Hát pesze, mert az eredeti dugattyúban az a felület ahová a hézagolóó felfekszik az pontos méretre munkált volt.
Ami utángyrtottat veszel, az meg még egy reszelőnyomot sem látott, nemhogy pontos méretet:)
Iylankor célszerű két darab 1,5 ös hézagolót beilleszteni.
(tőlem tudsz venni normálisat:)
Ismerem én is ezt a módszert,csak általában amikor ennyire hozzá kellett nyúlnom akkor nem csak ehez kellett és egyszerűbbnek láttam széthúzni a blokkot,pár perc csak szinte és legalább a régi fekete olaj maradványait is letakarítottam.
Ez így van! Holnap megnézem a dobot. Leszedem a deknit és megnézem, hogy nem e lóg valami. A vonóék tengely cseréjét így gondoltam, összeszerelt váltóval :-)
Holnap benézek a Futár motoros boltba és nézek dugót meg gyűrűt.
Érdekes, hogy a gyár 1-1 darab hézagolót így amii 1-1 mm. Ezek rajta voltak és így csúszkált a dugó a hajtókaron vagy 2-2 milit
A gyűrűhézag inkább két tized mint egy.
Széria motornak normális dugóval nem kell 0,3 nál nagyobb illesztés, csak kolompolni fog hidegen.
A dugónak nemigazán illene 1-2 tizednél többet mocorogni oldal irányban a csapszegen.
Fell vezetett a hajtórúd, ha kóricál befeszül néha.
A váltó meg ha szerekezeti hibája nincs, és nicnstele pontatlan utángyrtott alkatrészekkel, akkor legtöbbször a váltódob hézagolása ileltve annak hiánya okoz porblémát.
(amúgy ez a váltó beálíltás, ez egy vicc.. Semmiylen motorn nem volt már lehetőség a váltó el-be állítására, mert képesek voltak oylan alkaltészeket gyártani,ami ezt szükségtelenné tette. A 80as években műzsakilag ez a váltóbeállítás már több volt mint ciki.)
Nem túl nehéz,én befogattam satuba a tengelyt ráhúztam a fogaskerekeket úgy hogy a bemarás jó helyen legyen,belepakolod a golyókat rá a rugó és kész is.Összerakásnál óvatosan kell azért mert ha szétesik lehet újra széthúzni a blokkot.Ha gyári a belseje akkor szerintem nincs elkopva,legalább én még nem találkoztam ilyennel de kitudja,ha szépen kattan váltáskor akkor vélhetően a dob jó,csak a tengely nem ugrik be a megfelelő helyre,lehet hogy leugrott a dob tengelyéről a zéger akkor is előfordulhat hasonló.Dekni nélkül próbáltad állítani?
Kakaskodik a halál..
Meg lettem szólítva ezért válaszoltam.
persze, okosabb lenne elengedni a fülem mellett az iyleneket, mert sznte minden márknak megvannak az iylan hívő tipusú rajongói akikkel tök felesleges vitatkozni.
Át kéne néznem a váltó mehanika lógásait. Hátha az okozza a szívást! A másik blokknál ez nagyon könnyen ment, de ha itt valami kopott, akkor az növeli a szopás faktort.
Cseréltetek már vonóék tengelyt? Mennyire szívás?
Zoli! Nem baszogatni akarlak de mi a fasznak írod ezeket le? Kinek akarsz bizonyítani addig, amíg közben itt szakmai kérdéseket tárgyalunk. Inkább a tapasztalatoddal segíts minket! Azzal többre megyünk, mint a kakaskodással!
Fúrasd meg és utána egy új dugó akkor biztosan jó lesz annyira nem nagy összeg,a hajkóran nem mozoghat túl sokat a két alátét miatt szinte alig.A váltóval el lehet szórakozni az biztos de előbb utóbb biztos sikerült beállítani
MInt említettem eszemben sincs semmit sem biznygatni.
Ha neked fájdalmas amit leírtam, majd megcáfogatod, ha nincs jobb dolgod.
Addig is pár adalék, főleg s50-51ből, mert azt jobban ismerik.
A váz nyilvánvalóan ugya olyan mint a zündappé.
Ugyan úgy egy hajlított csőből szerkesztett főváz darab, amire ülésvsat csavaroztak a tank alatt.
A lengővilla bekötése uygan úgy, ugyna azzal a rendszerrel.
A lecsupaszított váz, rendszerét de kinézetét tekintve is, több mint hasonló.
Nemigen volt másik európai kismotor ami ennyire hasonló lett volna, de bizonyára ez véletlen:)
A simson kuplungja ugyan oylan kifordított rendszerű.
Nyilván ez is véletlen.
A megszakítós gyújtás 1/1ben bosch kópia annyi a difi, hogy az eredeti mivel vagy 15 évevel korábbi még fém megszakítós.
A tiris dettó Bosh, csak az eredetin a jeladót nem műanyag, hanem fémburkolat takarja.
A váltót rendszeét tekintve sem igen volt másik gyár ameliyk a golyós-vonóékes rendszert alkalmazta volna . Európában ezt a Fitchel &Sachs gyár viszont knzekvensen hazsnálta már akkor is amikor a simson gyárban még csak töltényt gyártotak.
Az 51-es lökete 44 mm.
Na vajon melyik gyárnak volt még rajtuk kívül ekkora löketű motorja?
Hát persze, hogy a Sachsnak és a Zündappnak és kb senki másnak.
Tehát, a blokkból a váltó rendszere és szerkezete, az azt működtető mechanika, a kuplung rendszere és szerkezete és az egyedinek mondható löket valamint a gyújtás az aminek finoman szólva is van nyugateurópai megfelelője.
Persze, lehet gondolni, hogy ezek mind véletlenek, de ez valahogy nem életszerű.
Azt gondolom hogy innen onnan összeollózott és szocialista minőségben gyártott motorkák ezek, néhol kissé befejezetlenül, átgondolatlanul.
Mindezektől függetlenül én alapvetően szeretem a simsonomat, de nem vallásos áhítattal, hanem realistán.
A gyűrű illesztési méret 0,1 0,2 mm a csere határ 0,7mm
Nekem kb 1.5-2mm
A gyűrű nélküli dugattyú átesik a hengeren
Legalább is átjön a fény rendesen. Lehet, hogy nézek bele egy méretel nagyobbat. A henger fala sértetlen és gyönyörű. Szerintetek a dugyattyúnak mennyi játéke lehet oldalra a csapszegen?
A váltót állítgattam de elég szívás....vagy az egyes nem az igazi, vagy a többi....
Szerintem az nem vita, ha képekkel bizonyítod az állításod. Így csak egy idebökött valami. Pont a kelet-németekre járműiparra nem volt jellemző a táborban a másolás. AWO... Már a szétválás előtt is gyártottak BMW-ket a keleti oldalon, EMW néven, Eisenachban, ahol a Wartburgot is...
Értem én, hogy neked rögeszméd, hogy minden másolat, de ez annyira izzadásgszagú, ahogy tudományosan megállapítod, hogy ez Puch, amaz Sachs, emez Zündapp másolat... :D Ne már, még elhiszik...
Volt amúgy Zündappom. Sőt, Mobra nevű csodám is. Román. Nem, nem másolat, Zündapp licensz. Van még hozzá gyári új dugóm. :D
Ami utángyrtottat veszel, az meg még egy reszelőnyomot sem látott, nemhogy pontos méretet:)
Iylankor célszerű két darab 1,5 ös hézagolót beilleszteni.
(tőlem tudsz venni normálisat:)
Majd max télen szétszedem....
Holnap benézek a Futár motoros boltba és nézek dugót meg gyűrűt.
Érdekes, hogy a gyár 1-1 darab hézagolót így amii 1-1 mm. Ezek rajta voltak és így csúszkált a dugó a hajtókaron vagy 2-2 milit
Az összes glyóüt szlépen vissza lehet pakolni egy mágneses csavarhúzóval, kicsi szírral, és egy M8as csavarbl készült "célszerszámmal"
Már többször leírtam ennek a menetét, amit sajna volt alkalmam gyarkoloni egy remek orosz váltüótengely okán:)
Széria motornak normális dugóval nem kell 0,3 nál nagyobb illesztés, csak kolompolni fog hidegen.
A dugónak nemigazán illene 1-2 tizednél többet mocorogni oldal irányban a csapszegen.
Fell vezetett a hajtórúd, ha kóricál befeszül néha.
A váltó meg ha szerekezeti hibája nincs, és nicnstele pontatlan utángyrtott alkatrészekkel, akkor legtöbbször a váltódob hézagolása ileltve annak hiánya okoz porblémát.
(amúgy ez a váltó beálíltás, ez egy vicc.. Semmiylen motorn nem volt már lehetőség a váltó el-be állítására, mert képesek voltak oylan alkaltészeket gyártani,ami ezt szükségtelenné tette. A 80as években műzsakilag ez a váltóbeállítás már több volt mint ciki.)
Meg lettem szólítva ezért válaszoltam.
persze, okosabb lenne elengedni a fülem mellett az iyleneket, mert sznte minden márknak megvannak az iylan hívő tipusú rajongói akikkel tök felesleges vitatkozni.
Cseréltetek már vonóék tengelyt? Mennyire szívás?
Ha neked fájdalmas amit leírtam, majd megcáfogatod, ha nincs jobb dolgod.
Addig is pár adalék, főleg s50-51ből, mert azt jobban ismerik.
A váz nyilvánvalóan ugya olyan mint a zündappé.
Ugyan úgy egy hajlított csőből szerkesztett főváz darab, amire ülésvsat csavaroztak a tank alatt.
A lengővilla bekötése uygan úgy, ugyna azzal a rendszerrel.
A lecsupaszított váz, rendszerét de kinézetét tekintve is, több mint hasonló.
Nemigen volt másik európai kismotor ami ennyire hasonló lett volna, de bizonyára ez véletlen:)
A simson kuplungja ugyan oylan kifordított rendszerű.
Nyilván ez is véletlen.
A megszakítós gyújtás 1/1ben bosch kópia annyi a difi, hogy az eredeti mivel vagy 15 évevel korábbi még fém megszakítós.
A tiris dettó Bosh, csak az eredetin a jeladót nem műanyag, hanem fémburkolat takarja.
A váltót rendszeét tekintve sem igen volt másik gyár ameliyk a golyós-vonóékes rendszert alkalmazta volna . Európában ezt a Fitchel &Sachs gyár viszont knzekvensen hazsnálta már akkor is amikor a simson gyárban még csak töltényt gyártotak.
Az 51-es lökete 44 mm.
Na vajon melyik gyárnak volt még rajtuk kívül ekkora löketű motorja?
Hát persze, hogy a Sachsnak és a Zündappnak és kb senki másnak.
Tehát, a blokkból a váltó rendszere és szerkezete, az azt működtető mechanika, a kuplung rendszere és szerkezete és az egyedinek mondható löket valamint a gyújtás az aminek finoman szólva is van nyugateurópai megfelelője.
Persze, lehet gondolni, hogy ezek mind véletlenek, de ez valahogy nem életszerű.
Azt gondolom hogy innen onnan összeollózott és szocialista minőségben gyártott motorkák ezek, néhol kissé befejezetlenül, átgondolatlanul.
Mindezektől függetlenül én alapvetően szeretem a simsonomat, de nem vallásos áhítattal, hanem realistán.
Nekem kb 1.5-2mm
A gyűrű nélküli dugattyú átesik a hengeren
Legalább is átjön a fény rendesen. Lehet, hogy nézek bele egy méretel nagyobbat. A henger fala sértetlen és gyönyörű. Szerintetek a dugyattyúnak mennyi játéke lehet oldalra a csapszegen?
A váltót állítgattam de elég szívás....vagy az egyes nem az igazi, vagy a többi....
Ez lenne az alap méret?
Értem én, hogy neked rögeszméd, hogy minden másolat, de ez annyira izzadásgszagú, ahogy tudományosan megállapítod, hogy ez Puch, amaz Sachs, emez Zündapp másolat... :D Ne már, még elhiszik...
Volt amúgy Zündappom. Sőt, Mobra nevű csodám is. Román. Nem, nem másolat, Zündapp licensz. Van még hozzá gyári új dugóm. :D
Jó állapotú foncsort, lámpabúrát, hozzá müanyagot és km/h-t vennék Schwalbehoz. Akinek van minden írjon légyszi.
Eladó simsont keresek Budapesten 40000 forint körüli áron.