Sziasztok! Olyan problémám van hogy a simson váltójának valami baja van mert elindulok 1 be nehezen húzatja ki de ha csőgázig húzatom van egy pont a honnan megindul és akkor megy de a többi fokozatba is ez van olyan mint ha fogna a fék de nem fog egyik sem. Leszedtem a kuplungot és kézzel meg tekertem a tengelyt és könnyen forgott de ha be van indítva és el akarok vele indulni akkor is csak nehezen indul el. Kérlek segítsetek !
Ha meggondolod, a vonóéket egy himba basztatja.
A himba egyik oldala az állítócsavar, a másik a vonóék, és ami körül elfrdul az a spirálpálya a váltdobban.
Ha óramutatójárásával egyezően tekered a csavarona sliccelt anyát,, akkor KIFELÉ mozdul a vonóék alaphelyzete, mert uyge nem a csavart csavarod, hanem rajta az anyát.
ellenkező irányban tekerve az anyát meg nyilván befelé fogja tolni a vonóéket.
Alapvetően különben úgy kellene beállítani, hogy a váltódob a beálíltást követően feszülstésgnemtes állapotba kerüljün, akkor nem kopnak az alkatrészek.
Ugy. alaktrészekkel felépített váltónál ez kb lehetetlen:)
Szia!
Köszönöm a válaszodat, már csak egy kérdésem lenne. Célszerszám hiányában mivel lehet azt a csavart állítani vagy miből és hogyan lehetne gyorsan készíteni valami használható eszközt hozzá?
Ez oylan rendszerű váltó, aminek a középállásáat (alaphelyzetét) lehet el/be állítani.
Akkor nem akarja vennivalameiylen irányban, ha a másik irányba tolódott valamiért az alaphelyzet.
Ez lehet akármitől kb.
Némi szakmai segítségre lenne szükségem. tegnap hazafelé azt tapasztaltam hogy a sebességek váltása nem megfelelő. Az egyest recsegve és nehezen vagy egyáltalán nem veszi, illetve a többit (2,3,4) felfelé lehet váltani de visszafelé már nagyon nehezen és az üresig kínszenvedés volt. Egyik pillanatról a másikra jelentkezett a hiba. Mi okozhatja ezt a váltó hibát? Ha van ötleted így látatlanba szívesen hallgatnám.
Köszönöm a segítségeket,nem újakat veszek,hanem jó állapotú gyárit. http://auto-motor.vatera.hu/al... erre akarom a 3-as váltómról a 2 fogaskereket rátenni a 3.at pedig megvenni hozzá.Azt mondjátok hogy akkor ez így megvalósítható.
NA ! sikerülte leoperálni a zéger gyűrűt kisebb segítségekkel na szóval amit észleltem a váltódobnál hogy nemcsak hogy rosszul volt kihézagolva hanem a belseje is ki van kopva így lötyögött a tengelyen ez gondolom nem túl jó úgyhogy beruházok hézagolókra meg 1 újabb váltódobra nem tudom még lehet használtat veszek.....
Igen rátudod tenni,de egy 4es váltóhoz azért kellenek még dolgok... viszont az utángyári tengely nem éppen a legjobb...havernak pl nemakart rámenni a fogaskerék... a váltótengely pedig kicsit rövid így rendesen összerakva kicsit szorul ezen is kell finomítani,a dob sem az igazi,jobban járnál ha nézel használtan gyári 4est.
-alaplap: Gigabyte GA-EG43M-S2H
-cpu: intel E2140
-memoria: 2 GB DDR2
-HDD: 80 GB
-LG meghajtó
-táp: Chieftec 400W
+egy 15" CRT monitor
Lehetőleg pest környékén mert sajnos szállítani nem tudok.
A telószilent belesejében lévő csöveskét lehet egy pálcika végére hegelni és voálá előlállt a megfelelő bel és küléretű cső:)
A himba egyik oldala az állítócsavar, a másik a vonóék, és ami körül elfrdul az a spirálpálya a váltdobban.
Ha óramutatójárásával egyezően tekered a csavarona sliccelt anyát,, akkor KIFELÉ mozdul a vonóék alaphelyzete, mert uyge nem a csavart csavarod, hanem rajta az anyát.
ellenkező irányban tekerve az anyát meg nyilván befelé fogja tolni a vonóéket.
Alapvetően különben úgy kellene beállítani, hogy a váltódob a beálíltást követően feszülstésgnemtes állapotba kerüljün, akkor nem kopnak az alkatrészek.
Ugy. alaktrészekkel felépített váltónál ez kb lehetetlen:)
Belül 9 kívül 11 mm asszem pont alkamas.
Műszeész csvarhúzóval is lehet piszkálni.
égebben gyártottam iyleneket d nem keleltt senkinek...
Köszönöm a válaszodat, már csak egy kérdésem lenne. Célszerszám hiányában mivel lehet azt a csavart állítani vagy miből és hogyan lehetne gyorsan készíteni valami használható eszközt hozzá?
-alaplap: Gigabyte GA-EG43M-S2H
-cpu: intel E2140
-memoria: 2 GB DDR2
-HDD: 80 GB
-LG meghajtó
-táp: Chieftec 400W
+egy 15" CRT monitor
Lehetőleg pest környékén mert sajnos szállítani nem tudok.
Akkor nem akarja vennivalameiylen irányban, ha a másik irányba tolódott valamiért az alaphelyzet.
Ez lehet akármitől kb.
Próbálj meg ráálíltani az egyes irányába.
Némi szakmai segítségre lenne szükségem. tegnap hazafelé azt tapasztaltam hogy a sebességek váltása nem megfelelő. Az egyest recsegve és nehezen vagy egyáltalán nem veszi, illetve a többit (2,3,4) felfelé lehet váltani de visszafelé már nagyon nehezen és az üresig kínszenvedés volt. Egyik pillanatról a másikra jelentkezett a hiba. Mi okozhatja ezt a váltó hibát? Ha van ötleted így látatlanba szívesen hallgatnám.
marciikurkii@gmail.com