Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Na most szerintem az van hogy elbeszélünk egymás mellett.
Vegyük ki a játékból a csavargatást és maradjunk csak az alátétezésnél.
Az hogy az elöfeszítéstöl nem fog változni a rugóállandó LINEÁRIS rugó esetén (a simsonon elöl hátul ilyen van) az tény ezen nem nagyon van mit vitatkozni. De hogy miért nem: egyszerüen azért mert a rugónak a rugóállandóját (keménységét) a rugo terheletlen fizikai méretei meg a huzal anyagjellemzöi határozzák meg, semmi más.
Az amit írsz, hogy ha elö van feszitve akkor többet fog a rugó összenyomódni adott terhelésre, az mán bocsi de hogy a te szavaiddal fogalmazzak nettó hülyeség (már ha jól értem hogy hogy érted, érted? )
Legyen a rugóállandó 8kg/mm (azért ennyi mert ilyennel cseszekedtem mostanában) azaz 8kg-ot kell rátenned hogy 1 mm-t összeüljön. Vagy fordítva, ha egy mm-t összenyomod, akkor 78,5N erö (8 kg súlyereje) fog ébredni benne. Ha erre a rugóra ráállok a 72 kilómmal 9mm-t fog összenyomódni. Ekkor valaki ráakaszt a rugóra valami keretet ami nem engedni visszarugózni teljesen, csak mondjuk 4mm-el kevesebbet. Aztán megint ráállok az ilyen módon 4mm-re elöfeszített rugóra, és már csak további 5mm-t fog összeülni, azaz a szabad hosszához képest ugyanúgy 9-et. De ha erre a 4mm-re elöfeszített rugóra rááll egy 30 kilós kiscsávó, meg se fog moccanni.
Aztán hogy miért jó lekoppanás ellen: vegyük azt az esetet amikor a teló koppan elöbb és nem a rugó. A teleszkópnak van mondjuk 55mm útja (azért ennyi mert szintén ennyivel baszakszom mostanában... ). Az elöfeszitetlen rugót 55*8kg-al kell megterhelni hogy a teló összeüljön. De ha elöfeszited már eleve nem erömentes a rugó, viszont ugyanúgy "további" 55mm-t kell összenyomnod hogy koppanjon: elö van feszítve 5mm-re, de te további 55-el össze akarod nyomni, akkor 60*8kg-al kell megterhelned. Ergo annál a terhelésnél, aminél az elöbb már koppant, itt még pont marad 5mm rugóutad.
Elbeszélünk egymás mellett vagy mást értünk "keménység" alatt?
"Amikor viszont tökre összenyomod a telót, akkor sem azonos a két erő, mivel az alátéttel lentebb nyomja a rugót."

Ebből fakadóan a maximális kitéréshez szükséges erő, alátétezéssel megnüvekszik (a korábban vázolt korlátig) tehát alátétezéssel keményedik a rugó.
(de továbbra is fentartom a jogot, hogy ne értsem amit mondtál hihi:)
Namostszóval na..
Vagy jó lekoppanás ellen, és akkor növeli a rugóállandót, vagy nem növeli a rugóállandót, de akkor nem jü lekoppanás ellen e sem.
(teccikérted, logikai bukfenc amit írtál:)

Amit írtál, hogy alátétezéssel nem növekszik a rugóállandó, az csak akkor lenne igaz, ha a cuccbana rugó előbb érne össze mint a teló belseje, de ez nem így van.

Teljes összenymáskor, a rugó menetei máég kurvára nem érnek össze, mikor a teló bele meg már de.

Ebből az következik, hogy:

Gondolom abban megegyezhetünk, hogy alátétezéssel az alap összeülés felkeményedik.
(nyilván, mivel alátét nélkül mondjuk 2centit nyomódott össze a rugó ha ráültél, alátéttel meg hármat, mivel az alátét, eleve eőfeszíti a rugót.
(alátét nélkül ha ráülsz x Newton erő kell 2 centi kitéréshez, alátéttel meg X+alátét Newvton D:)
Ez az alaphelyzet amikor csak ülsz rajta.

Amikor viszont tökre összenyomod a telót, akkor sem azonos a két erő, mivel az alátéttel lentebb nyomja a rugót.

Az állítással akkor lenne igazad, ha a teló mzgsnak az szabna határt, hogy a rugó tökig összenyomódik, de ez nem íg van.

Ergó:Alátétezéssel aaddig növekszik/növelhető/keményíthető a cucc, amíg a mozgást a végkitéréskor már a rugó meneteinek az összeérése fogja határolni.

Vagy így van ahogy mondom, vagy nem értem amit mondol gecó D:)
Na most hogy n-edjére elolvastam és értem hogy mit kérdezel:
A csavarással elöfeszítés, az szerintem kicsit más tészta mint az alátétezéssel szarakodás. Csavarással értelem szerüen csavaró irányba feszíted elö ami elméletileg akár független is lehetne a húzás-nyomástól, gyakorlatice meg SZERINTEM a rugó geometriájának változása miatt hatással lesz minimálisan a rugóállandóra, viszont a nyomó irányú elöfeszítettséget nem hinném hogy befolyásolja... cserébe a rugó hamarabb fog eltörni a plusz feszültség miatt aztán lehet hogy hót hülyeséget hordok össze de így tünik ogikusnak (innen a kompóter mögül nézve )
De, azt. Már ha jól értem hogy mit kérdezel
Szóval keményebb az én olvasatomban akkor lesz a futómü ha adott terhelésnövekedésre (tehát pl arra hogy a pilotti mögé felszáll egy utas) kevesebbet ül össze. Azért utasos példát mondtam hogy a negatív rugóút ne zavarjon be.
Ha az elöfeszítést növeled, ugyanannyival fog jobban összeülni a motor az utastól mint ha nem növelted volna, csak az egész motor eleve magasabban van, mert a nagyobb elöfeszítés miatt nagyobb terhelésnél mozdul meg egyáltalán a cucc.
Ezt most így nem konkrétan neked mondom, csak úgy hangosan agyalok :D
"az elöfeszkótól nem lesz keményebb a futómü..... lekoppanás ellen tökéletes."

őő, hogyisvanez?

Ugye nem azt akarod állítani, hogy egy csavarással előfeszített rugó (simsonban elöl ugye így lehet) hogy ennek a rugóállandója az nem e változik (e) ?
(az msotan más kérdés, hogy a hátsót kérdezte:)
Mondjuk ja
Ne ölj meg fiúcska. Igazad van abszolút , csak sajnos ilyen tömör válaszokat erre felé nem szoktak értékelni..vagy fel sem fogják.
Nem akarok nagyon belevauvau, de az elöfeszkótól nem lesz keményebb a futómü Az elöfeszítést inkább geometriai (magasság) beállításként kell értelmezni mintsem futómübeállításként.
Persze utcára, lekoppanás ellen tökéletes.
Fel.
De attól felmegy rá nem ?
Azért nem kell másikat betenni, előfeszíted a rugót és kész, 1 centis alátét elegendő lesz.
A simsonomon ki szeretném cserélni a hátsó telót mert a gyári van rajta de nagyon puha .. Az etz telót ugye fel lehet rakni rá ?
olyant nem használok. az félre vezet legtöbb alkalommal.
Ha a magyar szerelési könyv szerint raktad össze, akkor rosszul raktad össze.
Van benne egy hibás fotó pont erről.
Sziasztok! Belső jeladós ducati energia gyújtást hogyan tudnám belőni mert nem megy igazán.
akár milyen variációval rakom össze mindig ez van, de lehetséges, hogy fogas kereket tettem rossz helyre? Vagy rosszul raktam rá a tengelyre?
Rosszul raktad össze a blokkkot.
Üdv mindenkinek! Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan tudom az schwalben a berugót be álítani, Ugyan is a kuplung kosár viszi magával, nem tudom úgy be állítani hogy jó legyen, előre hajtom akkor arra viszi a tengelyt ha hátra akkor arra viszi a tengelyt. Valaki tudna benne segíteni?
Hidegen is ilyen.De én mindig melegítem.Szal nem igen próbálgattam vele hidegen menni.
Üdv! Kis segítségre lenne szükségem. Adott egy 4 sebességes Simson S51, a probléma az, hogy az egyes fokozatot nagyon nehezen veszi be, valamint vissza váltásnál nem veszi a hármast sem a kettest hiába "taposok" rá a váltókarra. Ilyenkor kicsit feljebb húzom a váltókart és úgy beveszi. Próbáltam állítani a bal oldali blokkfélen található 8as csavaron, de nem lett jobb. Valahol olvastam olyat, hogy a csőtengely végén van 4db kis golyó amit egy körrugó szorít a tengelyre és ha hiányzik belőle egy vagy több az tud még ilyet produkálni. Szerintetek?
nincs, nem sokat használ, van hozzá 4500ft érékű normális vonóék, nem volt motorban még.