Na most szerintem az van hogy elbeszélünk egymás mellett.
Vegyük ki a játékból a csavargatást és maradjunk csak az alátétezésnél.
Az hogy az elöfeszítéstöl nem fog változni a rugóállandó LINEÁRIS rugó esetén (a simsonon elöl hátul ilyen van) az tény ezen nem nagyon van mit vitatkozni. De hogy miért nem: egyszerüen azért mert a rugónak a rugóállandóját (keménységét) a rugo terheletlen fizikai méretei meg a huzal anyagjellemzöi határozzák meg, semmi más.
Az amit írsz, hogy ha elö van feszitve akkor többet fog a rugó összenyomódni adott terhelésre, az mán bocsi de hogy a te szavaiddal fogalmazzak nettó hülyeség (már ha jól értem hogy hogy érted, érted? )
Legyen a rugóállandó 8kg/mm (azért ennyi mert ilyennel cseszekedtem mostanában) azaz 8kg-ot kell rátenned hogy 1 mm-t összeüljön. Vagy fordítva, ha egy mm-t összenyomod, akkor 78,5N erö (8 kg súlyereje) fog ébredni benne. Ha erre a rugóra ráállok a 72 kilómmal 9mm-t fog összenyomódni. Ekkor valaki ráakaszt a rugóra valami keretet ami nem engedni visszarugózni teljesen, csak mondjuk 4mm-el kevesebbet. Aztán megint ráállok az ilyen módon 4mm-re elöfeszített rugóra, és már csak további 5mm-t fog összeülni, azaz a szabad hosszához képest ugyanúgy 9-et. De ha erre a 4mm-re elöfeszített rugóra rááll egy 30 kilós kiscsávó, meg se fog moccanni.
Aztán hogy miért jó lekoppanás ellen: vegyük azt az esetet amikor a teló koppan elöbb és nem a rugó. A teleszkópnak van mondjuk 55mm útja (azért ennyi mert szintén ennyivel baszakszom mostanában... ). Az elöfeszitetlen rugót 55*8kg-al kell megterhelni hogy a teló összeüljön. De ha elöfeszited már eleve nem erömentes a rugó, viszont ugyanúgy "további" 55mm-t kell összenyomnod hogy koppanjon: elö van feszítve 5mm-re, de te további 55-el össze akarod nyomni, akkor 60*8kg-al kell megterhelned. Ergo annál a terhelésnél, aminél az elöbb már koppant, itt még pont marad 5mm rugóutad.
Elbeszélünk egymás mellett vagy mást értünk "keménység" alatt?
"Amikor viszont tökre összenyomod a telót, akkor sem azonos a két erő, mivel az alátéttel lentebb nyomja a rugót."
Ebből fakadóan a maximális kitéréshez szükséges erő, alátétezéssel megnüvekszik (a korábban vázolt korlátig) tehát alátétezéssel keményedik a rugó.
(de továbbra is fentartom a jogot, hogy ne értsem amit mondtál hihi:)
Namostszóval na..
Vagy jó lekoppanás ellen, és akkor növeli a rugóállandót, vagy nem növeli a rugóállandót, de akkor nem jü lekoppanás ellen e sem.
(teccikérted, logikai bukfenc amit írtál:)
Amit írtál, hogy alátétezéssel nem növekszik a rugóállandó, az csak akkor lenne igaz, ha a cuccbana rugó előbb érne össze mint a teló belseje, de ez nem így van.
Teljes összenymáskor, a rugó menetei máég kurvára nem érnek össze, mikor a teló bele meg már de.
Ebből az következik, hogy:
Gondolom abban megegyezhetünk, hogy alátétezéssel az alap összeülés felkeményedik.
(nyilván, mivel alátét nélkül mondjuk 2centit nyomódott össze a rugó ha ráültél, alátéttel meg hármat, mivel az alátét, eleve eőfeszíti a rugót.
(alátét nélkül ha ráülsz x Newton erő kell 2 centi kitéréshez, alátéttel meg X+alátét Newvton D:)
Ez az alaphelyzet amikor csak ülsz rajta.
Amikor viszont tökre összenyomod a telót, akkor sem azonos a két erő, mivel az alátéttel lentebb nyomja a rugót.
Az állítással akkor lenne igazad, ha a teló mzgsnak az szabna határt, hogy a rugó tökig összenyomódik, de ez nem íg van.
Ergó:Alátétezéssel aaddig növekszik/növelhető/keményíthető a cucc, amíg a mozgást a végkitéréskor már a rugó meneteinek az összeérése fogja határolni.
Vagy így van ahogy mondom, vagy nem értem amit mondol gecó D:)
Na most hogy n-edjére elolvastam és értem hogy mit kérdezel:
A csavarással elöfeszítés, az szerintem kicsit más tészta mint az alátétezéssel szarakodás. Csavarással értelem szerüen csavaró irányba feszíted elö ami elméletileg akár független is lehetne a húzás-nyomástól, gyakorlatice meg SZERINTEM a rugó geometriájának változása miatt hatással lesz minimálisan a rugóállandóra, viszont a nyomó irányú elöfeszítettséget nem hinném hogy befolyásolja... cserébe a rugó hamarabb fog eltörni a plusz feszültség miatt aztán lehet hogy hót hülyeséget hordok össze de így tünik ogikusnak (innen a kompóter mögül nézve )
De, azt. Már ha jól értem hogy mit kérdezel
Szóval keményebb az én olvasatomban akkor lesz a futómü ha adott terhelésnövekedésre (tehát pl arra hogy a pilotti mögé felszáll egy utas) kevesebbet ül össze. Azért utasos példát mondtam hogy a negatív rugóút ne zavarjon be.
Ha az elöfeszítést növeled, ugyanannyival fog jobban összeülni a motor az utastól mint ha nem növelted volna, csak az egész motor eleve magasabban van, mert a nagyobb elöfeszítés miatt nagyobb terhelésnél mozdul meg egyáltalán a cucc.
Ezt most így nem konkrétan neked mondom, csak úgy hangosan agyalok :D
"az elöfeszkótól nem lesz keményebb a futómü..... lekoppanás ellen tökéletes."
őő, hogyisvanez?
Ugye nem azt akarod állítani, hogy egy csavarással előfeszített rugó (simsonban elöl ugye így lehet) hogy ennek a rugóállandója az nem e változik (e) ?
(az msotan más kérdés, hogy a hátsót kérdezte:)
Nem akarok nagyon belevauvau, de az elöfeszkótól nem lesz keményebb a futómü Az elöfeszítést inkább geometriai (magasság) beállításként kell értelmezni mintsem futómübeállításként.
Persze utcára, lekoppanás ellen tökéletes.
Üdv mindenkinek! Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudom az schwalben a berugót be álítani, Ugyan is a kuplung kosár viszi magával, nem tudom úgy be állítani hogy jó legyen, előre hajtom akkor arra viszi a tengelyt ha hátra akkor arra viszi a tengelyt. Valaki tudna benne segíteni?
Üdv! Kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 4 sebességes Simson S51, a probléma az, hogy az egyes fokozatot nagyon nehezen veszi be, valamint vissza váltásnál nem veszi a hármast sem a kettest hiába "taposok" rá a váltókarra. Ilyenkor kicsit feljebb húzom a váltókart és úgy beveszi. Próbáltam állítani a bal oldali blokkfélen található 8as csavaron, de nem lett jobb. Valahol olvastam olyat, hogy a csőtengely végén van 4db kis golyó amit egy körrugó szorít a tengelyre és ha hiányzik belőle egy vagy több az tud még ilyet produkálni. Szerintetek?
rugóállandó , rugóerők stb
errefelé lehet okosodni:
Vegyük ki a játékból a csavargatást és maradjunk csak az alátétezésnél.
Az hogy az elöfeszítéstöl nem fog változni a rugóállandó LINEÁRIS rugó esetén (a simsonon elöl hátul ilyen van) az tény ezen nem nagyon van mit vitatkozni. De hogy miért nem: egyszerüen azért mert a rugónak a rugóállandóját (keménységét) a rugo terheletlen fizikai méretei meg a huzal anyagjellemzöi határozzák meg, semmi más.
Az amit írsz, hogy ha elö van feszitve akkor többet fog a rugó összenyomódni adott terhelésre, az mán bocsi de hogy a te szavaiddal fogalmazzak nettó hülyeség (már ha jól értem hogy hogy érted, érted? )
Legyen a rugóállandó 8kg/mm (azért ennyi mert ilyennel cseszekedtem mostanában) azaz 8kg-ot kell rátenned hogy 1 mm-t összeüljön. Vagy fordítva, ha egy mm-t összenyomod, akkor 78,5N erö (8 kg súlyereje) fog ébredni benne. Ha erre a rugóra ráállok a 72 kilómmal 9mm-t fog összenyomódni. Ekkor valaki ráakaszt a rugóra valami keretet ami nem engedni visszarugózni teljesen, csak mondjuk 4mm-el kevesebbet. Aztán megint ráállok az ilyen módon 4mm-re elöfeszített rugóra, és már csak további 5mm-t fog összeülni, azaz a szabad hosszához képest ugyanúgy 9-et. De ha erre a 4mm-re elöfeszített rugóra rááll egy 30 kilós kiscsávó, meg se fog moccanni.
Aztán hogy miért jó lekoppanás ellen: vegyük azt az esetet amikor a teló koppan elöbb és nem a rugó. A teleszkópnak van mondjuk 55mm útja (azért ennyi mert szintén ennyivel baszakszom mostanában... ). Az elöfeszitetlen rugót 55*8kg-al kell megterhelni hogy a teló összeüljön. De ha elöfeszited már eleve nem erömentes a rugó, viszont ugyanúgy "további" 55mm-t kell összenyomnod hogy koppanjon: elö van feszítve 5mm-re, de te további 55-el össze akarod nyomni, akkor 60*8kg-al kell megterhelned. Ergo annál a terhelésnél, aminél az elöbb már koppant, itt még pont marad 5mm rugóutad.
Elbeszélünk egymás mellett vagy mást értünk "keménység" alatt?
Ebből fakadóan a maximális kitéréshez szükséges erő, alátétezéssel megnüvekszik (a korábban vázolt korlátig) tehát alátétezéssel keményedik a rugó.
(de továbbra is fentartom a jogot, hogy ne értsem amit mondtál hihi:)
Vagy jó lekoppanás ellen, és akkor növeli a rugóállandót, vagy nem növeli a rugóállandót, de akkor nem jü lekoppanás ellen e sem.
(teccikérted, logikai bukfenc amit írtál:)
Amit írtál, hogy alátétezéssel nem növekszik a rugóállandó, az csak akkor lenne igaz, ha a cuccbana rugó előbb érne össze mint a teló belseje, de ez nem így van.
Teljes összenymáskor, a rugó menetei máég kurvára nem érnek össze, mikor a teló bele meg már de.
Ebből az következik, hogy:
Gondolom abban megegyezhetünk, hogy alátétezéssel az alap összeülés felkeményedik.
(nyilván, mivel alátét nélkül mondjuk 2centit nyomódott össze a rugó ha ráültél, alátéttel meg hármat, mivel az alátét, eleve eőfeszíti a rugót.
(alátét nélkül ha ráülsz x Newton erő kell 2 centi kitéréshez, alátéttel meg X+alátét Newvton D:)
Ez az alaphelyzet amikor csak ülsz rajta.
Amikor viszont tökre összenyomod a telót, akkor sem azonos a két erő, mivel az alátéttel lentebb nyomja a rugót.
Az állítással akkor lenne igazad, ha a teló mzgsnak az szabna határt, hogy a rugó tökig összenyomódik, de ez nem íg van.
Ergó:Alátétezéssel aaddig növekszik/növelhető/keményíthető a cucc, amíg a mozgást a végkitéréskor már a rugó meneteinek az összeérése fogja határolni.
Vagy így van ahogy mondom, vagy nem értem amit mondol gecó D:)
A csavarással elöfeszítés, az szerintem kicsit más tészta mint az alátétezéssel szarakodás. Csavarással értelem szerüen csavaró irányba feszíted elö ami elméletileg akár független is lehetne a húzás-nyomástól, gyakorlatice meg SZERINTEM a rugó geometriájának változása miatt hatással lesz minimálisan a rugóállandóra, viszont a nyomó irányú elöfeszítettséget nem hinném hogy befolyásolja... cserébe a rugó hamarabb fog eltörni a plusz feszültség miatt aztán lehet hogy hót hülyeséget hordok össze de így tünik ogikusnak (innen a kompóter mögül nézve )
Szóval keményebb az én olvasatomban akkor lesz a futómü ha adott terhelésnövekedésre (tehát pl arra hogy a pilotti mögé felszáll egy utas) kevesebbet ül össze. Azért utasos példát mondtam hogy a negatív rugóút ne zavarjon be.
Ha az elöfeszítést növeled, ugyanannyival fog jobban összeülni a motor az utastól mint ha nem növelted volna, csak az egész motor eleve magasabban van, mert a nagyobb elöfeszítés miatt nagyobb terhelésnél mozdul meg egyáltalán a cucc.
Ezt most így nem konkrétan neked mondom, csak úgy hangosan agyalok :D
őő, hogyisvanez?
Ugye nem azt akarod állítani, hogy egy csavarással előfeszített rugó (simsonban elöl ugye így lehet) hogy ennek a rugóállandója az nem e változik (e) ?
(az msotan más kérdés, hogy a hátsót kérdezte:)
Persze utcára, lekoppanás ellen tökéletes.
Van benne egy hibás fotó pont erről.