Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez a baj. Ha nem lenne kiöntve , akkor javítható lenne.
Vegyél egy újat. Vagy nézz szét a neten, láttam valahol olyat ami univerzális. Három bemenet , +, - ,(ez a test), és kész.
Kivan öntve.
Egyformán világított, kb negyed órát járattam így, alapjáraton, gázzal játszva, meleg motornál, de ugyanúgy világított mind.:)
http://gyujtemeny.vatera.hu/ku...

Esetleg ha vkit érdekelne. :D
A feszültségszabályzó ki van öntve műgyantával?
Elég nehéz ez a dolog, nem tudom, mi van akkor , ha az egyik "fázis" menetzárlatos. De ha a három lámpa egyformán világít, akkor a feszültségszabályzó a hiba.
nem zárlatos a testhez.
Nem tudod, mert lehet, csak menetzárlat van. Az ellenállás eltérés nem mérhető. Azt pedig csak akkor látjuk, ha szétszedtük.
Még azt nézd meg a testhez nem zárlatos-e?
Akkor marad a tekercselés és a fesz.szabályzó. Ott is a saruk jó szorosak legyenek.
Keress valami villamossághoz értő havert, vele nézzétek át.
A tekercset nemlehet valahogy feszültség alá helyezni, hogyha valahol valami szigetelési problémája van, akkor az előbújjon?
Lámpafejbe ahol bemegy, pl sajnos ez ilyen . Lehet játszva tanulni a nyomozó villanyszerelőt.
Az akku benne van a motorban és így indul, jár, stb.:) Csak a szabályozó van lehúzva így nincs töltés, de azonkívül minden elektromos rendszer hibátlanul működ:)
Ahol a vezetékköteg kijön a blokkból, vagy bemegy valahová ahol zárlatba kerülhet. Keresgélj. Olyan nincs, hogy minden jó mégis rossz,ezért rákapcsolsz oda 12 V-ot akkutöltőről pl.ahol egyébként is kapja , és ki fog jönni ha valahol gond van.
A végét lefelejtettem:D Terhelésre hogyan tudom lepróbálni?:) Sajnos cseredarabom nincs:(
A kipu több mint 16 centire van tőle:) Szerintem attól sok hőt nem kapott, és még a meleg sem tud rászállni, mert nem úgy helyezkedik
Megnézem, hogy közel esik-e hozzá a kipu:)
A vezetékköteget az első szabályozó cseréjekor átnéztem, semmi rendelleneset nem találtam.:) Az első tönkremenetel az valami tankolást követő indításkor következett be, a mostani pedig kb hidegindítás után 1 perccel. Szal az üzemmeleg állapotot meg sem közelítette a motor.
Az ottan felül az a három szegmens,az rútul fekete, az bitrosan melegedett valamitől.
Ha nemesik közel velamihez ami erősen melegítette kívülről (monnyuk kipukönyök) akkor lehet éni a gyanúperrel, hogy ottan ez megdöglendett.

Maga a vellanyrenccer tényleg stabil tápról vizsgálható, elsősorban áramfelvétel tekintetében.
CSak ez sajna továbbra is, statikus és nem üzemszerű próba..

Viszont, a emgfekedett szegmensek gondolatébresztőek:)

Talán egy cseredarbbal volna jó próbálni, ieltve az alaplapot-mint mondtam- kellene terhelésre lepróbálni.
Na ez a qrva hiba! Nem tudod , hogy a motor miatt vagy a tekercs miatt ment tönkre a feszültség szabályzó. A motor áramkörökben lehet valahol időszakos zárlat pl. Legelőször is a motort kellene valami egyenáramú tápegységről próbálni. De még ez sem 100 %, mert mi van akkor, ha a bemelegedés után megy valami valahol zárlatba? Felül az a négy tekercs elszíneződés gyanús, de nem biztos , hogy rossz.
Vagy átvizsgálni a vezetékköteget, nincs-e kidörzsölődve valahol!
Remek kérdések, hosszú ideig lehet kísérletezni.
Ma reggel jobban átvizsgáltam a tekercset, és találtam a gyantán repedéseket, de az is lehet hogy normálisak, csak mivel nincs még ilyen témában tapasztalatom, nemtudom eldönteni. Igyekeztem valamennyire használható képeket készíteni.
Értem Átnéztem még az első elfüstölésnél a kábelköteget, meg mindenféle elektromos alkatrészt, de nemtaláltam zárlatot.
Simán lehet gyári is.
Vasmagos tekercsnél nemigen számít a tekrecselés menet-menet melé vagy nem mivolta.
akkor ilyenkor mi a teendő? Szemlátomást elég rendezetlenül állnak a menetek, valaki már újratekerhette. Gondolom. De lehet gyárilag ilyen:)
A műgyneta képes megbarnulni magától.
Rendszerint szemre nem látszik semmi...