Oké, a kiosztása olyan, amilyen. De mint írtam 14-es lánckerék van rajta, így egyáltalán nem hosszabb, mint gyári 4-es, teccik érteni? :)
De már 3-asben sem akar menni. Erő nincsen itt valamiért. Még egy nagyobb karbit tudok tenni vele, más ötlentem nincs, vagy én vagyok szerencsétlen, vagy az hazudik, aki azt írja, hogy 75-öt megy neki gyári cuccokkal is a kb ilyen kaliberű hengere. 80-at stb már el sem hiszem.
Márpedig ahoz a váltóhoz kéne még kakaó...így ne is reménykedj,egyébként van olyan rezó is ami úgynézki mintha gyári kipu lenne,a hangja hát kinek mi tetszik szerintem 100x szebb mint az eredeti nem muszáj annak ordítania lehet kulturált hangja is és meglehet csinálni úgyis hogy nyomatékos maradjon.
Rezót nem akarok, se a hangja, se a kinézete nem tetszik, meg a motorok viselkedése vele sem, nem jön be, hogy kis fordulaton gyenge, aztán seggberugás szerűen megindul egy kis sávban. A gyárival egyenletes gyorsulása jön be.
Az egész motoron látszik hogy egy kókányolt fos, a blokkról is lerí, a hengert vagy még valami előző értelmesebb gazdi alakította át, vagy az is csak valahogy rá van barmolva.
Ahhoz hogy a rendes MZ henger felmenjen, a tőcsavarokat át kéne helyezni, és hosszabb löketű főtengő kéne hozzá.
Lehet kapni hozzá 130as hengert is,hát az jókérdés gondolom levan marha a hengerből és egy teljesen új persely lett bele csinálva...pontosan nemtudom de egy jó kipuval nemlehet rossz így membránosan.
Nem is tudtam hogy ekkorára fel lehet marni a szimó blokkot. Ami még érdekelne az az hogy az mz-nek 52 mm a lökete, a simsonnak meg 44. Milyen főtengellyel és hajtókarral variálhatták meg?
Kicsi az a gyári karbi szerintem,de leginkább a gyári kipu.... így nagyjából ne is várj többet tőle mint egy széria motortól attól hogy 60/4... adj neki egy legalább 19es karbit és egy rendes rezót meglátod hogy nemlesz gond,havernak is csak 60/4 ugyanaz a váltó mint neked,gyári lánckerék a 3.at sík úton lazában leforogja,ha elég rendesen kivan forgatva pont annyit esik vissza a fordulat hogy 4.ben is húz,másodikban olyan 50-60körülig van húzatva.
Próbáltam kisebb előgyújtással, hátha javít valamit, de nem lett jobb.
Esetleg nagyobb karburátort ha rárakom (19mm, szívócső felvan bővítve hozzá), várható javulás ezen a téren?
Ha nem, akkor úgy látszik, nem ez a nekem való henger.
Igen ugyanaz mint a 4 az pedig ugyanaz mint a 3 csak szétosztva,minden fokozat rövidebb kicsit így egy 5ös csak jobblehet,egy rövidet szerintem egy kicsit piszkált simán kiforgat és nemsokkal nő a végsebesség,a hosszúhoz meg erő kell.... ha nem a végsebesség a lényeg én rövidet vennék bele.
A normál ötös váltó első négy fokozata azonos a gyári első néggyel :)
MIndösze egy további fokozat van a gyári négyesváltó felett ötödiknek.
(amivel mellesleg alig 1000 et ejt 7000-es fordulattól...)
Az utsó már különolajozásos simsonok ilyen ötsebis váltóval jöttek,nyilván nem véletlenül.
További lehetőség az úgynevezett "hosszabb ötödik".
Ennek is ugyan az a gyári 1-4 es fokozata, mindösze az ötödik kicsit hoszabb.
Ehhez viszont már igencsak 8 loerő a minimum, ezt már a sima utángyártott hetvenes sem viszi el rendesen, ha rtelmes primer áttétel van rajta.
Hát akkor már csak az a kérdés mire akarod használni jól gyorsuljon és könnyen vegye az emelkedőket vagy inkább nyugodtabb motorozáshoz de mindenféleképp jóljárnál egy 5ös váltóval bele ez már nem rossz kis gép
Köszönöm válaszod! :) én is így képzeltem el a dolgokat. A blokkba 70es(nem könnyített) kuplung van 1.8mm-es tányérrugóval , 70es piros sport főtengely, 70/5 +M henger 21es amal karbi VRezó kipszi, babetta gyujtás, nem gyilkolásra készítem csak hobbyból és hosszútávra kényelmesen.
Szerintem megéri ugye mivel 5ös sokkal osztottabb a váltó így kicsit rugalmasabban lehet vele közlekedni a rövid váltóval például elég jól gyorsul és egy nagyobb parton sem 1esben kell felmenni,a hosszúval még akár a fogyasztás is jobblehet ha bírja akkor kevésbé kell forgatni,kérdés hogy mibe akarod gyáriba szerintem nincs sok értelme leginkább tuning gépekbe szokták rakni,mindenesetre jó dolog csak kérdés mibe és mire akarod használni.
kérdésem lenne 5 sebességes váltóval kapcsolatban (akinek van tapasztalata vele kapcsolatban) mennyivel változik a fogyasztás a nyomaték és a végsebesség? ha az anyagi részt nem nézzük meg éri? válaszotokat előre is köszi!
De már 3-asben sem akar menni. Erő nincsen itt valamiért. Még egy nagyobb karbit tudok tenni vele, más ötlentem nincs, vagy én vagyok szerencsétlen, vagy az hazudik, aki azt írja, hogy 75-öt megy neki gyári cuccokkal is a kb ilyen kaliberű hengere. 80-at stb már el sem hiszem.