Sziasztok , nekem olyan problémám lenne hogy nemrég javítgattam a simson - om ( S50 B1) és sikerült is beállítani a gyújtást , gyönyörű őz barna a gyertya is szépen jár viszont az istenért nincs alapjárat és nem is megy úgy mint ahogy kellene neki , remélem valaki tud segíteni a problémámon , én gyanítom esetleg hogy a karburátor nincs jól beállítva , esetleg helyes beállítást is írhatna valaki , úszószint stb.. ... köszönöm előre is :)
Amikor leáll kiveszed a gyertyát és minden kiderül.Ha nincs szikra és ezeket cserélted akkor egyértelmű trafó vagy gyertya,de a karbit is érdemes lenne megnézni olyan mintha elfogyna az úszóházból a benya.... de meglátod ha rárúgsz párat és száraz a gyertya akkor nem kap anyagot.
Sziasztok! Valaki tudna segíteni abban, hogy miért van az h indítás után elmegyek a sarokig és csak úgy leáll, se szikra se semmi. megszakító,kondi kicserélve, karbi kipucolva, gyertya új, Trafó lenne?
Nyomásmérésnek alapvetően akkor van értelme simsonon, ha megméred nagyjavítás után (fúrás-dugó) kkor van egy referenciaérték, amihez a motor elhasználódása során tudsz viszonyítani.
Pesti vagy ha minden igaz, ott van Tábori, Szikszai, és még néhány tisztességesen dolgozó gépműhely. Olcsóbban is jössz ki mint egy új hengerrel, meg esélyesen jobb is lesz a végeredmény.
Annak csúfolják, de helytelenül, mert a kompressziót nem lehet mérni, még csak dimenziója sincs az egy viszonyszám. Szóval nincs olyan hogy kompresszió mérés.
De mindegy is, amit megmértél, az mondjuk egy kopott alacsony kipu nyílású motornál hozhat nagyobb értéket, mint egy magas kipu nyílású de kevésbé kopott motornál, ezért is írtam hogy összehasonlítgatásra nem igazán tökéletes dolog.
Azért valamit mégis. Amikor két gépet egymás mellé teszel és ugyanazzal a műszerrel mérsz nyomást az ad némi referenciát. Főleg, ha ekkora égbekiáltó a különbség. Az, hogy az egyik gép csak szinte 60%ot teljesít a másikhoz képest az elég gáz. Talán ezért is lehet, hogy alul semmi ereje.
Tényleg...mi is a különbség a kompresszió mérés és a sürítési végnyomás között?
Asszem azt a műszert kompresszió mérőnek csúfolják :-) persze lehet, hogy helytelenül.
Érdemesebb az alapméretes hengert megfelelő gépműhelyben a következő túlméretre fúratni, mint újat venni. Persze a hangsúly a MEGFELELŐ gépműhelyen van.
Dugattyúból Sajtos gyárt jót.
Kompromisszumot mérni nem tudsz, esetleg valakivel kötni.
A szó amit keresel a kompresszió, amit szintúgy nem lehet mérni, csak számolni.
Amit te mértél az a sűrítési végnyomás, de ennek így nem túl sok értelme van. Úgy érdemes mérni, ha a frissen fúrt hengert megméred, és később viszonyítási alapként szolgálhat, az újra mért adat a kopottságra.
De az hogy csak így random megmérsz valamit, kb semmit nem mutat.
Hali! Simson s51-em van és a kilóméterórában szeretném a világítást helyre hozni. Ha jól értelmeztem a kapcsolási rajzot akkor 2 izzó van benne. Egyik sem világít. Indexvisszajelző izzó cserélve lett. Valaki tipp?
Trakesznél ugyna ez van, csak ott a szelepek zárása számít, ami lényegileg ugyn az, mint a 2t esetében a kipuablak zárása.
MInden esetre ma felhívom az öreg "rablót" Kíváncsi vagyok, hogy olcsóbb e a fúrás, mint az új henger
széria motornál kapsz kb 13-as értéket
Nem is jutott az eszembe a Tábori, pedig voltam nála mostanában. Ma fel is hívom.
Akkor az elméleted szerint, lehet, hogy az a motor nem is olyan szar?
De mindegy is, amit megmértél, az mondjuk egy kopott alacsony kipu nyílású motornál hozhat nagyobb értéket, mint egy magas kipu nyílású de kevésbé kopott motornál, ezért is írtam hogy összehasonlítgatásra nem igazán tökéletes dolog.
Geri ne dőlj be egy szóviccnek... sok sok éve ebben a szakmában dolgozom..persze, lehet, hogy sok ügyfél bánatára
Tényleg...mi is a különbség a kompresszió mérés és a sürítési végnyomás között?
Asszem azt a műszert kompresszió mérőnek csúfolják :-) persze lehet, hogy helytelenül.
Dugattyúból Sajtos gyárt jót.
A szó amit keresel a kompresszió, amit szintúgy nem lehet mérni, csak számolni.
Amit te mértél az a sűrítési végnyomás, de ennek így nem túl sok értelme van. Úgy érdemes mérni, ha a frissen fúrt hengert megméred, és később viszonyítási alapként szolgálhat, az újra mért adat a kopottságra.
De az hogy csak így random megmérsz valamit, kb semmit nem mutat.
Hengerből? Hol lehet ezeket beszerezni?