Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megint idemásoltál egy fél oldalt . Pedig még a lényeget mindig nem látom. Miért 2,2 körül megy az 51-es Simson legjobban ?
És hova állítsam?
Ha már ego és furi kivagyiság, és gyufázás?
Röviden 1,8 körülire, már ha S51-ről beszélünk.
Nagyon erősen túlforgatott motorokban szokás negatívba húzni,úgy mégtovább forog.

Pölö fixes gokart
Ha hajlandó lennél elszakadni a dogmáidtól,vagy ha csak egyszerűen hátralépnél egyet,és megpróbálnád egy lépés távolságból szemlélni a kérdést(vagy ha pikírt megjegyzések helyett) megpróbáltad volna megérteni amit legelőször írtam,akkorfelmerülheett volna bennedannaka lehetősége,hogy esetleg NEM a gyújtástkell nyektetni,ha más üzemanyag kerülamotorba,hanem a motorban uralkodó körülményeket kell az új,másféle üzemanyaghoz igazítani.
(mellesleg ezt szó szerint le is írtam,csak nem látsz ki a dogma-szemüveged mögül)

jellemző,hogy mennyire nem megérteni akarod,hanem valamiféle furi kivagyiságból kivont karddal óvod az egódat( a tudástól)hogy meg sem kérdezted,hogy akkor ha nem a gyulát kell csavargatni,akkor mégis mit kell vele csinálni.
Nem a kérdésemre válaszoltál: Hova állítsam a gyújtást ha így megy a legjobban?
Úgy látom eléggé kisarkosítod a dolgot, mintha nem létezne a holtpont után gyújtás és a 8 méter hosszú előgyújtás között semmi.
Nem arról volt szó hogy fhp utánra kell állítani hanem arról hogy a fordulat növekedéssel csökkennie kell. Tehát pölö Simsonnál mondjuk indulna teszem azt 2mm-ről és 12k körül már 1mm körül kellene lennie, persze nem lineárisan.
Itt még mindig messze vagyunk az utógyújtástól.
(bár ugye ahogy zsoli linkelte még arra is van példa hogy negatívba megy át a görbe, ez pölö nekem tök új)
És akkor hová állítsam a Simson utógyújtás szabályzását? Ha már ennyire kipróbáltátok?
Kolega..

Itt KÉTÜTEMŰ MOTORRÓL beszélgetünk,nem zsigulátorról.

A két és négyütemű motornak HÓT KÜLÖNBÖZŐ jellegű gyújtásgörbe az ideális,mert két hót különböző működési módú motor.

Nem baj, hogy nem tudsz alapvető dolgokat (az mondjuk már határozottan káros, hogy terjeszted a zöldségeket) viszont ha beleütközöl valakibe,aki az adott témában többet tud nálad,esetlge meg lehetne próbálni tanulni tőle,nem szégyen.

Attól,hogy hőzöngesz,hogy bazmegozol
nem lesz igazad.
Megint a szokásos..
Elfogynak a műszaki érvek és jön a személyeskedés..
Bár lassan én is,ötven leszek, de nem szégyenlek tanulni a fele annyi idős,de nagyobb tudású arcoktól.
persze,mindenki úgy él ahogy akar..

"
Aztán majd a felső holtpont után fog robbanni!"

1:a belsőégésű motorban ÉGÉS van,nem robbanás
2: nagyon is létezik olyan motor,amiben az égés egy biz, fordulat felett,már annyira gyorsan megy végbe,hogy a gyújtás negatívba,tehát néhány fok utógyújtásba megy át.
(és biztosíthatlak,hogy nem valamiféle szuper gyorsan égő üzemanyaggal etetik, egyszerűen ekkorát javulnak a körülméynek )

Ez úgy egyszer.

Másodszor pedig,eléggé egyértelmű,hogy kettőnk közül nem én vagyok az,akinek célszerű volna "újra elolvasni a könyvet", frissíteni a tudását..

Harmadrészt pedig, a tudományok jelentős része,úgynevezett empirikus tudomány,ez azt jelenti,hogy a valóságot figyelik meg,és ezt próbálják elméletekkel,matematikával,fizikával megmagyarázni, a megfigyelt jelenségek alapján próbálnak meg elméleti válaszokat találni agyakorlati kérdésekre.
A Motortechnika, a gépészet,az pont ilyen.
Nincs olyan ága,ahol az elmélet különbözne a gyakorlattól,mivel az elméletet a gyarkorlat megfigyelésével szülték meg.

Ezeken a képeken 2t gyújtásgörbék láthatók. megtekintheted,a negatívba húzott görbéket, ileltve azt,hogy simsonos szempontból értelmezhető tartományban (4ik kép, 3-8000 között),jellegében milyen gyújtásgörbét szokás beállítani.
Egyébként ezért van az, hogy a nagy fordulatú motorok a gyújtószikrát már a kipufogó ütem alatt kapják! Utólag! Ossza be magának amikor tetszik neki B+!
Mit sem változtat a tényen miszerint fordulat növelésével csökkenteni kell az előgyújtást az hogy te mióta motorozol.
És nem csak elméleti hanem gyakorlati szinten is!
" MÁR ELVE jó irányba húzza a gyújtást (csökkenti a fordulat emelkedésével)"

Aztán majd a felső holtpont után fog robbanni! Olvasd el még egyszer a könyvedet! Aztán ha megértetted akkor firkálj ide! Én már akkor motoroztam amikor te még pajzán gondolat sem voltál. Gyakorlati tapasztalaból írtam amit !
Ennyi.
2t motorkerékpár motorokban az utóbbi 40 évben nemigen alkalmaztak röpsúlyos előgyula szabályozást.
Ilyesmi perverzió utoljára a 70-es évek végén volt,például az Rd 200-as yamahákon.(az is visszafelé húzza a gyújtást,tehát afordulatemelkedésével RÖVIDEBBET állít be,csak reménykedni tudok,hogy nem ennek az ellenkezőjéről szeretnél meggyőzni:)

Még szerencse,hogy a szocialistának nevezett országokon kívül minden gyár leállta megszakítós izé bütykölésével,mert bonyolult,pontatlan,és alapvetően szar. (nézz meg strobival egy megszakítós gyújtást, össze vissza gyújtgat,korántsem ott,ahová beállítottad,hanem előtte,utána,meg kb ahol eszébe jut)

Szerencsére a normálisabb gyárak max a 80-as évek elején átálltak az elektronikus gyújtásra,amia működéséből fakadóan MÁR ELVE jó irányba húzza a gyújtást (csökkenti a fordulat emelkedésével)rádaásul igen egyszerű pár alkatrészből álló elektronika egy olyn gyújtás ami rendesen belehúz.
Pölö selettrához kapható több fajta elektronika,több fajta görbével.

Persze,mindennnek az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy ha egy motor kialakítása teljesen más benzinhez történt, akkor NEM a gyújtást kell baszkurálni.
Nem lepődtem meg,hogy semmi nem ment át abból amit leírtam:)
Még annyi: Tudod -e mekkora előgyujtásokat állít egy elektronikus , vagy röpsújos előgyújtás szabályzó a motor fordulatának a függvényében, hogy az égés ne a felső holtpont után, 5-10 fokkal következzen be?!?
Amit leírtál az az elmélet! A gyakorlat:
Sok évvel ezelőtt apám az erdészetnél dolgozott! Mentem hozzájuk a P 21-el, és adott egy kanna , abban az időben szuperbenzinnek hívott 98-as oktánú fűrészbenzint! Az akkor használatos 86-os normál benzinnel ellentétben. És a visszaindulásom után kb :10 km-rel meg kellett állnom, és a gyújtást hátraállítani, mert sehogy nem akart menni a motor. Még egyszer fordult ez elő és ugyanezt kellett tennem És ezért többet nem is használtam belőle! De egyszerű! Beállítod a Simsonodat, rövid és 2-2,2 mm-es előgyulára és azonnal látni fogod. Történt olyan is, hogy orosz katonáktól vettem két kannával a nekik rendszeresített `76-os oktánúból, és el sem tudtam használni, mert csörgött vele a Záporjózsi motor! ENNYI!
Oda akarok kilukadni, hogy az előgyújtás megléte(mértéke) az nem örömforrás,hanem egy, a motor működéséből fakadó szükségszerűség.
Azért van rá szükség,mert az üzemanyag égése nem végtelenül gyors,idő kell a nyálnak mire elég,és a gáz képes munkát végezni.

Ebből nyilvánvalóan következik,hogy minél kisebb előgyújtás elegendő, a legnagyobb teljesítmény eléréséhez,annál nagyobb a recege hatásfoka.
Magyarul,hogy olyan körülményeket kell létrehozni a motorban,hogy a lehető legkisebb előgyújtás elegendő legyen.
Ha ez nem jön létre,ha a normálisnál nagyobb előgyújtás kell, AZ MINDEN ESETBEN valamilyen hibát jelez.

Ilyesmi közepes fordulatra hangolt,buta vezérlésű,egyenes(nem változó) gyújtású 2t motorokban,a normálisnak tekinthető előgyújtás 18-20 fok környéke, rendszerint 20 foknál nem több,ez meg is felel a Simson 1,7-1,8mm-es előgyújtásának.
Ez egy kompromisszumos érték, a csúcsfordulat közelében túl sok lesz, nagyon alacsony fordulaton meg túl kevés,,de azért tervezik iylenre,mert az ilyen bicókat,a középtartomáynban hazsnálják a legtöbbet,oda meg ez az érték éppen megfelelőa motorban lévő körülméynekhez,a benzin hatékony elégetéséhez.
Namost.
Ha a bicóba az eredetileg tervezettnél jóval lassabban égő zaccot öntünk, akkor nyilván erősen csökkenni fog a hatásfok minden tartományban.
Sajnos,ez a lassabb égés, nem kompenzálható csak kis részben egy hosszabb előgyújtással, mert a probléma NEM az előgyújtással kapcsolatos.

Nemtom érthetően fejezem-é le magam,de a gond az, hogy a motorban a más fajta üzemanyag miatt rosszabbak az égés feltételei ÉS EZT KELL megjavítani, a körülményeket kell visszaálíltani az eredeti értékre, ez a valós megoldás,nem az előgyújtás növelése.
Értem a logikádat ( a 86-os benzin gyorsabban ég mint a 98-as) de akkor sem tudok egyetérténi azzal, hogy a lassabb égést kompenzálandó megnöveled az előgyújtást.
Én azt gondolom,ha valahol hiba(itt: differencia) van,akkor azt ott kell megjavítani ahol keletkezik és nem máshol.

Úgy értem,az alapvetően nem normális,ha a motorban annyira lelassul az égés,hogy a normálisnál hosszabb előgyújtással jobban megy.
Úgy gondolom,ha ez történik,akkor nem az előgyújtást kell növelni,mert ezzel nem oldod meg az alapvető problémát,csak elfeded.

Például:

Mondjuk annyira elszegényíted a keveréket, hogy ettől már erősen lelassul az égés.
Ilyenkor, hosszabb előgyújtással némileg jobban megy,mivel az égés a szegény keverék miatt lassú.
Ha ezt csinálod,akkor NEM ELHÁRÍTOD A VALÓS PROBLÉMÁT (szegény keverék) hanem egy eleve rossz működési állapothoz igazítasz hozzá EGY MÁSIK PARAMÉTERT.

Ez nem a hiba (probléma)valós elhárítása,hiszen az alapvető probléma a szegény keverék és nem a túl rövid előgyújtás!

A hiba valós megoldása,egy nagyobb főfúvóka lenne, és nem a gyújtás hozzáállítása a hibás karburáláshoz.

Amit javasolsz,az pontosan ugyanez,mint a példában szereplő eset.
Majd a jövő nyáron ide motorozol vele Badacsonyba és elmagyarázom. A lendkerékre tettem egy jelet oda ahol 2,2 mm-nél a megszakításpont van, és utána roppant egyszerű ellenőrizni kb 2000km-enként, hogy jó helyen van-e?! A karburátorhoz szintén található részletes beállítási útmutató!
No igen, a beállítás. Az még nem igazán megy, de egyszer majd sikerül. Télen majd súbert cserélek, meg talán majd ismerőssel együtt a blokkba is benézünk, bár nagyon remélem nem fognak meglepetések várni, amit az előző tulaj hagyott nekem...
Van, hogy én az 50 cm3-as Simsonnal 70 km-re is megyek oda vissza ! 14 hónap alatt beleraktam 5800km-t! Egy gyertya cserével, és egy gyertya tisztítással! Csak a gyújtás legyen jó helyen, mert most nem a 86-os oktános benzinnel megyünk, és a karburátort kell jól beállítani.
Az tök jó egy 50cm -estöl, terepen én is sokkal jobban szeretek motorozni.
Nálunk is van 1 fasza erdös rész, föleg eső után szoktunk kimenni, élvezet-esebb amikor lehet csusztatni a hátulját. Az aszfalt az uncsi, nincs ben
semmi izgalom,meg még este szoktunk kimenni az erdöbe, akkor még
izgib hogy alig látni valamit.
Tudtommal 50-es, de meglepően jól megy, (óra szerint) jobb napokon akár 70-et is. Mondjuk elég dombos helyen lakom, és elég sokat használtam most terepen, de ez akkor is elfogadhatatlan.