Emellett, beszrelés köözben is kiválóan ellehet deformálni a főcit, pl, ha csavhúzóvalmegakasztva húzód meg a kisfpason az anyát vagy a lendkereket.
(iit egyet kell értenem Gerivel, jó eséllyel a lendkereked üt és szétrázza a cuccot.
Amit a kibontott fpciről írtál azt nem értem..
Kiszerelés közben,a kiszerelés módjából fakadóan, elggé garantáltan elmegy e fci centrír ,ne értem hgy mérhették azt jónak..
Tehát: Vagy mechanikusan tlterheed a csapágyat szreléskor valamivel, vagy üt valami vagy szétfőzöd beszreléskor, ezek lehetségesek.
Eleve ha veszel egy főtengelyt első dolog hogy el kell vinni centríroztatni, mert ezeket Taiwantól idáig dobálják satöbbi, de még az is lehet eleve nem is centrírozzák a gyárban, illetve sokszor van hogy eltérnek a sonkák és simán van bene néhány század kiszedhetetlen ütés.
Beszerelés után szintúgy rá kell mérni, mert szinte lehetetlen úgy összerakni, hogy ne menjen bele pár század.
Illetve még amit ajánlanék, hogy nézd meg a lendkereket, mert simán lehet az is a sok lefeszegetős barom miatt üt mint az állat. Ezt valami ilyesmivel foglalkozó gépműhelyben kell megnézni.
A motoromban nagyon rövid idő alatt szétmennek a csapágyak.
A blokkfeleken a párosító számok egyeznek és a motorom teljesen széria s51- es. A blokkomba először a gyári főtengely raktam bele, FAG - főtengely csapágyakkal. Viszont a csapágyak egy- két hónap után nagyon elkezdtek lógni. Szinte már annyira, hogy a lendkerék beleért az állórészbe. Aztán arra gondoltam, hogy üt a használt főtengelyem, esetleg a blokkfeleim nem egyformák.
Vettem a futár motornál egy vadú új főtengelyt (10500- ft ért IFA- márka) és vettem egy pár nagyon jó állapotú blokkfelet,
(a párosító számok ezen is egyeznek) Aztán összeraktam az új főtengelyt és a másik nagyon jó állapotú blokkfeleket, új KOYO- csapágyakkal. Már három- hónapja használom a motort és megint ugyan azt csinálja. A főtengely csapágyak már megint annyira lógnak, hogy nem tudom berúgni a motort mert a lendkerék bele akad az állórészbe. A blokkfeleket direkt úgy raktam össze, hogy főtengely behúzót használtam és hőlégfúvóval melegítettem a csapágyfészkeket. Direkt úgy szereltem, hogy ne használjak kalapácsot, ezért kértem kölcsön blokkszéthúzót és főtengely behúzót. Az egyik haveromnak már három éve raktam össze a blokkját KOYO- csapágyakkal. Most direkt megnéztem neki és annak csak egy nagyon picit lóg. Nem értem mért mennek tönkre ilyen gyorsan a csapágyaim. A régi főtengelyemet is megmérettem egy főtengely felújítóssal és azt monda, hogy egyáltalán nem üt.
Köszönöm, akkura kötöttem így jó. Hátránya a megoldásnak hogy kulcs nélkül is működik, de baj csak nem lesz belőle. A hátsó lámpát meg hétvégén átkötöm arra a tekercsre ahonnan az első világítás is megy, gondolom úgy már közel leszek a tökéleteshez.
Pap Sándor
Köszi!A karbit szerintem kellőképp kitakarítottam.Mind a kehelycsövet,fúvókákat stb stb.
Ami nagyon nem tetszik a gyújtásnál,hogy az egyik tekercs(ami úgy néz ki mintha meg lenn égve )lötyög.És az is furi,hogy a lendkeréken nyomok vannak.Súrlódási nyomok...
A szimering mintha új lenne,de ha már ennyire szétszedtem természetesen cserélem.
Nem akarok sokat beleölni,van mivel motorozzak csak egy kis nosztalgiának,meg,hogy a Fater elmenjen a kocsmáig meg vissza üzembiztos legyen az a lényeg.
Tiszta hányás az egész gyújtás, szimering nincs kitolva/ megsérülve?
A karbit érdemes trisós vízben "kifőzni", az általában kiviszi a járatokból is a koszt, fúvókát kehelycsövet is meg kell nézni hogy tiszta-e, ne legyen eltömődve a féklevegő furat sem, a szivató rendszer se legyen koszos, és zárjon rendesen a szivató tollattyúja, ha nagyon kemény/ elöregedett a benne lévő gumi, akkor ez is cserélendő. Egyszóval legyen tiszta a karburátor. 70-72 körüli fúvóka kell bele. Ha nagyon koszos, vagy sokkal nagyobbnak tűnik a fentinél, a ráírt szám ellenére, akkor érdemes kicserélni (mondjuk ha valami agysérült acéldróttal "takarította").
Gyújtást takarítsd le féktisztítóval, a helyét is, aztán mehet vissza, megszakító hézagot 0,4mm-re állítsd be hézagmérővel, aztán FHP előtt 1,8mm-el kezdjen el nyitni a megszakító. (ide mindenképp ajánlatos egy indikátor órát szerezni, ha nincs egyelőre megteszi a tolómérő is, de ezzel még a tizedes pontosság se nagyon garantált).
Ha van egy egészséges szikra, akkor így már valamit csinálnia kell.
Ha nem, akkor meg majd jöhet a következő lépés.:)
Hát nem nagyon próbáltam beindítani már.Úgy is itt a "tél" a nyakunkon.Inkább jobban szétszedtem ma.Néhány kép róla.
A gyújtáson az egyik tekercs oda van szépen.Nem mondanám,hogy kókányolásmentes:)
Üdvözlet Uraim!
Pár napja egy s51-es simson boldog tulaja vagyok.
Illetve boldog lennék ha beindulna.Még túl sok energiát nem fektettem bele csak annyit,hogy tankot és karbit kimostam,kitísztítottam( durva zöldes lerakódás volt benne)gyertyát cseréltem.Mindenesetre nem indult be.Szikra van,de úgy se pöffen ha öntök egy kis benzint a gyertyához.Lendkereket nem húzat még le róla.Létezhet,hogy elmászott a gyújtás a helyéről?(PL: elnyíródott az ék?)A motorja nem volt teljes generálon,de a gyűrű dugó új, ez látszik rajta(széthúztam) a hengeren nincs sérülés bár nem látok rajta hónolási nyomokat.
Ilyen volt a karbi:
kösd rá a féklámpát simán a töltőtekercsre(már ha nincs akkud)
de 12v21w-os izzót tegyél bele
nekem így van nagyon jól világít, ha a nap rásüt akkor is virít
de
érdemes feltenni egy rendes féklámpakapcsolót mert a gyári az egy kicsit "izé"
én így oldottam meg: //s.cdnadcom.net/sm/forum_o/p/...
ilyesmi a kapcsoló: http://www.mofaker.hu/termek/F...
Köszönöm. Szereztem kacsolási rajzot :-). Ha jól értelmezem akkor a féklámpának 1-es Ein helyzetben is működnie kell, hátsó lámpának meg csak 2-es Licht helyzetben. Ezen kívül 3-as Parken helyzetben is működnie kell az akkumulátorról. Jól látom?
Eredetileg a hátsó lámpa 5wattos izzója a világítótekercsről megy, a légszűrőházban található folytótekercsen keresztül.
(ez a tekercs gyakorlatilag izóvédelem)
A féklámpa az meg a töltőtekercsről megy eredetileg, és nagyobb tejesítményű, asszem 25 ös vagy iylesmi.
Keress egy kapcsrajzot, és alakítsad vssza a gyári megoldásra.
Sziasztok, segítséget kérnék. Simson enduro, hobbiból van garázsban áll de szeretném ha hibátlan lenne. 6 v-os tirisztoros gyújtással. Hátsó világítás halvány, fékre lépek tovább halványul. Kicsit felpörgetve erősebben világít, de akkor is töredéke lehet gyári állapotnak. Általában mi okozza, merre induljak?
Köszönöm.
Sziasztok! Nemrég vásároltam meg életem első saját, működőképes és használatra szánt motorját. Ha valakit érdekel esetleg, töltöttem fel róla képeket és egy videót, az adatlapomon megtaláljátok! N
Szombaton évnyitó BP-Dkeszi-Fót-Csömör-Mogyoród-Veres-Csomád-Göd-Fót-BP "endurozás" aki jön, eseménynaptárban jelentkezzen! Nincs tracker, csak csoportos vonulás. A csoportos motorozás szabályai szerint(http://takacsek.hu/index.php?o...)
Közutakat is érintünk! Szabályoknak megfelelő motorral gyertek!
Sziasztok. Vennék Simson S51 endurót
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye Kisvárda mellett lakom valaki nem tud esetleg max 100 km es körzetébe eladót? Szép állapotút illetve olyan 80.000 ár körül.! lehet sokan fogjátok mondani h nézzek szét apród használtautó jófogás képesmotor. de nem találtam normálisat csak széthullot szarokat... :)
ha valaki esetleg tudna az kérem jelezze már felém irja le esetleg a telefonszámát és felhívom vagy quados0120@freemail.hu ra dobjon 1 üzenetet.! ha valaki szólna h tud . nagyon szépen megköszönném.!
Emellett, beszrelés köözben is kiválóan ellehet deformálni a főcit, pl, ha csavhúzóvalmegakasztva húzód meg a kisfpason az anyát vagy a lendkereket.
(iit egyet kell értenem Gerivel, jó eséllyel a lendkereked üt és szétrázza a cuccot.
Amit a kibontott fpciről írtál azt nem értem..
Kiszerelés közben,a kiszerelés módjából fakadóan, elggé garantáltan elmegy e fci centrír ,ne értem hgy mérhették azt jónak..
Tehát: Vagy mechanikusan tlterheed a csapágyat szreléskor valamivel, vagy üt valami vagy szétfőzöd beszreléskor, ezek lehetségesek.