Sziasztok! Nem tudom hogy volt e nektek ilyen, de a segítségeteket kérném. Berugó racsninál elkopott a kiemelő vájat a blokkon így recseg menet közben. Tudtok valami tippet a javításhoz? Köszi :)
sziasztok! Lenne egy Babgulyás féle tervezett rezóm, cserélném egy belsőrezós kipufogóra! Salgótarján és Eger környékéről érdekelne jobban, ha lehet. sziasztok
Szia! Szerintem nézd meg a karburátorod! Lehet hogy ott lesz a hiba. Pucold ki. Nézd meg a fúvókáit nincsenek eltömődve-e és az úszószint rendben van e.
Sziasztok! Mi lehet a probléma? (1984 Simson S51B)
-Nehezen indul, igaz hideg van még neki.
-Ha beindul, 1-esben szépen veszi a fordulatot, megugrik, viszont 2-3ban teljesen elmegy az ereje. Kb. 30 másodperc alatt megy fel a fordulat.
-Ha meleg a motor, egyik pillanatról a másikra megáll, mintha kifogyna a benzin. Várok pár percet, és pár rúgásra indul. Aztán megint...
Tudom, hogy nehéz így látatlanban leírni, de kiindulási pontot adnátok, hogy mégis mit kell átnéznem? Esetleg ezek típushibák? (Értem ezt a gyújtásra.)
Válaszokat, tippeket, tanácsokat előre is köszönöm!
Most lehet értetlennek tűnök de milyen hosszú legyen a csavar a művelethez? Mágneses csavarhúzót meg beszerezek addig. Sietnem kellene mert nagyon érik a havazás.
Háát, akkor érdmes volna leellenőrizni a golyókat.
Vissza lehet őket játszani egy kis csavarhúzóval, kicsit türelemjáték, de nem akkora dolog.
Betekersz egy m8as csavart, hogy megütközzön a vonóékben.
(jobb oldalára felborítod a motort)(elvágzel minden izét emi ezzel jár, benzin, olaj, akku stb)
A lánckeeeerék felől kinyomod a csavarral a vonóéket úgy, hogy a vonóéknek ellentartasz kicsit.
Ha a 4es reteszelőgolyókat már tartja a csavar, kihúzhatod a vonóéket.
A vonóék felülete nem lehet jelentősen beverődött, mert akkor a mondott módon akad.
Egy mágnese csavarhúzóval kipecázod a nagy golyókat.
(alőtte érdemes féktsztítóvalkimosni az olaajat belülről, hogy ne tapadjon bele a golyó)
Ha minden golyó sértetlen, akkor nemtom mi baja:)
Ellenben, ha találsz sérült golyót, ami láthatóan em kerek, türött, akármi, akor az csere.
A nagy golyók után visszefelé tekered a csavart, kijünnek a 4es golyók is.
Ezeknél próbálni kell, hogy visszatoláskor van e ellenállás.
Ha nincs, lepattant a zsinórrugó...
Visszeszerelni úgy kell, hogy a csavart befeszíted, hogy végea kis golyóknál legyen.
Beejtesz a csptengelybe két kis golyót,két kölönböző likbabepecázod. Ez után, beejtesz mégegyet, azt csavhúzóval bekényszeríted a helyére. Iylekor a zsinórugó már nyomja .
Ha az egyik bent van, meg tartod a csavhúzóval beejted a másikat, azt is bekényszeíted, mindekettőt megtartood, és tolod beeflé a csvart amíg rátekar a golyókra.
Leírni bonyolultabb mint csinálni:)
A nagyopkat hasonlóan kell betenni, a csavart mindíg szintig tolod-golyó-következő szint.
Amikor mind bentvan, a csavart kinyomod magával a vonóékkel úgy, hogy közben a csavarnak ellentartaszt.
A leírt hibát a vonóék kiverődése és-vagy a valemyleik golyó sérülése okozza rendszerint
A vonóék az kicsit szorul de lötyög is egyben ahogy mozgatni akarom a tengelyt. A motor nem most lett összerakva, 1 éve lett javítva azóta nem volt vele semmi probléma. Hirtelen jelentkezett a váltó hiba, egyik este indultam volna haza és rögtön feltűnt hogy az 1-t nehezen veszi és a házunk elé érve a sebességből nagyon nehezen tudtam kivenni üresbe. Ha a szerkezetnek rásegítek kézzel akkor lehet váltani de ha csak a váltókart mozgatom nem megy végbe a váltás szinte egyik sebességben sem csak véletlenszerűen vált. Nagyon kinéz egy motor szétszerelés az eddigiek alapján.
Amúgy most szerettem volna venni egy másikat de a motor kormánya meglehetősen szorul a forgatáskor, irányjelzők nem működnek, a kipufogó ki van belezve. A karburátor is egy régebbi típusról lett átrakva. Természetesen a hibákról nem tett említést az eladó így egyelőre nem lett semmi az üzletből. Az elektronikát is le kell ellenőrizni mert lehet hogy az sem jó, töltés van-e egyáltalán és az irányjelzők miért nem működnek? Az üres lámpa az irányjelzők visszajelzőjébe vannak bekötve, világítás van és a féklámpa is működik.
Ma végre szolgálatba állt a Simson. Az asszony lenyomott 20 Km gyakorlást.
Hihetetlen tehetség de azért sikerült neki mindig lukat lőni visszaváltáskor 4-3 között.
Basszus újra átélem vele a kezdő dolgokat. Nagyon jó látni a boldogságot rajta egy kör után. :-)
Akaszd ki a váltóüdob tarély izéjébe beugró kilincsmechanikát.
Ha anélkül jó, akkor a teréjon kell reszelni.
(utángyártottnál kb alap, hogy pontatlan)
Ha a vonóéket akarod kipróbálni, akkor kiakasztod az egész mozgató mechanokáts és kézzel ráncigálod.
(óvatosan, hogy ne rántsd ki)
H így viszonylag normális, akko érdemes a vonóéket tökre benyomni és nélküle kipróbálni a kapcsolószerkezetet.
(nyilván iylankor csak 1-3 van, 4 nincs)
Ha kicsit ellenttartva íygy is szorul, akkor a kapcsolószerkezetben van a hiba.
Jellemző, hpgy a váltódob vagy lütyög vagy élből szorul, de még csak véletlenül sem pontos:)
Ha mág is a voóék jár nehezen, az nem nagy öröm..
Ennek több oka lehet.
Például lehet, sorjás a csőtengelyben a golyók furata, amikben etttől akadnak a golyók.
(érdemes előre ellenőrizni)
Lehet méretpontatlan belül a csőtengő furata, és már önmagában a vonóék is szorul benne.
Ileltve ezek báemely variácija:)
Természetesen ezen hibák egyike sem áll fenn soha gyári alkatrésznél, utángyártottakat meg sokszor otthon kell hazsnálhatóvá tenni
-Nehezen indul, igaz hideg van még neki.
-Ha beindul, 1-esben szépen veszi a fordulatot, megugrik, viszont 2-3ban teljesen elmegy az ereje. Kb. 30 másodperc alatt megy fel a fordulat.
-Ha meleg a motor, egyik pillanatról a másikra megáll, mintha kifogyna a benzin. Várok pár percet, és pár rúgásra indul. Aztán megint...
Tudom, hogy nehéz így látatlanban leírni, de kiindulási pontot adnátok, hogy mégis mit kell átnéznem? Esetleg ezek típushibák? (Értem ezt a gyújtásra.)
Válaszokat, tippeket, tanácsokat előre is köszönöm!
van vkinek gyorsgázkarja eladó?
Vissza lehet őket játszani egy kis csavarhúzóval, kicsit türelemjáték, de nem akkora dolog.
Betekersz egy m8as csavart, hogy megütközzön a vonóékben.
(jobb oldalára felborítod a motort)(elvágzel minden izét emi ezzel jár, benzin, olaj, akku stb)
A lánckeeeerék felől kinyomod a csavarral a vonóéket úgy, hogy a vonóéknek ellentartasz kicsit.
Ha a 4es reteszelőgolyókat már tartja a csavar, kihúzhatod a vonóéket.
A vonóék felülete nem lehet jelentősen beverődött, mert akkor a mondott módon akad.
Egy mágnese csavarhúzóval kipecázod a nagy golyókat.
(alőtte érdemes féktsztítóvalkimosni az olaajat belülről, hogy ne tapadjon bele a golyó)
Ha minden golyó sértetlen, akkor nemtom mi baja:)
Ellenben, ha találsz sérült golyót, ami láthatóan em kerek, türött, akármi, akor az csere.
A nagy golyók után visszefelé tekered a csavart, kijünnek a 4es golyók is.
Ezeknél próbálni kell, hogy visszatoláskor van e ellenállás.
Ha nincs, lepattant a zsinórrugó...
Visszeszerelni úgy kell, hogy a csavart befeszíted, hogy végea kis golyóknál legyen.
Beejtesz a csptengelybe két kis golyót,két kölönböző likbabepecázod. Ez után, beejtesz mégegyet, azt csavhúzóval bekényszeríted a helyére. Iylekor a zsinórugó már nyomja .
Ha az egyik bent van, meg tartod a csavhúzóval beejted a másikat, azt is bekényszeíted, mindekettőt megtartood, és tolod beeflé a csvart amíg rátekar a golyókra.
Leírni bonyolultabb mint csinálni:)
A nagyopkat hasonlóan kell betenni, a csavart mindíg szintig tolod-golyó-következő szint.
Amikor mind bentvan, a csavart kinyomod magával a vonóékkel úgy, hogy közben a csavarnak ellentartaszt.
A leírt hibát a vonóék kiverődése és-vagy a valemyleik golyó sérülése okozza rendszerint
A vonóék az kicsit szorul de lötyög is egyben ahogy mozgatni akarom a tengelyt. A motor nem most lett összerakva, 1 éve lett javítva azóta nem volt vele semmi probléma. Hirtelen jelentkezett a váltó hiba, egyik este indultam volna haza és rögtön feltűnt hogy az 1-t nehezen veszi és a házunk elé érve a sebességből nagyon nehezen tudtam kivenni üresbe. Ha a szerkezetnek rásegítek kézzel akkor lehet váltani de ha csak a váltókart mozgatom nem megy végbe a váltás szinte egyik sebességben sem csak véletlenszerűen vált. Nagyon kinéz egy motor szétszerelés az eddigiek alapján.
Amúgy most szerettem volna venni egy másikat de a motor kormánya meglehetősen szorul a forgatáskor, irányjelzők nem működnek, a kipufogó ki van belezve. A karburátor is egy régebbi típusról lett átrakva. Természetesen a hibákról nem tett említést az eladó így egyelőre nem lett semmi az üzletből. Az elektronikát is le kell ellenőrizni mert lehet hogy az sem jó, töltés van-e egyáltalán és az irányjelzők miért nem működnek? Az üres lámpa az irányjelzők visszajelzőjébe vannak bekötve, világítás van és a féklámpa is működik.
Amit tudni kell:-alaplap: Gigabyte GA-EG43M-S2H
-cpu: intel E2140
-memoria: 2 GB DDR2
-HDD: 80 GB
-LG meghajtó
-táp: Chieftec 400W
+billentyűzet és egér
Bármien motort meghalgatok.
Amit tudni kell:-alaplap: Gigabyte GA-EG43M-S2H
-cpu: intel E2140
-memoria: 2 GB DDR2
-HDD: 80 GB
-LG meghajtó
-táp: Chieftec 400W
+billentyűzet és egér
Bármien motort meghalgatok.
Válaszokat előre is köszönöm.
Amit tudni kell:-alaplap: Gigabyte GA-EG43M-S2H
-cpu: intel E2140
-memoria: 2 GB DDR2
-HDD: 80 GB
-LG meghajtó
-táp: Chieftec 400W
+billentyűzet és egér
Bármien motort meghalgatok.
Hihetetlen tehetség de azért sikerült neki mindig lukat lőni visszaváltáskor 4-3 között.
Basszus újra átélem vele a kezdő dolgokat. Nagyon jó látni a boldogságot rajta egy kör után. :-)
milyen szimeringet ajánlotok? vagy itt nincs jobb rosszabb tartósabb strapa bíróbb? köszi
60ezer forint az ára, ha valakit érdekelne akkor szoljon!
email: gubalajo@freemail.hu
Ha anélkül jó, akkor a teréjon kell reszelni.
(utángyártottnál kb alap, hogy pontatlan)
Ha a vonóéket akarod kipróbálni, akkor kiakasztod az egész mozgató mechanokáts és kézzel ráncigálod.
(óvatosan, hogy ne rántsd ki)
H így viszonylag normális, akko érdemes a vonóéket tökre benyomni és nélküle kipróbálni a kapcsolószerkezetet.
(nyilván iylankor csak 1-3 van, 4 nincs)
Ha kicsit ellenttartva íygy is szorul, akkor a kapcsolószerkezetben van a hiba.
Jellemző, hpgy a váltódob vagy lütyög vagy élből szorul, de még csak véletlenül sem pontos:)
Ha mág is a voóék jár nehezen, az nem nagy öröm..
Ennek több oka lehet.
Például lehet, sorjás a csőtengelyben a golyók furata, amikben etttől akadnak a golyók.
(érdemes előre ellenőrizni)
Lehet méretpontatlan belül a csőtengő furata, és már önmagában a vonóék is szorul benne.
Ileltve ezek báemely variácija:)
Természetesen ezen hibák egyike sem áll fenn soha gyári alkatrésznél, utángyártottakat meg sokszor otthon kell hazsnálhatóvá tenni
Ma mentem 20 kilómétert. Nem fullad, jó lett. Viszont háromnegyed gáz felett egy picit gyengül. Lehet, hogy ott még mindig szegény.