kilós emberke és szembekap némi szelet ne kellje váltogatni fel-le egész őton hazafelé
70ccm alatt nincs értelme.
Ez pl. 60/6 és gyári karbival szépen muzsikál.