Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A blokközepe, belül azonos lényegileg.
Az a kis differencia ami az s50 be kerülő átmeneti blokkok és a régi tudbós blokkok között van, igen csekély .

Tulképpen amikor az s50-es kijött 1975 ben vagy mikor, akor abba egy akkor már jelentőpsen korszerűtlennek számító, vagy 15 évvel korábbi tervezésű blokkot szereltek.
(ha figyelembevesszük, hogy voltaképpen a simson turbós blokkja egy 50as évek beli Puch blokk koppintása, akkor a helyzet még siralmasabb.. Az sr 2 zündapp kópia, a star már nem emlékszem, de az is meglehetősen hasonlít valami nyugatira, a svábler formaterve dettó nyugatnémet lopás)
Egyedül az s50-s51 formaterve az ami egyedinek mondható, az s53 megint egy pofátlan koppintás, a formavilág egyértelműen a tomostól származik.

A s50 váza Zündapp lopás, a vonóékes váltó szintén.
Szóval nagyon sokat nem gondolkoztak a Simson gyárban:)
Már látom. Alapjában véve mindkét blokk M53.
Na akkor megpróbálom az új blokkosat megcélozni. Abból úgy is van egy otthon és legalább szerszámok is vannak hozzá.
Van a használtautón két gép. Egy akksis,indexes,újmocis 50ért és van egy alap régí motoros 45 körül.
Még egy szakmai kérdés. a régi 50es blokk megegyezik a turbóssal,vagy az is egy kün tipus volt?
Nem lehet túl bonyolult az a blokk sem,egyszerűek mint egy faék ha pedig elakadsz valamivel a javítási kézikönyvben minden benne van.
Az 51-es blokkot viszonylag ismerem. A régit viszont nem. Félek belevágni egy picit.
A Sváblert (én csak így hívom:) gyártották az 51es blokkal is.

Nem fő meg, sőt, furcsa-vagy nem is annyira fircsa- módon, nem is melegszik jobban, mert az "idom" tereli a levegőt a hengerre.

Van aki a régi blokkokra esküszik, mondván azok tartósabbak,de én ebben nem hszek.
AZt szokták emlegetni, hogy a váltóüolaj keni a fpcicsapágyat és az jobb volna...
SZeirntem ez nettó hülyeség, mert belenyomja a váltóból az összes zaccot, kuplungkopadékot, fémreszeléket.

Szóval én nem vagyok oda a túrós blokkért, sőt.
Zoli!
Bevertem a fejem és a Simson gyűjteményemhez sajnos vennék egy Svarblit.
Sajnos sok példányt látok s51 blokkal átalakítva. Ne fő az a blokk meg ott bent? Mit lehet a régi turbós blokkról tudni? Ha minden igaz ezzel szerelték a burkolt Szimókat. Mit szabad megvenni és mit nem?
Köszönettel Ádám
Ne haraguggyáá,de igaza van,mee nem dóótkerités készül itttten,hanem:sólet konzerv bakker!
Üdv kedves forumozók!
Szeretnék s51 e tipusu motoromban főtengelycsapágyat és szimeringet cserélni.Ha lenne valaki olyan kedves és a méreteket leirná az megköszönném.
Szerintem meg de.

Úgy látom, Magyarország egyes részein betiltották a humorérzéket, sőt lehet, hogy 1 éves korban oltanak is ellene.
A beoltott szakikban a humor, automatikusan emberkedést vált ki.
Kár hogy így van, mert emberkedéssel még senki nem oldott meg semmit, nem szerzett barátokat, humorral meg de.
Sőt, aszongyák, a csajoknál is jobban bejönnek a vicces gyerekek, mint a "baszunk vagy megrugdallak" hozzáállású keménycsávók.
Aszongyák, a humor az élet sója meg még azt is, hogy a méltóság támasza.
Persze van aki só nélkül főz, és van aki a méltósgát emberkedéssel próbálja helrebillenteni, pedig az nem megy..

Tehát kolega, van a szemétkedő rosszindulatú bezsólogatás, meg van a humor, ennek a két dolognak sem a célja, sem az oka nem azonos irányú, az egyik tisztán negatív, a másik tsztán pozitív.
Tegyél különbséget gyökér és vicces gyerek között.

vesekő kihajtó
Igen, humorherold, pont az, csak el akartam dugni a motor mögé, hogy nehezen vegyétek észre, de neked sikerült. Gratulálok! Te vagy a legjobban imbecillis. Megveregetheted a vállad!

(Nem volt jó poén)
Drótkerítés?
Mi készül itt?
:)
Hello, a múlthéten raktam össze havernak egy Star blokkot és ugyan ezt tapasztalzuk, az istenért sem lehetett vele váltani.
De lusta voltam szétszedni ezért beleraktuk a vázba, rátettük a láncot és amint elkezdtük mozgatni a motort máris megjöttek a sebességek. Szóval szerintem nem lesz baj a tietekkel sem.
Rendben. De megkozelitoleg hol tudom megnezni?
az xt hátsófékét akarom rendbetenni
itt is lóg 0,5mm, ott is, amott is aztán lesz 2 centis holtjáték amikor megmoccan a főfékhenger rúdja
nem sürgős, lehet csak szezon után állok neki, előbb szétszedem mennyire gázos
majd kereslek ha összeállt a kép
addig is köszi!
Mondjuk délután lehet melesni.
Ha hazaértem adok elérhetőséget
Szazs!

meg tudom csinálni, de sajna nem mostanában mert nálam jobban csak a himalája csúcsa van sztenderd behavazva..

Ha felső hkar szembe kell, miért nem görgőzöd inkább?
Erdekelne a dolog. Valami elerhetoseget tudsz adni? Csepelen hol tudnam megnezni es mikor?
hali!
bronz perselyeket szoktál csinálni?
itt a vidéki sufniesztergályosoknak nem tetszik a precíz meló.....
pl külső átmérő 8mm belső 6mm és 5mm széles(nem pontos adat csak nagyságrendként írom)
ha igen akkor szétszedés után tudok pontos méreteket
Éppen van nálam egy eladó 51es.
Fix 40 rugóért.
Az állapota az árának megfelelő.
CSepeli vagyok én is.
Eladó simsont keresek maximum 35000 forintért csepel, budapest környékén. elérhetőségem: marci.sinka@gmail.com
Üdv! Eladó Simsont keresek, kizárólag Borsodban vagy a közvetlen közelében. Jelige: Inkább kifizetek érte 50 helyett 80-90et, de legyen szép és üzembiztos! Köszi!
Forgatni kell a tengelyeket, másként nem tudnak összekapcsolódni.
Ha úgy sem akor rosszul raktad össze.