A blokközepe, belül azonos lényegileg.
Az a kis differencia ami az s50 be kerülő átmeneti blokkok és a régi tudbós blokkok között van, igen csekély .
Tulképpen amikor az s50-es kijött 1975 ben vagy mikor, akor abba egy akkor már jelentőpsen korszerűtlennek számító, vagy 15 évvel korábbi tervezésű blokkot szereltek.
(ha figyelembevesszük, hogy voltaképpen a simson turbós blokkja egy 50as évek beli Puch blokk koppintása, akkor a helyzet még siralmasabb.. Az sr 2 zündapp kópia, a star már nem emlékszem, de az is meglehetősen hasonlít valami nyugatira, a svábler formaterve dettó nyugatnémet lopás)
Egyedül az s50-s51 formaterve az ami egyedinek mondható, az s53 megint egy pofátlan koppintás, a formavilág egyértelműen a tomostól származik.
A s50 váza Zündapp lopás, a vonóékes váltó szintén.
Szóval nagyon sokat nem gondolkoztak a Simson gyárban:)
Már látom. Alapjában véve mindkét blokk M53.
Na akkor megpróbálom az új blokkosat megcélozni. Abból úgy is van egy otthon és legalább szerszámok is vannak hozzá.
Van a használtautón két gép. Egy akksis,indexes,újmocis 50ért és van egy alap régí motoros 45 körül.
Még egy szakmai kérdés. a régi 50es blokk megegyezik a turbóssal,vagy az is egy kün tipus volt?
A Sváblert (én csak így hívom:) gyártották az 51es blokkal is.
Nem fő meg, sőt, furcsa-vagy nem is annyira fircsa- módon, nem is melegszik jobban, mert az "idom" tereli a levegőt a hengerre.
Van aki a régi blokkokra esküszik, mondván azok tartósabbak,de én ebben nem hszek.
AZt szokták emlegetni, hogy a váltóüolaj keni a fpcicsapágyat és az jobb volna...
SZeirntem ez nettó hülyeség, mert belenyomja a váltóból az összes zaccot, kuplungkopadékot, fémreszeléket.
Zoli!
Bevertem a fejem és a Simson gyűjteményemhez sajnos vennék egy Svarblit.
Sajnos sok példányt látok s51 blokkal átalakítva. Ne fő az a blokk meg ott bent? Mit lehet a régi turbós blokkról tudni? Ha minden igaz ezzel szerelték a burkolt Szimókat. Mit szabad megvenni és mit nem?
Köszönettel Ádám
Üdv kedves forumozók!
Szeretnék s51 e tipusu motoromban főtengelycsapágyat és szimeringet cserélni.Ha lenne valaki olyan kedves és a méreteket leirná az megköszönném.
Úgy látom, Magyarország egyes részein betiltották a humorérzéket, sőt lehet, hogy 1 éves korban oltanak is ellene.
A beoltott szakikban a humor, automatikusan emberkedést vált ki.
Kár hogy így van, mert emberkedéssel még senki nem oldott meg semmit, nem szerzett barátokat, humorral meg de.
Sőt, aszongyák, a csajoknál is jobban bejönnek a vicces gyerekek, mint a "baszunk vagy megrugdallak" hozzáállású keménycsávók.
Aszongyák, a humor az élet sója meg még azt is, hogy a méltóság támasza.
Persze van aki só nélkül főz, és van aki a méltósgát emberkedéssel próbálja helrebillenteni, pedig az nem megy..
Tehát kolega, van a szemétkedő rosszindulatú bezsólogatás, meg van a humor, ennek a két dolognak sem a célja, sem az oka nem azonos irányú, az egyik tisztán negatív, a másik tsztán pozitív.
Tegyél különbséget gyökér és vicces gyerek között.
Igen, humorherold, pont az, csak el akartam dugni a motor mögé, hogy nehezen vegyétek észre, de neked sikerült. Gratulálok! Te vagy a legjobban imbecillis. Megveregetheted a vállad!
Hello, a múlthéten raktam össze havernak egy Star blokkot és ugyan ezt tapasztalzuk, az istenért sem lehetett vele váltani.
De lusta voltam szétszedni ezért beleraktuk a vázba, rátettük a láncot és amint elkezdtük mozgatni a motort máris megjöttek a sebességek. Szóval szerintem nem lesz baj a tietekkel sem.
az xt hátsófékét akarom rendbetenni
itt is lóg 0,5mm, ott is, amott is aztán lesz 2 centis holtjáték amikor megmoccan a főfékhenger rúdja
nem sürgős, lehet csak szezon után állok neki, előbb szétszedem mennyire gázos
majd kereslek ha összeállt a kép
addig is köszi!
hali!
bronz perselyeket szoktál csinálni?
itt a vidéki sufniesztergályosoknak nem tetszik a precíz meló.....
pl külső átmérő 8mm belső 6mm és 5mm széles(nem pontos adat csak nagyságrendként írom)
ha igen akkor szétszedés után tudok pontos méreteket
Üdv! Eladó Simsont keresek, kizárólag Borsodban vagy a közvetlen közelében. Jelige: Inkább kifizetek érte 50 helyett 80-90et, de legyen szép és üzembiztos! Köszi!
Az a kis differencia ami az s50 be kerülő átmeneti blokkok és a régi tudbós blokkok között van, igen csekély .
Tulképpen amikor az s50-es kijött 1975 ben vagy mikor, akor abba egy akkor már jelentőpsen korszerűtlennek számító, vagy 15 évvel korábbi tervezésű blokkot szereltek.
(ha figyelembevesszük, hogy voltaképpen a simson turbós blokkja egy 50as évek beli Puch blokk koppintása, akkor a helyzet még siralmasabb.. Az sr 2 zündapp kópia, a star már nem emlékszem, de az is meglehetősen hasonlít valami nyugatira, a svábler formaterve dettó nyugatnémet lopás)
Egyedül az s50-s51 formaterve az ami egyedinek mondható, az s53 megint egy pofátlan koppintás, a formavilág egyértelműen a tomostól származik.
A s50 váza Zündapp lopás, a vonóékes váltó szintén.
Szóval nagyon sokat nem gondolkoztak a Simson gyárban:)