Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

a tavaszi mopedrallyra tökéletes lesz
utcára kicsit gáz
nem akarlak én meggyőzni semmiről..
Viszont az a cimcony ami 20+ fok előgyulával megy jól, annak valami baja van
Kipróbáltam több beállítást, ez adta a legjobb eredményt. A benzin sem -86-os, hanem 95 oktános! Ezért ég lassabban.
öreg már a pára... ilyenkor már az égés is lassabb lesz
2,2 az rengeteg..

ha ekkora előgyulűával megy jól, akkor rttentő lassú az égésé valamiért
vélemény?
idén mentem a szimóval kb 15 kilométert, van még mellette 3 motor is
szóval "csak úgy van"
még a 82es festés van rajta, a króm részel rozsdásak, szóval nem tennék rá 20+ezres gyújtást
motorikusan-szerkezetileg faca, ameddig megy addig megy utána majd talpra állítja valaki
Azt nem használom, mondjuk nem is fog semmit
Én a Badacsony oldalában ha mennem kell, de ott legfeljebb az eső által odamosott dolgokon kell vigyáznom. Főleg lefelé, az első fékkel!
Az más.
Nálam alap
Ma is szó szerint térdig érő traktor baszta nyomvályúkban csapattam. Tele vízzel az egész, mellette meg kukorica vagy frissen felszántott föld, amin állt a víz.
Sok választásom nem volt visszafordulni meg tököm fog már
Nem terepezek, max. a hegyi utakon.
Na gecc

Patika gép. Kipuf nem ér le terepen? Én felhoztam endurósra ráccsal!
Majd ha menet közben elfogy akkor meglátod!
Azt is lehet állítani?
Ja és az én simo-m egy pincében rohadt vagy 6 évig! Volt is vele dolgom!
Vajon mekkora lehet a megszakító hézag pl.?
Bejelöltem a lendkerék palástján, és a blokkon a felső holtpontot, és a 2,2 mm-hez tartozó pontot és nem kell keresnem indikátor órával a legközelebbi beállításkor. A megszakító kenőfilcet megkenem néha, láncolajjal, és most az 1038-ik km-nél tart a felújítás óta. Állítani még nem kellett.
Ja, ezt említetted még a múltkor, hogy 2.2 vált be neked és azt ajánlod.
De van igazság abban, amit mondasz.
Nekem nem tudom mennyi van most, de biztos nem nyúlok hozzá addig amíg megy s nem állítgatok.
A Simson nagyon jó motorka , csak a karburátor beállítása nagyon kritikus, és eléggé nagy pontosságot követel ugyanígy a gyújtás beállítása is az -1,8-mm helyett legalább -2,2- mm-re kell állítani, mert az 1, 8 mm, a 86-os benzinhez volt megadva ! Az 1,8 mm es beállításnál pl. melegen nagyon nehezen indul, és nem húz rendesen!
Első szimómmal jól beszoptam.
Hol ment hol nem....minden át volt rajta nézve, mégis előjött valami rajta.
Már olyan szinten voltam, hogy soha többé simson. Korlátlanom megvan meg van nagy vas is a garázsba, Mondtam ha kell egy ráülök megyek ide-oda helyközi rohangálós vmi 125-öt nézek vagy robeszt.

Erre megvettem egy másik simsont, de olyat, hogy a fészerből lett kitolva lapos gumikkal, porosan ( színét nem láttad) kb 2-3 éve állhatott bent moccintás nélkül.
2.ik rúgásra indult ...állam leesett. HOztam is haza. Külsőleg rendbe tettem, tetem előre izzót, lefestettem, új ülés huzat és ennyi.
Ez volt tavasszal. Azóta sose állt meg alattam. pedig kb 2000 km-nél járok vele lassan. Na ezt kapd ki.
Arra leszek majd kíváncsi ha hozzá kell majd nyúlni mi lesz az?
De amíg megy nem piszkálunk hozzá.

Lényeg, hogy ha jó a verda akkor megy. ( előttem 1 tulaja volt 88-as gyártású és 89-ben kapta újonnan és mindent megadott amit kellett és arra is használta amire kell) Nem egy 6-ik tulajos, szétfosott, tunningolt, barkácsolt szökevény.
2014 van..
Ki kell dobni a picsába a fos megszakítós gyújtást, ami a már a motor megjelenésekor is korszerűtlen volt.
(gumiból sem 30 éveset veszel ugye...)
Egészen könnyen felszerelhető például egy duci enegia gyula, 20 alatt hozzá lehet jutni komplett drabokhoz közdarabbal.
Felrakod, működik.
karburátor ugyanez.
Még a kínai dellortó kópiák is jobbak, mint egy szétkopott eredeti,az áruk 8 rugó körül van újonnan.
Satöbbi satöbbi.
Egészen meg lehet fiatalítani egy 30 éves simsont is, nem is nagyn látszik meg rajta.
Sziasztok ! Egy kis segítségre lenne szükségem. Simson starból akarok trikét építeni. Vagyis igazából inkább ATC -t , mert quad kerekei lennének alatta. Mivel még nincs meg a donor gép, ezért a két lengővilla a képen látható méretei kellenének. A méretek ismeretében eltudnám motor nélkül készíteni az első szélesített és a hátsó tengelyhez az új lengővillát.
ha ilyen kondi-megszakító-gyújtótekercs kihal akkor abból nem sok értelme van megtartani mert ez egyből egy akkora rizikófaktor hogy 40+évesen már nem vállalom be
pl munkatársamat havi rendszerességgel szívatta a szimó volt hogy a melóhelyen aludt volt hogy hazatolta volt hogy útközben letámasztotta egy házhoz
és mindig új(áldunk téged moped91, és a te német minőséged) alkatrészek voltak betéve
gyújtótekercs legalább 2x halt be neki
a végén azt hiszem meg lett tekercseltetve valami elég borsos áron
Van amiből tényleg csak használhatatlan utángyártott létezik (pölö komplett primer) viszont van ami teljesen elfogadható utángyártottból is.