akkor nekem miért nem működik így?
a világításhoz beteszek egy 12v-os izzót és csak pislákol, a 6 voltossal meg kb jól világít a 12v 35/35ös halogént akartam betenni
a töltőtekercsnél teljesen jól világít a 12v-os izzó(erről megy a 21w-os féklámpaizzó)
A generátor nem állandó fezsülségű forrás, mint mondjuk a hálzati 230 mit lehet bátran konstansnak tekinteni.
Az iylen geerátorból akkor a fesz jön ki adott fordulaton, amennyire megterhelik.
Monnyuk terheletlenül, tehát nyiott kapoccsal már 2000 nél megvan a 12 volt ha jobbanmegtekered felmegy több 10 voltra.
HA megtereheled, akkor meg nem,mert maga a terhelés határolja a kimeneti kraftot.
Ebbőlkifolyólag, ha a 6 voltos geerátort 12 voltos izzóval terheled, akkor a fele a akkora terhelésre (fele akkra áram folyik a nagyobb feszültsgtűrésű izzón) jóval kisebb fordulaton már leadja a 12 voltos izzó meghajtásához szükséges feszt.
Mondjuk 30 wattos izzót épen meghajt x fordulaton a generátor, mondjuk itt 5 ampernél kezd el leszabályozni.
(az áram hatására a tekercsben, a forgórász állandüó mgnesével ellentétes polaritású mágneses mező generálódik, ezért nem növekedhet az áram egy x nagyság fölé)
Tehát x fordulaton ondjuk 6 amper csurdogál és több nemigen tud.
Ez éppen kihajtja a 6/30as izzót.
Namost, ha erre 12 voltos izzót drótozol, akkor is nagyjából 6 amper környékén fog határolni majdnem:)
prektikusan simán elviszi az 50/12 izzót a 35/6 ös tekercs.
A terheléses szabályozásnak megvan az a viccos tulajdonsága, hogy a 6 voltos simán üzeeletethető 12 voltos izzóval:)
(legfeljebb nagypbb teljesítmányű izzót kér)
Fordítva már nemannyira műkszik, mert a 12 voltos generátorral a 6 voltos izzó csak pislákol.
Kezed a szakírásokból rájönni, hogy az egymástól teljesen független rendszereket inkább mérni kell, mint találgatni, mert még maga a gyár sem tudta, hogy mit is akar
Abban a hiben voltam, hogy a világítás 6 Voltos. Erre kiszedtem az izzókat és azok 12-esek. Persze már gány milán....
Elől egy 21/5W-os izzó van. NA ezt sem értem.
Kellett volna mérnem egy váltakozó feszt járó motornál.
Sziasztok! Tegnap voltam bent simsonos boltban megérdeklődni, mi lehet a motorommal a baj? El is meséltem, hogy ha bemelegszik leáll. Egyből gyújtást mondta, de mondtam, hogy melegen is van szikra. Akkor 2 baja lehet szerinte.
1- A szimering, ha bemelegszik a motor, akkor meglágyul, mert régi és onnan annyi falsot kap, hogy lefullad.
2- A dugattyún a gyűrű el van kopva, és ha bemelegszik, már annyit enged át, hogy elmenjen a kompresszió.
A fulladásos gázadásra viszont nem tudott mit mondani. Karbi jó, minden, viszont mindent állítottunk már, de nem javult. Ha hirtelen húzunk gázt, először fullad, és csak utána pörög fel.
Jah és még annyit hogy nem a kulcs számít,egy fogóval is meglehet ugyanúgy húzni,én csak kényszerből téptem már rá mert egy hosszabb út után biztos hogy meglazult,de szerintem betudható a földútnak nem erre lett tervezve,de nekem még mindig a rugós megoldás tetszik a legjobban.
Ismerős dolog,nekem is csak annál csinálta aztán menetjavítóval már nem lazult meg,annyi változtatást csinált még hogy a csúnya gyári kiputartó helyett hegesztettem egy kis lemezcsíkot a kipura és a lábtartóhoz fogattam fel ahogy a rezókat szokták,szerintem szebb is lett és stabilabb is.
Fogalmam sincs miért lazul meg,bár igaz hogy földúton is volt használva,rendes úton azért neméri akkora rázkódás de egy kissebb bukkanó és bizony szépen mozog a kipu jobbra-balra.
az alu hengerről nekem is mindig lelazult annyit lett huzigálva hogy le is ment a menet róla
utána esztergáltak egy közbetétet vasból, (ami rá is volt ragasztva a hengerre) arról meg sosem lazult le.......
a mostanin is mindig kilazult, aztán kifúrtam egy 3,5ös fúróval és betekerem egy 4es lemezcsavart
na azóta nem lazul le a bitang
A gyári megoldás bár nem egy túl jó megoldás, de egyáltalán nem rossz, sose értettem miért lazul le az embereknek, soha a büdös életben nem lazult még le nekem. Talán lehet hogy hozzá való körmös kulcsot kéne használni, és ésszel meghúzni.
(asszem:)
HAcsak a 27x1bal nem jó hozzá, de gyanítom, hogy nem:)
Akétharmaddal ngobbizzót rendszeritni simán viszi.
Nekem a 35ös tekercs a 35ös 12est azonnal leveri.
a világításhoz beteszek egy 12v-os izzót és csak pislákol, a 6 voltossal meg kb jól világít a 12v 35/35ös halogént akartam betenni
a töltőtekercsnél teljesen jól világít a 12v-os izzó(erről megy a 21w-os féklámpaizzó)
A generátor nem állandó fezsülségű forrás, mint mondjuk a hálzati 230 mit lehet bátran konstansnak tekinteni.
Az iylen geerátorból akkor a fesz jön ki adott fordulaton, amennyire megterhelik.
Monnyuk terheletlenül, tehát nyiott kapoccsal már 2000 nél megvan a 12 volt ha jobbanmegtekered felmegy több 10 voltra.
HA megtereheled, akkor meg nem,mert maga a terhelés határolja a kimeneti kraftot.
Ebbőlkifolyólag, ha a 6 voltos geerátort 12 voltos izzóval terheled, akkor a fele a akkora terhelésre (fele akkra áram folyik a nagyobb feszültsgtűrésű izzón) jóval kisebb fordulaton már leadja a 12 voltos izzó meghajtásához szükséges feszt.
Mondjuk 30 wattos izzót épen meghajt x fordulaton a generátor, mondjuk itt 5 ampernél kezd el leszabályozni.
(az áram hatására a tekercsben, a forgórász állandüó mgnesével ellentétes polaritású mágneses mező generálódik, ezért nem növekedhet az áram egy x nagyság fölé)
Tehát x fordulaton ondjuk 6 amper csurdogál és több nemigen tud.
Ez éppen kihajtja a 6/30as izzót.
Namost, ha erre 12 voltos izzót drótozol, akkor is nagyjából 6 amper környékén fog határolni majdnem:)
prektikusan simán elviszi az 50/12 izzót a 35/6 ös tekercs.
Pont fordítva gondolnám.
(legfeljebb nagypbb teljesítmányű izzót kér)
Fordítva már nemannyira műkszik, mert a 12 voltos generátorral a 6 voltos izzó csak pislákol.
ennek az oka a terheléses szabályozás.
Elől egy 21/5W-os izzó van. NA ezt sem értem.
Kellett volna mérnem egy váltakozó feszt járó motornál.
1- A szimering, ha bemelegszik a motor, akkor meglágyul, mert régi és onnan annyi falsot kap, hogy lefullad.
2- A dugattyún a gyűrű el van kopva, és ha bemelegszik, már annyit enged át, hogy elmenjen a kompresszió.
A fulladásos gázadásra viszont nem tudott mit mondani. Karbi jó, minden, viszont mindent állítottunk már, de nem javult. Ha hirtelen húzunk gázt, először fullad, és csak utána pörög fel.
Tudom, hogy sokszor volt már kérdés, de mi annak az anyagnak a neve amivel a tankból kilehet etetni a felületi rozsdát?
utána esztergáltak egy közbetétet vasból, (ami rá is volt ragasztva a hengerre) arról meg sosem lazult le.......
a mostanin is mindig kilazult, aztán kifúrtam egy 3,5ös fúróval és betekerem egy 4es lemezcsavart
na azóta nem lazul le a bitang