Na mondjuk ha feszül a főci (mert szereléskor össze lett nyomva) akkor pont újabb, összerakás után (ha másodszor nem lesz megnyomva) akár sikerülhet jó is lenni. (na ez de szép mondat lett:D)
Dugattyú mit jelent hogy szorul, nehezen megy át a hengeren? Vagy összeszerelve nehezen fordul át a motor?
Nem akarok vitatkozni mer látom itt nem lehet de azért leírom hogy nem akkor szorult meg a hajtókar amikor összeraktuk hanem jóval utánna
Egyébként újra összeraktuk és most beindul csak nagyon szoros a dugó (nem nem mi furtuk meg hanem szakműhely) úgyhogy nem tudom mi lehetett a baj de ha meglett volna nyomorítva a főtengely utánna se kéne jó legyen
És igen képzeld nekünk nincs meg itthon a komplett Simson szerelősor
Szeretném megkérdezni hogy te honnan szerezted be?!
Üdv, s51-es blokkban gyárilag hol és mennyi hézagolás van a főtengelynél ? Jobb oldalt az olajterelő lemeznél kell e még 1, illetve bal oldalra szoktak e rakni ?
Tudom! Blokkot felmelegíteni , csapágy a fagyasztóba pl. vagy behúzatni csavarral a főtengelyt! De én ezt azért linkeltem, mert ahogy betették a főtengelyt a blokkba, utána nem forgott el a hajtókar. Ahhoz viszonyítva ez még szakszerű!
Ha mondjuk a főtengely csapágyat úgy próbálja meg beszerelni valaki, ahogy ebben a videóban van, akkor garantáltan tizedeket ver a főtengelybe mire sikerül.
A hideg blokkból kalapáccsal veri ki a csapágyakat.
Ha megnézi, már valamit fejlődött! ha még értelmezni is képes a megoldásokat, és megérti, hogy ez a szerelés nem kalapálással történik, már nyert valamennyit. Én most tettem rendbe egy simsont ami a pincében rohadt vagy 8 évig és tudom mit beszélek. Csavaranyák vágóval "meghúzva" lazítva pl., úgy hogy már a feléig be van vágva?! stb...stb. De ha még ezt a videót sem képes felfogni, akkor országos nagyüzemben folyik a "hulladékvas-gyártás"!
Igen, mert legalább 20 összeszerelési útmutató van a NET-en, hogy a főtengelyre nem ráverjük a blokkot, hanem belehúzzuk a blokkfélbe! Szétszedéskor pedig kinyomjuk a blokkfélből, csavarral.
És még a többi szakmai fogás, és célszerszám, amit 2 kg-os kalapács és kovácsüllő helyett kell használni.
Üdv. Egy kis segítségre lenne szükségem, aki ért egy kicsit a Babetta gyújtáshoz annak kérném a segítségét! Vettem egy Babetta gyújtást a Simsonomra, működik a motor, megy rendesen, viszont a világítását nem tudom bekötni. Nézegettem én ilyen bekötési rajzokat, de az én gyújtásomon nincs se zöld vezeték, se fehér és a trafó is egybe van a tirisztor egységgel. Az állórészen 3 tekercs sorba van kötve egy kék vezetékkel ami jön fel a trafóhoz, de nincs bekötve és áram sincs benne. Nem igazán értek az elektronikához, aki esetleg tudna segíteni, -hogy mi nincs jól bekötve vagy hol lehet a hiba-, annak nagyon megköszönném! Csatoltam pár képet, hátha ez valakinek segít abban, hogy segítsen :D
Hát ez az hogy ilyet még én sem láttam
Gondoltuk a felújított főtengelyel lehet valami mer meg szorult a hajtókar
De miután kiszedtük a blokból már nem szorult
Felújítás elött meg ment a motor
Ilyen nincs, hogy minden "jó" mégsem megy! Főleg nem simson esetében amelyik még lötyögő dugattyúval is beindul, személyesen tapasztaltam, hogy a hengernél 0,9 mm-el kisebb dugóval is ment!
Dugattyú mit jelent hogy szorul, nehezen megy át a hengeren? Vagy összeszerelve nehezen fordul át a motor?