Azért mondom, hogy gonosz hiba, mert lehet, hogy megméred, ellenállat, induktivitás stimmel, beterheled üzemszerűen, az is stimmel,oszt ez még mindíg csak statikus vizsgálat, a motor nem rázza, nem melegíti...
Sima csapágylehúzó mondjuk,csak figyelj hogy hova akasztod be a 3kis fület lehetőleg középre kell mert másképp simán elhajlítod a lendkereket főleg ha rávan gyógyulva.
Ha kiszerelem a tekercset, akkor mit érdemes nézni rajta? Az elszíneződött, vagy töredezett lakkozáson kívül? Valami mérés, egyszerű módszer a tekercsek tesztelésére?:)
Elkészült a motor, már be is szereltük a vázba. A próbakör alatt olyan simán váltott hogy talán új korában sem volt ennyire jó. Nem gondoltam volna hogy az a kis lötyögés a váltó állítónál, ennyire befolyásolta volna a váltó működését. Annyi tanácsot még kérnék hogy a lánc feszességét miként lehet precízen beállítani? Mivel azokban a láncvédő gumikban fut nem igen lehet ellenőrizni a jó beállítást. Legalább is nem tudom hogyan.
A fordszámmérő -mint írtad- csak jelet vesz onnan, nem fogyaszt, yakorlatilag csak frekit mér, milliamperes nagyságrend lehet ottan max.
(ha más lenne füstölne az óra is:)
(meg vélhetően a jelvevő útban valahol található egy10- 100 Kohm nagyságrendű ellenállat is, így az nemigen fogyaszthat)
Ha a motoron minden más hibátanul műkszik, tehát nem valami egyéb terhelés (zárlat) purcintja ki a szabályozót, akkor látok rá esélyt, hogy az alaplap gatya. Felteszem, olykor elvész a háromból az egyik fázis, és megborul a szabályozó lelki békéje.
Lehet, hogy statikusan egyformára méred a tekercspárokat, oszt terhelésre olykor mégsem az...
Gonosz egy hiba, ha egy hét alatt jön elő...
Ezt tudom, nem is ez a kérdés . Csak kicsapott egy feszültségszabályozót egy ilyen rendszer(kiszállt belőle az őt működtető füst gondolom valamelyik diódát kisütötte belőle). Ezután mielőtt feltettem az új szabályozót, multival kimértem a generátort, minden érték jónak tűnt, ezután pedig ilyen deltába kapcsolt izzós technikával megterheltem a tekercseket(mindháriom egyformán világított) Felkerült az új alkatrész, és most kb 1 hetet volt a motoron, és ma ismételten elfüstölt az új cumó is, pontosan úgy mint az elődje. Ez több mint gyanús, ezért megismételtem a méréseket, ugyan az jött ki, viszont nemszeretnék mégegy elektronikát elfüstölni, így ha lenne valami ötleted azt szívesen meghallgatnám:))) Előre is köszi!:) Ja még annyit, hogy a 3 feljövő fázisból az egyikre rávan kötve egy utólagosan felszerelt fordulatmérő vezetéke(gondolom innen veszi a jelet) EZ nem lehet esetleg probléma?
Egyszeri megoldásnak elmenne ha rápontozom a lendire az anyát és úgy szedem le. De nem értem miért kellene kidobjam a lendit, ha úgy pontoznám rá az anyát ami még leszedhető anélkül hogy a lendit is szarrá vágnám?
MOyst, hogy svábler, vagy em svábler, ebből nemigen tudtuk meg, hogy miylen blokk e van e benne (e) :)
Ha a túrós, akkor arra is felteheted, csak az alaplapot kell 180 fokkal elforgatni (nem úgy értem, hogy az alaplap álljon kifelé,hanem, hogy előre felé nézzen a megszakító:)
Ha meg 51es blokkja van, akkor csak fel kell szegelni, és örömbódottá'
Ember...
Ez egy úgynevezett univerzális len(t)(g)kerék
Az vóna az érteleme, hogy mindkét fajta gyulához alkalmas, mivel a megszakítót működtető körhagyó (bütyök) és a triplisztoros baszást működtető kivágás a meágnesekből is benne van.
Tehát ha elcseréled, esélyes kapsz egy olyat, ami tudja azt (is) mint ez (is) csak sokkal rosszabb állapotú lesz D:)
nagymotroknál szok oylan lenni, ahol van hely, meg kakajó a meghajtására.
Rendszerint elektrónyika szabályozza mindhárom frázist eccerre, nem pedig beterhelik mint az egyfázisúnál.
Énnemtom, mint mondtam, én konzekvensen ragasztom, de csak azért, hogy ne szeleljen.
Járulékos előny, hogy sokkal könynnebb berakni is, ha ragasztófilmen becsuszan a szimmering, mint szárazon bekrampácsolni.
Rnedszerint eléggé megsérül a szmmering, mire bontáskor kigyün a házból
Sziasztok!
Olyan problémába ütköztem, hogy nem tudom a lendkereket lehúzni.
Az a probléma hogy a lendkeréknek a külső menete (ahová a lendkerék lehúzót beletekered) elvan kopva. Épphogy bele tudom kapatni, de ahogy megfeszítem a főtengelynek a csavart azonnal letolja. Nem tudom hogy szabad-e melegíteni? Több mint valószínű hogy már jó pár éve nem volt lehúzva, így aztán rágyógyult rendesen.
Aki tudna bármilyen hasznos tanáccsal szolgálni, az ne fogja vissza magát!
Előre is köszi!
Aha azt néztem én is, nincs tirisztoros gyújtásom csak lendkerekem, mert szereztem a schwalbera egy komplett megszakitós gyujtást és ezt a lendkereket adta hozzá, meg sem néztem, csak most vettem észre kb fél év után :) de szerintem akkor ráteszem.
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy van nekem a képen látható tirisztoros lendkerekem és az agy rajta "púpos" föl lehet rakni megszakítós gyújtáshoz?
A schwalbe-ra raknám föl, vagy cserélem megszakítós lendkerékre!
A lendkerék kb egy hónapot használt! Az új ára: 10500Ft volt.
Cserélem megszakitósra vagy eladó, az árat megbeszéljük!
Tényleg lehet érezni,hogy ha a búrát mozgatod, mikor éri el a láncot.
Mivel berugózáskor megfeszül a lánc, alaphelyzetben meglehetősen lazának tűnhet ami menet közben éppen jó.
A láncbeálíltás vagy két szeméyles mulatság, vagy ráülsz,lenyúlsz-próba ismételgetése többször.
Elkészült a motor, már be is szereltük a vázba. A próbakör alatt olyan simán váltott hogy talán új korában sem volt ennyire jó. Nem gondoltam volna hogy az a kis lötyögés a váltó állítónál, ennyire befolyásolta volna a váltó működését. Annyi tanácsot még kérnék hogy a lánc feszességét miként lehet precízen beállítani? Mivel azokban a láncvédő gumikban fut nem igen lehet ellenőrizni a jó beállítást. Legalább is nem tudom hogyan.
A fordszámmérő -mint írtad- csak jelet vesz onnan, nem fogyaszt, yakorlatilag csak frekit mér, milliamperes nagyságrend lehet ottan max.
(ha más lenne füstölne az óra is:)
(meg vélhetően a jelvevő útban valahol található egy10- 100 Kohm nagyságrendű ellenállat is, így az nemigen fogyaszthat)
Ha a motoron minden más hibátanul műkszik, tehát nem valami egyéb terhelés (zárlat) purcintja ki a szabályozót, akkor látok rá esélyt, hogy az alaplap gatya. Felteszem, olykor elvész a háromból az egyik fázis, és megborul a szabályozó lelki békéje.
Lehet, hogy statikusan egyformára méred a tekercspárokat, oszt terhelésre olykor mégsem az...
Gonosz egy hiba, ha egy hét alatt jön elő...
el szoktam felejteni hogy nem mindenki akkora meggájver mint én
:)
a lendkerék már úgy is kuka
Ha a túrós, akkor arra is felteheted, csak az alaplapot kell 180 fokkal elforgatni (nem úgy értem, hogy az alaplap álljon kifelé,hanem, hogy előre felé nézzen a megszakító:)
Ha meg 51es blokkja van, akkor csak fel kell szegelni, és örömbódottá'
Ez egy úgynevezett univerzális len(t)(g)kerék
Az vóna az érteleme, hogy mindkét fajta gyulához alkalmas, mivel a megszakítót működtető körhagyó (bütyök) és a triplisztoros baszást működtető kivágás a meágnesekből is benne van.
Tehát ha elcseréled, esélyes kapsz egy olyat, ami tudja azt (is) mint ez (is) csak sokkal rosszabb állapotú lesz D:)
Rendszerint elektrónyika szabályozza mindhárom frázist eccerre, nem pedig beterhelik mint az egyfázisúnál.
Járulékos előny, hogy sokkal könynnebb berakni is, ha ragasztófilmen becsuszan a szimmering, mint szárazon bekrampácsolni.
Rnedszerint eléggé megsérül a szmmering, mire bontáskor kigyün a házból
Olyan problémába ütköztem, hogy nem tudom a lendkereket lehúzni.
Az a probléma hogy a lendkeréknek a külső menete (ahová a lendkerék lehúzót beletekered) elvan kopva. Épphogy bele tudom kapatni, de ahogy megfeszítem a főtengelynek a csavart azonnal letolja. Nem tudom hogy szabad-e melegíteni? Több mint valószínű hogy már jó pár éve nem volt lehúzva, így aztán rágyógyult rendesen.
Aki tudna bármilyen hasznos tanáccsal szolgálni, az ne fogja vissza magát!
Előre is köszi!
Az lenne a kérdésem,hogy van nekem a képen látható tirisztoros lendkerekem és az agy rajta "púpos" föl lehet rakni megszakítós gyújtáshoz?
A schwalbe-ra raknám föl, vagy cserélem megszakítós lendkerékre!
A lendkerék kb egy hónapot használt! Az új ára: 10500Ft volt.
Cserélem megszakitósra vagy eladó, az árat megbeszéljük!
email címem: sparxx@tvn.hu
Sziasztok