Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Megszakító hézag maradjon 0,4?
Sziasztok!
Egy 4 sebességes, 1986-os Simson S51N viszonylag boldog tulajdonosa vagyok. Egy olyan problémám volna vele, hogy amikor otthon, a kapu előtt megállok (az utolsó métereket már üresben teszem meg), akkor ha nem húzok neki gázt lefullad (ezt menet közben hosszabb kuplungolásoknál is csinálja). Menet közben ezeken kívül nincs semmi gond, szépen nyargal fel a nagyobb emelkedőkön is, végsebessége 70km/h körül mozog. 50ccm-s henger van rajta, jelenleg a benzin-levegő keverék még beállítás alatt van (sokat eszik 20km-s utak során is, és nagyon kormolja a gyertyát). Egyetlen ötletem az, hogy az alapjárati fúvóka eltömődött, de a karbit csak végső esetben szeretném megbontani (egy héttel ezelőtt lett átnézve). Várom az ötleteiteket, és előre is köszönöm!
Még annyit javaslok Neked , mivel most nem "normál" benzinnel járunk, állítsd az előgyújtást 2,2 mm-re. És írj, mit tapasztalsz!
Várok még vagy 2 hetet ha járatás után is vissza akar fordulni ha dombot lát ,teszek rá egy nagyobb hengert.
Szia!

Szinte éreztem, nekem is ilyen volt egy felújítás után. Elindultam vele aztán 1 km után lehörgött a motor terhelés alatt, de a szaki szerencsére bevállalta a javítást.
Örülök, hogy dűlőre jutottál. 70 km-es távon a 750-es , és a Simson között fél óra különbség van csak, bár sok a lakott terület..
Most viszonylag jó.De már el is felejtettem hogy mennyire nincs ereje az 51 es nek .hát az idő mindent meg szépít.
Meg lett a hiba .főtengely szimering át engedett a váltó oldalon .lasan szivogatta be az olajat a forgatyús házba .
Ha viszont kiderül, mi volt a baj , akkor légy szíves és vedd a fáradtságot, írd meg ide is , hogy okosodjunk.
Gyertya?
Mekkora a szikra pipa nélkül? Hol van az előgyújtás? 2,2 mm-el a felső holtpont előtt? Ne add fel ilyen hamar!
Szevasztok .Most vettem egy s51 et .De valahogy nem boldogulok vele .Motorozok egy ideje de most elakadtam.a gép pöcre indul hidegen -melegen .karbiba 70 fúvóka gyújtás helyen.új 51 henger új főtengely. Kb 15-20 percig szépen megy a motor de utánna minden erő elfogy .üresbe szépen veszi a fordulatott de ahogy rá engedem a kuplungott fullad rángat semmi erő .szerintetek?
Az hogy "négy felömlős 21-es torokkal" kb annyi információ tartalommal bír mint hogy "a motorom piros színű". Legalábbis a teljesítményt illetően.
A villanymotoros hangot is el lehet érni egy normális hengerfúrással, az utángyári kuplungot meg élből felejtsd el ha csöndes blokkot akarsz, mert mindegyik rosszul van fogazva, ezért aztán hangos is mind.
Az hogy 21-es sok-e nem tudhatjuk sok összetevős, leginkább a henger készítője mondhatja meg.
Fel lehet piszkálni a teljesítményt, csak van -e értelme, amikor 125-ősnek megfelelő vagy nagyobb fogyasztást és annak megfelelő sebességet produkál nem arra méretezett fék és vázrendszerrel?! Ha pedig azt is átalakítja, akkor nem egyszerűbb egy eleve 125-öst venni?
Az a nagy kérdés meddig porol, sokáig nem az biztos. Városi közlekedésre ezek már nem alkalmasak. Persze a benzinzabálásról nem is beszélve, de hát ez nem is erről szól.
alap esetben igazad van,de egy kis utómunkával fel lehet piszkálni egy sámsont elég rendesen.egyik alkatrész beszerző utam során összefutottam egy ilyen géppel,a kawasaki 125ös versenycsapatának szerelője a gazdája,mesélt róla ezt azt :)90 ccm 6 felömlő, 6 gangos váltót nem tudom hogyan varázsolta bele.olyan természetességel állt egykerékre az öreg alatt mintha erre gyártották volna.a vágott slick elég viccesen mutatott rajta de a majrécsíkot és az olvadásnyomokat elnézve nem csak boltbajárós volt a gép. persze nem erre tervezték de aki ért a gépészethez fel tudja paprikázni ezeket a kis gépeket.én csak ámultam és lestem amikor elporolt a gsx-em mellett
Jó reggelt!

Támogatom a véleményedet. Nekem is inkább a megbízhatóság a fontosabb. Annyi változtatást eszközöltem eddig, hogy a lánckereket cseréltem nagyobbra, bár így kicsit legyengült viszont nem kell sétpörgetni a haladáshoz és a fogysztás is barátságos lett. Igaz munkábajárós a motor, fontos a megbízhatóság és az alacsony fogyasztás is.
Én nem tartom jónak az eredetileg 3LE-re tervezett-méretezett gépet erősebbre alakítani. A gyárban alaposan kiszámolták, a fék és a váz is a max:45- 55-60 km-/h ra és arra a 3 lóra van méretezve. És ezt normális benzinfogyasztás mellett (2,5-2,8 l-/ 100) tudja is ! De a tied magad döntöd el mit csinálsz. Ha 75 km-re megyek az 1,5 órába kerül oda, pedig vannak rendes dombok is.
Hali, tapasztalattal rendelkezőktől kérdezném: simson s51-esre minőségi alkatrészekkel történő felújitás után, az AMAL 4 felömlős 60-as hengert 21-es torokkal és ugyanilyen karburátort felszerelve, a kis teljesítmény növekedésen túl, elérhető-e a bejáratást követően a finom "villanymotoros" blokkhang , :D vagy egy tipikus zakatoló tuning blokk hangra kell felkészülni? (a kuplung kosár is cserélve lesz) Vagy maradjak az eredeti 50cm3-nél ,elsődleges a szép hang,megbizhatóság lenne.

A másik kérdésem ha a 60-as verzió van,ilyen kis tuningnál nem sok-e neki a 21-es karbi,85 fúvókávai? Nem jobb- e az eredmény 18-19-es porlasztóval (AMAL)?

Köszi.
4300 km után le kellett cserélnem mindkét láncvédő burkolatot, mert a lánc kikoptatta az oldalukat. Az anyaguk elég kemény volt , most válogattam mert vannak köztük jóval puhább anyagból készültek is és ilyeneket vettem . Meglátom ezek mennyit fognak kibírni?!
Lehet nem emel ki a kuplungod :)


http://motor-szereles.hu/
sziasztok. Olyan kérdésem lenne , hogy mitől van az, hogy kapcsolom a váltót egyesbe és leáll a motor.
Szerintem , ha már széjjel szeded nem akkora pénz az a pár rugó, hogy ne cserélhetnéd ki! Gondolom legalább 30 éve teszik a dolgukat , és kissé elfáradtak.
Ezt a fajtát ajánlották a boltban ahonnan vettem hozzá egyéb alkatrészeket.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne az s50-es simsonommal, hogy váltás után ha húzok neki egy kövérebb gázt néha megcsúszik a kuplung. Nem olyan régen kezdtem el foglalkozni ezzel a motorral így még kicsit tapasztalatlan vagyok. Kérdésem az lenne, hogy lamellákat és rugót is cseréni kell vagy elég csak egy lamella szett neki?

Üdv: Steve