Célszerű lenne először azt eldönteni, hogy mi a cél, feltételezem egy utcán jól motorozható motor. Ha megelégszel egy 75 körüli végsebességgel, akkor a Mihu féle minituning teljesen kielégítő abban a formában ahogy le van írva. Ezen a szinten pedig a gyári 16-os karbi teljesen elegendő.
És nagy eséllyel a sikerélmény sem marad el. :)
Kedves motoros társaim!
Frissen nyílt webáruházamon nézzetek szét, regisztráció után vásárolhattok 2000Ft minimum vásárlási limittel.
Keleti motorokhoz szinte minden alkatrészt,és tuning cuccokat is találtok.
A kiszállítás postai utánvétes csomagként történik 1790Ft-tól bárhová. www.simson-keletimotor-alkatre...
Hát nem is az a lényeg, hogy 2 felömlővel több legyen,csak tudtommal pörgősebb lesz a gép.Szeretnék tuningolni, de mindenképp a gyári méretű, 50 ccm-es hengerrel.Igazából még nem mélyedtem el komolyabban a simson tuningban, ez volna az első próbálkozás.A tervem a hengerpalást módosítása, a Mihu féle minituning alapján, vagy más bevált leírás alapján,4. sebesség beépítése,nagyobb karburátor használata(pl etz 125-é?),rezonátor és ha szükséges babetta gyújtás.Ez így első hallásra életképes gép volna?Igazából nem mindennapi használatra kell, a cél a szerelgetési vágy kiélése,próbálkozás,ezért is szeretnék mindent saját kezűleg készíteni.Megköszönném a segítségeket,ötleteket!
Első körben ugye a derékszögelést kéne megcsinálni, hogy ne járjon keresztben a dugattyú, aztán látatlanban ugye nem mondja meg senki hogy mekkora fúvóka milyen tű, milyen gyújtás kell neki, azt neked kell kitapasztalni, már ha nem falsol és nincs hasonló alapvető hiba, mert akkor sosem fogod tudni belőni.
Aztán még akár a henger maga, vagy a rajta lévő cső is lehet fos, attól is ragadhat a cucc.
szimóba nemigen akarok már többet, ha megunom akkor villanyos bicikli lesz helyette
már megvan a vevő is, 2 éve vár rá, az előző gépem is ő vette meg, szeret a gépeimmel közlekedni
Üdv Geri! A videó óta sok minden lett változtatva a motoron.most egy 19-es karbi van rajta 100 fúvókával.sport légszűrőt is kapott. mit javasolsz mi legyen az amit változtassunk rajta h jó legyen.? Válaszod előrre is köszönöm!
ugyanott veszem már sok-sok éve aztán ami ott kék az jó volt
van valami neve is de nem emlékszem
ott a fekete az a minimum install, azon látszik is hogy olyan "nemszép"
étezik teljesen alkalmatlan kék szimci, ami példul szivattyúba, mosógépbe való, de hogy ne egyen egyszerű az élet, némely shop ténylegesen árul nem barnára szinezett jrműbe is alkalmas szimmeringet.
Én ezzel úgy vagyok, hogy bár egyáltalán nem vagyok nacionalista, de létezik Magyar szimmeronggyártó (kubinszki például) főleg az ő temékeit használom. Nála a barna az viton.
A műanyag kalitkás görgő nem hajtórúdszembe való.
Sokan beleteszik,de akkor sem való oda.
(vietnámban meg kígyókat esznek, széles néptömegek, de nem kell feltétlenül követni őket:)
A hajtórúdszembe minden nevesebb csapággyártó cég KÜLÖN ODA VALÓ cuccoakt gyárt, mert ez egy viszonylag speciális felhasználási terület.
Ahogy az áltaános célra készült görgő, úgy a műanyagos sem való ide.
Olyat kell venni ami hajtórúdszembe való direkt.
(kbk-kzk jelzéssel szokták ellátni például)
Szimmeriget sem lehet akármilyet használni a motorba,a főtengelyhez meg pláne.
Mondjuk a berugóhoz még elmegy bármiylen puttó 80 forintos cucc ami olajálló, de a főci gyorsan forog, forró gázok rohagálnak, meg benzin, ez is olyan speciális felhasználási terület ahová nem lehet akármit használni, akárcsak a görgőnél.
A mezei szimmerng tömítőéle hamar megég, mert ezek hőállósága legfeljebb 80-100 fok és ez egyszerűen kevés.
A megégett él, meg igen hamar megdarálja a főtengeyl finomra köszrült tömítő felületét, így a 80 forintos szimmering több 10 ezer forintos kárt okoz
A viton anyagú cucc, hő és vegyszer álló az kell oda.
a kék elég jó 3 éve bírja a szimóba
igaz nem is olcsó
a ruszki szivattyúban meg benne van olyan sok éve hogy nem is tudom mikor tettem bele 6-8 éve legalább az a huber meg 1-2 évet bírt a szivattyúba
Azért ajánl mindenki viton-t mert az való járművekbe. A zöld huber az meg vizes gépekbe (mosógép). Az a kék amit elég sok motoros bolt is árul sajnos nem tudom milyen anyagból lehet.
A perselytől meg nem lesz csöndesebb a motor, ha igen akkor ott valami hiba van (mondjuk szétkopott a felső görgő futófelülete, vagy hasonlók). A perselyesnek kb csak hátránya van, több olaj kell, nagyobb gördülési ellenállása van...
Sziasztok ! Érdeklődnék és egy-két.. vélemény érdekelne ! Egy Start újitotok fel magamnak , és van 3 főtengelyem amit beszereztem hozzá egy PJD ami meg sem kottyan , egy CKR ami szintén jó és a sajátja ami még bronzperselyes.. csak kotyog 1-2mm-ter oldal irányba tettem bele TC szimeringet kékes szinű dupla ajkú.. .. Vitont ajánlottak mások de az okát senki nem tudja miért .. puhább és nem eszi meg a főtengelyt ? Vagy miért kéne az.. És felső tűgörgő pedig SKF műanyag kosaras lett véve . nekem tetszik a perselyes megoldás is mert tartós és nagyon csendes tőle a blokk . Csak kíváncsi vagyok tapasztaltokra ki mit javall ? előre is kössz a segítséget ! :)
Tudom de a múltkor még colmenethez is találtam fúrót itthon, meg 6os finommenethez is biztos van, de majd feltúrom a dobozt aztán kiderül. Ha nincs akkor meg beviszem a suliba, ott biztos akad
És nagy eséllyel a sikerélmény sem marad el. :)