Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ebben igazad van, abban az esetben ez így is van, ha annyira meg van spanolva az a szerencsétlen rugó hogy a motor+pilóta súlyára sem moccan meg De ha már egyszer megmozdult, akkor onnantól már annyira mindegy hogy mennyire van előfeszítve...
Amikor előfeszíted a rugót energiát tárolsz benne. Minden hatás ami kisebb ennél az eltárolt energiánál (pici bukkanó) nem hat a telóra, tehát kvázi keményebb. Lásd még hatás ellen hatás.
köszi megpróbálom
jeladó, gyulatek, blokktestelés.
sziasztok meg tudná valaki mondani mi lehet a baj?
szóval a problémám van egy 12v os tirisztoros simóm és hol van szikra hol nincs néha teljesen jó olyan 2-3 percig már kicseréltem a gyújtáskapcsolót a tirisztort gyertyát
Üdv! Van egy eladó Simson km-órám hozzá tartozó spirállal. A spirál új, az óra használt. Garanciát nem vállalok érte, de ha borsodiak vagytok vagy valahogy megoldható, szívesen visszaveszem vagy odaadom kipróbálásra, nem akarok senkire semmi rosszat rásózni
Képet kérésre csinálok, ár megegyezés szerint.
'tsög:)
Na egy utolsó próbálkozás megértetni hogy miről pofázok:
Egy adott rugót megterhelve valamekkora erővel, az az erőmentes hosszához képest MINDIG ugyanannyira fog összenyomódni (kivéve ha ennél is jobban elő van feszítve, mert akkor meg sem fog mozdulni). Ez a mindig ugyanannyi mondjuk legyen két centi, akkor az a rugóstag amin a rugó nincs előfeszítve semennyire (btw egy pár milire mindig elő van feszítve de ez most minket nem érdekel) az erre a terhelésre 2 centit fog összeülni, egy olyan ami elő van feszítve fél centire, meg másfelet, azaz az erőmentes hosszához képest kettőt.
Na most erre mondhatnád (mondod is) hogy akkor az első esetben x terhelésre 2 centit ült össze a másik esetben másfelet akkor a második az keményebb. Én meg erre azt mondom, hogy de mi van akkor, ha a motorodat motorozás közben, amikor van a rugón alapból egy x terhelés, és egyik esetben 2 másikban másfél mm-t ül össze, a futómű terhelése fékezés vagy bukkanó vagy kanyar vagy akármi formájában megnő, 2x-re. Az előfeszítetlen 4 centire ül össze az előfeszített meg 3,5-re. Te mint motoros ebből az egészből annyit fogsz érzékelni, hogy mindkét esetben két centivel rugózott be többet mint amennyire már alapból be volt. Konklúzió: ugyanolyan kemény a motor a segged alatt, csak fél centivel magasabban van. Az hogyha a teljesen kirugózott állapottól nézed akkor keményebb, az meg kit érdekel? :D
Na most vagy én vagyok érthetetlen vagy te vagy értetlen :D
Majd este írok bövebben.
Nogger....
hyleezd mán el egy egeynesen..
Ha már egy hangyafasznyit is "be van rugózva" akkor onnantól kezdve igen! És az eléggé tré lenne ha attól hogy ráülsz nem rugózik be semennyire szóval ezzel a feltételezéssel éltem.
"trongyolsz egy bukkanón ezerrel, a normál, vagy nyugalmi, vagy hogymondjam, menetközbeni összeülésén felül ugyanúgy x mm-t fog berugózni a rugó akárhogyis van elöfeszítve. "

tehát akkor, szerinted X Newton erő, úgy ugyan úgy Y kitérést fog eredményezni, egy elfeszített rugón mint egy előfeszítetlenen?
Ezt a viselkedés dolgot nem nagyon tudom jobban/egyszerübben magyarázni, mint ahogy alább már tettem: átrongyolsz egy bukkanón ezerrel, a normál, vagy nyugalmi, vagy hogymondjam, menetközbeni összeülésén felül ugyanúgy x mm-t fog berugózni a rugó akárhogyis van elöfeszítve. Csak az egyik esetben (a) a menetközbeni összeülése több, a másikban (b) kevesebb. Na most nem kergültem meg nem azt állítom hogy akkor a+x meg b+x ugyanannyi
Ha a viselkedést úgy érted, hogy nem köp a padlóra és nem káromkodik, akkor ja:)

Deamúgyszóval ezt a "viselkedést" sem értem..

Hogy vislekedhetne már egy előfeszítetteb rugó uygan úgy mint egy előfeszítetlen?
Ugyan akkor a erőhatásra (monnnyuk fékezés) kisebbet fog összeülni az előfeszített, de/és Gyorsabban tér vissza
Nem zőccség, értelmezésbeli különbség Tudom hogy ezt mondtam mert továbbra is ezt mondom, nem kell visszakeresni
De, abban egyet tetszik-e érteni, hogy viselkedésben nem lesz más? Merakkó' tényleg marhára ugyanarról beszélünk csak máshogy
Tökéletesen értem, hogy zőccséget beszécc:)

Azt álíltottad, hogy az alátétezéstől (előfeszítés) nem lesz keményebb csak magasabb (visszakeressem szó szerint?) ez meg zőccség.
Épp ez az, az elmozdulás-rugóerő függvény. Ahogy mondod, előfeszítéssel magával párhuzamosan felfelé tudod eltolni. DE akárhova tolod, ha a meredeksége változatlan, bukkanón, kanyarban, fekvőrendőrön satöbbi rohadtul ugyan úgy fog viselkedni, ugyan úgy fog gázadásra összeülni, ugyan azt fogja csinálni irányváltáskor, mindent rohadtul ugyanúgy fog csinálni, csak éppen a rugóút más-más szakaszaiban. És ezt értem az alatt hogy nem lesz "keményebb". Ha fogsz két morot, hót tök ugyanazzal a rugóval, csak az egyik elő van feszítve, mondjuk 2 személyes állásra, a másik meg nem, mindkettőn ül egy ombre, akik elég nehezek ahhoz hogy megmozduljon alattuk a futómű. Aztán odamész és megnyomod lefelé mindkettőt. Nem fog semmilyen különbséget érezni. Csak annyi lesz a difi hogyha a két pilotti ugyanolyan dagadt, hogy az előfeszítetlen motor alacsonyabb lesz, kész passz ennyi. Ugyanúgy fog viselkedni mindkettő. Ércsedmá hogy hogyértem :D
Ombre.
Kpzeld el a rugóerő/elmozdulás függvényt egy koordinátarendszerben ábrázolva

Monnyuk feefele van a zerő, jobbra meg az elmozdulás.

Nyilván nulla elmozdulásnál, nulla erőt fejt ki(ellenállás tanúsít) a rugó alaphelyzetben.

Ha meg előfeszíted, akkor a nulla elmodruláskor nem az origóból indul az erő, az előfeszítés miatt.
Az egész erő/elmozdulás egysnes magasabban lesz aláttéttel mint nélküle, tehát azonos elmozdulás eléréséhez nagyobb erőt kell rá kifejteni, ergő keményebb lesz. a cucc.

ezt mondjuk jól demonstrálhatod is magadnak, ha az álíltható hátsótelót kétszemélyes állásba teszed.
Ott sem történik más, mint előfeszítést adsz a rugónak.
Namsot, ha szerinted a kétszeméyles állásban a teló nem keményebb, akkor nincs több hozzáfűznivalóm:)
Ezen nincs mit olvasatozni.
Az eleve jobban összenyomott rugóra nagyobb erőt kell kifejteni uyan akkora elmozduláshoz.
Az alátétezés meg pont ezt okozza
De hogy mondjak valami értelmeset is: az elöfeszített rugós futómü egy bukkanón (ami nem akkora hogy vagy be vagy ki a teló felütközzön) hót tök ugyan úgy fog viselkedni mint ha nem lenne, vagy más mértékben lenne elöfeszítve. Ezen a reakción csak úgy tudsz változtatni ha a rugót kicseréled vagy az erökarját változtatod. Erre értem azt hogy nem lesz töle keményebb a futómü csak "magasabban" lesz (ami persze azt fogja eredményezni hogy nagyobb terlelésre koppan csak le, mondjuk kifele meg hamarabb fog felütközni)
A te olvasatodban igen az enyémben meg nem:) Enji
papa.
Azt kérdezte a kolega, hogy alátétezéssel fel e lehet e keményítneie e a futóművet e.
Tehát: e
D:)

LAssan rátérhetünk a csavarásos előfeszítésre.
(vagy beszéljünk a hövelgonbáról?
D:)
Na akkor csak annyi hogy mást értünk a futómü keménysége alatt.
Majd este megpróbálom megérteni, most csak gyorsan.
A csavargatást veyük ki a képből, mert a fószer nem ezt kérdezte.

Igazából azt sem kérdezte, hogy a rugóállandó mit csinál:)

Azt viszont kérdezte, hogy ha alátétezik, akkor keményebb lesz e a rugó vagy nem.

Én nm emléksze rá, hogy azt állítottam volna, hogy az alátétezéstől a rugóállíndó változna,nyilván nem vűáltozik-, viszont, hogy az látétezéstől a rugóra uygan akkora kitéréshez nagybb erőt kell kifejteni, magyarul keméynebb lesz, ez tényállás.
Én ezt állítottam, nem mást.
(vagy legalébbis ezt szerettem volna:)