Nem kelet volna ráütni,használj legközelebb behúzató szerszámot..látható egyébként a lehr videóban
elkészíteni is egyszerű...hanem tudsz menetet fúrni,darab csőre hegesztesz egy anyát a cső másik végére egy 10-es menetes szárat...felcsavarod a fő tengelyre,alápakolsz csövet vagy krova fejeket..alátét anya..csavarod..és behúzza a helyére.
Utángyártott főtengelynél óvatosan..gyenge a menet.
Sziasztok!
Mi lehet a probléma, ha simson s50-esem berúgókarja néha meg sem moccan a rúgásra? Akár rá is állhatnék, ám egy kis mozgatás után használható. Továbbá a kipufogóból a csonknál szivárog a fekete benzines förtelem. Ennek a miértje is foglalkoztat. Segítsetek mert nincs mivel horgászni menjek
Hello
Na ma megtörtént a műtét. A tapasztalatokat megosztanám Veled, Veletek.
Jöhetnek a kommentek és minden, ami észrevétel
Széthúztuk a főtengelyt. Volt szerszám, nem volt gond. Természetesen összejelöltük szétnyomás előtt. Az új csapszeget a régi jelölésekkel a (sonkákon) összeszereltük. Látszólag minden rendben volt. Megmértük a sonkák távolságát mindenhol jó volt. Mérőórával is elfogadható volt az ütés.
Az egyik motorfélbe simán bele nyomtuk a csapágyat. Felmelegítettük a belső fgyűrőt. A főtenci ezek után koppanásig bele (esett) a csapágyban. Ütni egyet sem kellett.
Na innen jött a szívás vagy a bénázásunk. Ebben javítsatok ki!
Felmelegítettük a másik félben a csapágy belső gyűrűjét. hogy akardály mentesen felcsússzon a ftengelyre ás hehyre raktuk a másik felet. Természetesen pár milliméterrel a vége előtt kihült. Na itt követhettük el a hibát, hogy felkocogtattuk a végleges helyére.
Na erre a centír jól elment. De úgy Istenesen. Volt vagy 0.3 a 0.02 helyett.
A kérdés, hogy innen Ti hogy centíroztok és mennyire pontosan...
Üdv ismét, mivel a váltóm továbbra sem jó, így másra már nem tudtam gondolni hogy valamelyik golyó hiányzik a csőtengelyből de nem, mind megvan bár a kicsiken már némi beverődés látható, csatolok néhány képet hogy mi az ami szemet szúrt nekem és szerintetek cseréljem e.
A golyókat és a rugót a csőtengelyen tuti cserélem, a többi a képeken szerepel azokat ?
Ez is enduró! most olvastam hogy ritkább példányoknál megmaradt a váz merevités és az mz- hez hasonlo hátsó rugostag. amugy 1990 es évjárat! de holnap töltök fel képet.
sztem érdemes melemezni ezt a simson.
és azt rták még hogy ritka példány hazánkban.
üdv. valaki találkozott már olyan simsonnal hogy a váltokar felöli deknibe a váltokar eleje elött kb. ahol a fötengely van oda van bele öntve gyárilag a fordulatszám mérö!
a váz tipusjelzése. s51/1c1-h. és a motor tiszta enduró.
Emlékeim szerint sajtos 40-től gyárt trapézgyűrűs dugót (keystone). Fel kellene őt hívni, és legalább megkerülnéd a sok kereskedőt, egyből a gyártótól véve a dugattyút.
Kovi alu dugó ugyan van (például kx 65-höz) de annak ára is van, úgy 28 ezer körül ha jól elmlékszem.
Az MZA dugó annyiban jobb mint a Kejcton, hogy tiszeségesebb minőségű omegadrót (drótzéger) van a csapszeg duratában, é rendes(ebben) be is van sűllyesztve.
További előny, hogy nem szokott kiesni belőle a gyűrű-stift.
Az ára több mint kétszerese a Keystone nak és annyival nem jobb.
(és terméyzstesen létezik belőle vékony krómozótt gyűrűs is, futár peti úr árulja, 8 rugó.)
Tudom hogy nem szégyen segítséget kérni, de vicc az egészben hogy évek óta szerelek hobbi szinten a munka mellett, jó pár blokkot raktam már rendbe, de naná hogy a sajátom szívat meg
Ezt nézd át,ha minden helyesen van össze rakva váló dobnál akkor valami komolyabb hiba van.
Pont ilyesmi tüneteket okozott nekem az amikor a váltó tengelyből a 4db kis pozicionáló golyóból 2db valahogyan ki esett..
Nézd át az egészet,és ha úgy érzed hogy nem megy ez neked inkább kérj segítséget valakitől,hidd el nem szégyen az..sok sikert
Igen, van minden! Na a teljes igazság ott van, hogy van egy szaki barátom, aki már a harmadikat cseréli. Nagyon jó szakember de egy pöttyet felületes. Én vagyok a dolgok precízebb vége. Szeretném ebből egy picit ráerőszakolni.
Ha a szerszámozottság megvan meg talán némi szakértelem is, nem árt oda a szőrszálhasogató precizitás is.
elkészíteni is egyszerű...hanem tudsz menetet fúrni,darab csőre hegesztesz egy anyát a cső másik végére egy 10-es menetes szárat...felcsavarod a fő tengelyre,alápakolsz csövet vagy krova fejeket..alátét anya..csavarod..és behúzza a helyére.
Utángyártott főtengelynél óvatosan..gyenge a menet.
Mi lehet a probléma, ha simson s50-esem berúgókarja néha meg sem moccan a rúgásra? Akár rá is állhatnék, ám egy kis mozgatás után használható. Továbbá a kipufogóból a csonknál szivárog a fekete benzines förtelem. Ennek a miértje is foglalkoztat. Segítsetek mert nincs mivel horgászni menjek
Na ma megtörtént a műtét. A tapasztalatokat megosztanám Veled, Veletek.
Jöhetnek a kommentek és minden, ami észrevétel
Széthúztuk a főtengelyt. Volt szerszám, nem volt gond. Természetesen összejelöltük szétnyomás előtt. Az új csapszeget a régi jelölésekkel a (sonkákon) összeszereltük. Látszólag minden rendben volt. Megmértük a sonkák távolságát mindenhol jó volt. Mérőórával is elfogadható volt az ütés.
Az egyik motorfélbe simán bele nyomtuk a csapágyat. Felmelegítettük a belső fgyűrőt. A főtenci ezek után koppanásig bele (esett) a csapágyban. Ütni egyet sem kellett.
Na innen jött a szívás vagy a bénázásunk. Ebben javítsatok ki!
Felmelegítettük a másik félben a csapágy belső gyűrűjét. hogy akardály mentesen felcsússzon a ftengelyre ás hehyre raktuk a másik felet. Természetesen pár milliméterrel a vége előtt kihült. Na itt követhettük el a hibát, hogy felkocogtattuk a végleges helyére.
Na erre a centír jól elment. De úgy Istenesen. Volt vagy 0.3 a 0.02 helyett.
A kérdés, hogy innen Ti hogy centíroztok és mennyire pontosan...
A golyókat és a rugót a csőtengelyen tuti cserélem, a többi a képeken szerepel azokat ?
Érd:pasztor17@freemail.hu
sztem érdemes melemezni ezt a simson.
és azt rták még hogy ritka példány hazánkban.
a váz tipusjelzése. s51/1c1-h. és a motor tiszta enduró.
nagyon érdekelne ha látatok már ilyet!
Kovi alu dugó ugyan van (például kx 65-höz) de annak ára is van, úgy 28 ezer körül ha jól elmlékszem.
Az MZA dugó annyiban jobb mint a Kejcton, hogy tiszeségesebb minőségű omegadrót (drótzéger) van a csapszeg duratában, é rendes(ebben) be is van sűllyesztve.
További előny, hogy nem szokott kiesni belőle a gyűrű-stift.
Az ára több mint kétszerese a Keystone nak és annyival nem jobb.
(és terméyzstesen létezik belőle vékony krómozótt gyűrűs is, futár peti úr árulja, 8 rugó.)
Utcai motorba a keystone-t válasszad.
http://simson-keletimotor-alka...
az MZA silányabb valamivel,és még a gyűrű is 2mm-es vastag.
http://simson-keletimotor-alka...
Ezt nézd át,ha minden helyesen van össze rakva váló dobnál akkor valami komolyabb hiba van.
Pont ilyesmi tüneteket okozott nekem az amikor a váltó tengelyből a 4db kis pozicionáló golyóból 2db valahogyan ki esett..
Nézd át az egészet,és ha úgy érzed hogy nem megy ez neked inkább kérj segítséget valakitől,hidd el nem szégyen az..sok sikert
Bocs a viccért! Én, mint szakavatott kötekedő leszek jelen
Ha a szerszámozottság megvan meg talán némi szakértelem is, nem árt oda a szőrszálhasogató precizitás is.