Elvittem a blokkot egy szakihoz és talált egy hibát a váltó szerkezetében, amit nem vettünk észre a próbálkozás során. A forgatókar állító csapszeg hegesztése el van törve és így eléggé lötyög, emiatt már annyira nagy a mozgás a váltónál, hogy valószínű ezért nem vált. Most meghegesztetem és összerakás után kiderül tényleg ez okozta a váltás akadozását. Azt mondta a konzol eltörésekor az egész motor súlya meghúzhatta a váltót és amikor váltani akartam akkor kaphatott akkora terhelést ami miatt eltört a hegesztés.
Kiszáradni az elkó tud, a többit eleve iygekeznek meglehetően szárazon tartani:)
Az alaplapokban például linkább felforrnak a fos minőségü kondik, mert ugye az 50 ezer forintos alapba a gyártónak nem telik 10 darab normális kondira...
Ez így igaz de csak az elektrolit kondikra,egy fólia vagy kerámia kondi nemtud kiszáradni soha mert nincs minek kiszáradnia, de az idők folyamán a szigetelés veszít a szigetelő képességéből és átüt a kondi,vagy túlfeszültség miatt is lehet és máris hibás.
Ha jól emléxem az elektronikai mérnökünk a cégnél sokszor említi, hogy ha egy idő után a melegtől a kondik kiszáradnak, zárlatoskak lesznek és elvesztik a kapacitásukat. ez olyan hivatalosan hangzott
Énis segítek szivesen persze,de annyira kevés infót írnak néha hogy egyszerűen nemlehet segíteni,aztán esetleg leírom miket nézzen meg hogy zárja ki a dolgokat majd pár nap múlva ismét ugyanaz a kérdés... ezért valahogy elmegy már a kedvem is tipikusan a karburátor beállítás csak kb 3oldalt kéne visszalapozni mert hetente megkérdezi valaki.Szerintem kiszedni a gertyát és leírni milyen szine van,esetleg leellenőrizni hogy kap e rendesen üzemanyagot nincs e eltömődve ilyesmik ezt bárki megtudja csinálni,és csak ha komolyabb a baj vagy nemjön rá akkor írni ide másképp teljesen felesleges,alig van pár alkatrész ami ilyen és hasonló hibákat produkálhat.
Igazad lehet abban, hogy nem kell mindent cserélni de ezek filléres alkatrészek, ami néla is beszarhat pár kilóméter után. Bajt nem csinál a cserével. Kondenzátor lehet zárlatos melegre és ki is száradhat.
Valóban meg kell nézni a gyertyát.
Hidd el vannak olyan emberek, akik tényleg nem értenek hozzá. Ez akár az életkorukból is fakadhat.
Én, vagy bárki is eshet abba a hibába, hogy viszonylag sok tapasztalattal elmegy valami mellett.
Persze....nézzen utána és utána kérdezzen! De merjen kérdezni.
Sajnálatos, hogy nem tudunk neki segíteni, mert messze lakik...én segítenék.
Minek cseréljen bármit is ha aztse tudja még mi a baja? A megszakító kopásánál inkább kihagyások szoktak lenni,a kiskondi nemigen csinál ilyet, inkább a trafó ha bemelegszik nemad szikrát ezért mikor megáll gyertya ki és nézd meg abban a percben van e szikra,vagy hogy meleg e a trafó,ez lehet rossz bekötés miatt is(fordítva),ha nem ez akkor lehet a gyertya vagy nemkap elég benzint.Nemakarok személyeskedni de néha olyan kérdéseket írtok ki hogy nemcsodálom ha nemír senki épkézláb választ,néha olyan szintű kérdések hogy tegnap még ment a motorom ma már nem mi a baja? de komolyan aki motorozik,az értsen már legalább annyit hozzá hogy tudja mi micsoda és mielőtt kérdezne vizsgálja meg a dolgokat,azthiszem egy gertya ellenőrzéshez vagy átnézni az üzemanyagrendszert nemkell zseninek lenni,és máris lelehet szűkíteni a kört ennek így nincs értelme.
Sziasztok! Ma leszedtem a jobbos oldaldeknit, és a trafó nem volt a helyére csavarozva, így a pipakábel kicsúszott belőle. Visszaraktam, pöccre indult. Meg is jött a kedvem, elindultam motorozni, de egy 10 perces motorozás után lefulladt. Gondoltam magamban, megint a kábel, de nem. Vártam 5 percet, és megint indult. Mire hazaértem, megint megcsinálta ezt. Bemelegszik, és leáll. Ezt mi okozhatja?
Gyertya ki és kiderül hogy sokat kap és azért nembír kipörögni,vagy keveset és azért nemmegy.Mikor megáll nézd meg van e szikra,lehet azis hogy még vársz pár percet pont folyik bele annyi benya hogy újra menjen,nézd meg az úszószintet,én karbira tippelek.
(de:)
Ez a távgyogyó iylen, nem látjuk.