Sziasztok!
A simsonomon egy 19-es Amal karbi van és az lenne a kérdésem,hogy hogy kell beállítani, mert sehol nem találtam leírást róla. Állítgattam magamnak, de nem az igazi. Jelenleg tűrhetően megy,de viszont nagyon rossz az alapjáratom, vagy egyáltalán nincs!
A másik gondom pedig,hogy ez egy S50es blokk és 60/4f-re van megcsinálva ( Babgulyás féle) és az a bajom vele, hogy mostanában sokszor besokal és csak akkor hajlandó fölpörögni, ha lehúzom a karbiról a légszűrőház gumi csövét. Gyári szűrő van benne. Ja és a hengeren a szívócsonk nincs fölbővítve a 19es karbihoz, így örvénylik az üzemanyag, de nem tudom, ez mennyire számít.
Ha valaki tudja az amal karbi beállítását, illetve tudna segíteni a probléma megoldásában, az légyszi irja le. köszi!
Üdv.
Simsonom van 60ccm-s hengerrel. Csak annyit kérdeznék hogy milyen gyertya a legjobb ehez a köbcentihez ?
ez jó ? Gyújtógyertya: M14-260 http://www.bercsekft.hu/motoro...
Kapott a simsonom egy könnyített IFA főtengelyt, 60-as 4 felömlős hengert, és fel lett a karbi bővítve 16-ról 19-re (BVF)! Az a problémám, hogy alapjáraton keveset (felpörög mint mikor a benzin fogy ki), kis fordulaton sokat (bekormolja a gyertyát, be is köpi néha és kihagyogat), nagy fordulaton újból keveset kap (elkezd horkolni, ahogy veszem el a gázt úgy kezd jobban gyorsulni, húzni) a gép...
Kis segítséget kérnék ezügyben, mert nem tudom, hogy a levegőn állítgassak még, mert már állítgattam, ha jó az alapjárat gázt húzok beköpi, ha nem jó az alapjárat középfordulaton jó, nagy fordulaton megint kevesel (nagy súberes karbi, alapjárati levegőszabályzó ezen a karbin még nincs), vagy a súbertűn le-fel, esetleg kisebb-nagyobb főfúvóka (jelenleg 75-ös), vagy netán benzinszint (bár ezt kétlem, mert a karbi aljában lévő nívóval 1 szinten van, talán minimálisan felette...), netán mind a 4 lehetőségen...
Csak olyanok vélemyényét kérem, akik komolyabban foglalkoznak eme járművekkel, nem vagyok teljesen hülye hozzá, én raktam össze a blokkot is, de ez a dolog most megfogott... míg 16-os karbi és 60/2 volt ilyen gond soha nem történt...
Felmész a simsonklub-ra ott le van írva, hogy kell beállítani. Ha már eltekerted a keverék csavart az nem jó. (betekered teljesen majd 1,5 fordulat ki) subertű középre állítva. De legfontosabb a jó úszószint. Ha ezek jók akkor a gyújtás (ha van szikra, attól még nem biztos hogy jó helyen) előgyújtás beállítása. (legalább a jelhez állítani)
Akor is fullad ha sokat, de akkor is, ha keveset kap.
Sokat kap pl, ha átereszt a szivató, magas az ufószint, tele van gyömöszölve a légszűrődoboz mindenféle oda nem való szirszarral.Kevesklni akkor szok,ha ezek ellenkezője, vagy ha falsol, például.
Sziasztok! Köszönöm szépen, akkor a kondenzátor lesz a hiba forrása. Viszont a hirtelen gázadáskori fulladásra nem tudok mit kitalálni. Sokat kap, de a karbin hiába állítom a levegő-csavart, nem javul. Ismerősöm szerint nagy benne a főfúvóka. Gyárilag mekkora kell bele? Ebbe azt hiszem 72-es van.
- Könnyen indult a motor, de ha bemelegedett sokszor leállt, és pár perc pihenés után nehezen, de beindult és ment tovább.
- Ha járt a motor, és hirtelen húztam gázt, először csak fulladt és úgy pörgött fel.
Mondtátok, hogy miket nézzek meg, de szerszámot csak mára sikerült szereznem. Karbiban a tű a legalsó barázdán volt, így sokat kapott, így feljebb raktam kb. középre + a levegő csavaron is állítottam. Javult, de nem sokat, ugyanúgy lassan pörög fel.
Ami a leállást illeti: Melegen is van szikra. A dekniben nincs benzin vagy olaj, szóval a szimering is jó. Ezek szerint a kondenzátor lesz a ludas? Egyik ismerősöm szerint az MZ kondenzátor is jó bele, sőt jobb. (?)
az lényegtelen de akkor működne ugye? mert még mindíg szar a váltóm és lehet kicserélem mert szereztem olcsóba a piacon 1 bácsitól egy megszakító kalapácsot meg 1 kapcsolódobot 500ért
A simsonomon egy 19-es Amal karbi van és az lenne a kérdésem,hogy hogy kell beállítani, mert sehol nem találtam leírást róla. Állítgattam magamnak, de nem az igazi. Jelenleg tűrhetően megy,de viszont nagyon rossz az alapjáratom, vagy egyáltalán nincs!
A másik gondom pedig,hogy ez egy S50es blokk és 60/4f-re van megcsinálva ( Babgulyás féle) és az a bajom vele, hogy mostanában sokszor besokal és csak akkor hajlandó fölpörögni, ha lehúzom a karbiról a légszűrőház gumi csövét. Gyári szűrő van benne. Ja és a hengeren a szívócsonk nincs fölbővítve a 19es karbihoz, így örvénylik az üzemanyag, de nem tudom, ez mennyire számít.
Ha valaki tudja az amal karbi beállítását, illetve tudna segíteni a probléma megoldásában, az légyszi irja le. köszi!